FIFA 19 Realistische carrière topic

@tomcleanmountain ziet er goed uit! Enige wat ik kan bedenken wat misschien een beetje te veel van het goede is dat je vier linksbenige centrale verdedigers hebt, al kunnen Van Drongelen en Blind ook linksback spelen. Wober zou ik inderdaad laten vertrekken, lijkt niet echt aan de bak te komen en dan zou ik gaan kijken naar een rechtspoot voor centraal achterin. Alderweireld zou een weergaloze aankoop zijn maar je zou ook naar Magallan kunnen kijken, gaat de overstap naar Amsterdam IRL deze winter maken las ik. Verder wel mooi dat je oud-eredivisie spelers terug hebt gehaald, hoe doet Finnbogason het? Wat een neusje voor de goal had hij toen bij Heerenveen speelde, genoten toen ik daar nog een seizoenskaart had.

@tomcleanmountain Ziet er goed uit hoor, uitstekende prestaties ook in eigen land en europees.
Ben benieuwd wat je uiteindelijk van het team kan maken in het nieuwe seizoen!

Sinds lange tijd weer eens een update van mijn kant! Ditmaal ben ik begonnen met Aston Villa FC. Villa is een club uitkomend in de Engelse Championship. Een plek waar het eigenlijk niet hoort gezien de historie.

Zo is de club zevenvoudig Engels landskampioen, werd tevens zevenmaal de FA Cup verovert, nog vijfmaal de League Cup en éénmaal het Charity Shield. Daarnaast zijn er ook Europese prijzen gepakt. Te denken aan de Europacup 1, de UEFA Super Cup en de UEFA Intertote Cup (2x). De voorlopers van de Champions League en Europa League. Een club met prestige dus.
Aston Villa heeft in totaal tot nu toe 23 seizoenen in de Premier League gespeeld en is daarmee de zevende club met de meeste seizoenen van het land. Recente hoogtepunten kunnen gevonden worden in de jaren 2007-2010, waarin de club driemaal zesde van de Premier League is geëindigd en daarmee beter presteerde dan bijvoorbeeld Tottenham Hotspur. Dit soort prestaties zorgen ervoor dat vandaag de dag Villa nog steeds op een zevende plek op de eeuwige ranglijst staat, voor clubs als Manchester City en West Ham United.

In de genoemde jaren 2007-2010 kende de club spelers als Milan Baros, Barry, Petrov, Robert Pires, Young, Milner en Delph. Ook heeft de club meestal wel een Nederlandse speler in de gelederen gehad, te denken aan Wilfred Bouma, George Boateng, Bacuna, El Ahmadi en Ron Vlaar. Op dit moment komt Anwar El Ghazi op huurbasis uit voor The Villans. De club komt sinds jaar en dag uit op het bekende Villa Park, geopend in 1987 en biedt aan maar liefst 42.640 mensen onderdak. De laatste jaren is Villa vanwege financiële redenen compleet afgezakt, met als gevolg degradatie in 2016. De daaropvolgende jaren werd de club dertiende en vierde in de Championship, waar het nu mager tiende staat.

De historie, de prestaties in 2007-2010 (goed voetbal, met een mooi team) en de huidige status vormen voor mij een mooie reden om de starten. Het doel is om de selectie te renoveren en voldoende budget op te bouwen om uiteindelijk via stabiliteit naar boven te komen, met Frank Lampard aan het roer. Dit moet gebeuren door een goede Britse jeugdopleiding, kansen voor talentvolle spelers, originele transfers en het terughalen van oude bekenden.

Seizoen 2018-2018
Verkopen: Villa heeft een relatief grote selectie met matige spelers, wat veelal de reden is dat dergelijke clubs niet echt hogerop komen. Hier heb ik dus redelijk de zaag ingezet. Jeugdspelers aanwezig waren niet heel goed en veel oudere mindere goden zijn verkocht (met vaak hoge salarissen). Dit had tevens als doel om budget op te halen voor (jeugd)scouts om de organisatie te versterken en gerichte versterkingen te bekostigen. Het transferbudget waarmee je begint is immers maar vijf miljoen euro. Bad boy Grealish is verhuurd en dat zie ik als een investering. Hij heeft potentie, maar is nog niet zoveel waard. Op dit moment heb ik nog iets van budget over, waardoor ik hem liever in S2 verkoop.

Aankopen:

  • Gary Cahill, 5.2m: Cahill komt voort uit de Villa jeugd en zit op een dood spoor bij Chelsea (plus een goede prijs/kwaliteit verhouding). Hij moet de nieuwe aanvoerder worden onder wie de vooruitgang wordt ingezet.
  • Ibrahim Afellay, 3m: zit op een dood spoor bij Stoke City en moet voetballend vermogen brengen op mijn middenveld, zoals hij bij PSV speelde. Goedkope optie met specifieke kwaliteiten.
  • Hudson-Odoi: huurling van Chelsea voor de vleugels. Groot talent, voor twee jaar weten te strikken. Hoewel een huurling, goedkope optie om extra kwaliteit aanvallend te kunnen brengen. Wisselt af met El Ghazi.
  • Rico Henry, 750k (8k sal.): enorm snelle linksback. Taylor is verdedigend sterker, Henry aanvallend. Eentje voor de toekomst.
  • Luc Castaignos, 800k (8k sal.): kwam ik toevallig tegen. Na avonturen bij o.a. Internazionale niet uit de verf gekomen en nu op een dood spoor bij Sporting. In grote lijnen een complete spits met lengte, voetballend vermogen en redelijke snelheid. Qua financiën een top zet en meer mogelijkheden voorin, als vervanger van Abraham, pinchhitter of een twee-spitsen systeem.
  • McTominay: huurling van Manchester United, moet extra kwaliteit brengen op het middenveld en tevens diepte in de selectie gezien competitie van 24 clubs en twee bekertoernooien.

Huidige opstelling en selectie

Moreira, GK 22/71
Hutton, RB 33/69
Chester, CV 29/74
Micah Richards, CV 30/68
Henry, LV 21/67
Jedinak, CVM 34/72
Lansbury, CM 27/71
McGinn, CM 23/73
Green, LM 20/68. Teruggehaald uit verhuur, talent op de vleugels, eigen spelers kansen geven
Davis, SP 20/65
Murphy, SP 20/61
Hudson-Odoi, LB 17/70

Zoals je ziet is het nu een aardig mengsel van leeftijden/ervaring, kwaliteiten en posities. Er is een redelijk aantal gehuurde spelers aanwezig in de selectie. Dit was deels al zo en deels bewust om tijd/toegevoegde kwaliteit te krijgen voor de jeugdopleiding en selectie. Opvallend zijn enkele ‘bekende namen’ zoals Bolasie, Cahill, Hutton, Richards, Jedinak, Lansbury.

Gehuurde spelers:
Tuanzebe: sterke CV, zal na dit seizoen terugkeren naar United vermoedelijk.
El Ghazi: gehuurd van Nice, afhankelijk van ontwikkeling voor één seizoen.
Bolasie: gehuurd van Everton, zal volgend seizoen terugkeren.
Abraham: gehuurd van Chelsea, er gaan geruchten dat hij verkocht gaat worden. Zal hier het seizoen afmaken.
Zelf gehuurd:
McTominay: zoals uitgelegd.
Hudson-Odoi: zoals uitgelegd.

In de toekomst zal er gekeken worden naar het terughalen van oude namen zoals Delph, Milner, Young, Sinclair en Benteke. Doel is om in S3 in de Premier League actief te zijn, nadat de selectie en de opleiding beter uitgebouwd zijn. Mochten jullie tips/opmerkingen/goede aankopen weten, let me know!

*Villa heeft onlangs een keeper van Gent gekocht, mogelijk komt hij later in het seizoen als de financiën het toelaten.

1 like

Je hebt van een (middelmatige) selectie toch een aardig team weten te maken uiteindelijk.
Een mooie club Aston Villa waar je hopelijk wat leuks van kan maken!
Je opstelling ziet er opzich goed uit, heb wel een vraag waarom je keus gevallen is op Taylor ipv Henry omdat die toch meer potentie heeft lijkt me.
Verder succes met Villa!

1 like

Schitterende club Aston Villa. Vorige fifa editie drie seizoenen mee gespeeld om ze ook direct terug te laten keren. Irl nog verder afgezakt vanwege het desastreuze vorige seizoen, doen het momenteel redelijk. Tot nu toe heb je er een mooi team van gemaakt. Ik zelf had alleen Grealish juist behouden en zo belangrijk mogelijk gemaakt, ondanks dat je een hekel aan hem hebt.

Ik zou Delph niet terug halen. Ging ket veel bombarie naar City, zou eigenlijk verlengen maar koos voor de poen van het Etihad. Zijn bijnaam is inmiddels Snake onder supporters van Villa. Denk niet dat ze zitten te wachten op een terug keer. Doodzonde wat er met Richards is gebeurd, kende vele blessures. Zo jammer. Hopelijk ga je veel lol beleven aan Young, Milner en Sinclair. Lijken mij hele goede spelers. Het begint nu al weer te kriebelen om met hun een cm te starten. Zou je El Ghazi definitief in willen lijven?

1 like

Ziet er erg goed uit. Heb zelf ook overwogen met hen te starten, maar de totale chaos in de selectie schrikte me af. Mooi om te zien dat jij je er wel aan wil wagen, en met succes!

1 like

@Rivaldo thanks! Er is op dit moment nog niet zozeer een keuze gemaakt voor of Taylor of Henry. De keuze ligt nu met name op hun speelwijze: Taylor verdedigend stabieler, Henry aanvallend sterker.

Echter, kwam ik moeizaam tot scoren en ben ik gaan sleutelen aan mijn formatie. Deze lijkt op dit moment op een rechte 4-4-2, met Afellay hangend op links als ‘10’. Hierdoor heb ik veel ruimte achter hem op de hele flank en dat past perfect bij Henry. Mocht ik dit blijven handhaven, dan heeft hij een basisplaats.

Ziet er overigens zo uit:
Abraham - Castaignos
Afellay - Hourihane - McTominay - HudsonOdoi
Henry - Tuanzebe - Cahill - Elmohamady
Nyland

Hierdoor komt ook Abraham beter tot z’n recht, aangezien veel ballen naar Castaignos gaan, die het verrassend best goed doet!

@Spoon0612 ik geef tov Grealish de voorkeur boven geld en leukere spelers ditmaal (: Goede opmerking over Delph, staat me inderdaad iets van bij! Goed om te bekijken. Sluit me bij je aan wat betreft Richards, doodzonde.
Zoals je kan zien in de bovenstaande opstelling heb ik El Ghazi inmiddels geslachtofferd. Mist wat snelheid om echt dreigend te zijn en daardoor staat Hudson-Odoi er nu in. Vanwege zijn ‘Ronaldo-achtige/krachtige’ manier van spelen had ik gehoopt er meer uit te halen. Mogelijk is een iets meer centrale rol voor hem een goede optie om de kwaliteiten te laten zien. Mocht dit niet lukken, dan zal ik hem niet overnemen.

@Raindog thanks! Ik denk dat je een beetje door de selectie heen moet kijken en bepaalde spelers moet selecteren om verder mee te gaan, anders is het inderdaad een chaos, haha.

Ziet er goed uit, ook je 4-4-2 variant ziet er logisch uit. Denk dat je het tegen (top)teams die met een driemansmiddenveld spelen wel erg lastig hebt zo, bouw je in zulke wedstrijden wat meer zekerheid in de as in? Denk dat je je selectie al leuk op orde hebt gebracht, in de komende seizoenen doorselecteren en dan zijn mannen als Afellay en Cahill wellicht ook toe aan vervanging. Heb je nu al posities waar je in de zomer versterking zoekt?

1 like

Ja, klopt. Dan kan ik of terugvallen op de eerste opstelling met een extra middenvelder ipv vleugelspeler of ik zak terug naar soort 4-5-1 waarbij ik met drie spelers dicht op elkaar speel in het centrum. Met deze selectie heb ik daar ook de mogelijkheden voor, zoals Jedinak met fysiek en Lansbury/McGinn voor meer voetbal.

Wat betreft komende zomer, daar heb ik inderdaad ook al wat posities voor:

  • logischerwijs een spits, aangezien Abraham vertrekt.
  • vleugelspelers, aangezien Bolasie, El Ghazi en Hudson-Odoi allen gehuurd zijn.
  • een centrale verdediger, aangezien Tuanzebe gehuurd is en Chester niet goed genoeg voor de basis is.
  • een rechtsback. Elmohamady en Hutton voldoen nu wel prima, maar ik zoek een soort Rico Henry met aanvallende krachten. Dan kan ik op die manier ervoor kiezen op het middenveld/flank een overtal situatie te creëren, waardoor ik makkelijker aan de bal blijf. Dan kan ik ook mijn middenveld diverser inrichten.

Dus mocht jij of iemand anders suggesties hebben, be my guest!

@Begiristain Ziet er goed uit! En een paar leuke namen gehaald. Je zou kunnen kijken naar spelers die vanuit de eredivisie of Pro League geflopt zijn in het buitenland. Dan zou ik denken aan; Karsdorp, Bakkali, Mbokani etc. Op de back zou je kunnen kijken naar Svensson van AZ of Klaiver van Utrecht.

1 like

Spits : Origi, is volgens mij transfervrij zelfs
Vleugel : Watkins van Brentford, Harrison van City (huur)
Centrale verdediger : Dael Fry van Middlesbrough (lang en sterk)
Rechtsback : Bree niet goed genoeg? Mocht je hoger staan/eindigen dan Norwich of Wigan kun je kijken naar Aarons of James. Anders misschien Kenny huren van Everton

1 like

@Begiristain ik las gisteren dat Aston Villa bij Manchester United aan wil kloppen om Timothy Fosu-Mensah te gaan huren omdat hij bij Fulham niet aan de bak komt. Weet alleen niet of hij aanvallend echt zoveel meer gaat brengen dan de jongens die je nu al hebt. Denk dat het vooral lastig in te schatten is of jongens die in de PL weinig aan de bak komen de overstap naar het Championship willen maken. Hierboven wordt Origi genoemd voor in de spits, fantastische optie maar zou hij niet bij pak hem beet Watford, Wolves of West Ham ook voor een basisplaats kunnen vechten? Je zou ook eens in de Schotse competitie rond kunnen kijken, al is ook daar de vraag of jongens van Celtic/Rangers naar het Championship gaan. Mocht dit wel realistisch zijn kun je kijken naar James Tavernier, Engelse rechtsback met snelheid en aardige voorzet en Leigh Griffiths die al jaren de spits van Celtic is en misschien wel de stap naar Engeland wil maken.
Centraal achterin kan Liam Moore een optie zijn als je boven Reading eindigt, ook Fry zoals hierboven genoemd lijkt me een mooie optie.

1 like

Mijn eerste seizoen met Tottenham is net achter de rug. Na een erg spannend seizoen in de EPL is Liverpool op doelsaldo kampioen geworden, wij en Arsenal haalden evenveel punten maar hadden ofwel minder gescoord ofwel meer goals tegen gekregen.

In de CL haalden we de finale na Shaktar Donetsk, Juventus en Inter uit te schakelen. De tegenstander was verrassend: Hoffenheim. Zij schakelden in de groepsface Lyon en Man City uit, maar hadden daarna vooral eerder makkelijke tegenstanders zoals Galatasaray en Monaco. Hoffenheim werd nogal makkelijk opzij gezet na een goal en een assist van Kane, die ook topscoorder werd in de CL. Net na rust kwam hij echter slecht neer na een luchtduel, met een zware knieblessure tot gevolg. Hij is maar liefst 7 maanden uit, onderstaand screenshot is genomen vlak voor de start van de voorbereiding. Ik hoop dat hij sneller terug is.

Opstelling en transfers:



Na lang zoeken naar de beste opstelling ben ik op deze 4-1-2-1-2 uitgekomen, een formatie die ik tot nu toe zelden gebruikt heb. Zowel Dele als Son krijgen de opdracht diep te gaan, Son zoekt ook de flanken op. Kane, Eriksen en opnieuw Dele krijgen een vrije rol. Kondogbia/Dembele en Dier blijven achterin om voor de balans te zorgen. De flankverdedigers zijn erg belangrijk en staan vaak dieper dan het middenveld.

Lamela valt vooral in voor Dele, Moura is de doublure van Son en voor Kane heb ik Wilson gehaald als back-up, maar in praktijk is het vooral Dele die wordt doorgeschoven als Kane moe of geblesseerd is. Dat is, denk ik, ook wat ik ga doen tot Kane terug is. Wilson speelt wel als ik het volledige b-elftal opstel, zoals in bekermatchen. De enige andere aankoop is Kondogbia, die enerzijds Dembele (te snel moe/vaak geblesseerd, mag weg) moet vervangen en anderzijds ook een optie kan zijn voor de CDM. Winks komt dan op LCM terecht. Kondogbia werd gehaald voor zijn technische kwaliteiten, zijn fysieke presence én zijn goed schot.

Achterin hebben zowel Vertonghen als Alderweireld er een tijdje uit gelegen, waardoor Sanchez veel gespeeld heeft. De keuze daar gaat komend seizoen erg moeilijk worden. Hij zit niet op de bank omdat ik in nood Dier een rij achteruit kan schuiven. Rose wou vertrekken bij de start van S2, hij is vervangen door Chilwell. Ik heb net een goed bod van Juventus op Aurier ontvangen, maar ik ga hem enkel laten gaan als ik een goede of minstens erg beloftevolle Brit (liefst met een face) als vervanger kan halen. Suggesties zijn welkom.

Knap dat je direct in je eerste seizoen de Champions League weet te winnen, ook in de competitie prima prestaties al is het jammer dat je op doelsaldo net geen kampioen wordt. Aan de andere kant blijft er op deze manier nog wel een uitdaging staan voor de rest van je carrière: de BPL winnen. Qua opstelling lijken het mij allemaal wel logische keuzes, Spurs speelt in het echt nu ook in een 4-1-2-1-2 toch? Kondogbia vind ik ook een leuke aankoop, al denk ik dat je hem beter niet naar de CVM kan halen. Vanaf zijn huidige plek kan hij met zijn drive naar voren en schot gevaarlijker zijn, terwijl een Dier of Winks vanaf de CVM positie veel beter het spel kan verdelen. Als je Aurier laat gaan en een Britse rechtsback in de plaats wil halen dan lijkt Aaron Wan-Bissaka me de enige optie die echt wat toevoegt, laat het dit seizoen bij Crystal Palace ook wekelijks zien dus een stap naar Spurs zou niet onlogisch zijn. Enige puntje is dat hij M/H workrates heeft, ik weet niet of dit op te lossen is door in te stellen dat hij altijd mee naar voren moet. Mocht dat namelijk daardoor op te lossen zijn heb je denk ik een fantastische rechtsback erbij.

Tegen mindere tegenstanders kom ik wel eens met veel volk rond de 16 te staan, en dan is Dier diegene die het vaakst in schietpositie komt. Hij blinkt daar echter niet in uit, vandaar dat ik Kondogbia wél in die positie wil brengen. De CL winnen ging buiten de dubbele confrontatie met Inter eigenlijk best makkelijk. Juventus kwam er niet echt aan te pas en Shaktar en vooral Hoffenheim waren toch een maatje te klein. De finale van de EL was trouwens PSG-Barcelona, dus ik heb wel echt geluk gehad met de tegenstanders. De uitdaging is natuurlijk om het nu opnieuw te gaan doen. Qua rechtsback valt Wan-Bissaka af omdat hij aanvallend niet goed genoeg is, dus ik hou vast aan Aurier. Mijn plan was sowieso om zo weinig mogelijk aankopen te doen.

Dan snap ik dat je Kondogbia vanaf die plek laat spelen. Wan-Bissaka is qua stats op Fifa aanvallend misschien niet heel erg indrukwekkend, in het echt voegt hij aanvallend nog best wat toe bij Palace die niet het meest aanvallende voetbal van de Premier League spelen. Maar als je zo weinig mogelijk aankopen wil doen dan zou ik Aurier inderdaad gewoon houden.

1 like

Mooie carrière en ik denk dat je met Kondogbia zeker een mooie en realistische transfer binnen hebt gehaald. Jammer dat je geen kampioen bent geworden dat had zeker mooi geweest in het nieuwe stadion. Verder is het niet zo raar om de CL te winnen, in S1 bij mijn Wolverhampton carrière won Mamchester United hem en Arsenal de EL.

Daar hebben we andere topics voor, Danny. In dit topic is het de bedoeling dat er alleen opstellingen en commentaar daarop gepost wordt.

Update 1 over seizoen 1 staat hier vlak boven, mocht je dat nog willen lezen!

Tweede update voor mijn Aston Villa FC carrière! Het eerste seizoen zit erop en inmiddels ben ik voorbij de winterstop van seizoen twee. Seizoen één stond vooral in het teken van de selectie redelijk op orde brengen. Villa kent een redelijk brede selectie, met veel middelmaat en huurlingen. Nu had ik er bewust voor gekozen om nog enkele huurlingen toe te voegen voor gerichte kwaliteitsversterkingen. Overall hebben redelijk wat niet nuttige spelers de club verlaten dat jaar. Het was een redelijk wisselvallig seizoen, maar wel eentje met een mooi FA Cup avontuur. Everton en Wolverhampton werden als Premier League deelnemers verslagen, waarna Manchester United in de verlenging pas te sterk was. Eindstand na jaar één was een vierde plaats, wat niet gek is. Aan de andere kant zat er maar drie punten tussen ons en de nummer acht (!). Derby County werd overtuigend kampioen en vertrok naar de Premier League, evenals West Bromwich Albion en Leeds United. Nieuwkomers in de Championship waren o.a. Brighton, Cardiff City, Huddersfield en Portsmouth (mooie aanwinst). Topscorers van het eerste jaar waren Tammy Abraham en Luc Castaignos met veertien goals ieder. Castaignos lukte dat zelfs in 3/4 seizoen en dat voor maar 800k :stuck_out_tongue:

Seizoen twee
Doelstelling voor dit jaar is om serieus mee te doen om promotie en het liefst de titel. Deze ambitie kwam tot uiting doordat enkele oude bekenden terug zijn gekeerd naar Villa Park, daar later meer over. Waar de selectie al redelijk opgeruimd was in het eerste jaar, was het nu de bedoeling om gericht door te selecteren en met name aan te kopen. Dit omdat de vele huurlingen vertrokken en er een iets groter budget beschikbaar kwam. Na de winterstop staan we op een derde plek, in gevecht met (degradanten) Brighton, Cardiff en andere clubs als Preston, Bristol, Stoke City en Nottingham Forrest. Kanttekening dat Brighton aardig wat punten meer heeft en regelrecht op het kampioenschap afstevent direct na de degradatie.

Transfers
Verkopen:
Davis, Murphy, Lansbury, Chester, Moreira, Afellay, Nyland, Elmohamady en Grealish. Gestopt: Jedinak, Hutton.

Aanwinsten:
In de winterstop van S1 werden een aantal spelers transfervrij vastgelegd met oog op het komende seizoen: James Milner en Ashley Young keerden terug naar de club waar ze doorbraken, Diame kwam het middenveld versterken met zijn fysiek en gevallen toptalent Ravel Morrison keerde terug naar Engeland om zijn belofte in te lossen.

  • Lovre Kalinic kwam als nieuwe keeper over van een Belgische club. Hij is in RL ook door Villa vastgelegd. Tot nu toe bevalt hij prima: lang, goede reflexen. Kosten: 8m.
  • Olly Watkins, dribbelaar voor op de flank of in de spits, beetje CR7 stijl. Tevens 8m, afkomstig van Brentford.
  • Dael Fry voor 3m van Middlesbrough. Getalenteerde Engelse centrale verdediger, Middlesbrough verder afgezakt.
  • Ben Brereton, getalenteerde Engelse aanvaller werd op huurbasis overgenomen van Nottingham Forrest om budget te besparen. Achteraf werd badboy Grealish voor 30m verkocht (goede zet om in S1 niet te verkopen voor 12m) en kwam er genoeg budget vrij. Hij wordt in S3 overgenomen als de financiën het toestaan.

De verkoop van Grealish maakte ook meer ruimte qua budget voor goede versterkingen:

  • Aaron Lennon. Na verkoop van Grealish kwam er extra ruimte voor vleugelaanvallers. Lennon brengt evenals Cahill, Milner en Young mooi wat Premier League ervaring mee.

  • Jairo Riedewald, 7m, kwam over van Crystal Palace. Zit daar op een compleet dood spoor, maar kan uitstekend voetballen. Kan bij mij centraal achterin om te op bouwen en eventueel als CVM spelen.

  • Callum Robinson, 4m, van Preston. Engelse vleugelaanvaller met een goede dribbel.

  • Reece James, 3.5m van Wigan. Talentvolle Engelse back die zowel centraal als rechts kan spelen. Gezien zijn fysiek kan het best zijn dat hij de vervanger van Cahill wordt, die na dit seizoen stopt.

Opstelling (mocht deze niet te zien zijn, even rechtermuisknop ander tabblad)

Bank
Micah Richards (CV/31/68)
Dael Fry (CV/22/73)
Neil Taylor (LA/31/69)
Mohamed Diamé (CVM/32/72)
Conor Hourihane (CVM/29/74)
John McGinn (CM/25/76)
André Green (LM/21/72)
Ben Brereton (SP/20/73)
Luc Castaignos (SP/27/71)

Goed om op te merken is dat de opstelling gezien de betere samenstelling van de selectie vaak wijzigt. Denk aan een echte spits voorin, extra middenvelders om op balbezit te spelen of meer fysiek met Fry ipv Riedewald en een Diamé op CVM. Young staat op dit moment rechtsback omdat James een paar maand geblesseerd is. Daarvoor begon hij vaak als rechtsmidden, omdat hij niet meer de explosiviteit en snelheid heeft om vanaf links naar binnen te komen. Op rechts heeft hij meer vrijheid en kan hij makkelijker met het spel meedoen.

Ook de jeugdopleiding begint goed te lopen. Spelers die al doorgestroomd zijn:
DM Cox 82-88
RA S Harris 79-97
CV I Lee 78-84
LA S Strachan 81-91
CVM P Wilson 87-94
CVM P Morgan 78-84
RM L Robinson 86-94
RM M Lee 71-85
CM A Bennett 79-87
CAM E Harris 79-87

De wat lagere potenties zijn alsnog meer dan goed genoeg voor de huidige basis en dienen als handelswaar/selectie opvulling. Enkele talentvolle jongens in de academy:
Watson – CVM – 91-94
Kelly – CAM – 88-94
Rose – DM – 90-94

Zoals je kan zien is de selectie nu op orde zonder dat er spelers aanwezig zijn waar ik niks aan heb. De daadwerkelijke selectie bevat ervaring, talent en veel Britse spelers (sterker nog, de basis bevat zoals ik nu zie maar liefst negen Britten, waaronder zeven Engelsen). Verder kan ik veel wisselen wat betreft tactiek en soorten spelers op bepaalde posities. Daarnaast komt de jeugdopleiding met tevens Engelse en een enkele Schotse speler goed omhoog.

Doelstelling zoals gezegd promoveren en het liefst de titel. Mooi eind voor Cahill en dan kunnen Milner en Young in waarschijnlijk hun laatste jaar met Villa Premier League spelen. Tot nu toe tweemaal veel transfers. Dit is noodzakelijk gezien de eerst waardeloze selectie en daarna de vele huurlingen. Stel dat er gepromoveerd wordt zal er kwalitatief versterkt moeten worden. Heb je suggesties of andere opmerkingen, let me know!

1 like

Erg leuk dat je Milner en Young terug hebt weten te halen. Goed dat je Delph weg hebt gelaten. Denk dat je met die twee sterkhouders ook meteen de juiste ervaring hebt voor de PL. Verder goed ingekocht met Watkins, Brereton en Fry, allemaal Engelse talenten. Hoe bevalt Brereton? Vond hem echt heerlijk spelen in fifa18. Nooit begrepen wat Morrison in Italie ging doen, leuk dat je hem hebt terug gehaald. Villa is echt een fantastische club. Succes met de race naar de Premier League.

1 like