FIFA 19 Speler gezocht

Ik zelf had bij Valencia Pavon en Diedhiou (in de spits). Beiden bevielen mij prima.

1 like

Amath Diedhiou heb ik dit seizoen drie keer tegen gehad en drie keer was hij sterk, snel en gevaarlijk. Interessante optie als hij ook als spits kan. Jammer dat wanneer je hem scout nooit de skill moves, weak foot en posities kan bekijken. Vind ik erg belangrijk. Pavon ben ik al langer gecharmeerd van en was al langer op zoek om hem binnen te halen maar niet realistisch bij Everton, Parma.

Club: AC Milan
Positie: LW (linksbuiten)
Rol binnen het elftal: cruciale speler (een ‘marquee signing’)
Leeftijd: 16-30
Budget: €60 miljoen
Nationaliteit: Italiaans (voorkeur)

Het is duidelijk dat het AC Milan ontbreekt aan een vleugelaanvaller die als een soort spelmaker vanaf de linkerkant kan spelen. Hakan Calhanoglu vertrekt volgende zomer waarschijnlijk bij de club en Giancomo Bonaventura is in mijn systeem een middenvelder. Aangezien dit de ‘marquee signing’ van de zomer moet gaan worden ben ik bereid om een groot deel van het transferbudget aan de komst van een speler van wereldklasse te spenderen.

Waar zet je Castillejo? Op rechts? Waar zet je Suzo dan? Als je hem centraal zet, wat doe je met Paqueta?

Qua Italianen heb je niet al te veel opties, vrees ik. Bernardeschi is linksvoetig en meer op schieten en voorzetten gericht, Politano is ook linksvoetig en blijft waarschijnlijk bij Inter. Insigne is vergroeid met Napoli en de rest is (nog) niet goed genoeg. Los daarvan zijn er ook niet zoveel spelers die vanop links als spelmaker spelen, de meeste flankaanvallers zijn snelle dribbelaars. De enige die me echt te binnen schiet is Draxler, toch op een zijspoor bij PSG én al in verband gebracht met Milan. Ook Depay is het best vanop links én is genoemd bij AC, maar hij is geen spelmaker. Isco zou een stunt kunnen zijn, maar ik vind hem beter centraal. Wat dacht je ten slotte van Bruno Fernandes? In principe ook een centrale speler, maar met 79 en 76 voor acceleratie en sprintsnelheid toch ook niet erg traag.

Edit: qua jonge talenten komen Dani Olmo, Danjuma en (vooral) Joao Félix misschien in aanmerking?

1 like

Samu Castillejo heeft naar mijn mening niet de kwaliteiten om met AC Milan naar de absolute wereldtop te groeien, ondanks dat hij dat qua statistieken wel zou moeten kunnen. In het afgelopen seizoen zweefde hij tussen bank en basis, volgend seizoen wordt hij waarschijnlijk de vaste invaller op de vleugels. Suso is doorgaans basisspeler op rechts, Bonaventura en Calhanoglu waren dat normaliter op links. Heb vrij veel geschoven met spelers (Bonaventura als linksbuiten met Paquetá daarachter, Castillejo als basisspeler, Calhanoglu op het middenveld, etc.) aangezien het echt ontbrak aan een linksbuiten die het verschil kan maken.

Er zijn eigenlijk maar weinig Italiaanse opties, dat is ook de reden dat ik een reactie in dit topic achterlaat. Had zelf al Lorenzo Insigne (die ondanks zijn langdurige verblijf bij Napoli meermaals werd genoemd bij AC Milan in het verleden) en Federico Chiesa (van origine een rechtsbuiten, maar kan natuurlijk met zijn rechterbeen ook als linksbuiten uit de voeten) geselecteerd. Bernardeschi en ‘buitenlanders’ Memphis Depay, Isco, Bruno Fernandes en João Félix voeg ik toe aan de lijst en laat ik even scouten, al heeft een Italiaanse speler wel mijn voorkeur.

Als winger kan Chiesa natuurlijk perfect vanop links komen, maar als je een spelverdeler zoekt vind ik Draxler de beste optie. Goede visie en (diepte-)pas, maar ook niet te traag, geweldige dribbelaar, goed schot en voorzet én tweevoetig.

1 like

Die ‘marquee signing’ mag natuurlijk ook gewoon een vleugelaanvaller zijn, dan krijgt Bonaventura of Paquetá wat meer vrijheid als centrale middenvelder.

Hoe speelt Paqueta, trouwens? Ik had al een Milan career voordat hij in het spel kwam…

Last om m’n vinger erop te leggen. Toen Paquetá werd toegevoegd had ik de verwachting dat hij een leidende speler voor AC Milan kon worden, maar dat heeft hij vooralsnog niet waargemaakt in mijn carrière. In de wedstrijden tegen de Genoa’s, Chievo’s en Udinese’s van deze wereld maakt hij het verschil, maar in de grotere wedstrijden krijg ik hem nog niet in posities waarin hij de aanvallers kan bedienen. Waarschijnlijk ligt dat ook aan het gebrek aan een linksbuiten van wereldklasse in de selectie, want Paquetá concurreert met Bonaventura voor die plek links op het driemansmiddenveld. Dus zou graag een speler van het kaliber Insigne aan de selectie toevoegen, misschien dat dat helpt om hem wat beter te laten functioneren.

Als Lorenzo Insigne trouwens geen realistische mogelijkheid is neig ik naar een ‘double deal’ waarin ik Federico Chiesa (Fiorentina) en João Félix (SL Benfica) naar San Siro haal. Wat denk je daarvan @Begiristain?

Wat dacht je van Yannick Carrasco? :thinking:

1 like

Een jong talent halen en dat meteen blokkeren door er een topper bij te halen lijkt me niet handig. Ik zou één van de twee halen. Zou het trouwens niet kunnen dat Paqueta niet het best tot zijn recht komt op de LCM? Als ik naar zijn stats kijk zie ik in hem meer een type Suso dat vanop rechts naar binnen kan komen of een echte CAM zoals ook Kaka dat vroeger was. Volgens mij komt hij verdedigend te kort om op de 8 te spelen.

1 like

Ondertussen krijg ik net een bod van Real Madrid binnen op Rodrigo (na verschillende gefaalde carrières in Spanje amuseer ik me eindelijk enorm met Valencia) van maar liefst 44 miljoen. Hij is er 30 waard. Mijn teammanager of whatever raadt me aan om tussen de 47 en 70 te vragen. Hij speelt bij mij vanop rechts in een 4-3-3, en doet dat vrij anoniem. Als ik Real zo ver krijg om rond de 60 miljoen te geven, wie haal ik dan als vervanger? Santi Mina doet het geweldig als spits en Guedes is mijn belangrijkste speler vanop links. Soler gebruik ik als RCM.

@Matthi9s, had zelf de komst van Carrasco ook al overwogen. Uiteindelijk niet gedaan door de aanhoudende geruchten dat hij voor Arsenal of aartsrivaal Internazionale zou gaan tekenen. Zo’n transfer zou voor mij de carrière verpesten, ik wil namelijk niet een speler in mijn selectie die ‘irl’ voor de aartsrivaal kiest (als die transfer door zou gaan). Daarnaast vond ik het wat vreemd dat de ‘marquee signing’ iemand zou zijn die voor het geld in China heeft gekozen.

@Raindog, had er nog nooit aan gedacht om Paquetá als een soort hangende rechtsbuiten te gebruiken. Dat zal ik in de komende wedstrijden zeker even proberen! Heb hem al wel geprobeerd als klassieke nummer tien in een 4-3-1-2, daar kwam hij duidelijk beter tot zijn recht. Toch houden de problemen op de vleugels aan, dat is echt het zorgenkindje van dit AC Milan. De verdediging (inclusief doelman) staat als een huis, het middenveld is uitstekend bezet (mede door mijn transferbeleid), de spitspositie is van wereldklasse, maar vanaf de vleugels gaat het toch echt moeizaam. Castillejo valt tegen, Calhanoglu vertrekt in de zomer, Borini is niet van het niveau dat AC Milan nastreeft en Suso is eigenlijk de enige speler die voor gevaar kan zorgen. Kortom, twee nieuwe vleugelaanvallers zijn geen overbodige luxe. Als ik de kans zou krijgen (door ontwikkelingen en financiële mogelijkheden in mijn carrière) zou ik zelfs overwegen om Castillejo en Calhanoglu in te wisselen voor Lorenzo Insigne en Federico Chiesa.

Wat betreft je situatie bij Valencia… Dat is een ontzettend lastige omdat Rodrigo normaliter een dragende speler is voor die club, dat zagen we helaas gisteravond tegen Barcelona ook. Hij is ook geen ideale rechtsbuiten, zijn beste rol is eigenlijk als een soort tweede spits in een 4-4-2. Dus als je niet bereid bent om je systeem aan hem aan te passen zou ik hem proberen te slijten aan Real Madrid. Ik zou je twee opties aan kunnen raden: een ‘romantische transfer’ en een gerichte versterking. De ‘romantische transfer’ is de terugkeer van Portu (Girona) of Juan Mata (Manchester United). Portu komt uit de jeugdopleiding van Valencia en speelt nu de pannen van het dak bij Girona. Juan Mata was natuurlijk een belangrijke speler voordat hij naar Chelsea ging, hij zou je wat creativiteit bieden van de flank. Valencia koos ‘irl’ voor Ruben Sobrino (Deportivo Alavés), dat is een degelijke speler. Maar als je een echte potentiële topper aan wil trekken zou ik kijken naar Mikel Oyarzabal (Real Sociedad), die kan met zijn linkerbeen natuurlijk heerlijk op rechts uit de voeten.

2 likes

Je zou ook kunnen kijken naar dit soort spelers:

  • Nicolas Pepe, snelle afmaker
  • Inaki Williams weghalen bij Bilbao
  • Pavon z’n eerste Europese club
  • Thauvin een tweede buitenlandse avontuur, nadat de BPL niet goed ging
  • Suso naar Spanje halen
  • Odegaard een kans geven als spelmaker vanaf rechts
  • Hoe doet Ferran Torres het bij jou? Kan daar ook spelen.
2 likes

Bedankt voor de snelle reacties, jongens!
@Joostvans: Sobrino is echt geen optie, die haalt het niveau helemaal niet. Mata vind ik ondertussen fysiek te veel achteruit gegaan zijn, en Portu is iemand die ook net het niveau niet haalt én in mijn systeem beter op links zou zijn.

Voor jouw Milan blijf ik Insigne heel onrealistisch vinden. Napoli laat sowieso niet makkelijk spelers gaan, laat staan naar een concurrent. Zelfs al zou Insigne zelf willen (wat ik ook betwijfel), die voorzitter zit er niets mee in om zo’n speler tot het einde van z’n contract op de tribune te laten zitten. Chiesa kan wel, maar ik zou vooral Depay en Draxler overwegen. Danjuma werd ook genoemd, die kan wel nog als talentje erbij komen.

@Begiristain: Pavon is rechtsvoetig en vind ik dus beter vanop links, Williams zie ik geen binnenlandse transfer maken omdat Bilbao dat niet zou zien zitten, Odegaard is uitgeleend en dus onhaalbaar. Aan Suso had ik ook al gedacht, Pepe is ook interessant en ik vraag me af hoe ik zelf niet op Thauvin gekomen ben. Voorlopig zijn Suso en Thauvin m’n eerste keuzes, eens kijken wat hun clubs daar van vinden. Ferran Torres is iemand voor de toekomst en is momenteel nog een paar maand out met een blessure…

Ondertussen twijfel ik nog wel of ik Rodrigo wel zou verkopen. Ik doe het verrassend goed in La Liga met een tweede plaats achter Madrid en voor Barça en Atlético. Wel is het zo dat ik tot nu toe een eerder makkelijk programma heb gehad. In de CL ging ik er op de laatste speeldag uit omdat groepswinnaar Man U het verzuimde te winnen van Juventus, waardoor die laatste nog over mij sprong. In de EL wacht er met Arsenal een moeilijke taak. Batshuayi en Gameiro presteren niet echt, dus misschien hou ik Rodrigo als back-up voor Mina en haal ik sowieso nog een topper voor op de flank. Geld heb ik genoeg.

1 like

Begrijpelijke redenen waarom je afziet van de ‘romantische’ opties. Wat denk je van Mikel Oyarzabal? Lijkt me een ideale speler voor je rechterflank. Suso lijkt me ook een geweldige speler voor Valencia.

Het voorbeeld dat ik aandroeg waarin ik zowel Lorenzo Insigne als Federico Chiesa aantrek met AC Milan was puur hypothetisch, denk namelijk niet dat dat een realistisch scenario zou zijn. Heb ook even via persoonlijke berichten contact gehad met @db1512 en zie waarschijnlijk af van de komst van Insigne. In deze fase van de carrière (en gezien de prestaties van Napoli) is zijn komst niet realistisch, dus waarschijnlijk kies ik voor Federico Chiesa. Julian Draxler en Memphis Depay worden op dit moment gescout, dus kan nog niet echt een oordeel vellen op dit moment. Het zou trouwens ook kunnen (zoals ik in mijn hypothetische voorbeeld aandroeg) dat ik naast Chiesa ook nog een absolute wereldtopper aantrek zodat die aankoop, Chiesa en Suso kunnen concurreren voor die twee plaatsen op de vleugel.

Wat heb je met Ferran Torres gedaan? Vind hem heerlijk spelen. Speel dus wel met Soler op rm/rb. Heeft echt een geweldige pass in de voeten. Aangezien ik Mata terug heb en Lee een giga talent vind spelen die op cam.

Brais Mendez van Celta anders of Pavon van Boca. Raphinha van Sporting. Ik scout eigenlijk alleen maar in Spanje, Portugal, Zuid Amerika.

Heb trouwens nog een aantal namen gevonden die wellicht interessant zijn om naast Federico Chiesa (Fiorentina) naar AC Milan te halen als ik besluit om Calhanoglu en Castillejo van de hand te doen: Alexis Sánchez (Manchester United), Felipe Anderson (West Ham), Alejandro Gómez (Atalanta), Willian (Chelsea), João Félix (SL Benfica), Yannick Carrasco (Dalian YiFang) of Thomas Lemar (Atlético Madrid) bijvoorbeeld. De ene speler heeft het lastig bij zijn huidige club, de andere speler is inmiddels aan de verkeerde kant van de dertig en nog een andere speler speelt op dit moment bij een club die niet bij zijn niveau past. Wat denken jullie ervan?

Ik begrijp jou volledig, zou ik ook niet zo kunnen laten. :blush:

Toch zou ik durven voor Carrasco gaan: de andere zitten wss niet te wachten op Milan (Willian, Sánchez, Lemar), terwijl de anderen mss minder kwalitatief zijn? Carrasco wil terug naar Europa, is jong & explosief. Aan jou de uitdaging om hem terug naar de top te brengen na z’n Chinees avontuur … :smirk:

@Spoon0612: Torres is dus geblesseerd momenteel, maar hij gaat nog wel kansen krijgen. Soler vind ik te traag om op de flank te spelen in mijn 4-3-3, ik wil vooral graag snel kunnen uitbreken. Hij doet het centraal trouwens zo goed dat ik hem er niet wil weghalen, al is hij momenteel ook geblesseerd.
Mendez vind ik ook te traag, Pavon is rechtsvoetig. Raphinha neem ik mee als derde optie, bedankt!

@Joostvans: Oyarzabal is wel erg traag voor een winger en heeft ook maar 3* skills, daar kan ik weinig mee aanvangen. Voorlopig gaat het tussen Suso en Thauvin. Ik zou trouwens nog steeds voor Draxler gaan bij jouw Milan. Als je Paqueta met Suso laat concurreren kan Draxler bij jou zowel op links, rechts als centraal in dat driemansmiddenveld.