Heeft heel ajax geen real face?had ik ergens gelezen maandje terug.
Toen ze die facescans bij Ajax hebben gemaakt was de Copa Americana aan de gang. Daardoor hebben de Zuid Amerikaanse spelers die daar actief waren geen real face (Neres en Tagliafico).
Daarbij komt dat er waarschijnlijk een Chinese regel in werking wordt gesteld, die de echt hoge salarissen aan banden legt. Dus de kans is best aanwezig dat dergelijke spelers weer terugkomen.
Twee seizoenen in China spelen maakt je niet beter dan toen hij bij Atletico zat.
Zeker niet, laat ie maar snel naar Europa terugkeren! 
Het lijkt er sterk op dat Dani Olmo (Dinamo Zagreb) voor een terugkeer bij Barcelona staat. In Camp Nou ligt het rugnummer twaalf voor hem klaar en zou hem graag in mijn carriere ook terughalen naar de club. Goed idee?
Federico Chiesa (Fiorentina). Heerlijke speler en past binnen het project dat AC Milan jarenlang geleden startte met het idee om een elftal te smeden met Italiaanse toppers. Lorenzo Insigne (Napoli) past ook in dat beeld, maar met dat budget gaat zijn komst helaas niet lukken. Hij lijkt namelijk te willen ontsnappen uit de onrust bij Napoli en zou een soortgelijke stap als Bonucci een tijdje geleden kunnen maken.
@Joostvans Dan zal ik Chiesa eens goed gaan bekijken. Heb de gehele lijst laten scouten, even wikken en wegen. Waarschijnlijk word het pas een zomer transfer van seizoen 20/21.
Dani Olmo zal maar wat graag terug keren en slagen bij Barcelona. Denk wel dat je genoodzaakt bent om dan Rakitic sowieso te verkopen. Alena word nu al verhuurd, wat ga je met hem doen? Olmo zal direct basisklant kunnen zijn. Speelt bij Zagreb wel vanaf rechts maar kan uiteraard ook links of centraal.
@Spoon0612 en @Joostvans Olmi lijkt mij wel een goede aankoop, mits hij minuten gaat maken natuurlijk. Grote voordeel is inderdaad dat hij ook vanaf links en rechts kan spelen, als je hem voor de flank haalt (beetje in de Iniesta rol vanaf links bijvoorbeeld) dan hoef je Rakitic niet per se te laten gaan denk ik. Als je hem centraal op het middenveld op wilt stellen zou ik wel overwegen om Rakitic te laten gaan.
Dani Olmo lijkt me ideaal voor drie verschillende rollen binnen de selectie; als aanvallende middenvelder met scorend vermogen á la Fábregas in zijn periode bij Barcelona, als creatieve vleugelaanvaller of als centrale middenvelder. Denk dat hij de meeste speelminuten gaat maken als middenvelder met scorend vermogen en als pure centrale middenvelder plaats moet maken voor Aleñá, Puig of Thiago (die waarschijnlijk transfervrij de selectie gaat versterken na het lopende seizoen). Eigenlijk moet je het zo zien; hij neemt het rugnummer en de rol van Rafinha over.
Ik heb in mijn carriere met AS Roma in seizoen 2 de volgende namen gehaald:
- Podence ( Olympiakos)
- Angelino (Man.City)
- Mina ( Everton FC)
- Izzo (Torino FC)
Hoe kijken jullie daartegen aan qua realisme?
Bij mijn 2e Leverkussen carrière heb ik een waslijst aan namen, weet alleen niet welke realistisch genoeg zijn:
Rodriguez (Milan)
Dolberg
Mazraoui
Schone
Roca
Deli
Ik wil maar 2 a 3 namen halen. Verder is bij reeks genoot Dortmund Sancho vertrokken naar Madrid. Nu bieden ze ruim voldoende op Bailey, zouden jullie hem verkopen of zou dit int echt kunnen?
Darida van Herta BSC naar Hsv begin seizoen 2?
Volgens Bild mag Darida vertrekken.
Als ik me niet vergis ging je ook nog eens Europa league in door het winnen van de beker he? Dan vind ik dit wel een goede transfer.
Klopt, thanks Dan ga ik kijken of hij haalbaar is met mijn budget.
Heb gelezen dat Leicester zich wil gaan richten op spelers uit een wat hoger segment nu ze het ze goed doen en dit door willen trekken. Vandaar de volgende spelers op het oog voor in januari 2020 of de zomer 2020. Ik sta er met Leicester goed voor, dus het uitgangspunt voor de aankopen is dat er Champions League behaald wordt.
Rechter aanvaller (topprioriteit in januari 2020)
- Steven Bergwijn (PSV)
- Adama Traore (Wolves)
- Wilfried Zaha (Crystal Palace)
- Angel Correa (Atletico)
Merk dat ik met Barnes vanaf links, die veel naar binnen komt en het spel helpt verdelen, behoefte heb aan snelheid en actie in de diepte. Zaha heeft mijn voorkeur, heeft diepgang maar ook een goede actie naar binnen en kent de PL.
Centrale verdediger (prioriteit in de zomer, Morgan stopt en Benkovic mag weg)
- Daniele Rugani (Juventus)
- Dan-Axel Zagadou (Dortmund)
- Merih Demiral (Juventus)
- James Tarkowski (Burnley)
- Jamaal Lascelles (Newcastle)
Wil in elk geval een basiswaardige CV aantrekken. Evans-Soyuncu bevalt vooralsnog prima, maar met het oog op Europees voetbal zal er in de zomer iemand bij moeten. Bij een vertrek van Benkovic het liefst twee. Voorkeur gaat uit naar Demiral als talent en Lascelles als wat meer ervaren optie.
Spits, toekomstig vervanger Vardy (afhankelijk van vorm Vardy, kan ook voor aanvang S3)
- Josef Martinez (Atlanta United)
- Moussa Dembele (Lyon)
- Yussuf Poulsen (Leipzig)
Zij zouden direct de strijd met Vardy aan moeten gaan. Zowel Martinez als Poulsen lijkt mij een hele toffe aankoop.
Wat vinden jullie? Andere suggesties zijn natuurlijk ook altijd welkom.
Mooi lijstje, ik vind iedereen wel kunnen. Alleen Demirel zie ik niet komen als vierde keuze. Persoonlijk zou ik voor Zaha, Zagadou en Poulsen gaan. Met die laatste kan je zowel net als met Vardy de diepte in gaan, maar hij is ook groot en sterk. Zou zijn huidige spitsbroeder ook geen optie zijn? Ik kan niemand bedenken die qua stats en spel dichter in de buurt van Vardy komt dan Werner.
Wil Crystal Palace niet +/- 60-80 miljoen voor Zaha? Dat zie ik Leicester niet betalen, gezien het huidige transferbeleid. Zou dan denk ik eerder voor 30 miljoen Bergwijn halen. Kan zowel op beide flanken als in de punt spelen.
@Raindog Werner wordt natuurlijk wel gelinkt aan clubs die een trede hoger op de ladder staan dan Leicester (o.a. Liverpool, Manchester United en Real Madrid), vandaar dat ik twijfel of hij haalbaar is. Qua profiel zou hij inderdaad de perfecte opvolger zijn voor Vardy. Demiral is dan waarschijnlijk een betere optie in een later stadium wanneer ik ook Evans moet gaan vervangen.
@Begiristain denk dat je daar wel gelijk in hebt, Palace wil waarschijnlijk wel de hoofdprijs voor Zaha hebben. Qua stats is Bergwijn ook gewoon een prima optie, maar het oog wil ook wat en dat is wat Zaha en Traore in mijn ogen nog net even een streepje voor geeft. In mijn Heerenveen carrière leek Bergwijn nog aardig, maar kennelijk heeft EA zijn generieke face aangepast en daardoor lijkt hij nu totaal niet meer op Bergwijn.
Binnenlandse transfers in Engeland zijn echt overrated. Adama Traore zou zo maar het dubbele moeten opleveren van wat hij eigenlijk waard is, zo ook Zaha. Kijk bijvoorbeeld naar Maguire, prima verdediger maar echt geen 80 miljoen waard. Moussa Dembele lijkt mij erg interessant, al azen ook andere clubs op hem zoals Chelsea, Spurs. Ben ook benieuwd naar Martinez in Europa, Poulsen heeft hevig concurrentie bij Leipzig maar kan fysiek zeker de PL aan. Bergwijn zou ik puur voor de flank halen. Rugani lijkt mij een mooi alternatief, de andere Engelse cb zullen ook veel geld moeten kosten ben ik bang.