In een bijna perfect uitgebalanceerde selectie is het hart van de defensie een doorn in het oog. Gerard Piqué heeft zijn basisplaats verloren en verliest steeds meer loopvermogen. Samuel Umtiti raakt minimaal tweemaal per seizoen geblesseerd, waardoor er in belangrijke wedstrijden meer doelpunten worden geïncasseerd dan me lief is. Enkel Matthijs de Ligt haalt constant zijn niveau. Hoewel Juan Miranda, José Miguel (jeugdspeler), Jean-Clair Todibo (uitgeleend aan Villarreal) en Eric García kunnen invallen komen ze stuk voor stuk nog tekort in belangrijke wedstrijden. Juan Miranda en José Miguel worden daarom volgend seizoen waarschijnlijk uitgeleend. Het is onvermijdelijk dat er een stand-in aangetrokken moet worden, wat een speler moet zijn die er meteen staat en niet direct gaat klagen als hij een paar wedstrijden aan de kant staat. Na lang wikken en wegen gaat de keuze tussen twee spelers:
Pau Torres (Villarreal). Beleeft zijn doorbraak bij de club waar hij vanaf kinds af aan speelde en maakte zelfs zijn debuut in de nationale ploeg (met een doelpunt). Barcelona, Arsenal, Manchester City en Manchester United houden hem in de gaten. Denk dat je hem meer kan zien als echte verdediger die comfortabel genoeg is aan de bal om voor Barcelona te spelen.
Mikel Merino (Real Sociedad). De balansbewaker op het middenveld van de meest verrassende ploeg in La Liga op dit moment. Speelde bij Osasuna meermaals als centrale verdediger, voordat hij via Borussia Dortmund en Newcastle United terugkeerde in Baskenland. Daar ontwikkelde hij zich tot een speler die naast balveroveringen ook nog eens in offensief opzicht bij kan dragen. Bij Barcelona zou hij meer voetballend vermogen toevoegen aan de verdediging en zelfs als defensieve middenvelder kunnen spelen. Onder mijn bewind bij de Spaanse nationale ploeg speelde hij al overtuigend als centrale verdediger.
Je kent Merino dus al. Wellicht maakt het je makkelijker in je keuze. Hij is van origine meer een middenvelder (geworden) kan in een soort Macherano rol spelen maar dan moet je afwegen wat je wil. Puur een verdediger zoals Pau of wat meer voetballend vermogen, Merino. Vind dat Torres prima scoort voor kort en lange passes. Ruimte voor groei uiteraard. Merino is erg allround waardoor ik al snel naar hem zou neigen.
Ik ben begonnen met Andres Iniesta bij Aston Villa, na ongeveer twee maandjes ben ik overgestapt naar Arsenal. Daar wil ik een grote schoonmaak houden en veel nieuwe spelers aantrekken.
Hier mijn lijstje;
Mijn andere centrale verdedigers zijn Samuel Umtiti, Matthijs de Ligt, Gerard Piqué en Eric García volgend seizoen, dat zijn eigenlijk allemaal echte verdedigers die met de bal aan de voeten comfortabel zijn. Dus misschien zou Mikel Merino in dat opzicht complementair zijn. Denk alleen wel dat ik hem vanaf het eerste moment nog moet bijtrainen in zijn defensieve stats.
Naar Man u:
Ruben Neves
Eggestein
Zakaria
Milinkovic-Savic
Richardlison
Leon Bailey
Havertz
Ziyech
Ik zoek iemand die Matic als CVM kan vervangen, iemand die Pogba kan vervangen en als 8 of 10 naast Bruno Fernandes kan spelen, en iemand die vanop rechts het spel kan maken.
James Maddison (Leicester City) lijkt me een ideale optie voor je. Verder lijken me Ruben Neves (Wolverhampton) en Milinkovic-Savic (Lazio) ook spelers die je goed kunnen helpen.
Wat denk je trouwens van mijn vraag over Pau Torres of Mikel Merino, @Raindog?
Ik vind Madisson misschien iets te veel hetzelfde type als Bruno Fernandes. Wie raad jij aan als rechtsbuiten? Zie je Ziyech voor Man U kiezen?
Over jouw nieuwe CV: ik zou voor Torres gaan. Bij Merino is het toch al een paar jaar geleden dat hij nog in clubverband als CV speelde, en ik vind het ook zonde van zijn aanvallende kwaliteiten om hem enkel daar te posteren. Qua CDM heb je waarschijnlijk al genoeg opties, dus veel speeltijd zal hij daar niet krijgen. Ik denk ook dat hij liever op het middenveld speelt.
Interessant lijstje, ben ook met Man utd begonnen. Eerst vanuit 4231, daarna 433 en soms met een valse 9.
De Gea
Wan Bissaka, Maguire, Lindelof, Shaw
Pogba, McTominay, Fred
Rashford, Martial, James
Richarlison lijkt mij een hele leuke optie, ik zelf dacht ook aan Sancho. Wat zou je met Ziyech willen? Ik vind hem juist nu bij Ajax en al jaren in fifa een echte cam. Misschien Lemar of Thauvin als RM? Ndidi lijkt mij een mooie voor op cvm maar ook Zakaria is een leuke optie.
Geen Bruno in je team? En waarom zet je je voorhoede op die manier neer? Ik vind Rashford en Martial allebei het beste vanop links, en Rashford vind ik de beste spits van de twee.
Ziyech zou ik als rechtsbuiten posteren, omdat ik vind dat Man U daar nu niemand heeft. Hij kan dan van daaruit het spel mee verdelen.
Denk dat er niet echt een pure CVM tussen je namen zit naast Zakaria, Neves is dan eerder een spelverdeler op 8. Ik denk dat je een beetje af moet laten hangen van de rol die je voor Bruno Fernandes is gedachten hebt wie je haalt. Wil je hem als vooruitgeschoven 10 gaan gebruiken die met name op de helft van de tegenstander voor gevaar moet zorgen met schoten en steekballen, dan zou ik voor een type Neves gaan. Een middenvelder die het spel kan verdelen en het werk op het middenveld voor Bruno opknapt. Laat je Bruno meer vanuit het middenveld het spel verdelen dan zou je beter een box-to-box type kunnen halen als Milinkovic-Savic of Havertz.
Voor op de rechterflank lijkt Ziyech mij prima kunnen, al hangt het hierbij denk ik ook weer een beetje af van hoe je Bruno gebruikt. Bij Ajax werkt het heel goed met Ziyech op rechts en een diepgaande middenvelder op 10 die veel de 16 in duikt. Met een Milinkovic-Savic op het middenveld zou dit prima kunnen werken, zeker in combinatie met snelle voorhoedespelers als Rashford, Martial en James. Andere optie zou inderdaad Sancho kunnen zijn.
Ik wil Bruno inderdaad vooral niet te hoog hebben en van daaruit laten schieten of een dieptepas geven. SMS lijkt me dan de beste optie, maar ik moet eerst Pogba kwijt zien te geraken.
Sancho zou inderdaad ideaal zijn voor die rechtsbuiten, maar dan zit ik met drie enorm snelle aanvallers. Daarom ga ik toch voor Ziyech, da’s iemand die iets anders kan brengen en ook die snelle jongens kan lanceren.
Mijn grootste ‘probleem’ is dat ik Martial en Rashford heel vergelijkbaar vind, en dat ik geen ‘echte’ spits heb. Ik overweeg om voor Willian José te gaan, en dan match per match te bekijken of ik met Rashford of José diep speel. Als José speelt gaat Martial naar de bank en Rashford naar de linksbuiten. Uiteraard kan er nog veel geschoven worden tijdens de match dan.
Op die manier is Ziyech een prima optie. Je zou hem ook ietsjes hangend op rechts kunnen laten spelen en dan meer met een soort twee mans aanval spelen.
Hakim Ziyech heeft al meermaals aangegeven dat hij Ajax alleen verlaat als hij de stap naar de absolute top kan maken (en hij daar vanaf het eerste moment basisspeler is). Dus hij heeft in het verleden al clubs als Sevilla en AS Roma afgewezen. Dus als je hem naar Manchester United wil halen, dan moet je echt Champions League kunnen garanderen en hem als basisspeler gebruiken. In dat geval zie ik hem wel voor United kiezen. Denk dat je met Milinkovic-Savic en Ziyech twee geweldige aankopen doet, maar dat je nog wel een betere spits dan Willian José binnen kan halen. Denk bijvoorbeeld aan Moussa Dembélé (Olympique Lyon), Gerard Moreno (Villarreal, echt een onderschatte aanvaller), Rodrigo (Valencia), Paulo Dybala (Juventus, zou als valse spits goed passen met twee snelle vleugelaanvallers) of Lautaro Martínez (Internazionale).
Denk dat je gelijk hebt dat Mikel Merino zich inmiddels heeft ontwikkeld tot middenvelder, maar als je hem voor Real Sociedad ziet spelen denk ik dat je alle kwaliteiten ziet die een centrale verdediger van Barcelona nodig heeft. Hij is de speler met de meeste onderscheppingen, verovert de bal vaak terug en geeft de bal daarna aan de creatievelingen Odegaard of Oyarzabal. Het is misschien zonde om hem een linie terug te schuiven, maar denk dat de waarheid ook pijnlijk voor hem is: als pure middenvelder zal hij niet bij de wereldtop terecht komen. Maar goed, ik sta overal voor open en kijk ook nog naar alternatieven. Speel namelijk veertig procent van de wedstrijden in een 3-3-1-3 en zou dus ook een verdediger van een ander kaliber aan kunnen trekken om Piqué te vervangen. @Raindog
@Begiristain: klopt, da’s inderdaad het plan. De linksbuiten gaat dan mee de 16 in, samen met eventueel SMS. Het enige probleem daarmee is dat Wan-Bissakka aanvallend niet heel sterk is en er op die rechterflank wel veel ruimte komt te liggen als Ziyech naar binnen komt.
@Joostvans: Ik schat persoonlijk een Willian José toch hoger in dan Gerard Moreno. Als ik nog een extra spits haal wil ik vooral dat die een ander type is dan Martial en Rashford (lees: meer een targetman). Moreno komt daar met z’n 1m80 niet echt voor in aanmerking, net als de anderen die je aanraadt. Dembélé is ook maar 1m83, maar heeft inderdaad meer potentie dan José (die dan wel weer 4* skills heeft en een goed afstandsschot).
Wat denk je van Cavani? Die is op een zijspoor beland bij PSG en kan misschien jongens als Rashford en Greenwood onder zijn hoede nemen…
Daarom denk ik ook dat Gerard Moreno behoorlijk wordt onderschat, in het lopende seizoen is hij namelijk echt een klasse beter dan Willian José. Helaas is dat verschil niet echt duidelijk in de FIFA database, dus begrijp ik volledig dat je Willian José boven hem verkiest (en al helemaal als je naar een echt aanspeelpunt zoekt). Als ik een beetje tussen de regels door lees denk ik dat ik je de volgende namen nog wel aan kan bevelen: Maxi Gómez (Valencia), Diego Costa (Atletico Madrid), Duvan Zapata (Atalanta), Raúl Jiménez (Wolverhampton) of Yussuf Poulsen (RB Leipzig). Edinson Cavani lijkt me een passende oplossing voor de korte termijn, al denk ik dat hij naar Atletico Madrid gaat komende zomer. Voor Manchester United zou hij zonder twijfel niet onrealistisch zijn. Als je helemaal iets geks wil doen… Cristiano Ronaldo (Juventus) terughalen? Wat dacht je trouwens over mijn reactie over Mikel Merino? @Raindog
Goh, 't is moeilijk hé. Misschien kan je voor Merino gaan en hem weer laten vertrekken als je merkt dat hij niet tevreden is met zijn rol centraal achterin?
Ik ga eens kijken hoeveel PSG nog wilt voor Cavani. Heb eigenlijk nog nooit met hem gespeeld. Ronaldo zie ik niet zitten, wordt ook al behoorlijk oud.
Was al met United begonnen voordat irl Bruno Fernandes er zat dus die komt de eerst volgende transferperiode. Martial vind ik heerlijk op 9, Rashford komt goed naar binnen en James houdt het spel breed. Als ik met een valse 9 speel dan staat daar Mata of Lingard en komen Martial, Rashford vanaf de flank naar binnen. Als Bruno komt zal ik met een dubbele zes gaan spelen (Fred/Pogba) en Bruno op tien