FIFA 19 Transfer Realisme Topic

Is het realistisch om Joris Mathijsen aan te stellen als technisch directeur bij Hamburger SV. Zo ja, welke trainer zou dan realistisch zijn die een band heeft met de club en/of Joris Mathijsen?

Misschien Martin Jol?

Denk dat HSV voor Mathijssen een prima volgende stap is. Misschien dat Van Bronckhorst een optie is?

@db1512
Daar zat ik ook aan te denken, maar ook dacht ik aan van Bommel of van Marwijk.

Qua aankopen zat ik te denken aan spelers die bij hun club niet spelen met real face zoals: Fosu Mensah, van Ginkel (beide geblesseerd). Hebben jullie nog meer goede opties?

Met Hsv had ik de volgende spelers gehaald:
S1
Riedewald

S2
Wolf (Leipzig)
Gonzalez (Stuttgart)
Mali
Gonzalez (Malaga)

S3
Boateng

Misschien kan je hier wat mee!

In de kwartfinale van de Champions League lijkt José Mourinho erin te zijn geslaagd om de pijnpunten van ‘mijn’ Barcelona bloot te leggen. Met Heung-Min Son en Dele Alli als absolute uitblinkers werden Samuel Umtiti, Gerard Piqué en Sergio Busquets compleet overlopen door het middenveld van Tottenham. Zelfs een voorhoede met Lionel Messi, Antoine Griezmann en Neymar kon een pijnlijke nederlaag (2-3) in eigen huis voorkomen. Normaliter was het plan om Mikel Merino (Real Sociedad) als multifunctionele verdediger aan te trekken, maar het is pijnlijk duidelijk geworden dat de verdediging een grotere kwaliteitsimpuls nodig heeft. In een ideale situatie is die nieuwe centrale verdediger complementair aan Samuel Umtiti (92) en dus rechtsbenig, maar sta open voor meerdere opties.

• Marquinhos (88) heeft nog altijd de stap naar La Liga of Premier League niet gemaakt. Paris Saint Germain domineert de nationale competities, maar is er (nog) niet in geslaagd om verder dan de halve finale in de Champions League te komen. Landgenoot Neymar keerde al terug bij Barcelona, terwijl Kylian Mbappé in beeld is bij Real Madrid. Misschien het ideale moment om aan een volgende stap te denken?
  • Aymeric Laporte (89) bleef trouw aan Manchester City, maar speelt zijn wedstrijden voor het Spaanse nationale elftal nadat de Franse bond hem buiten het nationale elftal bleef houden. Net als Marquinhos was hij in het verleden meermaals dicht bij een overgang naar Barcelona, misschien is dit het juiste moment waarop dat alsnog gebeurt?
  • Milan Skriniar (89) is onder Antonio Conte uitgegroeid tot beste centrale verdediger in de Serie A en heeft met zijn club Juventus van de troon gestoten. De vraag is alleen of een verdediger met zijn profiel en technische bagage past bij een club als Barcelona.
  • Fabinho (89) is na een lastige start uitgegroeid tot sterkhouder op het middenveld van Jürgen Klopp. Met zijn lengte, techniek en spelinzicht lijkt hij het ideale profiel te hebben om als centrale verdediger te spelen bij een club als Barcelona.
  • Lucas Hernández (88) speelt in Zuid-Duitsland voornamelijk als centrale verdediger, maar heeft natuurlijk nog wel het loopvermogen en de techniek van een vleugelverdediger. Met zijn verleden bij Atletico Madrid heeft hij al ervaring in La Liga.
  • José Maria Giménez (87) is een speler waar Barcelona een eerste optie voor heeft, maar net als in het geval bij Skriniar vraag ik me af of hij wel het profiel heeft om bij Barcelona te spelen.
  • Rodri (88) speelde bij Manchester City meermaals als centrale verdediger, maar is van nature een centrale middenvelder. Net als in het geval van Fabinho heeft hij duidelijk wel het profiel om als centrale verdediger te spelen bij een club á la Barcelona.
  • Davinson Sánchez (86) was al eerder in beeld bij Barcelona, maar wees de club destijds af om bij Ajax daarna door te breken. Krijgt hij een tweede kans?
  • Mikel Merino (83) was eigenlijk in beeld als versterking. Maar is hij wel goed genoeg?

Interessante opties. Al zijn Laporte en Hernandez wel linksvoetig net zoals Umtiti.

Ik zou toch voor Marquinhos , Sanchez of Skriniar gaan

1 like

Je hebt ook De Ligt nog toch? Lijkt me complementair genoeg aan Umtiti

1 like

@db1512, Matthijs de Ligt is inderdaad complementair aan Samuel Umtiti, maar is daarmee meteen de enige verdediger van niveau (en niet door het ijs zakt tegen pijlsnelle aanvallers). Gerard Piqué kan het tempo niet meer bijbenen en moet echt vervangen worden. Net als andere topclubs moeten er minimaal drie centrale verdedigers van niveau in de selectie zitten.

@Aron1997, bedankt voor je reactie. Marquinhos hoort denk ik ook bij mijn persoonlijke favorieten. Ben benieuwd hoe anderen er over denken!

Zou voor Marquinhos gaan dan. Die kan eventueel ook als cvm. Skriniar, Giminez zijn pure verdedigers en zullen voetballend te kort komen. Iets wat je toch goed moet beheersen wil je bij Barcelona slagen.

1 like

Drie spelers van absolute wereldklasse voor twee posities werkt niet, lijkt me. Je ziet het ook eigenlijk bij geen enkele topclub (tenzij ze met drie verdedigers spelen). De Ligt en Umtiti is op papier het beste duo van de wereld, beide in de bloei van hun carriere. Het lijkt me erg stug dat zij er mee akkoord gaan om veel ‘kleine’ wedstrijden te banken voor een andere wereldtopper. Daarnaast zie ik ook weinig topspelers die basisspeler zijn bij hun club verhuizen om het te doen met een rol als derde verdediger. Denk dat je het moet zoeken bij talenten en/of ervaren spelers. Je zou ook kunnen kijken bij topclubs in de kleinere competities zoals bijvoorbeeld Portugal.

1 like

@Spoon0612, goede argumenten. Marquinhos lijkt de favoriet van de meerderheid hier!

@Luuk, eveneens goede argumenten. Laat ik beginnen door aan te geven dat ik ongeveer veertig procent van de wedstrijden in een 3-3-1-3 speel. Natuurlijk is het centrale duo De Ligt - Umtiti in principe van wereldklasse, maar de Fransman injury prone en mist ieder seizoen daardoor wel een tiental wedstrijden. Maar denk dat je wel gelijk hebt in dat er genoeg redenen moeten zijn om een speler van dat niveau te overtuigen om naar Barcelona te komen, zeker voor de rol die hij gaat spelen.

Als je ruimte hebt om hem ook af en toe op de CVM te laten spelen zou Marquinhos nog wel kunnen. Misschien moet je ook eens naar het recente verleden (in jouw carrière dan) van PSG kijken: heeft hij nu al de CL gewonnen? Als dat niet het geval is, kan dat wel een motivatie zijn om naar Barça te trekken.

Braithwaite al gehaald @Joostvans?

2 likes

Gelukkig hoeft een een carrière niet volledig te spiegelen aan de realiteit :rofl:

2 likes

Waarschijnlijk zal Frenkie de Jong vanaf volgend seizoen speelminuten van Busquets over gaan nemen als controlerende middenvelder. Of Marquinhos dan op die positie minuten gaat maken? Dat denk ik niet. Maar afgaande op voorgaande seizoenen zal hij ongeveer evenveel wedstrijden spelen als Samuel Umtiti. Dat kan als RCB in een 4-3-3, maar ook als CB/RCB in een 3-3-1-3. Oh, en niet onbelangrijk… Marquinhos kwam in Europa niet verder dan de halve finale van de Champions League. PSG domineert de nationale competities dan weer wel in mijn carrière. @Raindog

Haha, nee. In tegenstelling tot de complete chaos bij Barcelona heb ik geen noodgreep in de kast der middelmatigheid nodig om het seizoen te redden. Al sta ik niet onwelwilllend tegenover het aantrekken van ervaren spelers om een gat tijdelijk op te vullen. Verschil is alleen dat ik dat in mijn carrière deed met Zlatan Ibrahimovic en niet met Martin Braithwaite. Toch een iets ander kaliber Scandinaviërs. @Begiristain

1 like

Ja en wat ik dan niet begrijp is dat Braithwaite tot 2024 heeft mogen tekenen dus zo tijdelijk is dat niet want tegen dan is die 33. Ik vind het echt jammer dat het een speler uit de Spaanse competitie moest zijn want ik vroeg maar 750€/week…

Wellicht ben jij ook beter in het hooghouden van een balletje. Binnenkort komen er nieuwe verkiezingen bij Barca. Neem aan dat Bartelomeu niet word herkozen. Boateng, Braithwaite wat een aanfluitingen zijn dat. Malcom nog niet genoemd.

1 like

Ik had het toch iets simpeler gehouden, ik weet wat ik wel en niet kan :slight_smile: .

@Aron1997, er schijnt dan wel weer een optie in het contract te staan dat ze in de zomer gaan evalueren en er dan een wederzijdse optie is om voor een bepaald bedrag afscheid te nemen. Al is dit bijna een garantie op kapitaalsvernietiging. Zo’n optie is er trouwens ook met Quique Setien, al kan er in dat geval kosteloos afscheid worden genomen na ieder seizoen.

@Spoon0612, denk dat het wat overdreven is om Malcom in dat rijtje te noemen. In zijn tijd bij Bordeaux was hij namelijk echt een begenadigd talent. Leek me het gokje waard. Jammer dat het anders uitpakte.

1 like