Laat het bij Zenit ook totaal niet zien. Meer een one season wonder zoals Gelson Martins bijvoorbeeld. Management is in ieder geval helemaal verkeerd. Waarom zag je af van Merino? Toch te veel twijfels als cv?
Twijfel niet aan de inzetbaarheid van Mikel Merino als centrale verdediger, maar het is pijnlijk duidelijk geworden dat de club een verdediger van wereldklasse nodig heeft. Merino krijgt de kans om zich komende zomer in het nationale elftal te bewijzen als centrale verdediger. Speelt hij niet als een verdediger van wereldklasse, dan komt Marquinhos in beeld.
Lijkt me een goede oplossing. Als Marquinhos vervolgens niet tevreden is met zijn speelminuten zal je het wel horen, en dan kan je nog altijd iemand laten vertrekken.
Precies, al geloof ik dat er genoeg ruimte is in de selectie om hem relatief veel te laten spelen. Hoorde trouwens vandaag nog een opvallende naam genoemd worden als mogelijke versterking voor Barcelona komende zomer: Joshua Kimmich (Bayer München). Speelde onder Guardiola als centrale verdediger, maar lijkt natuurlijk beter als rechtsback of controlerende middenvelder. Meerdere (ex-)spelers van Barcelona hebben zich al complimenteus uitgelaten over de Duitser: Messi, Xavi, Iniesta, Puyol en uiteraard zijn voormalig trainer Guardiola. Zou geen verkeerde optie zijn om als alternatief voor Marquinhos te overwegen toch?
Dan ga je weer iemand halen voor een positie die niet natuurlijk is voor die speler, dat vind ik nooit een goed idee. Hij is ook maar 1m76, niet ideaal voor een centrale verdediger.
Met Leicester in januari belandt en de prioriteit voor deze maand is een middenvelder met creativiteit. Huren blijkt erg lastig, zo wilden Chelsea en City Lewis Baker en Phil Foden niet tijdelijk kwijt. Terwijl Cuisance van Bayern wel verhuurd mocht worden maar zelf niet wilde. Qua huren lijken er niet echt opties te zijn dus wil ik iemand definitief aantrekken.
- Will Hughes
- Ross Barkley
- Lewis Cook
- Davy Propper
- Manuel Lanzini
Maddison keert binnenkort terug, Tielemans is nog tot half februari uitgeschakeld terwijl Praet zich op de laatste wedstrijden van het seizoen kan richten.
Wie is realistisch en wie zouden jullie halen?
Hughes en Cook kunnen zeker nog een stap maken. Barkley zal volgend seizoen bij de komst van Ziyech nog minder gaan spelen lijkt mij. Propper wordt genoemd bij Ajax, ondanks dat hij zijn contract verlengde. Lanzini zit zoveel potentie in maar het komt er bij WHU niet uit.
In principe vind ik al die namen wel kunnen, maar veel hangt af van de prestaties van hun clubs en van hun speeltijd bij die clubs. Misschien is het geen slecht idee om voor de meest veelzijdige te kiezen? Die kan dan makkelijker ingepast worden als Tielemans en Madisson terug zijn.
Ben van plan na 2 seizoenen Ajax naar Bayern te gaan.
Mijn verlanglijst:
Nübel (Schalke 04)
Früchtl (Bayern II)
Hakimi (Real - Dortmund)
Klostermann (RB Leipzig)
Dest (Ajax)
Mazraoui (Ajax)
Upamecano (RB Leipzig)
de Ligt (Juventus)
Mai (Bayern II)
Havertz (Leverkusen)
van de Beek (Ajax)
Singh (Bayern II)
Sané (Manchester City)
Batista Meier (Bayern II)
Dajuka (Bayern II)
Zirkzee (Bayern II)
Zijn deze realistisch? Wie zien jullie komen? Andere opties?
Ondanks het feit dat Bayern natuurlijk de hele Bundesliga leeg koopt denk ik dat het voor je carriere leuker is als je je concurrenten een beetje met rust laat. Op rechts zou ik sowieso voor Dest kiezen. Sane lijkt me ook een goeie en de jongens van het 2e die je echt de kans wilt geven zou ik ook halen.
Ben met Chelsea alvast aan het kijken voor volgend seizoen. Ik merk dat een middenveld met Kanté én Jorginho toch niet zo lekker rendeert, omdat er maar een van de twee in zijn favoriete positie kan spelen. Ik ben wel fan van Jorginho, maar Kanté lijkt me de belangrijkere speler voor dit Chelsea. De kans dat Jorginho terug naar Italië trekt is aannemelijk, dus daar zoek ik een vervanger voor. Barkley vertrekt waarschijnlijk ook, maar die wordt intern vervangen door RLC. Daarnaast zoek ik ervaren aanvaller zodat Abraham zich rustig(er) kan ontwikkelen. Nu komt hij vaak toch net iets te kort. Batshuayi en Giroud staan ook op de nominatie om te vertrekken. Misschien als Giroud genoegen neemt met een plek als derde spits dat hij blijft. Achterin zullen er ook wat wisselingen toegepast worden. Rudiger, Christensen, Zouma en Tomori rouleren nu achterin, maar ik mis een topper. Ook is een nieuwe linksback geen overbodige luxe, met de tegenvallende Alonso en Emerson Palmieri. Ook zou ik voor de toekomst Eduardo Camavinga willen aantrekken, als toekomstig vervanger voor Kanté.
Ik had zelf dit lijstje opgesteld eventuele aankopen, naast Ziyech die hangend op rechts zal gaan spelen in plaats van de helaas waarschijnlijk vertrekkende Willian.
Aanval:
Cavani (PSG) - transfervrij
Mertens (Napoli) - transfervrij
Werner (RB Leipzig) - staat wellicht de ontwikkeling van Abraham in de weg
Dembele (Lyon) - geen face, niet de voorkeur
Lewandowski (Bayern) - gedurfde suggestie, maar zou het wellicht nog eens ergens anders willen proberen
Dzeko (Roma)
Ben Yedder (AS Monaco)
Richarlison (Everton)
Middenveld (Kante/Jorginho naar ‘6’):
Aouar (Lyon) - creatieve speler, lijkt misschien te veel op Ziyech
Maddison (Leicester)
Grealish (Aston Villa)
Dele Alli (Tottenham) - ligt niet zo lekker met Mourinho
Verdedigers:
Chilwell (Leicester) - heeft de voorkeur
Telles (Porto)
Skriniar (Inter)
Koulibaly (Napoli)
Ik wil wel oppassen om niet te veel dure aankopen in te passen. Het huidige inzicht van Lampard met jonge jongens als Abraham, Mount en James moet niet te veel lijden. Echter zijn er wel toppers nodig om de weg naar de top weer in te zetten. Als jullie zelf nog suggesties hebben hoor ik het graag!
Heb laatst ook is over Chelsea nagedacht. Vond Richarlison een mooie optie, die zou later ook samen met Abraham kunnen spelen. En het is dan ook mogelijk om verschillende formaties te gebruiken voorin. Achterin wordt Chilwell nadrukkelijk genoemd, zou voor hem gaan. Koulibaly moet denk ik ook wel kunnen. Gaat nu niet zo lekker met Napoli.
Middenveld vind ik wat lastig. Grealish is meer een flankspeler, Aouar loopt denk ik Ziyech en Mount in de weg, Maddison eveneens en Alli eigenlijk ook.
Is Camavinga niet meer controlerend dan de loper Kanté, overigens?
Heb een paar maanden geleden ook serieus over Chelsea nagedacht, volgens mij heb jij dat ook gedaan getuige het aantal namen op je verlanglijst. Roep al jaren dat de jeugd van Chelsea enorm onderschat wordt en niet op waarde wordt geschat door de club. Dus zou inderdaad een sterke kern van jeugdspelers vormen met jongens als Reece James, Ethan Ampadu (als hij terugkeer uit Duitsland), Mason Mount, Callum Hudson-Odoi en Tammy Abraham. Ben Chillwell (Leicester City) schijnt van kinds af aan fan te zijn van Chelsea, net als Jadon Sancho (Borussia Dortmund). Dus dat lijken me twee no-brainers voor dit Chelsea. Verder zijn een spits, middenvelder en centrale verdediger geen overbodige luxe. Zelf zou ik dan voor Richarlison (Everton), Jack Grealish (Aston Villa) en Kalidou Koulibaly (Napoli) gaan. Dus dan heb je al vijf namen die ik naar Chelsea zou halen, maar waarschijnlijk niet allemaal in één keer haalbaar zijn. Dus je zou het over meerdere transferperioden/seizoenen kunnen spreiden.
Camavinga zou dan inderdaad meer een Jorginho achtige speler zijn op termijn. Qua middenveld is het inderdaad lastig, aangezien Ziyech zich veel uit zal laten zakken om vanuit het middenveld passes te kunnen geven. Met Azpi heb je geen back die er veel overheen komt, dus zou een middenvelder die de ruimte in kan duiken ideaal zijn. Wat dat betreft zou het behouden van Barkley ook een optie zijn.
Vind de kwestie Sancho ook moeilijk. Na de aankoop van Ziyech (die ik (nog) te licht vind voor het middenveld) lijkt de rechterkant al ingevuld te zijn. Sancho lijkt ook het best te renderen vanop rechts en heeft een immens prijskaartje. Als hij niet wordt opgepikt zou ik het de transferperiode daarna kunnen proberen, afhankelijk van de prestaties van Ziyech.
Ik ben zojuist een carrière begonnen met AS Roma. In mijn carrière verhaal heeft de club oud speler Nicolas Burdisso overgenomen van Boca Juniors in de rol van technisch directeur.
Nu is de eerste opgave voor Burdisso om een geschikte trainer te vinden. Zelf zat ik te denken aan:
- Francesco Totti: Roma legende die door ruzie met de eigenaar is opgestapt als technisch directeur en tevens oud ploeggenoot Burdisso.
- Danielle de Rossi: Eveneens een Roma legende die ook met Burdisso samen heeft gespeeld. Ook is hij op verzoek van Burdisso aangetrokken bij Boca Juniors.
- Andere opties die wellicht realistisch zijn?
Ik zie in Totti eerlijk gezegd niet echt een trainer, denk eerder een rol in het bestuur. De Rossi is pas net weg bij Roma en volgens mij niet op de manier die hij voor ogen had.
Misschien is Montella een optie? Spits in het laatste Roma dat de titel won en stond als interim trainer al een keer voor de groep.
@db1512 Ik denk dat Montella zeker een goede optie is! Totti heeft eerst wel de overweging gemaakt om trainer te worden, maar Ik denk wel dat het ondenkbaar is als deze eigenaar het bewind voert bij Roma.
Voor Leicester City een opvolger voor Ricardo Pereira die in seizoen 2 voor 65 miljoen euro naar Manchester United vertrekt.
- Denzel Dumfries - PSV
- Sergino Dest - Ajax
- Emerson - Real Betis
- Diogo Dalot - Manchester United
- Jonjoe Kenny - Everton (nu verhuurd aan Schalke)
Max Aarons is net naar Koln gegaan dus is geen optie meer. Een van deze namen realistisch? Voorkeur ligt bij Emerson of Dumfries.
Beide zou kunnen. Emerson word volgens mij wel al gelinkt aan Barcelona. Voor Dumfries zou het een fantastische zet zijn. Wat het extra maakt is dat het een Nederlander is.
@db1512, zou voor Dumfries (PSV) of Jonjoe Kenny (Everton) gaan. Eerlijk gezegd is Emerson (Real Betis) behoorlijk tegengevallen toen ik hem bij Barcelona naar de club haalde. Hij heeft het loopvermogen en de fysieke kracht om te slagen in de Premier League, maar heb volgens mij nog geen voorzet met hem gegeven die aan kwam.