FIFA 19 Transfer Realisme Topic

Bayer Leverkusen

Vervanger voor 2de keeper Özcan: Florian Müller (Mainz)
Vervanger voor Aranguiz: Maier (Hertha), Zakaria (Mönchengladbach), Dahoud (Dortmund), Gustavo Assunção (Famalicão)

Wie zien jullie graag naar Leverkusen gaan? Andere opties zijn zeker welkom!

Vervanger voor Aranguiz, kun je kijken naar Aranguiz (Universidad de Chile)

Nog steeds op zoek naar een vervanger voor Pereira? Wat dacht je van Atal, van Nice?

Muller kan zeker wel, ben alleen benieuwd of hij genoegen neemt met een rol als tweede doelman. Ik ga vaak voor een dertiger of een oud doelman van de club/land. Zakaria zie ik juist een hogere stap maken dan Leverkusen, die zal wellicht nog naar de Europese top kunnen. Dahoud is net even wat anders, die draait niet echt lekker bij Dortmund. Assuncao kan zeer zeker.

1 like

Ben nog steeds opzoek, heb Atal ook overwogen maar omdat ik hem vorig jaar in mijn Dortmund carriere al heb gehaald wil ik eigenlijk iemand anders halen. Dumfries is mijn favoriet op dit moment, al zal Justin volgend seizoen ook meer kansen gaan krijgen. Pereira is de beste rechtsback van de PL dit seizoen dus was er weinig speeltijd voor hem, maar met de Europese wedstrijden die er voor volgend seizoen bijkomen zal hij voldoende aanbod komen.

1 like

Bustos (indiependiente)
Montiel (River Plate)
Maehle (KRC Genk)
Çelik (Lille)
Tete (Lyon)

Hoewel het Spaanse nationale elftal onder mijn leiding de Confederations Cup won maakte Mikel Merino (Real Sociedad) geen indruk als centrale verdediger. Vooral in de groepsfase tegen Frankrijk werd hij uit de wedstrijd gespeeld door een ontketende Kylian Mbappé (PSG). Het is duidelijk dat ‘mijn’ Barcelona een ander kaliber verdediger nodig heeft: Marquinhos (PSG) of Rodri (Manchester City). De eerstgenoemde was ‘plan B’ op het moment dat Merino geen indruk maken, de laatstgenoemde speelde een ongekend sterke wedstrijd als centrale verdediger (nadat Sergio Ramos al vroeg uit viel met een blessure) tegen dezelfde Kylian Mbappé in de finale van de Confederations Cup. Hij was in staat om constant op het juiste moment in te stappen, in de sprintduels zich staande te houden en ‘linies te breken’ met zijn passing. Daarnaast is hij twee jaar jonger dan Marquinhos en is zowel qua rating als potentieel vergelijkbaar op dit moment in mijn carrière.

Een andere speler die indruk maakte tijdens de Confederations Cup was Ferrán Torres (Valencia). In de drie wedstrijden die hij speelde (twee doelpunten en een assist) zorgde hij voor meer gevaar dan Francisco Trincão in zijn laatste zes maanden bij Barcelona. In mijn carrière beschikt Ferrán Torres over een aflopend contract (nog elf maanden te gaan) en denk er serieus aan om hem naar de club te halen, net als Barcelona dat ‘irl’ doet. De Portugees zal dan voor twee seizoenen worden uitgeleend. Valencia zou in dat geval natuurlijk een ideale bestemming zijn.

Kleine toevoeging: https://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/football-news/man-city-news-guardiola-rodri-17486833. Op zich interessant dat Pep Guardiola er serieus over denkt om Rodri vaker als centrale verdediger te gaan gebruiken bij Manchester City!

Zijn de volgende transfers realistische met Espanyol winterstop seizoen 1 sta op de 10 plek met uitzicht op Europees voetbal

Cv
Cuenca 20/65 (Barcelona)

La
Mojica 27/75 (Girona)

Cvm
Acosta 24/71 (Colorado Rapids)
Tapia 24/74 (Feyenoord) of gratis begin seizoen 2?

Cm/cam
Dzagoev ?? (Cska Moskou)

Rm/cam
Orellana 33/78 (Eibar)

Na twee seizoenen Sheffield U maakt Jagielka de overstap naar Everton. Met Sheffield in het tweede seizoen winnaar in de Carabao Cup en in de competitie eindigden we op een knappe 9e plek.

Het teleurstellende presterende Everton eindigde op de 10e plek. Nu ben ik opzoek naar nieuwe aankopen, welke zijn realistisch (nu dus seizoen 3)

Walker Peters (Spurs)
Cannon (FC Dellas)
Barkley (Chelsea)
Hughes (Watford)
Dolberg (Nice)
McNeil (Burnley)
Kent (Rangers)
Grant (Huddersfield)
Robinson (Wigan)

Lijken allemaal wel te kunnen. Ben benieuwd of Dolberg de intensiviteit van de PL aan kan. Cannon is een aanrader!

@mart442, Jorge Cuenca (FC Barcelona) is niet realistisch aangezien hij voor de aartsrivaal speelt. In de praktijk zie je zulke transfers wel eens gebeuren (denk aan Cristian Tello of Marc Bartra bijvoorbeeld), maar dan gaat het meestal om de omgekeerde weg. Mojica (Girona) en Orellana (SD Eibar) zijn goede versterkingen in mijn ogen, zijn ook erg onderschatte spelers.

@josemourinho, ben zelf vaak een voorstander van spelers terughalen naar de club waar ze hun jeugdopleiding genoten. Ross Barkley (Chelsea) lijkt me daarom een interessante versterking. Ryan Kent (Rangers) is onrealistisch gezien zijn verleden bij aartsrivaal Liverpool, maar de andere namen moeten in mijn ogen wel kunnen. Kasper Dolberg (OGC Nice) lijkt me niet bepaald passen in het Engelse voetbal, sluit me dus aan bij @Luuk.

Wat denken jullie trouwens van mijn vraagstuk? Rodri (Manchester City) en Ferrán Torres (Valencia) na een indrukwekkende Confederations Cup naar Barcelona?

Als ik jou was zou ik ze meteen aantrekken. Al twijfel ik nog over Rodri aangezien die al bij een absolute topclub zit.

1 like

Rodri lijkt mij prima, kan als CV en CVM uit de voeten en zal genoeg minuten gaan maken. Bij Ferran Torree hangt het wel echt af van het plan dat je met hem hebt. Als hij de 6e aanvaller wordt dan zie ik het niet echt als realistisch, hoe goed hij op de Confederations Cup ook gespeeld heeft.

1 like

Bedankt voor jullie reacties! Dan is na lang twijfelen en overwegen nu eindelijk mijn nieuwe centrale verdediger bekend: Rodrigo Hernández Cascante. Volgens mij heeft hij alles waar ik naar op zoek was. Hij is in staat om met veel ruimte in zijn rug te spelen: genoeg loopvermogen, maar vooral het vroegtijdig onderscheppen van de bal zal ontzettend belangrijk zijn voor mijn ploeg. Samuel Umtiti en Matthijs de Ligt kunnen zich dan meer gaan richten op de verdedigende kant en het afstoppen van de spits van de tegenstander. Daarnaast heeft hij natuurlijk de technische bagage om de aansluiting met het middenveld te vinden, wat lang niet alle centrale verdedigers van nature hebben. En niet onbelangrijk, het rugnummer veertien (eerder gedragen door bijvoorbeeld Javier Mascherano) ligt klaar voor hem in Camp Nou.

Ferrán Torres zou inderdaad echt een luxe-versterking zijn, misschien laat ik hem nog even een seizoen langer zich ontwikkelen bij Valencia. Mocht hij zich enorm ontwikkelen, dan kan ik hem volgend seizoen alsnog naar Camp Nou halen en hem een meer prominente rol geven.

Nu er voorlopig een streep staat door de komst van Ferrán Torres (Valencia) denk ik aan een Halilovic- of Ødegaard-esque transfer voor Barcelona. Daarmee bedoel ik spelers die al op zeer jonge leeftijd al worden bestempeld als potentiële wereldtoppers en rond hun zestiende levensjaar al de stap maken naar de absolute wereldtop. Daar krijgen ze het laatste deel van hun (voetbal)opleiding en krijgen dan na een aantal uitleenbeurten de kans bij de hoofdmacht. Door middel van de CreationWizard zou ik spelers aan mijn bestaande carrière toe kunnen voegen en vervolgens naar de club halen. Dus heb de database van Transfermarkt en de door users gecreëerde spelers op Sofifa doorgespit en met de volgende lijst met namen gekomen:

• Youssoufa Moukoko (Borussia Dortmund). Een 15-jarige aanvaller die al in Dortmund onder 19 speelt en daar de netten aan flarden schiet, staat nu op 128 doelpunten en 26 assists in 84 wedstrijden. Kreeg al eens een gesigneerd shirt van Lionel Messi opgestuurd en wordt al jarenlang aan Barcelona gelinkt.
  • Lincoln (Flamengo). Een 19-jarige spits die voor zijn zware blessure gold als absoluut toptalent. Hoewel hij bij zijn club moet concurreren met Gabriel Barbosa lijkt hij langzamerhand door te gaan breken in het eerste elftal.
  • Rayan Cherki (Olympique Lyon). Een 16-jarige middenvelder die inmiddels een bekende naam is bij FIFA-liefhebbers. Breekt momenteel door bij Olympique Lyon en wordt gezien als een nieuwe middenvelder á la Nabil Fékir.
  • Gabriel Veron (Palmeiras). Een 17-jarige vleugelaanvaller die al deel uitmaakt van het eerste elftal. In zijn eerste vier wedstrijden wist hij al twee keer het net te vinden.
  • Naci Ünüvar (Ajax). Een 16-jarige aanvallende middenvelder die doorgaans op de linkerflank speelt. Geloof dat ik weinig over hem hoef uit te wijden aangezien de meesten hem al kennen.

Welke van deze namen zou interessant zijn om aan mijn carrière toe te voegen en naar Barcelona te halen?

Zoek voor mijn carrière met Everton een linksbenige centrale verdediger die er gelijk staat, iemand suggesties?

Unuvar is wel een echte Barcelona speler. Met zijn visie, creativiteit, dribbel en passing zou hij in de toekomst de perfecte vervanger van Messi kunnen zijn. Daarnaast is het ook een Nederlander, en het is natuurlijk mooi om een Nederlander naar Barcelona kan halen zodat hij daar kan uitgroeien tot een van de beste voetballers van de wereld. Moukoko lijkt me niet echt een Barcelona speler. De andere spelers zouden wel mooie spelers zijn voor Barcelona, maar misschien is het verhaal minder mooi aangezien je niet veel over ze weet.

1 like

@Damian, denk dat Naci Ünüvar inderdaad een speler is die bij Barcelona past. De enige twijfel die ik bij hem heb (en dat is precies waarom ik hem als laatst noemde) is dat zijn twee beste posities (LW of CAM) in mijn Barcelona al bezet worden door wereldtoppers Neymar en Bernardo Silva. Verder lopen op die posities nog spelers als Carles Aleñá, Riqui Puig, Arthur, Ansu Fati en Pedri. Om een stylist als Ünüvar met het krijt aan de noppen op rechts te zetten lijkt me ook lastig. In het geval van bijvoorbeeld Youssoufa Moukoko zou dat anders zijn omdat hij linksbenig is (en daardoor als ST of RW zou spelen). Waarom denk je trouwens dat hij ‘niet echt een Barcelona speler is’?

@Nielsfifa, moet het per sé een linksbenige centrale verdediger zijn of mag het ook een rechtsbenige centrale verdediger die als LCB kan spelen zijn? Want dan zou het terughalen van John Stones (Manchester City) interessant zijn. Wordt de laatste tijd wel vaker met een terugkeer in verband gebracht.

Moukoko is meer een echte afmaker. Hij heeft niet de technische kwaliteiten die Suarez en Messi hebben in de spits. Daarom acht ik hem niet geschikt voor Barcelona. Unuvar in een Ziyech rol op rechtsbuiten zou wel een geweldige toevoeging zijn lijkt me. Daarnaast kan ik me herinneren dat hij in het verleden bij Ajax ook een tijdje als valse spits fungeerde, als een soort Messi onder Guardiola.

1 like

Dank voor je reactie.

Liefst wel, heb als rechtsbenig al Mina, Keane en Holgate. Is Ake realistisch? Zat ook aan Nastasic van Schalke te denken.
Twijfel voor de ‘10’ positie voor James Rodriquez of Ihatarren