FIFA 19 Transfer Realisme Topic

Als je zo’n transfer wilt linken aan bijvoorbeeld Halilovic of Odegaard dan moet het denk ik wel om een talent gaan dat momenteel bij een club speelt waar de faciliteiten minder zijn. Je kan je dan afvragen of een talent, die al in een uitstekende jeugdafdeling speelt, dan naar Barcelona komt. Een Unuvar zie ik daarom eerder voor zijn kans bij Ajax gaan, waar de kans groter is dat hij (op jonge leeftijd) minuten in het eerste gaat maken. Voor Cherki en Moukoko geldt denk ik een beetje hetzelfde.

@Nielsfifa je zou naar O’Connell van Sheffield kunnen kijken.

1 like

@Damian, op basis van de beelden die ik van Youssoufa Moukoko heb gezien zou ik niet zeggen dat het hem ontbreekt aan technische kwaliteiten. Maar begrijp ergens wel waar je reactie vandaan komt, doorgaans wordt er meer gevraagd dan alleen doelpunten maken bij Barcelona. Soms slaat de club een beetje door in die ‘technische kwaliteiten’ en spelen er aanvallers als David Villa of Thierry Henry, soms spelen er aanvallers die zich meer richten op doelpunten maken als Luis Suárez of Samuel Eto’o. Naci Ünüvar zal ik in ieder geval toevoegen, dat lijkt me sowieso een doelwit (desnoods op de langere termijn).

@db1512, dat is eigenlijk wel een valide argument waar ik nog niet eens aan had gedacht. Beide spelers zitten op dit moment bij een club waar ze alle faciliteiten hebben om zich als professional te ontwikkelen.

De situatie is trouwens inmiddels iets veranderd. Zoals gewoonlijk heb ik mijn scouts erop uit gestuurd om alle spelers in La Liga in kaart te brengen en kreeg een veelbelovend scoutingsrapport terug uit Baskenland. De 17-jarige Jon-Miquel Planas Moyá heeft bijna een identiek profiel aan Bojan Krkic: een label ‘potential to be special’ (dus een potentieel van 90+), hoge statistieken (85+) in snelheid, acceleratie, dribbelen en balcontrole, en op deze leeftijd al een ALG van 74! En niet te vergeten, vier sterren skill moves en vijf sterren weak foot. Dat klinkt in mijn oren als een ideale technische aanvaller voor Barcelona!

Ik het echt ligt de vraagprijs te hoog voor Everton maar het mocht de markt ik het echt zo niet ontploft zijn vond ik dat wel een mooie stap en in FIFA lijkt hij me dan weer wel haalbaar.

Goede tip, dankjewel.
Voldoet ook aan mijn eisen, snel en qua passing sterk. Het wordt O’Connell.

Volgens mij is de beslissing inmiddels een no-brainer nu het volledige scoutingsrapport binnen is. Dat is duidelijk als je de statistieken van Jon-Miquel Planas Moyá vergelijkt met wat het merendeel van de Sofifa-users toedicht aan spelers als Ünüvar of Moukoko.

Naam: Jon-Miquel Planas Moyá
Club: Athletic Club de Bilbao
Leeftijd: 17 jaar
Positie: ST/RW/LW
Rating: 74
Weak foot: 5*
Skill moves: 4*
Statistieken: acceleration (89), ball control (88), sprint speed (87), agility (81), balance (81), positioning (79), curve (79)

Llyod Kelly, lang snel en linksbenig. Prima speler met groei mogelijkheden.

Bedankt voor je optie.
Vind Kelly niet iemand die er direct staat, heeft volgens mij dit seizoen nog geen wedstrijd gespeeld?

Jordan Lukaku (Lazio) naar Udinese?
Speelt bij Lazio vrijwel nooit dit seizoen 4 potjes, in totaal 90 min.
Voor mij de ultieme wingback in mijn 3-1-4-2.
Wat denken jullie realistisch?

Kan denk ik prima. Al denk ik dat hij voor Udinese begrippen wel redelijk verdient. Anderzijds zie je dergelijke transfers wel weer vaak voorkomen in de Serie A.

Komt idd zeker bij topverdieners van mijn selectie.

Moet kunnen. Udine is ook weer wat dichter bij Milaan, waar z’n grote broer woont.

Zelf twijfel ik voor de linksbuiten bij Leicester (die na verloop van tijd Vardy moet opvolgen in de spits) tussen:
Donyell Malen
Karlan Grant
Marcus Thuram
Ollie Watkins
Martin Terrier
Emmanuel Dennis
Krépin Diatta

Wat denken jullie?

Thuram en Dennis zijn erg interessant. Watkins ook nog altijd, vraag alleen af hoe snel hij er zou kunnen staan. Callum Wilson of Danny Ings misschien nog iets als back up voor Vardy, of net niet?

1 like

Watkins kan ik aanraden fijne speler.
Verder maakt vooral Thuram op mij veel indruk, misschien is teamgenoot Plea ook een leuke speler.
Weet alleen even niet hoe oud die is.

1 like

Dan speel ik liever met Embolo dan met plea, embolo is echt een fysiek beest terwijl plea aan de trage kant is, wel een lekker schot in de benen

1 like

In fifa nog niet met Plea gespeeld maar maakt in het echt een sterke indruk.

1 like

Als pure back up wel, maar mijn plan is om de aankoop nu te laten concurreren met Barnes en Gray en pas in de spits te posteren als Vardy afhaakt.

Plea is heel interessant, maar zijn potentieel valt wat tegen.

Embolo heeft ook interessante stats, mijn keuze wordt weer wat moeilijker. Ik ga eens moeten bekijken wie van mijn lijstje Europees voetbal gehaald heeft, en wat m’n budget nu eigenlijk gaat zijn. ‘t zal vooral daar van afhangen.

Plea is enorm traag op FIFA, geen aanrader. Embolo vind ik dan weer wat minder sterk op linksbuiten.

Grant voldoet aan je eisen omtrent Vardy, enige nadeel is dat zijn ALG. nog niet zo hoog is. Anders zou ik naar Thuram of Watkins kijken.

1 like

Malen past dan ook wel weer erg goed in dat profiel. Is wel een ietsje ander type (vooral in de combinatie beter) maar zou die positie prima in kunnen vullen.

1 like

Sluit me aan bij @db1512. Donyell Malen lijkt me een ideale versterking voor Leicester City. Hij lijkt me nog niet ver genoeg om direct de stap naar bijvoorbeeld Arsenal, Tottenham of Manchester United te maken, daarvoor heeft hij nog wat meer ervaring nodig denk ik. Als je hem genoeg speelminuten kan beloven is hij een geweldige versterking.

1 like

Potentie is niet heel veel zeggend op fifa20, spelers kunnen makkelijk boven hun potentie stijgen door middel van ervaring (wedstrijden), moreel en training.

1 like