FIFA 19 Transfer Realisme Topic

Hoe kom je er bij dat Romeu niet meer speelt bij Southampton? Heeft volgens Google stats dit seizoen meer dan de helft van de wedstrijden gespeeld tot nu toe en afgelopen seizoen ook bijna niks gemist. Wel een goede voetballer, in welk seizoen zit je? Als je in S2 zit en weer gepromoveerd bent naar La Liga vind ik het wel kunnen, mooi om hem terug te halen naar zijn thuisland, maar ik denk niet dat hij de Premier League zou verlaten voor een avontuur in de tweede divisie. Daar is hij ook te goed voor. Misschien dat je anders Sergi Samper zou kunnen huren van Barcelona?

Wöber vind ik niet realistisch. Heeft heel lang zitten twijfelen over een overstap naar Ajax omdat hij graag minuten wil maken en niet wist of dat in Amsterdam ging gebeuren. Nu De Ligt volgend seizoen vrijwel zeker gaat vertrekken is de kans groot dat hij nu echt de kans gaat krijgen waarvoor hij de overstap heeft gemaakt, dan gaat hij die echt niet laten liggen voor Deportivo La Coruña.

Dominguez ken ik niet, heb hem even opgezocht en lijkt me wel realistisch! Prima ALG en POT voor La Coruña op dit moment en een Zuid-Amerikaan naar Spanje halen is altijd goed natuurlijk.

Ik ben beland in S2 met Espanyol en moet me selectie hoognodig versterken. De teams die zijn gedegradeerd zijn Alaves, Atl. Bilbao en Huesca. Zelf dacht ik aan:
CV: Rodrigo Ely (Alaves),
CM: Sergi Samper (Barcelona), van Ginkel (Chelsea),
SP: Roger (Levante), Hernandez (West Ham), Nakajima (Portimonense)

Naar Liverpool >

• Pulisic (Wordt irl hevig in verband gebracht)
• Sessegnon (Word ook gelinkt irl)
• Koulibaly
• O. Dembelé
• De ligt (VVD heeft daar op aangestuurd bij bestuur)

Ik ga vanavond nog 1 of 2 clubs noemen met spelers die ik daar wil halen. Na aanvang van jullie reacties beslis ik met welk team ik een carrière begin.

Pulisic vind ik opzich wel realistisch maar je moet hem wel minuten kunnen geven want dat heeft hij wel nodig.
Sessegnon zie ik wel uitgroeien tot een goede Liverpool speler als hij daar heen zou gaan, alleen het zelfde als bij Pulisic moet hij ook dan genoeg minuten maken.
Ik zie eerder Koulibaly naar Liverpool vertrekken dan De Ligt omdat de nederlander aan heeft gegeven Barca een warm hart toe te dragen, wil Koulibaly en Van Dijk wel eens als duo zien :smirk:
Dembelé heb ik mijn twijfels over weet niet of hij bij Liverpool zou passen.

Vorige week ging er wel rond dat LFC een bod wou doen op Dembele. Dus opzich zou het best een optie kunnen zijn.

Als het goed is (zover ik heb begrepen) heeft Barca geen enkele intentie om Dembele van de hand te doen.

Nog sterker, het gerucht gaat dat als Barcelona Ousmane Dembélé gaat verkopen vóór 2022, dat de Spanjaarden dan €40.000.000,- aan Borussia Dortmund schuldig zijn. Dat zou alleen al een reden zijn om hem het voordeel van de twijfel te geven, wat de aankoop helemaal onrealistisch maakt.

Bron: https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=341633

Voor Dortmund, als concurrent voor Götze (Kagawa is weg, Dahoud gaat met Witsel concurreren en is momenteel geblesseerd):

  • Zyjech
  • Cyprien
  • Andreas Pereira
  • Enis Bardhi
  • Youri Tielemans

Wie is realistisch, en wie is de beste optie?

@Raindog Ziyech en Bardhi vind ik echte nummers tien en daarvan zou ik Ziyech de beste keuze vinden. Tielemans zou ook nog kunnen maar vind hem meer een nummer acht, hangt er dus een beetje vanaf wat voor type je aan wil trekken maar als je een echte aanvallende middenvelder zoekt dan zou ik voor Ziyech gaan.

1 like

Zou ik ook voor Ziyech kiezen. Kan daar denk ik echt uitblinken met zijn vlijmscherpe passes en goede visie. Plus goede leeftijd om de stap naar een topclub te maken.

1 like

Zou zelf ook voor Ziyech kiezen inderdaad.
Ben wel benieuwd naar je opstelling eigenlijk.
Met Reus, Gotze, Witsel, Delaney, Dahoud en Weigl heb je toch wel genoeg middenvelders?
En waar ga je Reus plaatsen als je bijv. een Ziyech haalt?

1 like

In een driemans middenveld zie ik Reus niet echt lekker renderen, wat ik uit op maakte is dat Raindog 4-3-3 speelt met de punt naar achter. Dan heb je met Delaney en Weigl jongens voor op zes, Witsel en Dahoud voor op acht en Götze en Ziyech zou je dan voor de aanvallende middenvelder rol hebben, Reus zal dan denk ik op links spelen.

1 like

Klopt! Al is mijn middenveld een mengelvorm van punt naar voor en punt naar achter. In principe is Weigl de echte zes, speelt Witsel als 8 en heeft Götze een vrije rol op 10. Bij een achterstand durf ik die 10 (die dus eigenlijk meer op de plek van een acht staat) iets verder naar voor te verschuiven om Reus in staat te stellen daar te spelen, waarna Sancho op links inkomt.

Ik twijfel nog steeds over Ziyech, ik had eigenlijk liever iemand met een beter schot gehaald…

Misschien moet ik eerst een half seizoen experimenteren met Guerero op die plek en Ziyech eventueel pas in de zomer halen.

@Raindog opzicht is 76 longshots niet heel gek toch? Ik zat nog even voor je te kijken wat alternatieven zouden kunnen zijn en heb er nog twee gevonden, al vind ik ze persoonlijk minder goed bij Dortmund passen dan een Ziyech of Tielemans.

  • Anderson Talisca, heeft een fantastisch afstandschot al weet ik niet hoe goed hij op een middenveld met de punt naar achteren kan spelen. In een 4-2-3-1 zou hij wel prima achter de spits kunnen spelen.
  • Rafinha, zou net als Paco Alcacer de stap van Barca naar Dortmund kunnen maken en lijkt prima stats te hebben om zowel met de punt naar voren als de punt naar achteren op het middenveld te spelen.

Het is uiteindelijk Ziyech geworden, en dat heb ik me nog geen moment beklaagd. Met hem erbij speelde ik kampioen.

Nu net aan S2 begonnen, en uiteraard komen de grote buitenlandse clubs mijn beste spelers wegpikken. Weigl is de eerste, hij trekt naar Chelsea. Qua vervanger denk ik aan Dendoncker, maar ik twijfel of hij realistisch is. Berge is een alternatief, maar is voetballend minder sterk. Wat denken jullie?

Denk dat Dendoncker op zich wel kan, toch? Qua club een stap hogerop. Wolves wilt ook wel spelers verkopen voor een goede prijs.

Atlético zou interesse hebben om Perisic van Inter te halen in januari …

Meningen? Haalbaar? Onnodig?

Ik zou zeggen onnodig, Perisic komt het liefst vanaf de linkerkant en daar heb je Vitolo en Lemar al. Op rechts zit je met Koke, Correa en Martins ook wel goed. Hoewel ik Perisic een uitstekende speler vind zie ik niet echt plek voor hem in het Wanda Metropolitano.

Sluit me aan bij @db1512. Met Saúl, Koke, Lemar, Vitolo en Gelson Martins heb je al een aantal uitstekende spelers die op die positie uit de voeten kunnen. Als je dan toch wil investeren in een extra (aanvallende) middenvelder, dan zou ik eerder kijken naar iemand als voormalig jeugdspeler Óliver Torres (FC Porto) of Mikel Oyarzabal (Real Sociedad).

Wil met West Ham een ambitieuze weg in slaan , is het realistisch om me te focussen op spelers zoals bijvoorbeeld Zaha, Williams Inaki, Ruben Neves, Garay, Belotti,?