FIFA 20 Club gezocht

Ik heb momenteel een carrière met Sunderland waar ik me enorm mee amuseer, aantal real faces en echt stadion.

Zodra de nieuwe squads beschikbaar zijn (met alle transfers) wil ik nog eens in de Premier League starten. Ik twijfel echter nogal over met welke club dat het beste kan.

Man U:
‘+’ Bruno Fernandes, valt wat aan te bouwen, veel jong talent, kan op korte termijn weer een topclub worden
‘-’ geen faces voor Levitt, Garner, Laird en Williams, aantal spelers die ik niet graag heb (Matic, Lingard), wat met Pogba?

Leicester
‘+’ Veel talent, op termijn Vardy vervangen, moet hier en daar nog versterkt worden
‘-’ geen faces voor Praet en Justin, weinig talentjes buiten de basis, met Perez kan ik niets aanvangen, weet niet of het voetbal iets voor mij is

West Ham
‘+’ Haller, Fornals, Anderson
‘-’ veel spelers die te kort komen, on-Engels stadion (die piste is verschrikkelijk), geen faces voor Soucek, Ajeti, wat met Wilshere, geen deftige rechtsback

Wolves
‘+’ Dendoncker, Neves, Traoré en Jiménez, toffe shirts, attractief voetbal, best nog wat talent
‘-’ Wéér 5-2-3 (doe ik al met Torino momenteel), rare connectie met die Portugese makelaar, geen face voor Pedro Neto

Of ik moet eens in de tweede klasse starten, maar ik weet niet of ik dat vol hou. De opties daar zijn dan Fulham en Brentford.

Andere opties mogen zeker aangeraden worden, maar Tottenham en Everton heb ik op FIFA 20 al eens gedaan.

Speel zelf met wolves en moet zeggen dat het één van me leukste carrières is deze fifa editie. Adama Traoré is letterlijk een God op fifa mits je zijn afwerken traint. Aanvallend valt er nog wel wat te verbeteren. Had bijna Corona in de winterse transferperiode gecontracteerd maar uiteindelijk is het Podence geworden omdat ze hem in het echt ook gekocht hebben. Ook heb ik Rodolfo Pizzaro gekocht.

1 like

Mocht je echt voor het tweede niveau gaan dan Leeds of Brentford, je kan regelmatig een duel simuleren om het verloop van het seizoen te doen vorderen. Van je eigen lijstje zou ik voor Man U gaan. Een topclub die al seizoenen lang niet meer mee draait in de top. Veel ruimte voor een goede schoonmaak, zo kun je dus tal van spelers lozen. Waaronder ook Pogba, die flirt mij iet wat te vaak met Real Madrid.

1 like

@Goliath: met Corona zou ik toch oppassen dezer dagen, blijkt nogal besmettelijk. Wel een totaal andere speler dan Podence. Die zie ik vooral als aanvallende speler, terwijl Corono perfect zou passen op de posities van Doherty en Johnny. Ik denk dat ik voor m’n tweede carrière toch liever voor een club met een andere formatie ga dan die van m’n eerste carrière. Toch bedankt!

@Spoon0612: je hebt gelijk, lijkt me leuk om een vervanger voor Pogba te zoeken. Ook tof dat Man U in de EL speelt. Ik denk dat ik voor hen ga, nu nog wachten op de nieuwe update. En ondertussen twijfelen of ik voor Solksjear of Pochetino ga.

Man Utd lijkt me wel een hele mooie optie, ben heel benieuwd wat Bruno Fernandes daar gaat brengen. Solskjaer lijkt er niet echt grip op te krijgen dus het zou mij niet verbazen als hij volgend seizoen geen trainer meer is. Pochettino zou wel een logische opvolger zijn, denk dat United vooral baat heeft bij een ervaren manager die ook een beetje kan bouwen. Zijn nog altijd voldoende plekken (met name op het middenveld) waar United echt andere spelers nodig heeft.

1 like

Goedenavond,
Na lang geen carrière te hebben gedaan wil ik weer beginnen. Dit keer wil ik een trainer laten terugkeren bij een club waar hij succesvol is geweest. Na wat speurwerk ben ik aan de volgende uitdagingen gekomen:

- Fiorentina met Cesare Prandelli: heeft 5 jaar bij de club gezeten en onder andere de halve finale van de UEFA Cup gehaald. Een stabiele ‘Italiaanse’ ploeg maken en schoon schip maken door paniek- en misaankopen van de hand te doen.

- Bordeaux met Laurent Blanc: in het seizoen 2008/2009 is er zowel de beker als het landskampioenschap gewonnen onder leiding van Blanc. Mijn doelstelling is om bij de top aan te haken en meer Franse spelers aan te trekken.

Dit zijn in mijn ogen de carrières met de meeste uitdaging.

Fiorentina heeft in potentie een leuke ploeg maar het komt er gewoon niet helemaal uit. Behoorlijke vreemdelingen legioen maar wie heeft dat niet. Bordeaux heeft een wat oudere selectie, daarom heel wat renovatie werk. Beide competities zijn leuk. Vind alleen de zwarte broeken op de paarse shirts van Fiorentina een no go.

1 like

@Spoon0612 Bedankt voor je reactie! Het zijn allebei wat afgegleden teams, maar hebben allebei leuke talenten rondlopen. Ik denk dat de terugkeer van Prandelli het meest realistisch is. Daarom ga ik, ondanks de afschuwelijke broekjes, een carrière starten met Fiorentina.

In deze carrière zal de selectie grotendeels uit Italiaanse spelers gaan bestaan, maar af en toe een jonge speler ertussen uit het oosten van Europa (Servië, Tsjechië, Montenegro, etc.). Wat in de tijd van Prandelli best wel vaak voorkwam en nu nog.

Ook hoop ik dat ik van Chiesa een soort van Totti kan maken en tot het eind van zijn carrière kan verleiden om voor Fiorentina uit te komen. Dit zal alleen gerealiseerd kunnen worden als ik een team om hem heen bouw en geen aankopen doe die boven hem komen te staan.

Zoals sommigen van jullie al gelezen hebben ga ik waarschijnlijk stoppen met mijn carrière met Portsmouth.
Nu ben ik tot de volgende opties gekomen:
Lyon echt mijn club denk dat alleen dat Lyon niet heel erg uitdagend is.
Udinese mooi club weer omhoog helpen.
Roma ook niet erg uitdagend denk ik
Fiorentina vroeger hele leuke carrières mee gehad.
Leverkusen ook niet erg uitdagend denk ik
Espanyol club uit het slop trekken en meteen europees
Villarreal
Real Betis
Mallorca

Laat me weten waar jullie voor zouden kiezen, ja ik weet het het is een hele lijst,
Deze carrière wil ik ook regelmatig hier gaan posten.
Ik kijk uit naar jullie reacties

@mart442, de rode lijn door die clubs lijkt me historisch succes in de afgelopen vijftien jaar (op RCD Mallorca na). Zou van die clubs neigen naar Olympique Lyon, Bayer Leverkusen en Villarreal. Maar als je een lange carrière wil beginnen kan je ook kijken naar succes langer dan vijftien jaar geleden. Denk dan aan Deportivo La Coruña, Parma, Nottingham Forest, Leeds United, AS Monaco of HSV.

Lyon vind ik toch net iets te af met een paar aankopen en de talenten die ze hebben heb je een wereld ploeg.
Nu denk ik om idd met Villaarreal te starten.
Nu zie ik echter dat ze geen europees spelen en dat dacht ik wel en wil eigenlijk ook wel in europa beginnen.
Zou het raar zijn om Villarreal in plaats van Espanyol hier aan toe te voegen?@joostvans

Waarom ga je dan niet voor Espanyol. Nog net wat uitdagender dan Villarreal misschien wel. Klein clubje uit Barcelona. Steeds maar weer je beste spelers verkopen na een goed seizoen. En anders gewoon eerste jaar zonder Europees voetbal, heb ik met Milan ook gedaan. De beker is dan zeker een reële uitdaging

Merk dat ik vaak snel mijn aandacht verlies bij het niet europees spelen.
Heb gekeken naar de selectie van Espanyol trok me niet echt aan.
Zie trouwens net dat Villarreal ruim 30miljoen heeft dat vind ik best veel:(

Vind Joostvans goede opties geven. Overigens vind ik Espanyol best een grappige selectie hebben, wat bekende of wegvallen namen erbij. Udinese lijkt mij ook mooi om compleet naar je hand te zetten en er een scoutingsapparaat zoals vroeger van maken.

Depor lijkt me verder mooi, misschien Torino?

Misschien is het puur persoonlijke voorkeur, maar Villarreal is in mijn ogen de mooiere club en aantrekkelijker voor een langlopende carrière. Als je kijkt naar de afgelopen tien jaar was Espanyol toch eigenlijk steeds een club die onderin de middenmoot bungelde en steeds hun beste spelers moest verkopen (Áaron Martín, Mario Hermoso, Borja Iglesias, Gerard Moreno, etc.). Denk dat het typerend is dat Eric Bailly (Manchester United) eerst van Espanyol naar Villarreal ging voordat hij een grote transfer maakte. Bij Villarreal zie je toch vaker dat sterspelers trouw blijven aan de club (Matteo Musacchio, Guiseppe Rossi, Manu Trigueros, Mario Gaspar, etc.) of later in hun carrière terugkeren (Santi Cazorla). Denk dat je daarmee een mooiere carrière kan bouwen dan met Espanyol.

Daarnaast denk ik dat je met Villarreal een heerlijke selectie hebt om mee te starten. Een koningskoppel met Paco Alcácer en Gerard Moreno, een middenveld met Santi Cazorla, Manu Trigueros, Moi Gómez en Samuel Chukwueze. En dan heb ik het nog niet eens over Pau Torres, een centrale verdediger die in mijn ogen bestemd is voor een topclub.

1 like

Kijk nou naar dit elftal, daar kan je toch gewoon Europees voetbal mee halen? Maar er zijn ook genoeg uitdagingen. Hoe vervang je Santi Cazorla en Raúl Albiol? Hoe versterk je die linkerflank? Haal je een oud-speler als Eric Bailly, Matteo Musacchio of Samu Castillejo terug?

Klopt europees voetbal zou daar zeker mee te halen zijn.
Had net juist gekozen om voor Espanyol te gaan omdat ik de uitdaging daar nog wat groter vind ondanks de enorm mooie tenues van Villarreal.
Nu breng je me echter toch weer aan het twijfelen.
Kan me ook nog de Uefa cup finale van 2007 herinneren waarbij Espanyol en Sevilla er een prachtige pot van maken die tijden wil ik weer laten her beleven.
Ze schakelden toen oa Benfica en Werder Bremen uit.
De uitdaging is om de club weer aantrekkelijk te maken beetje zoals Getafe nu.

Mag hopen dat je met aantrekkelijk maken niet het veldspel bedoelt, haha. Lastige keuze indd! Espanyol iets meer uitdaging, Villarreal iets mooier team.

1 like

Toch kwam het spektakel destijds vooral van Sevilla met spelers als Kanouté, Luis Fabiano en Dani Alves en in mindere mate van Espanyol. Denk dat het genoeg zegt dat er vanuit dat elftal eigenlijk alleen Pablo Zabaleta de wereldtop heeft gehaald. Vergelijk je dat met het Villarreal dat in 2010/2011 de halve finale van de UEFA Cup haalde, dan weet ik wel voor welk elftal ik zou kiezen. Dit waren gewoon toekomstig wereldkampioenen en enkele topspelers.

Diego López; Mario Gaspar, Mateo Musacchio, Carlos Marchena, Juan Capdevila; Santi Cazorla, Borja Valero, Bruno Soriano, Cani; Nilmar, Guiseppe Rossi

Misschien ben ik niet geheel objectief, maar Villarreal heeft in mijn ogen meer voordelen: mooiere tenues, grotere historie van aantrekkelijk voetbal, spelers die trouw blijven aan de club, financieel krachtig genoeg om spelers van middenmoters weg te plukken en een elftal waar je lekker aan kan sleutelen.