FIFA 20 Club gezocht

Klopt Sevilla was de betere partij die pot.
Echter is dat op de eufa cup finale die Feyenoord won na mijn eerste echte ervaring als voetbalfan.
Deze wedstrijd en teams hebben dus in mijn hart en speciaal plekje.
Daarom kies ik ondanks jullie goede en tevens juiste argumenten voor Espanyol.
En hoop te kunnen bewijzen dat je ook hier een top carrière mee kan maken

Nee veldspel zeker niet maar de passie en strijd die ze leveren.
Hierdoor halen ze prestaties en worden ze aantrekkelijker voor spelers om voor die club te spelen.
Als je kijkt waar Getafe een laar jaar geleden was .moet dit njet onmogelijk zijn met Espanyol.

Zit in twijfel welke club ik moet kiezen. Wil een net niet club, die kan verrassen in de competitie.
Maar ook vooral om bijvoorbeeld jonge talenten te halen.

• Real Sociedad
  • Internazionale
  • Lazio
  • Arsenal

Dan zou ik voor Sociedad kiezen

Ik zoek een club in Spanje/Engeland/Duitsland die relatief klein is maar toch historie heeft. Voorwaarde is een echt stadion.

Club waar ik dan direct aan denk is Aston Villa. Dit seizoen naar de PL gepromoveerd, maar rond 1980 nog kampioen van Engeland en de Europa Cup I gewonnen. Hebben met Grealish, Wesley, El Ghazi en Douglas Luiz een aantal leuke talentvolle spelers in de groep zitten.

Ik heb een carrière met Espanyol die opzich aardig bevalt alleen nu heb ik door een verhaal heel veel zin om met Udinese te beginnen.
Maar wil ook graag een keer verder komen met een carrière.
Echter lijkt het me ook leuk om met Udinese heel veel talenten binnen te halen.
Wat raden jullie aan?

Momenteel ben ik bezig met een ietwat onrealistische carrière met Hertha (al is dit door de overname die ze in real life gehad hebben misschien wat meer geoorloofd), maar ik ben op zoek naar een leuke club om deze carrière mee af te wisselen. Aangezien mijn lopende carrière met een Duitse club is nadat ik van Norwich ben overgestapt, trekken de Bundesliga en Premier League mij iets minder al zou ik laatstgenoemde wel nog kunnen overwegen.

Het liefst speel ik met een club waar een duidelijke visie achter zit of gemakkelijk een visie in te brengen is. Een elftal welke je als vreemdelingen legioen kunt bestempelen trekt mij dan ook absoluut niet. Europees voetbal is voor mij geen must en kan een mooi doel zijn om naar toe te werken op korte of lange termijn.
Punten die verder mooi meegenomen zijn (maar niet cruciaal):

• Mooie shirts (vind het uit tenue van Hertha afgrijselijk)
  • Een Nederlander in de selectie
  • Een trainer met een echte link met de club (kan deze ook zelf aanstellen)
  • Een ploeg met een identiteit en geen doorsnee team

Mocht iemand tips hebben, hoor ik het graag!

Vermaak mij heel erg met Udinese op het moment.
Hebben ook de nodige Nederlandse inbreng met Zeegelaar, Nuytincken ter Avest tevens speelt halve Nederlanded Troost Ekong er ook.
Aan jou de taak om de identiteit te herstellen.

1 like

@Ryanajax
Club/Nederlander/trainer

• Club Brugge/Vormer/Timmy Simons
  • FC St. Pauli/Veerman/Jos Luhukay
  • Motherwell/Seedorf/van der Gaag
  • Marseille/Strootman/Didier Drogba
1 like

Atalanta is wel een aanrader.

1 like

Iemand ervaring met RB Leipzig?
Wil een carrière beginnen dit weekend, toch tijd genoeg :sweat_smile:
In welke competities kan ik kijken qua transfers?
Zien jullie Leipzig groter worden dan Bayern München? Dan kan ik Werner mss houden.

Leipzig koopt als ik het goed heb geen spelers boven de 23 jaar, dat is al een begin. Verder denk ik dat het beleid van Leipzig niet slecht is en op dit moment hebben ze ook nog eens een goed trainer (Nagelsmann) in de gelederen.

1 like

Ik denk dat het momenteel niet nodig is om aankopen te doen, elke positie is dubbel of trippel bezet. Het lijkt me nu vooral zaak om de jonge talenten speeltijd te gunnen en zo te laten groeien. Momenteel speelt Leipzig in’t echt in een soort 3-5-2, met twee backs die ‘centraal’ in de verdediging spelen. Zelf zou ik naar 4-2-2-2 overschakelen, maar dat moet je uiteraard zelf beslissen. De oefenmatchen zijn daar ideaal voor. Moest je toch versterking willen: kijk eerst bij de satelietclubs, koop niemand ouder dan 23 en geef geen belachelijke sommen uit.

Wel echt een leuke ploeg trouwens, kan je echt alles mee op de aanval zetten.

1 like

Ik kan ze ook aanraden!

1 like

Toen Leipzig up comming was ben ik met ze begonnenen heb er vier seizoenen plezier mee gehad. Nu zijn ze de uitdagers van de Bundesliga. Groot stadion, fans in op komst. Jonge trainer en vele talenten. Denk dat je daar zeker in kan blijven scouten. Al vast kijken naar een vervanger van Werner, die staat in de belangstellng van Liverpool. Er spelen toch redelijk wat Fransen. Verder in eigen land scouten en natuurlijk RB Salzburg.

1 like

Twijfel toch nog steeds omdat het al een goede ploeg is. Werder Bremen zou ik ook wel eens willen doen. Iemand daar ervaringen mee?

Ben op dit moment bezig met Werder Bremen. Ben nu aanbeland in seizoen 2. Door de vele huurlingen kan je volledig je eigen kant op gaan qua selectie. Zelf heb ik ervoor gekozen om Rashica te verkopen, en talenten als Damsgaard, Ndayshimye en Gumny the halen samen met ervaren spelers als Vogt, Anton en Nakamba. Ik vermaak me op dit moment heel erg met het team. Zou het zeker aanraden. De Bundesliga is daarnaast ook nog eens erg competitief. Iedereen kan van iedereen winnen.

1 like

Denk dat het juist interessant is om met een club als RB Leipzig een carrière te beginnen, al is het alleen al door hun unieke aanpak van het scouten van spelers die goed passen in hun speelstijl. Verder heeft Nagelsmann een uniek spelsysteem geïntroduceerd dat helaas nog niet correct in FIFA is overgenomen. Drie centrale verdedigers met twee semi-backs aan de buitenkant (Upamecano centraal met Klostermann en Halstenberg als semi-backs), twee centrale middenvelders (waarvan één een box-to-box speler is en één een breker; Sabitzer en Laimer respectievelijk), twee spelers die de volledige vleugel kunnen bestrijken (Angeliño en Nkunku), twee vrije valse spitsen die constant van vleugel veranderen (Dani Olmo en Timo Werner) en een spits die de bal vast kan houden (Schick). Soms is dat een 3-5-2, soms een 3-4-3, soms een 3-4-2-1. Het is een formatie waar je echt aan moet wennen, maar als je eenmaal door hebt hoe je er mee kan spelen is het heerlijk. Verder kan je natuurlijk ook terug naar een 4-2-2-2 waarmee ze eerder speelden. Echt, RB Leipzig is een aanrader. Misschien begin ik er zelf wel een carrière mee.

Het gaat dan toch Leipzig worden. Ga wel de oefenwedstrijden meepikken om de formaties uit te proberen. Bedankt voor alle info mannen! Hou jullie op de hoogte.