Net mijn eerste Bundesliga wedstrijd gespeeld in en tegen Union Berlin: 0-8! Wat een ploeg! Al vond ik Union zeer zwak. Uitblinkers: 5x Werner, 1x en 4 assists van Sabitzer, 1x Mukiele en 1 assist, Poulsen 1x en 1 assist.
Opstelling:
Dat klinkt goed! Natuurlijk zal je lastiger krijgen tegen andere clubs in de Bundesliga, maar een eerste wedstrijd waarin je met zo’n score wint is een prettige start. Probeer trouwens eens de vleugelverdedigers handmatig iets hoger te posteren, denk namelijk dat je wat diepgang op de vleugels mist. Zou trouwens ook vooral Angelino en Nkunku veel te laten spelen, denk dat zij de twee meest onderbelichte spelers zijn van dit elftal.
Ziet er goed uit al zou ik Mukiele en Klostermann van plaats wisselen aangezien het uithoudingsvermogen van klostermann zeer goed is om heel de flank af te gaan
Mukiele’s voorzet is dan weer beter.
@Joostvans: Nkunku wordt volgens mij zowel op het middenveld als in de spits gebruikt, maar toch niet als back?
Ben er me van bewust dat het de volgende wedstrijden moeilijker zal worden. Mukiele was echt fantastisch op rechts. Nkunku was ingevallen en liet ook een sterke indruk na. Angelino zal ook zijn kansen krijgen zoals heel het team. Voorlopig ga ik het team niet veranderen na zo’n wedstrijd.
Nee dat klopt maar is wel makkelijker te trainen dan uithoudingsvermogen deze FIFA jammer genoeg
Heb je gelijk in uiteraard
@Raindog, de positie van Nkunku hangt echt af van de formatie. Heb hem bijvoorbeeld ook eens als rechtshalf in een 3-4-3 zien spelen, maar hij wordt doorgaans gebruikt als zwervende centrale middenvelder of als rechtsbuiten. Denk ook dat je hem alleen als back kan gebruiken als je met minimaal drie verdedigend ingestelde spelers speelt.
@RVDH, begrijp dat je het team niet gaat veranderen na zo’n sterke wedstrijd. Angeliño zal ongetwijfeld op den duur zijn plaats veroveren in je elftal, in mijn Spaanse nationale elftal maakte hij ook een sterke indruk.
Snap dat je na zo’n wervelende start niet direct dingen wil gaan wijzigen, al is de kracht van dit Leipzig wel dat ze zich telkens zo aan de tegenstander aan weten te passen dat ze de bovenliggende partij zijn. Dit is op Fifa helaas erg lastig te implementeren door de zeer matige informatie die je over je tegenstander krijgt. Toch zou je kunnen proberen dit (in de topduels) een beetje erin te verwerken door naar de topspelers te kijken en hoe je je daarop instelt.
Iemand een leuke club om mee te beginnen in Frankrijk, geen PSG of Lyon of Marseille of Monaco, maar een club wat nog kan groeien en waarbij de doelstellingen niet te hoog zijn
In de Ligue 2 speelt Paris FC. Het leek mij altijd mooi om daar een Franse tegenhanger van PSG van te maken. Hebben momenteel ook Jeremy Menez en Koziello (huur) in de selectie zitten. Prima shirts daarnaast.
In de Ligue 1 heb je wat meer mogelijkheden:
- Nice: is een subtopper met aardig mooi spelersmateriaal, denk aan Dolberg, Claude-Maurice.
- Bordeaux: totaal zes keer Frans kampioen geweest, oude ploeg van Zidane, Cantona. Mooi team om weer op te bouwen. Hebben momenteel Koscielny en Briand in de ploeg, maar ook toptalent Yacine Adli. Er gaan af en toe eens wat verhalen dat ze de stap omhoog willen zetten met een oude bekende. Eerder was dat Willy Sagnol (inmiddels ontslagen) en ook Zidane werd gelinkt.
- Saint-Etienne: oude ploeg van Aubameyang. Momenteel aantal leuke, vergeten spelers zoals Cabaye, M’Vila, Debuchy, Boudebouz, Ruffier en ook toptalent Saliba (gaat deze zomer naar Arsenal)
Ben begonnen met stade renners omdat ze veel talentvolle spelers hebben die zeker de 80 kunnen halen
Ook een goede keuze inderdaad. Enorm veel potentie.
Ik ben na lang wikken en wegen begonnen bij Norwich City onder leiding van Zlatan
Nog tips nodig qua aankopen?
Ik heb Enzo Zidane gekocht voor de lange termijn. Het gaat aardig. Nog niet echt hoogstaand 
Ik heb op het moment een carrière met Udinese zoals jullie misschien wel weten waar ik ook erg veel plezier aan beleef.
Echter begint fifa mijn plezier zwaar te verminderen de hele serie A wordt leegekocht
Vooral de toppers van de subtoppers denk aan Maxi Gomez van Atalanta.
Dit vermindert mijn plezier enorm, meer mensen hier last van?
Hierdoor overweeg ik een carrière met Notingham Forest te starten.
Wat zouden jullie doen?
Ik merk bij Schalke carriere dat Bayern word leeg gekocht. Alana, Thiago, Tolisso, Coman, Muller, allen weg, middelmatige spelers voor terug gekomen. Het is een terug kerend iets in fifa.
Ja klopt blijft vervelend.
Zou het ook leuk vinden als de onderhandelingen met clubs en spelers moeilijker maken.
Met Leicester speel ik nu vooral countervoetbal, maar ik ben ook bondscoach van België en daar speel ik heel dominant mee. Ik zoek ter afwisseling een club waarmee ik zo goed als elke match dominant kan spelen, liefst in Spanje. Frankrijk kan ook nog, Engeland sowieso niet. Wel wil ik graag nog een uitdaging en wil ik in de mate van het mogelijke een ‘ethisch verantwoorde club’. Met andere woorden: geen PSG.