Ik hou wel van villarreal,maar om dominant voetbal te spelen zou ik zeggen Sevilla of Valencia.
Hoihoi, ik zoek een club die:
- Niet echt een bijzondere historie heeft en bv. nog nooit Europees heeft gespeeld
- Het liefst veel real faces en een echt stadion heeft
- Niet in Engeland speelt
Tweede punt is het minst belangrijkst. Alvast bedankt!
Lille ? Lijkt me wel een leuke club…
Lyon vind ik prachtig
Udinese kan ik aanraden.
@Raindog Lyon lijkt mij idd een mooie optie
Toch gek eigenlijk als je het vergelijkt met Leicester in het echt, die zijn dit jaar in staat om de meeste te domineren maar ook ik slaag er in mijn carriere amper in om het meeste balbezit te hebben. De counter werkt gewoon te goed met die ploeg.
Maar om antwoord te geven op je vraag, Real Betis, Real Sociedad en Villarreal lijken me in Spanje leuke opties. In Frankrijk zou je naar Lille, Lyon of Nice kunnen kijken. Saint Etiene lijkt me ook wel leuk, hebben een paar leuke spelers in de selectie zitten die mijn scouts vaak aandragen.
Waarom geen Madrid. Een echte nieuwe ster halen, vind Hazard net onder de top namelijk. Kroos, Modric, Ramos, Benzema, erg ervaren maar sommige al op hun retour. Anders zou ik gaan voor Valencia, veel potentie maar het komt er niet uit
@Raindog, in Spanje zou je voor clubs als Sevilla, Valencia, Villarreal, Real Sociedad, Athletic Club of Real Betis kunnen gaan. In Frankrijk blijft AS Monaco of Olympique Lyon altijd een potentiële topcarrière.
Ik heb besloten om eens voor de absolute top te gaan; ik ga met Pochettino het roer van Madrid overnemen. Alleen twijfel ik nog wat tussen Real en Atlético.
Sevilla is echter ook nog niet helemaal uit beeld, maar daar stoor ik me nogal aan het feit dat ze maar één rechtsback hebben, die dan eigenlijk ook nog eens een vleugelspeler is én al 33 is. Ik zet namelijk mijn eerste transferperiode liefst uit, omdat ik merk dat er vooral dan zich een groot aantal onrealistische transfers voordoen. Ook het gebrek aan real faces (vooral de Jong dan) houdt me tegen.
Ben zelf ook onder Pochettino bij Real Madrid. Toch een leuke club waar de doelstellingen simpel zijn : alles winnen wat er te winnen valt. Met oog op toekomst is er ook nood aan verjonging toe : Ramos, Modric, Benzema… Zelf wil ik mijn 2e seizoen voor Mbappe gaan. Verdedigend dacht ik aan Mukiele. Atletico vind ik dan weer leukere spelers zoals Saul, Lodi, Oblak maar is natuurlijk persoonlijk
Ik denk er aan om een Manager Story te starten bij Deportivo de La Coruña. Echter twijfel ik nog over de samenstelling van de technische staf. De opties vinden jullie hieronder.
Optie 1
T1: Jose Maria Gutierrez Hernandez, beter bekend als Guti. Spaans icoon die na RM Castilla toe is aan zijn eerste echte trainersklus. Geen binding met Coruña, maar wel bakken met inzicht en een goede dosis flair.
T2: Joan Capdevila. Linksback die wereldkampioen geworden is met Spanje en ruim zeven jaar voor Depor heeft gespeeld. Kan Guti helpen om verbonden te raken met de club en om verdedigende tactieken bij te brengen.
T3: Javier Arizmendi. Ex-Depor speler en kan vooral gaan trainen op het aanvallende aspect.
Optie 2
T1: Miroslav Dukic, met 247 officiële wedstrijden voor Deportivo en al een behoorlijke trainerscarrière achter de rug zou het mooi zijn als hij aan het roer komt te staan in deze story.
T2: Juan Carlos Valeron. Het gezicht van de succesperiode bij Coruña, momenteel assistent bij Las Palmas B en verantwoordelijk voor de Canarische Voetbalbond. Een stap als assistent bij zijn geliefde club zou een stapje hogerop zijn voor hem.
Ik neig zelf naar de eerste optie omdat ik een enorm fan ben van Guti, maar optie twee is ook redelijk origineel. Wat vinden jullie hiervan?
Ik wil een carrière beginnen met een club uit de 2. Bundesliga en deze omhoog loodsen. Nu heb ik zelf al eens gekeken en heb ik de volgende clubs op het oog:
- Erzgebirge Aue
- Holstein Kiel
- SSV Jahn Regensburg
- Wehen Wiesbaden
Welke van deze vier clubs lijkt jullie het leukst/dichten jullie de meeste potentie toe?
Leuk dat je aan deze clubs denkt!
Erzgebirge Aue: Nietszeggende club in Duitsland die je volledig kan opbouwen. Spelen in het paars is ook iets wat niet heel veel voorkomt, dus dat is origineel.
Holstein Kiel: Club met redelijk wat potentie in de selectie. In het echt wel een (voor Duitse begrippen) erbarmelijk stadionnetje.
SSV Jahn Regensburg: Grappig clubje dat nog nooit in de 1. Bundesliga gespeeld heeft. Valt voldoende te sleutelen aan de selectie gezien het gebrek aan echte kwaliteit.
Wehen Wiesbaden: Met de Brita Arena hebben ze en leuk stadion en ze hebben mooie tenues van Nike. Selectie heeft wel een kwaliteitsimpuls nodig en dat lijkt een mooie uitdaging te zijn.
Ben benieuwd waarmee je gaat werken.
Ah, bedankt! Ik denk dat je bij Aue potentieel de meeste mensen kan aantrekken omdat je eigenlijk alleen Leipzig enigszins in de buurt hebt hè?
Qua Bundesliga niveau wel inderdaad. In de lagere regionen heb je nog de Oost-Duitse clubs dichtbij, zoals: Zwickau, Jena, Chemnitz, Hallescher en Dresden.
Denk dat optie 1 wel een mooie is voor een story. Persoonlijk zou ik dan gewoon wel Valeron er nog bij betrekken, maakt het dubbel zo mooi.
Top, denk dat het Aue wordt dan!
Dankjewel voor de feedback! Story is zojuist begonnen. Spoiler alert: Valeron krijgt nog een prominente rol in de story. 
Graag wens ik een carrière te starten in championship (Engelse 2de klasse)
Ik twijfel tussen Leeds united of Huddersfield Town
Beide teams zijn me onbekend maar lijken me wel een leuke uitdaging…
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
#Bouwen aan een topploeg…
Leeds, zag een challenge voorbij komen op twitter en instagram. Een club met hoge ambitie, de selectie is middelmaat vind ik gezien hun ambitie. Paar oud gediende zelfs, zou eerst proberen om de bezem er doorheen te halen alvorens je gaat promoveren. Denk aan vier versterkingen in je eerste jaar. Het is echt een geweldige club met historie.