FIFA 20 Club gezocht

Nu het erop lijkt dat we voorlopig nog even moeten wachten op verbeteringen in carrière mode, wil ik toch gaan beginnen met een carrière. Aangezien ik mij vrij snel irriteer aan het niet presteren van de topclubs en het niet opstellen van de beste spelers, zou ik graag in een competitie willen starten die relatief onbekend is.

Dit kan zowel in de lagere Engelse competities, een Zuid-Amerikaans of Aziatisch land of in kleinere Europese competities het geval zijn. Het zou extra leuk zijn als er mogelijk een Nederlands tintje aan zou zitten, maar dat is niet noodzakelijk.

Mocht iemand ideeën of tips hebben, hoor ik het graag.

Je kan Vissek Kobe proberen met o.a. Iniesta, Villa, Vermaelen en Podolski en ook Mike Havenaar speelde er een tijdje.

1 like

Ik denk dat Amerika (MLS) dan de perfecte competitie voor jou is. Daar is nooit zeker wie er kampioen word, zeker als je bedenkt dat daar al ik meen 7 jaar telkens een andere kampioen is.

1 like

Gamba Osaka uit Japan.
Nog eens schitteren met Ibrahimovic bij LA Galaxy.
Atlanta United met de Frank de Boer als coach heeft wel een Nederlands tintje.
NY Red Bulls,kan je erna doostromen naarRB Salzburg om uiteindelijk bij RB Leipzig uit te komen,kan in realliteit altijd.
Ofwel kies je voor een echte topclub in Argentinië met River Plate.
Bij deze beschikken alle ploegen,behalve RB Salzburg,over een eigen stadion wat het toch wat toffer maakt.

1 like

Ik zoek een leuke club in Spanje met het liefst een echt stadion en wat game faces. Geen Atlético, Real, Barça, Sevilla of Valencia, verder sta ik voor alles open.

Betis, Espanyol, Villareal of celta lijken me wel toffe clubs!

Of Real Sociedad, Athletic Bilbao, Eibar, Alavés, … Eigenlijk alle andere niet vermelde clubs, zijn de moeite! :grinning:

Sociedad vind ik eeuwig zonde dat het oude en niet het nieuwe Anoeta in de game zit.

Iemand nog een tof idee voor een subtopper/middenmotor? Uiteraard wil ik zo veel mogelijk faces en wat talentjes. Competitie maakt me niet zoveel uit, wel een van de grote vijf. Heb ondertussen al vanalles geprobeerd, dus ik weet niet of gewoon wat clubs opnoemen veel zin heeft. Als iemand echter er al een interessante transfer of een originele coach bij kan opnoemen kan een club die ik eerder opzij gezet heb wel plots interessant worden…

Misschien is gladbach een optie? Genoeg talenten zoals embolo, zakaria en neuhaus. En halen vaak talenten/spelers uit de 2/3de Bundesliga of Zwitserland. Qua talenten zitten daar vagnoman, mangala en qua Zwitserse spelers okafor, vargas.

1 like

Kwam tot de volgende mogelijkheden:

  • Schalke 04: Veel faces, groot stadion, mooie tenues, talenten als Harit, Serdar, McKennie en Kenny. Als coach wellicht Marc Wilmots of Raúl.

  • Werder Bremen: Veel faces, mooi stadion, talenten als de gebroeders Eggestein en Rashica. Als trainer wellicht Miroslav Klose, Per Mertesacker of Torsten Frings.

  • Everton: Veel faces, cultstadion en klappers als Richarlison, Kean, Bernard en Calvert-Lewin. Als manager dan wellicht een oud-speler, of een vooraanstaande manager als Eddie Howe door laten stromen vanuit Bournemouth.

  • Olympique Marseille: Weinig faces, maar een topclub in verval. Mooi stadion, altijd fantastische tenues en een selectie waar nog aan gesleuteld moet worden. Met Boubacar Kamara wel een leider voor de toekomst in de selectie. Als trainer kan je gaan voor Didier Drogba of Benoit Cheyrou.

  • Real Sociedad: Fantastische club in het mooie Baskenland. Veel faces, veel rek in de selectie en voldoende ruimte voor ontwikkeling. Als trainer wellicht Xabi Alonso.

  • Celta de Vigo: Mooie tenues, talentvolle selectie en veel faces. Als trainer wellicht Claude Makelélé.

Hopelijk heb je hier wat aan!

1 like

Toffe ideeën, bedankt! @UNIQ22

1 like

@Raindog als trainer zou ik proberen om de huidige trainer na te maken maar dat is mijn persoonlijke mening.

Dat doe ik in sommige gevallen, maar in andere niet. Moest ik met Everton starten dan zal het als Silva zijn, maar bij pakweg Sociedad of Werder ken ik de huidige coach helemaal niet. Dan vind ik het toffer om ofwel zelf iemand te verzinnen of voor een clubicoon te gaan.

Ja zelfde als bij gladbach maar vind dat die trainer het de afgelopen jaren bij Salzburg goed heeft gedaan. Qua iconen kom je op bierhoff Mattheus heycknes etc

@thebriann De leukste carrière die ik heb gehad is denk ik wel Wolverhampton: Mooie Adidas shirts en enkele leuke talenten (Jota, Gibbs-White, Neves etc.). Het is ook een team die na mijn mening gaat aansluiten bij de top 4/5. Heb vorig jaar een leuke carrière gehad met aan het roer Leonardo Jardim (AS Monaco). Jardim moest (in mijn carrière) de Portugese trainer Nuno opvolgen, omdat hij had gekozen voor het bondscoachschap van Portugal.

Als je een eigen verhaal volgt en eigen beslissingen neemt kan een carrière lang lopen. Meestal verzin of is er al een beleid zodat het niet een onrealistische carrière wordt.

@DavinEland zeker waar. Zit zelf aan een carrière met Bilbao te denken. Maar dat is een best lastige carrière. Omdat ze daar alleen met basken spelen.

West Ham United zou ook nog een leuke keuze zijn. Een paar jaar geleden maakte de eigenaren bekend dat ze graag voor Europees voetbal wilde spelen (mede daarom ook het nieuwe stadion). Het is een echte volksclub met een rijke geschiedenis. Ze dragen ook niks voor niks de bijnaam ‘The Academy of Football’, dus als je het leuk vind om met jeugdspelers te werken is dit ook zeker een optie. Hoe het met de faces zit weet ik echter niet zo goed.

West Ham heeft eigenlijk alles, met ook een leuke selectie en een geweldige spits. Het enige wat me daar tegenhoudt is echter dat nieuwe stadion: ik vind het tegen de typische Engelse voetbalsfeer ingaan om de supporters zo ver van het veld te hebben.

2 likes

@Raindog zat zelf ook wat rond te kijken en het leek mij vooral heel erg vet om een speler die het einde van zijn carriere nadert als manager te gebruiken nu je dit jaar echt die speler als manager langs de lijn gaat zien. David Villa, Wayne Rooney of Javier Mascherano bijvoorbeeld. Je moet ze dan wel even bij een topteam in het land waar je aan de slag wilt en dan direct met pensioen gaan. Zo kreeg ik met Rooney een aanbieding van o.a. Norwich, Aston Villa en Derby County.

1 like