FIFA 20 Realistische carrière-topic

Heb hiervoor een Arsenal-carriere gehad en daarbij Leno vervangen door Onana! Inderdaad hele goede optie, maar omdat ik hem al eens gehad heb laat ik hem nu even lopen.

Oblak dacht ik zelf ook aan, denk dat hij een goede gegadigde is. Kepa doet het nu redelijk, maar is toch niet echt een klasbak.

Ik volg je wel in je verhaal, maar ik zou toch een van je centrale mensen laten gaan en een echte flankspeler in de plaats halen. Krijgen je jonge talentjes wel voldoende speeltijd? Een andere optie is om hun uit te lenen.

Qua keeper wou ik ook Onana zeggen. Als je Kepa niet kwijt geraakt kan je eventueel voor Oblak kiezen in een ruildeal.

1 like

Denk dat ik dan inderdaad voor de ruildeal met Oblak ga binnenkort. Kepa heeft het ook erg lastig in standaardsituaties, tegen grote en sterke spelers merk ik.

De talentjes krijgen op dit moment voldoende speeltijd! Met name de League Cup en FA Cup zijn hier erg geschikt voor.

Wat betreft de middenvelders denk ik er nu aan om Kovacic te laten gaan. Heeft wat meer moeite in de kleine ruimte dan de anderen en speelt daarom wat minder, hetgeen hij niet fijn vindt. Suggesties voor een flankspeler? Gezien de reeds aanwezige namen lijkt een echte linksbuiten een goede oplossing.

Als linksbuiten zou je naar Oyarzabal (Sociedad) kunnen kijken? Weet niet of Rashica (Werder), Muniain (Bilbao) of Douglas Costa (Juventus) realistisch zijn?

1 like

Ondanks dat Bale in het spel een rechtsbuiten is, is hij bij Spurs natuurlijk als linksbuiten doorgebroken. Heeft ook nog een tijd in een wat centralere rol gespeeld.

1 like

Arsenal - The Gunners.

Na de rechterhand te zijn geweest van Josep Guardiola is het tijd om zelf aan de slag te gaan. Mikel Arteta gaat aan de slag bij zijn grote liefde Arsenal. Arteta zelf is onder de indruk van het positiespel wat ‘‘Pep’’ zijn teams heeft laten spelen de laatste jaren en zal dit bij Arsenal ook erin willen brengen.

Doelen: Binnen 3 jaar Arsenal mee laten doen om de titel en kans maken om de Champions League te winnen.

Transfers

Arteta wil zijn selectie graag opschonen en de CV positie zal flink versterkt moeten worden.

Stefan de Vrij werd overgenomen van Inter voor het grote bedrag van 62.4 MIL + David Luiz. Een nuchtere hardwerkende jongen die zowel verdedigend als in de opbouw erg goed is. Heeft veel gekost maar zal de komende jaren een absolute steunpilaar zijn in het team van Arteta.

Fabian Ruiz:: Mijn nieuwe spelermaker, aldus Arteta. Arteta is erg gecharmeerd van zijn landgenoot. 50 Miljoen heeft Arsenal overgemaakt naar Napoli.

John Stones: Naast de Vrij had Arteta prioriteit om nog een centrale verdediger aan te trekken. Nadat Arteta ging informeren bij zijn oude werkgever heeft Arsenal Stones weten aan te trekken voor een bedrag van 35.6 Miljoen + Rob Holding.

Dominic Calvert-Lewin: Met Aubameyang, Pepe en Lacazette heb ik drie geweldige aanvallers lopen. Maar de spoeling voorin was te dun. Naast de 18 jarige Martinelli die er eigenijk nog niet klaar voor is had ik nog een aanvaller nodig. Calvert-Lewin werd aangetrokken voor 12.2 MIL + Marí.

Voor een paar spelers had Arteta geen plek meer. Xhaka verruilde The Gunners voor Levante, Torreira voor Crystal Palace, Kolasinac vertrok naar Watford en Mustafi naar Lyon. Ook David Luiz, Rob Holding en Marí werden dus in ruildeals betrokken.

Verder heeft Arteta grote plannen met Matteo Guendouzi. Guendouzi heeft rugnummer 6 gekregen en een vaste plaats als CVM.

De opstelling aan de start van het seizoen:

A-Team: (4-3-2-1)
Leno
Bellerin, Stones, De Vrij, Tierney
Ozil, Guendouzi, Fabian
Pepe, Aubameyang©
Lacazette.

B-Team: (4-3-2-1)
Leno,
Maitland-Niles, Sokratis, Chambers, Saka
Willock, Ceballos, (A-speler)
Nelson, Martinelli
Calvert-Lewin

**Inmiddels ben ik op 18 Januari 2020 in de winterstop **

Competitie:
Top 10 ranglijst:

1. Man City 22-59
  2. Liverpool 22- 58
  3. Spurs 22-53
  4. Arsenal 22-54
  5. West Ham 22-45
  6. Wolves 22-36
  7. Chelsea 22-36
  8. Man Utd 22-35
  9. Leicester 22-34
  10. Everton 22- 33.

Arteta heeft een goede eerste seizoenshelft achter de rug. In de competitie staan The Gunners knap 4e en zijn zelfs nog in de race voor de titel.

De doelpunten komen tot nu toe vooral van de 3 grote namen voorin. Pepe heeft er 15 gemaakt, Aubameyang 11 en Lacazette staat op 9.

De Assists worden vooral geleverd door Ozil (7), Fabian (6) en Lacazette (5)

Berndt Leno keept geweldig, al lijkt dat niet te zien op zijn statistieken. Hij heeft 7 keer de 0 gehouden in 22 wedstrijden.

In de FA cup speel ik in ronde 4 tegen Newcastle United.

De Carabao Cup staat Arteta in de halve finale tegen Nottingham Forrest. De finale ligt dus op koers. De andere halve finale is Liverpool-Man City.

In de Europa league wist Arsenal met weinig moeite te overwinteren. Arsenal zit bij de laatste 32 en speelt tegen PSV.

Aanvoerder update:
Nadat Aubameyang uit vorm was een veel grote kansen liet liggen, is na positieve gesprekken tussen de Gabonees en Arteta besloten dat Aubameyang de band afstaat en gaat focussen op zichzelf. Stefan de Vrij ligt goed in de groep en heeft laten zijn een leider te zijn. Daarom heeft De Vrij de band overgenomen.

Winter Transfernieuws:
De spoeling op het middenveld was te dun. Met Joe Willock en Dani Ceballos was de spoeling veel te dun en matig. Hierdoor werd de Braziliaan Lucas Paqueta aangetrokken. De middenvelder verruilde AC Milan voor Arsenal voor een bedrag van 9.7 MIL + Sokratis.
Sokratis was overbodig in de eerste seizoenshelft toen zelfs Chambers hem voorbij wist te gaan in de pikorde. Sokratis wilde hierdoor zelf ook graag vertrekken.

Enkele dagen nadat Sokratis vertrok raakte Stefan de Vrij 2 maanden geblesseerd. Grote paniek in Londen, want het transfergeld was op. William Saliba werd hierdoor noodgedwongen teruggehaald uit zijn uitlening bij Saint-Etienne. De 18 jarige Franse verdediger gaat nu de strijd aan met Chambers voor de positie naast Stones.

Op naar een goede 2e seizoenshelft!

@Begiristain

Ziet er goed uit! Zag ook het gerucht van Pjanic & Jorginho voorbij komen, misschien interessant voor mij in seizoen 3. Hoe heb je de instructies voor Ziyech ingesteld? Ik merkte dat als ik hem te veel mee liet verdedigen dat hij dan nauwelijks beslissend kon zijn. Had voor RLC wel een prominentere rol verwacht. Is bij de start van je carriere al 24 en heeft toch al 70 wedstrijden in de Premier League in de benen. Misschien zou je ook eens met hem kunnen schuiven naar CV/CVM of misschien wel als noodoplossing in de spits, gezien het vertrek van GIroud en Bats en de blessure van Richarlison.

1 like

@Begiristain, ziet er goed uit. Dit elftal heeft de potentie om in alle competities mee te strijden voor de eindwinst. Het middenveld is voornamelijk om van te smullen met Pjanic, Kanté en Ziyech. Daar zit heel veel voetbal in.

@Jochem, mooie carrière. Opvallend om te zien dat het in Engeland niet echt lukt om prijzen te pakken, maar vervolgens wel twee keer op rij de Europa League pakt. Hoe bevalt Longstaff? Zit er zelf aan te denken om hem te halen met Arsenal.

@DQtikitaka, ik ben zelf ook bezig met Arsenal. Dachter er zelf dan ook aan om John Stones the halen. Hoe speelt hij bij jou tot nu toe? Is het middenveld trouwens niet iets te offensief. Alle drie de spelers zijn nou niet echt goede verdedigers. Daarnaast ook erg opvallend dat je Ceballos niet in de basis gebruikt. Vind het zelf echt een heerlijke voetballer. Succes iig nog. Hopelijk weet je de negen punten voorsprong vast te houden op de nummer vijf, en ga je de CL in en wie weet kan je zelfs de titel pakken.

1 like

Stones speelt geweldig. Eigenlijk had ik hem gehaald om hem waarschijnlijk vervolgens na 2 jaar weer te vervangen voor een betere (bouwen aan een top team), maar John heeft zich absoluut bewezen. Daarnaast vind ik het belangrijk dat hij een Engelsman is. Om die redenen, plus dat ik met Saliba (18 jaar en 75 algemeen) een groot talent achter de hand heb, zie ik geen enkele reden om Stones nog te vervangen.

In de eerste seizoenshelft was Ceballos niet slecht, maar ook niet meer dan dat. Hij heeft veel speeltijd gekregen, vooral omdat Guendouzi best snel moe is. Ik denk niet dat ik hem na deze huurdeal nog definitief vast ga leggen. Maar wie weet bewijst hij zich nog in de tweede seizoenshelft, al gaat hij het wel lastiger krijgen met de komst van Paqueta.

Heb eigenlijk niet veel last van een te aanvallend middenveld. Guendouzi controleerd het middenveld goed. Al wil ik wel een back up voor Guendouzi halen in de zomer. Mogelijk dat dit wel een defensief ingestelde speler gaat worden.

1 like

Veel aankopen en ben het wel met @Damian eens dat het middenveld erg aanvallend is. Torreira had ik zelf niet weggedaan, juist een type dat Guendouzi en Fabian in hun kracht kan laten spelen. Paqueta kan een soort Bernardo Silva worden voor deze ploeg, leuke aankoop!

Ik ben het eens met @db1512. Je mist echt een CVM in je team, maar je laat wel Toreira én Xhaka gaan. Stones vind in helemaal niet realistisch trouwens, Man C heeft altijd CV’s te weinig en voor hem zelf is het ook een stap terug.

Ik kan je Weston McKennie van Schalke aanbevelen. Is echt een beest, staat verdedigend altijd goed, fijne tackle en snel. Hij kan in de as van zowel verdediging als middenveld. Ik denk dat hij Gendouzi snel uit de basis zal spelen.

Hoop dat Paqueta niet zo blessure gevoelig is zoals in mijn Ac Milan carriere. Eerste seizoen en al drie keer geblesseerd geweest.

Er gaan wel geruchten rond dat Stones graag weg wilt bij City nu er geen Europees voetbal meer zal worden gespeeld. Denk dat Arsenal dan niet zo’n gekke club is om naar toe te gaan. Daarnaast is Stones bij City ook alles behalve onomstreden en schijnt zijn band met Arteta erg goed te zijn.

Het geld van Torreira en Xhaka was nodig om Arteta zijn droomaankoop te realiseren: Fabian Ruiz. Guendouzi is ook een CVM en heeft daarom ook het vertrouwen gekregen op die positie met zelfs het rugnummer 6. Overigens had Torreira in mijn ogen ook geen plek in het team wat ik over 2/3 jaar wil realiseren.

Ik ga in de zomer kijken of ik een concurrent voor Guendouzi kan aantrekken zoals ik al aangaf. Waarschijnlijk zal deze aankoop meer verdedigend ingesteld zijn.

@Spoon0612 Ik zal mijn scouts eens naar McKennie laten kijken, bedankt.

Man City had in mijn carriere Romagnoli gekocht en daarom zag ik de uitgelezen kans om Stones, die inderdaad niet omonstreden is bij City, aan te trekken. Ook omdat Arteta en Stones elkaar goed kennen.

@Begiristain, denk dat je een aantal originele aankopen hebt gedaan. Begrijp volkomen waarom je Ben Chilwell, Jadon Sancho en Richarlison naar de club hebt gehaald, maar het aantrekken van Oscar zorgt bij mij voor wat vraagtekens. Heb je met Hakim Ziyech, Mason Mount, Billy Gilmour en Ruben Loftus-Cheek niet al genoeg aanvallend ingestelde middenvelders? Wat heb je trouwens met Ross Barkley gedaan? Desalniettemin, mooie carriere en ben benieuwd hoe je verder bouwt aan dit elftal! Mocht je trouwens afscheid nemen van Kepa Arrizabalaga, dan is Jan Oblak natuurlijk een heerlijke opvolger. Past volgens mij wel in het klassieke voetbal van Chelsea. Wil je een modernere doelman, dan kan je bijvoorbeeld denken aan Andre Onana of Jordan Pickford.

@DQtikitaka, denk dat je erg veel en sommige onrealistische aankopen hebt gedaan. John Stones, Fabian Ruiz en Dominic Calvert-Lewin kan ik inkomen, maar Stefan de Vrij is in mijn ogen onrealistisch. Hij lijkt op korte termijn Italië niet te willen verlaten en het lijkt me niet dat hij dan naar een Engelse subtopper gaat. Verder had ik Lucas Torreira nooit verkocht, sterker nog: hij zou een onbetwiste basisplaats hebben als ik de leiding zou hebben bij Arsenal.

2 likes

Leon Bailey lijkt me wel een mooie toevoeging

Lijkt mij niet geheel onrealistisch dat De Vrij naar een betere competitie zou willen… Inter is nou ook niet altijd zeker van Champions League (gaat er in de groepsfase steeds uit) en hij speelt al jaren in de Serie A. Het is een hele goede verdediger maar geen wereldtopper. Het is nou ook weer niet dat ik een Varane, Ramos, Pique of een Chiellini haal toch? Maar bedankt voor de reacties! Ook over Torreira.

Wat voor budget kreeg je van de club toen je promoveerde?

@Luuk vind Miralem Pjanic wel wat fijner speler dan Jorginho. Net wat meer atletisch en überhaupt natuurlijk een betere speler.

Wat betreft de instructies van Ziyech: niet veel eigenlijk. De samenwerking tussen hem en Richarlison is echt waanzinnig soms. Loopacties en passingsmogelijkheden sluiten perfect op elkaar aan. Heb voor hen beiden geen specifieke instructies en laat ze vrij in hun rol. Speelt in een 4-2-3-1, waarbij Pjanic en Kanté de balans bewaren. Mocht Ziyech eens te ver doorgelopen zijn, dan staat er nog genoeg achter, ook omdat de backs vaak wat hoger staan. Daarbij is Ziyech ook prima in staat om mee te verdedigen als hij gewoon in positie is.

De passing van Ziyech is erg goed deze FIFA. Hij kan gewoon met normaal links en deels rechts goed passen, maar met name zijn buitenkantje links is fantastisch. Als hij onder druk komt of een bal te dicht op hem heeft, kan hij op die manier alsnog een steekpass eruit gooien die je niet verwacht. Vaak perfect voor of achter een back langs richting Sancho of om een middenvelder heen richting Richarlison. Heb op die manier heel weinig balverlies met hem, terwijl er eigenlijk veel risico in die ballen zit. Kan daarom ook vaak net wel in balbezit blijven onder druk.

Ruben Loftus-Cheek begint nu wat beter in het spel te komen, in S1 vond ik hem niet heel sterk spelen. Maar dat kwam misschien ook omdat de rest van het team nog niet zo goed stond.

1 like

Gebruik je Ziyech ook wel eens zoals Ajax dat doet? Als hangende rechtsbuiten.