FIFA 20 Realistische carrière-topic

In S1 heeft hij daar wel gestaan! Alleen ik miste wat snelheid voorin, met name tegen stugge tegenstanders. Daarbij was Azpilicueta toen een stuk verder dan Reece James en hij stond hij in de basis, alleen daardoor mis je ook snelheid op de backpositie. Uiteindelijk werkte zijn huidige positie als CAM zo goed, dat ik ervoor gekozen heb een nieuwe rechtsbuiten te halen en de situatie zo te laten.

Op rechts werkt op zich ook wel prima, zeker toen ik Richarlison in de spits had gezet. Een snelle spits in combinatie met zijn steekpasses is een goede combinatie.

Klinkt goed man, zit zelf in november/december geloof ik.
Weinig tijd gehad om te spelen, maar dankzij jou carriere begint het wel weer aardig te kriebelen om fifa op te starten!

1 like

PEC Zwolle 2019/'20
Het eerste seizoen met PEC Zwolle zit er nu op. Het is een stuk minder realistisch dan gepland, nu ik gewoon een subtopper wil bouwen (wat ook de intenties waren voor PEC twee jaar geleden). Nu heb ik een buitengewoon goed seizoen achter de rug, de hoogste klassering in de clubgeschiedenis. Een mooie vijfde plek mijlenver achter Ajax, PSV, AZ en Feyenoord. FC Utrecht bleven wij net voor. Lennart Thy wist 33 goals te maken in 29 wedstrijden en werd hierdoor de topscorer van Nederland. Onderstaand wat statistieken…

Eindstand Eredivisie 2019/'20:

1. Ajax 34 - 96 (ongeslagen kampioen, slechts 6 verliespunten)
  2. PSV 34 - 87
  3. AZ 34 - 79 (+ 43)
  4. Feyenoord 34 - 79 (+ 43)
  5. PEC Zwolle 34 - 67
  6. FC Utrecht 34 - 65
  7. FC Groningen 34 - 49
  8. FC Twente 34 - 49
  9. Vitesse 34 - 46
  10. Heracles 34 - 40
  11. Willem II 34 - 37
  12. sc Heerenveen 34 -36
  13. VVV Venlo 34 - 33
  14. ADO Den Haag 34 - 31
    15 FC Emmen 34 - 30
  15. Sparta Rotterdam 34 - 23
  16. Fortuna Sittarrd 34 - 20
  17. RKC Waalwijk 34 - 4 (enige ploeg zonder overwinning - doelsaldo van -70 (!!))

Top 4 topscorers Eredivisie:

1. Thy 33 uit 29
  2. Bruma 29 (PSV) uit 34
  3. Dzeko (Ajax) 25 uit 31
  4. Ziyech (Ajax) 19 uit 31

Meeste assist Eredivisie:

1. Ziyech (Ajax) 12 uit 31
  2. Van Crooij (PEC Zwolle) 12 uit 32
  3. Thy (PEC Zwolle) 9 uit 29

In de beker zijn we uitgeschakeld in de eerste ronde in een thuiswedstrijd tegen AZ; goedmakertje is dat zij ook de beker wisten te winnen dit seizoen.

Opstelling S1 (4-2-3-1 v.r.n.l.):
DM: Zetterer (69)
RA: Hamer (67)
CV: van Polen (67)
CV: Lam (70)
LA: Paal (70)
CVM: Ekkelenkamp (69)
CVM: Clement (69)
RM: Johnsen (70)
CAM: Saymak (72)
LM: van Crooij (70)
SP: Thy (71)

Ook zijn er aantal talenten in de loop van het seizoen ingestroomd:

• DM: Cedric Vermeulen - 16 jaar - 68 alg
  • CVM: Hauke Hübner - 18 jaar - 64 alg
  • RM: Felix Kuntz - 17 jaar - 65 alg
  • SP: Daan de Groot - 18 jaar - 66 alg

Op de nominatie om te vertrekken in zomerstop S2:

• Reza (67) - 32 jaar - moet ruimte maken voor talent Daan de Groot* - transfervrij binnengekomen, levert kleine 7 ton op naar verwachting.
  • Marco Rojas (68) - 28 jaar - transfervrij binnengekomen, kan 9 ton opleveren
  • Stanley Elbers (66) - 28 jaar - 2 jaar geleden transfervrij binnengekomen vanuit Excelsior, kan nu 6,5 ton opleveren. Vorig jaar al verhuurd aan RKC.
  • Mike Hauptmeijer (64) - 23 jaar - Afkomstig uit jeugdopleiding - Nadat Vermeulen* is doorgeschoven vanuit de O17 is hij momenteel de 4e keeper in de selectie. - levert ruim 4 ton op.
  • Destan Bajselmani (61) - 21 jaar - afkomstig uit de jeugdopleiding - vorig seizoen weinig speelminuten gemaakt en kan elders wellicht speeltijd krijgen - levert naar verwachting 3,5 ton op.

Op naar een succesvol tweede seizoen met hopelijk weer een positie achter de traditionele top 4.

Knap seizoen en leuke talentjes gescout! Wat ga je doen bij een goed bod van een aantrekkelijke club op Thy? Komt er inkomend nog versterking om opnieuw te kunnen bevestigen?

Ook zot dat Ajax Dzeko binnenhaalt haha

@Aron1997 Ja daar zat ik ook gek van op te kijken dat Dzeko in 1x bij Ajax gepresenteerd werd haha. Wat betreft Lennart Thy; mocht er een buitengewoon hoog bod op hem komen van een mooie club (geen concurrent), zal ik ook geen seconde twijfelen om hem te laten gaan.

Ik ben nu net gestart met S2. Gezien het feit dat AZ in 2019/'20 de KNVB Beker heeft gewonnen, en zij dus al zeker waren van een Europa League ticket, is deze een plaats opgeschoven en kunnen wij ons hoogstwaarschijnlijk gaan opmaken voor het 2e Europese avontuur in de clubgeschiedenis.

Een aantal wisselingen in de selectie hebben al plaatsgevonden:

• Dennis Johnsen -> Ajax (was gehuurd)

• Michael Zetterer -> Werder Bremen (was gehuurd)

• Thomas Bruns -> Vitesse (was gehuurd)

• Bram van Polen -> Blackpool € 330.000. Met zijn 34-jarige leeftijd heeft hij de wens uitgesproken om toch nog een buitenlands avontuur te mogen maken en dat PEC Zwolle hem hier tegemoet zou komen.

• Marco Rojas -> Cardiff City € 1.050.000. Heeft afgelopen seizoen slechts een handjevol wedstrijden gespeeld. Echter is het een international van Nieuw Zeeland en kon hij toch nog wat geld opbrengen.

• Reza -> Chapecoense € 600.000. Kwam als vrij grote naam binnen bij PEC Zwolle, Iranees international. Kan zich nu opmaken voor wederom een intercontinentaal avontuur.

• Mous -> Sheffield Utd (huurbasis voor 1 jaar).

• Dean Huiberts -> Pogon Szczecin (huurbasis voor 1 jaar).

• Jarni Koorman -> Astra Giurgiu (huurbasis voor 1 jaar).

• Navarone Foor: Vitesse -> PEC Zwolle (transfervrij) CM

• Pedrinho: Pacos de Ferreire -> PEC Zwolle (transfervrij) CAM. Goed scoutingsbeleid voor eventueel vertrek van Saymak of Bel Hassani.

• Aitor: FC Twente -> PEC Zwolle (transfervrij) RB. Een pikante transfer na het vertrek van Johnsen.

• Lamprou: Vitesse -> PEC Zwolle (transfervrij) DM. Ging naar Vitesse met het idee om eerste DM te worden, echter bleef Pasveer hem voor en kan bij PEC nu eindelijk weer minuten maken.

• Ricardo van Rhijn: Heerenveen -> PEC Zwolle (transfervrij) RA. beleefde bij Heerenveen geen supertijd en er wordt flink getrokken aan Gustavo Hamer. Het aantrekken van Van Rhijn geeft ons die ruimte om Gustavo eventueel te bieden.

• Frank Boya: Moeskroen -> PEC Zwolle (transfervrij) CVM. Goed scoutingsbeleid om buitenkansjes vanuit het buitenland op te pikken.

Eventueel nieuwe spelers zullen pas worden aangetrokken indien er spelers vertrekken. Resterende gelden die beschikbaar zijn en/of nog binnenkomen zullen in de jeugdopleiding gestoken worden. Dit heeft de meeste prio in ieder geval.

Met Chelsea inmiddels in seizoen drie aangekomen. Seizoen twee was er een met wisselend succes. In de Premier League wederom vierde geworden en in de Champions League niet door de groepsfase gekomen, nadat de ploeg tweemaal achter elkaar compleet weggespeeld was door Ajax. Grootste struikelpunt bleek achterin te liggen bij Rüdiger en keeper Kepa. Vaak te laat, net niet goed genoeg. Uiteindelijk is de Europa League veroverd, een eerste prijs!

Heb jullie feedback meegenomen in de selectiesamenstelling voor S3.

Transfers:

• Kepa Arrizabalaga is geruild (plus een geldbedrag) voor Jan Oblak van Atletico Madrid. Fantastische keeper, waar ik nog graag nog eens mee wou spelen. Chelsea is bij een vertrek van Kepa één van de weinige mogelijkheden om hem te halen. Keept in de eerste wedstrijden al een stuk zekerder dan Kepa. Dit gaat met name op bij standaard situaties, waarin hij meer power dan zijn voorganger heeft.

• Kovacic is minder behendig in de kleine ruimtes dan Pjanic en Ziyech en belande daarom op de bank. Gaf al gauw aan dat hij wou vertrekken. Voor maar liefst 85m naar Barça is dit ook gebeurd. Zijn plek op het middenveld wordt intern opgevangen. Echter is op de flank wel Dwight McNeil van Burnley overgenomen. Dit is een Engelse LM, wat voor meer keuze op de flank zorgt. Ik zag een aantal goede opties voorbij komen voor buitenspelers. Echter waren dat redelijk grote namen, wat zou betekenen dat of wel Hudson-Odoi of Pulisic minder speeltijd zou krijgen. McNeil kan prima als vierde optie uit de voeten. Bijkomend voordeeld, een linkspoot op links, met een goede voorzet, die had ik nog niet. Verder een vrij snelle speler, goede behendigheid en dribbel.

• In de spits had ik geen derde optie tot mijn beschikking. Daarvoor is Karlan Grant van Huddersfield Town aangetrokken. Beetje een type Vardy: snel, doelgericht en zorgt voor veel gevaar.

• Achterin had Rüdiger een vertrekwens, dit werd West Ham United. Als zijn vervanger is Nathan Aké aangetrokken. Dit betekent ook voor hem een terugkeer op het oude nest. Aké kan zowel LCV als LV uit de voeten. Deze multifunctionaliteit wordt later nog handiger, als Azpilicueta - wie die rol nu heeft - de club gaat verlaten (wordt wat ouder).

De opstelling ziet er nu als volgt uit:
---------------------------- Oblak ----------------------------------
— James - Koulibaly - Tomori/Aké - Chilwell —
---------------------- Kanté - Pjanic ---------------------------
--------------------------- Ziyech ----------------------------------
------- Sancho --------------------------------- Pulisic -------
------------------------ Richarlison ------------------------------

Overig:
Keepers: Joe Hart
Verdedigers: Azpilicueta, Tomori/Aké, Emerson, Ampadu, Chalobah (ook CVM), Maatsen
Middenveld: Oscar, Loftus-Cheek, Mount, Gilmour, Gallagher
Aanval: Hudson-Odoi, Abraham, McNeil, Grant

Denk dat de selectie nu nog beter in balans is, waarbij ik goed kan switchen tussen type spelers. Daarbij een grote Engelse kern en een Chelsea kern.

Nu nog betere prestaties richting een titel :smile:

1 like

Een selectie om je vingers bij af te likken. Paar hele grote goede aankopen gedaan ; Sancho, Pjanic en Oblak. Richarlison vond ik in fifa19 echt geweldig bij mijn Everton cm. Volgens mij denk jij er ook zo over. Altijd zonde gevonden dat hij voor Watford koos ipv Ajax. Hopelijk kan je met deze selectie meer zilverwerk binnen slepen.

1 like

Mooie selectie. Geef jij Ampadu veel speeltijd? Heeft een potentieel van 85+ als ik me niet vergis

Yes, is mijn vierde CV. Mede de reden waarom ik Aké heb gekocht en niet een 100m klasbak. Aké is multifunctioneel en houdt ruimte voor Ampadu. Wil hem klaarstomen voor het geval Koulibaly vertrekt (over twee seizoen ofzoiets). Zo bestaat ook de kans dat Emerson uiteindelijk vertrekt. Dan kunnen Maatsen en Aké als back-up dienen.

Moet wel zeggen dat de ontwikkeling van Ampadu en Tomori wat betreft hun ALG. niet zo vlot loopt, terwijl ze veel speeltijd krijgen (Tomori zelfs basis).

1 like

Carriere SV Werder Bremen

Na een in december Werder Bremen live te hebben zien spelen bij Bayer Leverkusen, voor het eerst, nadat ik de club ongeveer nu een 1 a 2 jaar zo nu en dan in de gaten houdt, is het toch is tijd voor een carrière mode. Nu we in quarantaine zitten hebben we genoeg tijd :stuck_out_tongue:.

Werder Bremen heeft voor het laatst in seizoen 10/11 Europees gespeeld, wel is waar de Champions League, maar voor 1 van Duitsland grootste voetbal clubs is dat veelte lang geleden. Hier gaan wij verandering in brengen. Het spel wat ik wil spelen met Werder Bremen is lekker aanvallend voetbal waarbij de tegenstander onderdruk wordt gezet. Daarbij is de nummer 6 heel erg belangrijk om de bal op te eisen en het spel te kunnen verdelen. Op de CM posities 2 goede lopers met een goede uithoudingsvermogen en 2 backs die lekker op kunnen stomen bij de flank.

Doelstelling seizoen 1:

• Europa League halen.

Doelstelling seizoen 3:

• Europese subtopper worden.
  • De top 3 uitdagen.

Opstelling seizoen 1:

Resultaten:

Werder Bremen - Fortuna Dusseldorf
87’ 1-0: J.Eggestein

Hoffenheim - Werder Bremen
9’ 0-1: Eggestein
25’ 0-2: Selke
31’ 0-3: Klaassen
41’ 0-4: Selke

Werder Bremen - Augsburg
21’ 1-0: Rashica
48’ 1-1: Niederlechner
59’ 2-1: Eggestein
71’ 2-2: Baier

Union Berlin - Werder Bremen
6’ 1-0: Selke
29’ 1-1: Ingvartsen
36’ 2-1: Bülter
45’ 2-2: Bittencourt
62’ 3-2: Gentner
65’ 3-3: Selke

Werder Bremen - Leipzig
10’ 0-1: Poulsen

Dortmund - Werder Bremen
70’ 1-0: Brandt
85’ 1-1: Selke
Frankfurt - Werder Bremen
7’ 0-1: Selke

Werder Bremen - Hertha BSC
16’ 0-1: Darida
27’ 1-1: Rashica
60’ 2-1: Eggestein
83’ 3-1: Selke

Stand na 8 speelrondes:

1. FC Bayern (24)
  2. Wolfsburg (24)
  3. Gladbach (19)
  4. Leverkusen (18)
  5. Dortmund (17)
  6. Bremen (15)
  7. Leipzig (13)
  8. Frankfurt (13)
  9. Hertha (12)
  10. Hoffenheim (10)
  11. Mainz (8)
  12. Freiburg (6)
  13. Schalke (6)
  14. Koln (6)
  15. Augsburg (3)
  16. Dusseldorf (2)
  17. Union Berlin (2)
  18. Paderborn (0)

In het 1e seizoen heb ik de transfer window uitgezet, waarbij wij dus pas versterkingen kunnen halen in de winterstop. Daarbij zijn een paar plekken die vervangen moeten worden. Sahin is te traag voor het spel, daarbij ook snel moe. Zelfde geldt ook voor Gebre Selassie, die ik te traag vindt. Daarnaast ben ik van plan om Selke en Vogt, beide uitgeleend, over te nemen aan het einde van het seizoen. Selke, een verleden bij Werder Bremen doet het dit seizoen erg goed tot nu toe; 7 goals in 8 wedstrijden.

Wensen lijst:

• Nieuwe cvm.
  • Nieuwe RA/LA.
  • Nieuwe 2/3e spits, Fullkrug wilt weg en ligt mij niet.
  • Nieuwe buitenspeler.

Verder heb ik een verlanglijst met de nodige spelers:
RA: Gumny 70, 20j
RA: Henrichs 76, 22j
RA: Ruegg 72, 21j
RA: Maehle 76, 22j
CB: Bella-Kotchap 63, 17j
CB: Anton 74, 23j
CB: Dragovic 76, 28j
LA: Max 78, 26j
LA: Agu 68, 20j (zal 100% overgenomen worden aan het einde van het seizoen, speelt namelijk volgend seizoen voor Bremen.
CM: Dahoud 77, 23j
CM: Serdar 78, 22j
CM: Højbjerg 79, 24j
LM: Maina 71, 20j
LM: Vargas 73, 21j
RM: Paulinho 74, 19j (in rl zien spelen tijdens Leverkusen - Bremen, niet heel realistisch)
CF: Waldschmidt 76, 23j
RW: Van Bergen 73, 20j
SP: Grant 74, 22j (meerdere spelers uit Engeland gaan de gok aan in Duitsland. Speelt momenteel championship en kan met Selke concurreren. Kan tevens ook op de flank)
LW: Brekalo 76, 21j

Mochten er nog vragen zijn of hebben jullie eventueel ideeën, ik hoor het graag! :smiley:

Denk dat Dahoud/Hojbjerg een toffe aankoop is. Voorderest ziet het er allemaal wel oke uit, heb alleen mijn twijfels over Paulinho en Brekalo. Denk dat beide spelers geen stap terug gaan doen. (Schat Wolfsburg wel ongeveer op hetzelfde level als Bremen maar aangezien ze in jou carriere 2de staan lijkt het me sterk dat hij in de winter zal vertrekken)

Ziet er leuk uit, Werder heeft een aantal leuke spelers in de selectie zitten. Snap alleen niet waarom je Sahin afrekent op zijn snelheid, als de 6 zo belangrijk is in je speelwijze als spelverdeler dan lijkt hij mij juist heel erg geschikt als passer die sterk aan de bal is. Ik snap de ambitie die je met Werder hebt, maar ik denk dat spelers als Henrichs, Dahoud, Serdar, Hojbjerg, Paulinho en Brekalo niet snel de overstap naar Noord Duitsland gaan maken. Ik zou me eerder focussen op jongens uit de Nederlandse, Belgische, Poolse, Oostenrijkse of Zwitserse competite (heb je er ook een aantal van op je lijstje staan). Over Grant, het klopt dat er steeds meer Engelsen de overstap naar Duitsland (uberhaupt het buitenland) nemen. Het is echter wel zo dat dit vaak de technisch wat beter onderlegde spelers zijn, las vorig jaar een artikel dat de DFB met de nieuwe methode van opleiden goed aanslaat bij de clubs maar hier vooral fysiek sterke spelers door zijn doorgebroken. Clubs halen de technische dribbelaartjes dan op uit Engeland, waar zulke jongens door het gebrek aan fysiek eerder ondersneeuwen en geen kansen krijgen. Grant lijkt me dan juist een speler die in Engeland wel zijn kansen krijgt, ook al is het op een lager niveau. Als je toch graag een Engelse speler aan wilt trekken zou je vanuit het perspectief wat ik hierboven schetste misschien beter naar bijvoorbeeld Angel Gomes van Manchester United kunnen kijken. Zou voor op het middenveld of vanaf de linkerflank een leuke versterking kunnen zijn.

Ziet er goed uit. Ik ben het eens met bovenstaande comments, veel spelers zullen niet de stap terugzetten. Zelf ben ik ook bezig met Werder Bremen, en ik heb Gumny gehaald (die op je lijst staat). Geweldige speler. Raad hem zeker aan.

@LVNCFC: Ik vind Dahoud eigenlijk wel een heel toffe aankoop. Hij speelt momenteel niet al te vaak bij Dortmund en mist ook de potentie om op termijn tot een basisspeler uit te groeien. In jouw systeem kan hij op alle plekken op het middenveld uit de voeten, en zijn stamina is erg hoog. Op RB kan ik Ruegg aanraden, die eventueel ook kan doorschuiven naar de CVM. Mooie Carrière!

@db1512 bedankt voor je inbreng! Ik snap je punten en zal ook goed na denken voor dat de aankopen gedaan zullen worden. Tevens zal ik ook meer naar de technische spelers vanuit Engeland kijken.

@Raindog Ruegg had ik al een paar keer eerder gezien, voordeel is inderdaad ook dat hij op 2 posities uit de voeten kan. Dahoud zal gekocht worden, mits Dortmund niet al te moeilijk gaat doen haha.

Verder ben ik momenteel nog bezig met een Chelsea carrière, dus zal het wat langer duren voor een update van de Bremen carrière.

@Goliath Paulinho is ook enkel omdat ik hem in RL heb zien spelen en mij toen erg opviel. Leuke, frisse speler met een goede dribbel. Brekalo ben ik met je eens, die zal ik van de lijst afhalen.

@Damian Groeit Gumny een beetje snel? Momenteel 70 rated, wel veruit de laagste op dit moment van het team dan.

Ik ben sinds gisteren een carriere begonnen (naast Everton & Sunderland) met Manchester United om ze terug te brengen naar de topclub wat het altijd geweest is.
Nu zoek ik een linksbenige buitenspeler, ik twijfel tussen Asensio, Neres of Oyarzabal. Het liefst een speler die in de bal komt en niet perse diepte heeft.
Ook zoek ik een echte top/klasse spits, hebben jullie suggesties?

Hoe gebruik je Rashford dan als je een linksbuiten en een topspits zoekt? Op rechts?

Voor de spits: Jimenez? Is niet een absolute topspits natuurlijk maar lijkt mij wel realistisch.
Mandzukic word ook veel aan United gelinkt. Heeft toch wel bij grote clubs gespeeld (Bayern,Atletico,Juve) Die speelt nooit bij Juve dus zal makkelijk op te halen zijn.

Ik ken geen linksbuiten die aan jou eisen voldoet.

Het hoeft ook niet zo zeer een linksbuiten te zijn, maar wel een linksbenige buitenspeler dus kan ook op rechts. Rashford speelt nu linksbuiten maar twijfel nog om hem in de spits te zetten omdat ik niet echt tevreden ben over Martial.
Hangt ervan af welke tranfers er tot stand komen. Kane wordt momenteel ook aan Man U gelinkt maar weet niet of dat realistisch is.

Oh oeps verkeerd gelezen, las linksbuiten. Mischien is Ryan Fraser iets? Geen idee of hij links of rechts benig is btw