FIFA 20 Realistische carrière-topic

Geeft niet, bedankt voor je reactie.
Zit voor de spits positie te twijfelen tussen Haaland en Kane voor S2.
Daarnaast is Sancho ook een optie als rechtsbuiten (ook al is hij niet links) en dan mogelijk Rice als controleur naast Pogba… :slight_smile:

Hi,

Zou graag een carrière met Lyon beginnen vanwege Memphis, alleen als ik zijn contract wil verlengen maakt niet uit hoeveel ik hem bied, ook al is het 10 miljoen aan bonussen krijg ik een dag later van het bestuur te horen dat ik ontslagen ben? Heb na de vorige keer dat ik dit vroeg de nieuwe update gedownload…

Iemand een idee waardoor dit steeds gebeurt of belangrijker hoe ik zijn contract ‘gewoon’ kan verlengen?

Hey Dennis. Vanaf FIFA20 kan je door een club ontslagen worden als je buitensporige contracten met spelers hebt (denk aan afkoopclausule van €1 of jouw hoge bonus). Dat kost de club veel geld en dus zullen ze in dit geval je per direct ontslaan…

Thanks! Dus het beste wat ik kan doen en wat de club waarschijnlijk wilt is dat Memphis verkocht wordt?

Gewoon een normaal realistisch bedrag aanbieden salaris plus 10.000 en 200.000 tekenbonus ofzo.

Waarom zou je perse zijn contract verlengen? Loopt momenteel toch nog niet af? En als je het wel verlengt, ik laat de bonus eigenlijk altijd weg. Gewoon salaris + tekenpremie

Hoi allemaal! Ik volg jullie topics al enige tijd. Waar ik veel inspiratie van krijg. Dus dacht nu ook maar een account aan te maken en me te kunnen mengen in jullie gesprekken.
Ik ben een carriere met Leicester gestart en zit nu net na de winter transferperiode. Heb ndidi verkocht kreeg een bod van maarliefst 85 miljoen van Barca. Ik speel altijd graag met de punt naar voren op het middenveld in een 4-3-3 systeem. Heb dus nu will hughes van watford gekocht en scott mcGinn van aston villa.

Ook ben ik niet tevrede over perez. Dus ben ik opzoek naar een nieuwe buiten speler in het nieuwe seizoen. Ik zat te denken aan Kent van Rangers. Jullie nog enig idee wie nog meer een optie zou kunnen zijn? Graag wel een speler met een Real Face

Thanks alvast!!

Heb gelezen dat Liverpool afscheid wil nemen van Xerdan Shaqiri. De Premier League is geen onbekend terrein voor Shaqiri natuurlijk en wellicht is hij ook redelijk goedkoop op te halen

In Duitsland begonnen in de 2. Bundesliga met Erzgebirge Aue, een nietszeggend clubje in de marge van het Duitse voetbal. Na een zwakke start kwamen we door een sterke reeks tussen november en maart plots op de tweede plek te staan, welke we - met horten en stoten - wisten vast te houden tot de laatste speeldag. Een speelronde voor het einde verzekerden we ons van promotie door laat te winnen van kampioen Hannover. De laatste wedstrijd - uit tegen het al gedegradeerde Regensburg - was denk ik de meest open FIFA-wedstrijd die ik ooit heb gespeeld. We wonnen met 4-3, maar het had ook 6-6 kunnen worden. Nu dus voor het eerst in de clubhistorie naar het Bundesliga, waar we degradatiekandidaat nummer één zullen zijn.

Einde S1 in zicht

Met nog 3 competitiewedstrijden te gaan is het billenknijpen voor Arsenal. waar het eigenlijk al zo’n 6 maanden lang niet van de 4e plek af is gekomen, is deze plek, met als beloning een CL ticket, in gevaar. Wolverhampton Wanderers heeft deze 4e plek namelijk voor het eerst in zo’n lange tijd ingepikt. Weliswaar met 2 wedstrijden meer gespeeld. We hebben het dus nog in eigen hand maar één van die 3 wedstrijden is tegen de Spurs, die op de 3e plek staan.

Mesut Ozil heeft voor aanvang van de halve finale Europa League een blessure opgelopen en mist het hele seizoenseinde.

Ook heeft Arsenal nog een Europa League finale voor de boeg. Deze wordt gespeeld tegen Borussia Dortmund. (Weet iemand of bij het winnen van de Europa League ook plaatsing voor CL zit inbegrepen? in RL wel?)

Zojuist heeft Arsenal in een knotsgekke halve finale tegen Porto toch de finale behaald. Waar ze in Porto in de heenwedstrijd al snel 2-0 achter kwamen wisten ze die wedstrijd om te buigen naar een 2-2, waar dus 2 belangrijke uitgoals gemaakt werden. In het Emirates Stadium kwam Porto al snel 0-1 voor waar Fabian de 1-1 wist te maken na een knappe actie van Martinelli. Kort daarna werd het alweer 1-2 en werd het spannend. De absolute vedette van Arsenal zorgde voor de 2-2. Nicolas Pepe verscheen opeens in het centrum en met een mooie steekpass stuurde hij de topschutter weg. Aubameyang schoot hard raak in de verre hoek. Uitgerekend invaller Lacazette, die al een half jaar onder vuur ligt bij Arsenal, zorgde voor de beslissing. Lacazette werd aangespeeld door Aubameyang en rondde rustig af. Het Emirates Stadium stond te trillen op zijn grondvesten.

In de competitie gaan we nog op bezoek bij Aston Villa (plek 17), vervolgens een lastige uitwedstrijd tegen The Spurs (plek 3) en de laatste speeldag nemen we het thuis op tegen Watford (plek 12).

1. Liverpool 36 95
2. Man City 36 87
3. Tottenham Hotspur 36 81
4. The Wolves 37 72
5. Arsenal 35 71
6. Man Utd 36 69
7 Chelsea 36 64

Ook in de transferzomer staat een hoop te gebeuren. Het is voor Arteta niet te hopen dat clubs als Barca en Real zich melden voor absolute ster Aubameyang. Maar ook Fabian, Pepe en de Vrij zullen ongetwijfeld op de lijstjes staan van absolute topclubs. Leno heeft ook een weergaloos seizoen achter de rug.

Staat Arsenal nog steeds open voor een vertrek van de al een half jaar tegenvallende Lacazette als Aubameyang ook al vertrekt?

Ozil heeft aangegeven dat hij meer speeltijd wilt terwijl hij in belangrijke wedstrijden bijna altijd in de basis staat? In RL is het ook niet onrealistisch als hij vertrekt. Schijnt een mega salaris op te strijken en is ook al bijna 32 in mijn career mode.

Ook Ceballos die in de 2e seizoenshelft steeds meer indruk wist te maken keert terug naar Real Madrid. Arteta staat open voor een langer verblijf van de Spanjaard, vooral als Fabian of Ozil vertrekt.

Ook zitten de scouts van Arteta al enkele maanden bij Leicester City op de tribune. Arteta heeft namelijk een echte verdedigende middenvelder nodig en Ndidi lijkt hier een geschikte kandidaat voor. Ook Ferran Torres, die in mijn Career Mode voor Leicester speelt inmiddels, staat op de verlanglijst.
Memphis Depay is in beeld als Lacazette of Aubameyang vertrekt.

Kortom, er zitten rumoerige tijden aan te komen.

Edit: zojuist met 4-0 afgedroogd uit bij Aston Villa. Wat een ongelofelijke wanprestatie. 3 dagen later staat Spurs op het programma. Billenknijpen in het emirates stadium.

@DQtikitaka thanks voor je suggestie! Zeker een leuke speler en idd een realistische aankoop. Aangezien hij voor een cruciale rol wil gaan tekenen bij zijn volgende club.

1 like

S1 voorbij!

Arteta heeft S1 erop zitten met zijn Arsenal.

3 competitiewedstrijden waren er over, waar de eerste al kansloos 4-0 werd verloren bij Aston Villa op bezoek. Wat een wanprestatie! een paar dagen later stond Spurs alweer op het programma. In de eerste helft rende Bellerin als een vuurpijl naar voren en wist na de steekpass van Fabian Ruiz 1-0 te maken. In de tweede helft maakte Kane de 1-1 en dat werd gelijk de eindstand. Pierre Emerick Aubameyang raakte in deze wedstrijd geblesseerd en ligt er 8 weken uit, de kers op de taart van deze dramatische reeks.
Plek 4 ligt nu echt onder vuur.

Stand voor de laatste comptetitiewedstrijd:

4. Manchester United 37 72 Doelsaldo: +36
5. Arsenal 37 72 Doelsaldo: +33
6. Wolves 37 72 Doelsaldo: +28.

Er moest dus gewonnen worden op de laatste speeldag van Watford. En hopen dat de concurrenten punten laten liggen.

Opstelling laatste speeldag:

Leno
Bellerin, Stones, De Vrij ©, Saka
Fabian, Guendouzi, Paqueta
Pepe, Lacazette, Martinelli

Ozil was vroegtijdig teruggekeerd van zijn blessure en neemt plaats op de bank.

De wedstrijd tegen Watford begon goed. Al snel zette Pepe zijn ploeg op een 1-0 voorsprong. In de tweede helft maakte Watford de 1-1 en zo werd dit ook de eindstand. Drama! Manchester United wist wel te winnen en eindigde op plek 4. Wolves speelde ook gelijk en dus blijven The Gunners op plek 5 staan.

Champions League voetbal was een absoluut doel van Arteta, en dit kon dus alleen nog bereikt worden met de Europa League winst. De finale werd gespeeld tegen Borussia Dortmund.

Opstelling:
Leno
Bellerin, Stones, De Vrij, Tierney
Ozil, Guendouzi, Fabian
Pepe, Lacazette, Paqueta

In de 20e minuut werd Lacazette slim vrijgespeeld door Fabian. Lacazette haalt verwoestend uit in de verre kruising. Kort erna kwam Ozil met de briljante stift en speelde hiermee Pepe vrij die heb voor het goal kopte. Lacazette stond hier weer op de juiste plaats en verlengde deze bal met zijn hoofd in de verre hoek. 2-0! De ploeg van Arteta had na de 2e goal geen enkele controle meer over de wedstrijd. De grote kansen waren voor Dortmund en kort voor rust kwamen ze op 2-1 via Edin Dzeko. In de 75e minuut knalde Ilisic verwoestend raak en zette hij de 2-2 op het scorebord. Arteta zijn hart bonsde in zijn keel en motiveerde zijn ploeg. In de 85e minuut: Stefan de Vrij verschijnt opeens in de 16, wat doet hij daar? Hij legt hem af en opnieuw Alexandre Lacazette schiet raak! In blessuretijd schoot Reus nog op de paal maar Dortmund wist geen goal meer te scoren.

De Europa League is binnen! Het seizoen is gered, maar op een nippertje. Uitgerekend Lacazette, die het al maanden moet doen met invalbeurten was hier de hattrick-held. Hij speelde omdat Aubameyang geblesseerd was.

Stand competitie
1. Liverpool 38 101
2. Man City 38 93
3. Tottenham 38 85
4. Man Utd 38 75
5. Arsenal 38 73
6. Wolves 38 73
7. Chelsea 38 65
8. West ham 38 62
9. Leicester City 38 61
10. Newcastle United 38 58
11. Everton 38 51
12. Watford 38 43
13. Burnley 38 36
14. Crystal Palace 38 35
15. Brighton 38 33
16. Norwich City 38 30
17. Aston Villa 38 27
18. Sheffield 38 25
19 Bournemouth 38 22
20. Southampton 38 18

De Carabao Cup finale werd verloren van Liverpool.
De FA cup werden we vroegtijdig Uitgeschakeld door West Ham
De europa League werd dus gewonnen.

Op naar S2!

1 like

Mooie carrière ben benieuwd naar het vervolg.
Ook erg benieuwd wat je nu met Lacazette gaat doen?

1 like

Ja zijn hattrick tegen Dortmund laat me nu toch twijfelen. Als Aubameyang vertrekt dan probeer ik Lacazette sowieso te behouden. We gaan zien welke clubs zich melden.

Leicester City, WS2, februari 2021

De eerste seizoenshelft van seizoen 2 zit erop. Dit seizoen wilden we de stap zetten naar de top 4 van de Premier League en ook in de Europa League ons laten zien. Doordat we vorig seizoen vaak gelijkspeelden door tegengoals in de laatste minuut lag het belangrijkste verbeterpunt in de laatste linie. Vorig jaar kregen we uiteindelijk 40 goals tegen, momenteel staan we op 18 tegentreffers na 25 wedstrijden. We lijken af te stevenen op een flinke verbetering, al kwam ik er dus net achter dat ik in het eerste seizoen slechts 17 treffers incasseerde in de eerste 24 wedstrijden. In de laatste 14 duels kregen we er dus nog 23 om de oren, dat laten we ons dit jaar niet gebeuren.

Momenteel staan we vierde in de competitie en zijn we met de beide ploegen uit Manchester in gevecht voor de tweede plaats. Spurs staat negen punt los van ons, acht van United en zeven op City en lijkt af te stevenen op een kampioenschap. Onze grootste verbetering blijkt niet in de defensie maar in de voorhoede te liggen, we maken veel meer goals en meer jongens zijn belangrijk met veel goals. We scoorden tot nu toe 59 keer, in het vorige seizoen wisten we in totaal 64 keer te scoren waardoor we dat aantal zeer waarschijnlijk gaan overtreffen. Onze voorsprong op de nummers 5 en 6, Liverpool en Arsenal, is 6 punten.

Net als in september is Vardy een paar weekjes geblesseerd, waardoor de opstelling er nu zo uit ziet:

Bank/reserves:
GK - Ward - 27 jaar - 76 algemeen
CV - Roche - 18 jaar - 76 algemeen*
CV - Evans - 33 jaar - 77 algemeen
RA - Justin - 22 jaar - 78 algemeen
LA - Thomas - 19 jaar - 76 algemeen
CDM - Choudhury - 23 jaar - 78 algemeen
CM - Hughes - 25 jaar - 82 algemeen
CM - Gibbs-White - 21 jaar - 76 algemeen
CAM - Santoro - 18 jaar - 76 algemeen*
RV - Kulusevski - 20 jaar - 77 algemeen (gehuurd)
LV - Barnes - 23 jaar - 79 algemeen
SP - Vardy - 34 jaar - 82 algemeen (geblesseerd)

Nieuwkomer in de basis elf is Wilfried Zaha, die ik van Crystal Palace over heb genomen. Zaha is in mijn carrière ondertussen 28 jaar en de absolute top lijkt niet meer voor hem te komen. Op links heeft Barnes lang het vertrouwen gekregen maar uiteindelijk is hij gewogen en te licht bevonden. Met Zaha haal ik een speler in huis die vrij compleet is: snelheid, passeerbeweging en kan doelpunten maken en voorbereiden. Palace staat dit seizoen overigens 15e.

Verder is Praet verkocht aan AC Milan waardoor ik (gezien de blessurehistorie van de ploeg vorig seizoen) een extra middenvelder aan de selectie toe wilde voegen. Ik wilde graag iemand die vanuit de rol van Tielemans kan spelen en een soortgelijke speelstijl heeft, Hughes is op die plek meer een balafpakker/bijter terwijl Tielemans meer een spelmaker is. De keuze is gevallen op Gibbs-White van Wolves, dit seizoen niet in aanmerking komend voor de Europese plekken.

Iheanacho staat dus opnieuw in de basis en tot mijn verbazing kwam ik erachter dat hij tot op heden de speler is met de meeste wedstrijden, al komt dat ook doordat ik Vardy heb gespaard (indien niet geblesseerd) in de bekerwedstrijden en EL. Iheanacho kwam in 33 wedstrijden tot 11 goals en doet het dus als back-up van Vardy prima. Topscorer van de club is James Maddison met 14 goals in de Premier League, Vardy heeft er eentje minder gemaakt. Leon Bailey is ook bezig aan een uitstekend seizoen en staat al op 10 treffers en 7 assists in de competitie.

In het restant van de competitie willen we een plekje bij de eerste 4 en daarmee Champions League voetbal vaststellen. In de Europa League treffen we met Atlético Madrid direct een hele zware opponent in onze eerste knock-out ronde. In de halve finales van de League Cup gingen we over 2 wedstrijden met 3-2 ten onder tegen Manchester City terwijl we nog in de FA Cup zitten. Het zal moeilijk worden om na de League Cup van het eerste seizoen weer een prijs te winnen, maar de CL heeft dan ook de prioriteit.

Na afloop van het seizoen volgt weer een update!

2 likes

Ik zou nog een derde aanvaller aantrekken. Merk eigenlijk ieder seizoen dat een spits wel wat langdurig of meerdere malen geblesseerd raakt. Dan is een vervanger wat schraal, misschien een leuk talent die op den duur kan gaan sparren over de erfenis van Vardy?

Santoro kan naast als CAM ook als CA uit de voeten, misschien dat ik hem als valse spits een keer de kans geef. De kansen die ik hem op de plek van Maddison geef pakt hij tot nu toe in elk geval met beide handen aan. Een 4-3-3 met een valse spits laat me ze samen opstellen, benieuwd of dat wat kan worden. Maddison doet me in het spel wat ik speel een beetje aan Sneijder denken, stuurt de aanvallers regelmatig alleen op het doel af of de hoeken in en kan bijsluiten om in de zestien voor gevaar te zorgen of vanaf een meterje of 20 met gevaarlijke afstandschoten. Met een technisch betere voetballer voor zich rendeert hij wellicht nog beter.

Ben het trouwens wel met je eens dat er aanvallend iemand bij moet gaan komen na dit seizoen. Vardy heeft als 34-jarige niet het eeuwige leven en daalt (ondanks uitstekende prestaties) toch wel redelijk rap in zijn rating. Ben wel van plan om een basiswaardige concurrent te halen.

Ziet er top uit! Haal mijn inspiratie beetje uit jou carrière! Geef er natuurlijk wel men eigen draai aan.
Zo kreeg ik in het begin van s1 2 behoorlijke tegenvallers te verduren. Pereira en chilwell raakte allebei geblesseerd aan de knie. (7maanden) noodgedwongen 1e seizoenshelft moeten roeleren met amartey, Justin en jawel… fuchs. In de winterstop is max aarons erbij gekomen. Sta momenteel 4e na ( k dacht) 26 wedstrijden. Ook een aantal leuke gescoute spelers erbij lopen. K zal proberen om aan het einde van t seizoen ook zn verslag proberen te maken!

Topcarrière! Goede opstelling, knappe aankopen en degelijke resultaten. Ik sluit me wel aan bij de rest als ze zeggen dat je een extra aanvaller nodig hebt. Iheanacho gaat qua rating geen wereldtop worden.

PEC Zwolle - Start S2
Periode tot de eerste interlandperiode

ZWOLLE - De eerste maand van het seizoen is achter de rug en er heeft zich het nodige afgespeeld in de selectie van de ‘Blauwvingers’. Na het beste seizoen uit de clubgeschiedenis was het natuurlijk wachten op het getrek rondom onze spelersgroep, waardoor er maar liefst zeven (!!) spelers vertrokken. Hierdoor kwam het nodige budget vrij om de selectie te voorzien van wat impulsen.

Vertrokken:

• van Polen -> Blackpool (€ 330.000)
  • Rojas -> Cardiff City (€ 1.050.000)
  • Reza -> Chapecoense (€ 600.000)
  • Bajselmani -> SV Mattersburg (€ 400.000)
  • Hauptmeijer -> FC Sion (€ 500.000)
  • Saymak -> Besiktas (€ 5.000.000) - Hiermee wordt hij de duurste uitgaande transfer van PEC Zwolle ooit. Saymak gaat na een mislukt avontuur bij Rizespor zijn tweede uitdaging in Turkije aan. Vorig jaar was het één van de smaakmakers in het buitengewoon goede seizoen van PEC.
  • Bel Hassani -> Lanus (€ 1.500.000) Was op een zijspoor beland, waardoor hij bij een aannemelijk bod mocht vertrekken.

Ingaand:

• Kik Pierie: op huurbasis overgenomen van Ajax (optie tot koop weten te bedingen, komt er bij Ajax niet door gezien de nieuwe aankopen)
  • Correia: overgenomen van AZ voor € 2.750.000.
  • Facundo Axel Medina; overgenomen van Club Atletico Tallares voor € 2.750.000. Is een groot talent en gezien het drukke speelschema een aangename versterking om achter Kenneth Paal de nodige minuten te maken.
  • Goudmijn: overgenomen van AZ voor slechts € 600.000
  • Siem de Jong: na het vertrek van Bel Hassani en Saymak gekozen voor het aankopen van een ervaren Eredivisiespeler met ervaring in Europa. Hij zat al sinds 1 juli zonder club nadat Ajax zijn contract niet had verlengd.

Ook zijn een tweetal jeugdspelers doorgeschoven naar de A-selectie.

• Patrick van Leeuwen (LA): alg 69 - pot 85-91
  • Thomas Peters (DM): alg 64 - pot 74-82 (wordt de 3e doelman na het verhuren van Mous en de verkoop van Hauptmeijer)

UEFA Europa League (Play Offs)
We mochten ons opmaken voor het tweede Europese avontuur in de clubgeschiedenis. We werden bij de loting gekoppeld aan Hearts of Midlothian (Schotland). Vanwege de loting was er het nodige vertrouwen in het eerste keer bereiken van het een Europees eindtoernooi.

Hearts - PEC Zwolle 0-3
PEC Zwolle - Hearts 2-1

Hierdoor was de eerste kwalificatie in de clubgeschiedenis een feit. Bij de loting zijn wij gekoppeld aan een zeer zware club met tegenstanders; Everton, Fenerbahce en Diname Zagreb werden uit de koker gehaald en er wachten ons zware wedstrijden, waar een wonder moet gebeuren om door de gaan naar de KO-fase. Het UEFA EL-seizoen wordt op 17 september 2020 afgetrapt thuis tegen Everton.

Start Eredivisie
In de Eredivisie zijn we in de loodzware start toch vrij goed van start gegaan. De eerste vijf wedstrijden werd zonder nederlaag afgesloten, waarin al 3 clubs uit de traditionele top 4 de tegenstanders waren.

Fortuna - PEC 0-2
PEC - AZ 2-0
Feyenoord - PEC 0-1
PEC - Sparta 2-2
Ajax - PEC 1-1 (tot de 86e minuut stonden we op voorsprong, echter maakte Eiting op dat moment de 1-1)

Stand na 5 wedstrijden:

1. PSV 5 - 15
  2. Ajax 5 - 13
  3. Feyenoord 5 - 12
  4. PEC Zwolle 5 - 11
  5. FC Utrecht 5 - 10
  6. AZ 5 - 9

Rond de winterstop van S2 zal ik naar verwachting met een nieuwe update komen