FIFA 20 Realistische carrière-topic

Zoals geopperd door @Spoon0612 deel ik hier mijn Ajax-career 2020/2021 die ik op het officiële forum van EA in het Engels post.

In mijn eerste seizoen 2019-2020 (die ergens daar als gesloten topic ook nog wel te zien valt, denk ik) werd Ajax net zoals in 2019 kampioen, echter in de bekerfinale was Utrecht met 3-1 te sterk; geen dubbel dus.

In de Champions League verliep het net als het jaar ervoor tegen Tottenham. Ik reikte tot de halve finale waar het letterlijk in de slotseconde weer mis ging. In het tweeluik met Barcelona won ik thuis met 2-0. In Camp Nou kwam Barça na 74 minuten op 3-0. Ik schoot in de 85e minuut Ajax naar een allesbeslissend uitdoelpunt (3-1), maar in blessuretijd maakte uitgerekend Frenkie de Jong op aangeven van Leo Messi 4-1. Weer geen finale.

De Career opent alsof ik als nieuwe trainer begin en gaat voornamelijk over het opvangen van de verwachte uitstroom van topspelers. Inmiddels ben ik -net als met mijn Bayern II career hier- aanbeland op 1 september maar dan van 2020: ik heb met hangen en wurgen de groepsfase Champions League gehaald en mijn start in de Eredivisie is ook niet glorieus met een voorlopig 6e plek.

Eredivisie 1 september 2020

Loting Champions League 2020/21

Transfers zomer 2020

Ajax selectie 2020/21 - inclusief Antony + Giovanni

Zie Camavinga en Firpo niet naar Ajax trekken. Daarnaast zijn de ratings van Giovanni en Antony wel erg enthousiast.

Ja, die groeien onnatuurlijk hard. Firpo en Camavinga zijn het resultaat van ruildeals. Ik zou inderdaad wensen dat FIFA een beetje rekening houdt met voorkeuren van spelers.

In deze career hanteer ik eigenlijk vaste regels:

• Doorgaans alleen spelers jonger dan 21 jaar
  • Uitzondering zijn verdedigers, of spelers met Ajax-verleden
  • Niemand duurder dan € 20.000.000,-
  • Niemand hoger salaris dan € 50.000,-

En binnen dat kader, pakken wat je pakken kunt.

In mijn carrière met Erzgebirge Aue aanbeland in de winterstop van seizoen 2, mijn eerste seizoen in de Bundesliga. Vooral thuis zijn we sterk (alleen tegen Bayern wonnen we niet (1-1)) en we staan na 17 duels op een sensationele derde plek. In de beker wonnen we in de eerste ronde thuis van Schalke 04, maar daarna gingen we met 2-1 onderuit in Wolfsburg.

Daarnaast hebben we een aantal uitstekende uitslagen geboekt, zoals een 7-1 thuiszege op Freiburg en een 5-0 overwinning bij Wolfsburg.

Stand in de top:
1. Borussia Dortmund 17-42
2. Bayern München 17-41
3. Erzgebirge Aue 17-41
4. VfL Wolfsburg 17-41
5. Bayer 04 Leverkusen 17-39
6. RB Leipzig 17-35

De verschillen zijn dus erg klein en alles is nog mogelijk.

Edit: We zijn zeer goed uit de winterstop gekomen met een 0-5 zege bij Leipzig.

Ben erg benieuwd naar selectie en aankopen.

In mijn Chelsea carrière duurt het niet heel lang meer voordat we zijn aanbeland in de transferperiode (Winterstop S1). Ik ben van plan om 3 aankopen te doen en de nodige overbodige spelers te laten vertrekken:

• Christens speelt niet.
  • Jorginho is ontevreden en zal waarschijnlijk willen vertrekken.
  • Zouma momenteen nog basisspelers maar dat is meer aan gebrek van beter.

2 posities eigenlijk al duidelijk welke spelers ik wil:

• LA: Alex Telles. Wordt al jaren gelinkt aan Chelsea. Daarnaast is Chilwell al verkocht op voor contract aan Gladbach.
  • CV: Koulibaly. Er moet 1 topper bij komen op cv naast Rudiger.
  • SP: Lampard heeft er nooit een geheim van gemaakt in het echt dat hij graag een spits wilde aantrekken in januari. Daarnaast is Tammy te wisselvallig nog. Alleen twijfel ik nog over wie, ik heb er namelijk 3 op het verlanglijstje staan. Luka Jovic (Real), Moussa Dembele (Lyon) en Richarlison (Everton). Graag jullie mening! :slight_smile:

Momenteel vinden wij ons terug op een 5e plek, met 2 punten achter Wolves die de 4e plek in bezit houden. Man City staat ongeslagen boven aan. In de CL zijn we zeker van de volgende ronde.

Graag jullie mening en of ideeën. Hopelijk houdt iedereen de quarantaine nog een beetje vol. :slight_smile:

1 like

Ik heb bij Chelsea Richarlison in de spits staan. Absolute aanrader.

Einde S1 leicester city!

Ik heb mijn 4e plek kunnen behouden dus we gaan de Champions league in!

Eindstand

1. Manchester city
  2. Liverpool
  3. Chelsea
  4. Leicester city
  5. Manchester united

Degradanten zijn Crystal Palace, Sheffield United en Norwich City.

topscorer werd Vardy met 27 doelpunten en daarachter Sterling (25) en Haller (22).
assisten koning is maddison met 15 assist.

De Carabao cup werd gewonnen door Manchester city.
Wij werden in de 3e ronden uitgeschakeld door Aston villa 1-2.

De FA cup werd verrassend gewonnen door Brighton & hove albion die ons in de halve finale uitschakelde.

De contracten van Mendy, Morgan, Fuchs, Ughelumba en Jakupovic liepen af en werden niet verlengd. Bennet (gehuurd) is weer terug naar De wolves.

Uitgeleende spelers die terug komen zijn:
Iversen, Thomas, Benkovic, clark, dewsbury - hal, Knight, king, silva, Thomas, Diabate, Ghezzal, Muskwe en Slimani.

Selectie
DM Schmeichel 83 33j
DM Ward 75 27J
DM Iversen - 68 22J

LA Thomas 63 19J
LA Chilwell 80 23J
CV Johnson 64 21J
CV Benkovic 76 22J
CV Evans 79 32J
CV Soyunco 81 24J
RA Pereira 84 26J
RA Aarons 75 20J
RA Amartey 74 25J
RA Justin 73 22J

CVM Choudhury 77 22J
CVM Ndidi 86 23J
LM Baker ( jeugd) 65 16J
CM Praet 78 26J
CM Tielemans 84 23J
CAM Tavares 65 18J
CAM Leshabela 68 20J
CAM Brown ( Jeugd) 70 17J
CAM Maddison 85 23J
RM Albrighton 75 30J

LB Gray 76 24J
LB Barnes 80 22J
RB Hill (jeugd) 68 17J
RB Perez 79 26J
SP Hirst 68 21J
SP Iheanacho 77 23J
SP Vardy 84 33J

Spelers die mogen uitkijken naar een nieuwe club (verkoop/Huur)
RA Clark 63 21J
CVM Dewsbury - Hall * 64 21J
LM Kaputska 72 23J
CM King 69 31J
CM James 68 28J
CM Silva 78 31J
CM Knight 67 22J
CAM Thomas 67 23J
CAM Wright 62 20J
RM Diabate 72 24J
RB Ghezzal 74 28J
SP Muskwe 63 21J
SP Slimani 76 32J.

Doordat we de Champions league ingaan hebben we een behoorlijk transferbudget:
147.070.000-.

op mijn shortlist staan:
Schar 81 - Newcastle
Lascelles 80 - Newcastle
Diop 80 - Westham
Ward - Prowse 81 - Southampton
Deulofeu 82 - Watford
traore 78 - Wolves
Embolo 79 - Borussia monchengladbach
Kent 75 - Rangers.

Mijn voorkeur gaan uit naar een nieuwe CV, CM en een RM

Mochten jullie nog tips hebben voor eventuele aankopen hoor ik het graag!
Tips hoe ik dit beter kan verwoorden zijn ook welkom, t is tenslote mijn eerste keer dat ik mijn carriere deel.

Goede prestaties met een CL-plek. Denk dat je ook wel één á twee rechtsbacks kan verkopen of niet? Er staan prima namen op je shortlist. Vind het bij Adama Traore altijd lastig in te schatten hoe haalbaar hij is. Leicester is een stap vooruit, maar heb het idee dat Wolverhampton de absolute hoofdprijs voor die beer vraagt.

Ik gebruik justin als stand in voor Chilwell.
Begin van de competitie raakte Pereira en chilwell allebei 7 maanden geblesseerd waardoor ik hem noodgedwongen moest gebruiken. beviel me prima dus vandaar 4 Rechtsbacks. Traore is de speler waar ik het meest over twijfel omdat die maar een 2 star weakfoot heeft.

Vind vier rechtsbacks ook een beetje overdreven, zou dan eerder voor een extra echte linksback gaan. Qua resultaat wel erg knap, wat ga je doen als de topclubs voor jongens als Maddison, Ndidi, Soyuncu komen?

als er een topclub komt zal ik er 1, max 2 wegdoen.
Amartey staat inmiddels op de transferlijst om verhuurd te worden.

Aangezien Norwich gedegradeerd is kan je als linksback naar Jordan Lewis kijken.

OGC Nice, februari 2020
upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/2/2e/OG...

We zijn aangekomen in februari van het eerste seizoen in mijn carrière met oud Arsenal-legende Patrick Vieira aan het roer van het mooie Nice. Al bij al kunnen we spreken over een geslaagde eerste seizoenshelft met een 6de plek in de competitie, op amper 4 punten achterstand van AS Monaco , de nummer 4 die recht heeft op een Europees ticket. We zijn dus nog volop in de race voor een Europees ticket, wat dan ook de voornaamste doelstelling is dit seizoen. Voornaamste smaakmakers zijn Kasper Dolberg met 13 goals en 8 assists, Alexis Claude-Maurice die ook al goed was voor 7 goals, box-to-box middenvelder Wylan Cyprien en keeper Walter Benìtez die maar liefst goed was voor 14 clean sheets. Ook nieuwkomer Elisha Owusu heeft zich meteen in de harten van de fans gespeeld en Youcef Atal komt er eindelijk door na een moeilijk begin. In beide Franse bekers ging het een stuk minder, we hadden tot 2 maal toe de pech om meteen PSG te treffen… Er werd dan ook telkens redelijk kansloos verloren.

In januari opende de transfermarkt zich voor het eerst (ik had de zomerse transferperiode uitgeschakeld), Vieira wou zijn team graag op een paar posities versterken. Een nieuwe centrale verdediger, linksback en vleugelaanvaller waren de prioriteiten. Samuel Gigot werd de nieuwe centrale verdediger, hij kwam over van Spartak Moskou en in de naam van de jonge Deen Mikkel Damsgaard werd er een jong talent aangetrokken die kan fungeren op zowat elke offensieve posities. Een nieuwe linksback werd uiteindelijk niet aangetrokken wegens beperkte financiële middelen, er werd besloten om het seizoen af te maken met de gehuurde Riza Durmisi. Wel werd er nog een centrale middenvelder aangetrokken omdat Pierre Lees-Melou voor een relatief groot bedrag vertrok naar Atalanta. Voor Elisha Owusu van KAA Gent werd de afkoopclausule van €15 miljoen betaald, hij moet de nieuwe sterkhouder worden op het middenveld naast Wylan Cyprien. Op uitgaand vlak vertrok voorts enkel nog de overbodige rechtsback Patrick Burner naar Eintracht Frankfurt.

Er wordt gespeeld in een 5-2-3 formatie, offensief wordt dit al snel een 3-4-3, de basisopstelling ziet er als volgt uit:
DM - Benìtez (81) - 27 jaar
RVV - Atal (80) - 23 jaar
RCV - Gigot (78) - 26 jaar
CV - Dante (76) - 36 jaar ~ captain
LCV - Sarr (76) - 21 jaar
LVV - Durmisi (75) - 26 jaar ~ gehuurd van Real Betis
RCM - Owusu (76) - 22 jaar
LCM - Cyprien (79) - 25 jaar
RB - Ounas (75) - 23 jaar ~ gehuurd van Napoli
SP - Dolberg (80) - 22 jaar
LB - Claude-Maurice (75) - 21 jaar

Voornaamste bankzitters/reserves:
LA - Nsoki (72) - 20 jaar
CV - Hérelle (78) - 27 jaar
CV - Pelmard (70) - 19 jaar
RA - Wagué (73) - 21 jaar ~gehuurd van FC Barcelona
CVM - Thuram (71) - 18 jaar
CM - Lusamba (74) - 23 jaar
CM - Danilo (75) - 23 jaar
RM - Blondeau (70) - 17 jaar ~ veelbelovende jeugdspeler
CA - Damsgaard (72) - 19 jaar
SP - Ganago (75) - 20 jaar

Dit was het voor nu, volgende update volgt op het einde van het seizoen!

1 like

Goedemiddag allemaal ,

Zojuist aanbeland in seizoen 2 met HSV nadat we in seizoen 1 zijn gepromoveerd naar de Bundesliga als nummer 1 van de 2e Bundesliga.
Ook reikten we tot de halve finale van de DFB Bokal ( Gunstige loting )
Wel hebben er wat mutaties plaatsgevonden in spelersgroep :

Nieuw :
Amin Younes ( Napoli) 6M
Daniël Schwaab (PSV) transfervrij
Aitor ( FC Twente) Transfervrij
Wellenreuther (Willem ll ) transfervrij
Mehlem (Darmstadt ) 3.5M
Fein ( Bayern München ) huurbasis werd seizoen daarvoor ook al gehuurd

Basis opstelling is al volgt :
4-2-3-1
DM : Heuer Fernandes
Ra : Vagnoman
Cv : Schwaab
CV : Van drongelen
La : Leibold
Cm : Fein
Cm : Kinsombi
Rm : Jatta
CAM : Mehlem
Lm : Younes
SP : Hinterseer

Wissels / Reserves
Wintzheimer Sp
Aitor RB
David CVM
Ozcan CAM
Dudziak CM
Jung CV
Wellenreuther KP
Letschert (blessure) CV
Opoku RM
Knost CV
Moritz CVM
Zauner CVM *
Wimmer CM*
Bindhammer CM *
Schulz KP *

• Gescout

Spelers die weg zijn :
Beyer (gehuurd) Ra
Schaub (gehuurd) cm
Harnik (gehuurd) sp
Pohjanpahlo ( Gehuurd)sp
Hunt (wou weg) Einde contract CAM
Kittel 8M LB
Jairo 5M LM
Narey 7.5M RM
Ewerton 2.5M CV
Mickel 500.000 KP
Papadopoulos 1,2M CV
Wood 1M SP
Gyamerah 2.5 M RA
Pollersbeck 2M KP

Ambrosius cv
Kwarteng CAM
Amaechi RB
Zijn alle 3 verhuurd plus nog een aantal talenten!

Ziet er goed uit.
Vraag me alleen af waarom je Kittel en de multifunctionele Narey hebt verkocht?

Ziet er goed uit! Leuke opstelling, toffe aankopen. Owusu is echt een beest en Cyprien is in alles goed, die vormen wel een mooi duo. Misschien kan je in de toekomst proberen om talentjes te huren van ex-clubs van Vieira?

1 like

Kittel verkocht omdat die door de komst van Younes geen basisplaats meer had en ik voor die positie meerdere opties heb waardoor hij ook in de toekomst niet veel speeltijd zou krijgen. Vind hem namelijk als flankspeler ook niet aan de snelle kant helaas…
Nagey wou weg wegens een gebrek aan speeltijd terwijl die toch wel elke wedstrijd zowat inviel en bekerwedstrijden vaak basis begon.

Younes is anders ook niet de snelste. Wel leuk dat je hem een kans geeft in zijn geboorteland.

Klopt inderdaad maar op de 1 of andere manier door zijn dribbel lijkt die wel een stuk sneller ! En denk dat Younes irl ook een stap naar Duitsland gaat maken aangezien het voor hem einde verhaal is bij Napoli lijkt mij zo !