Grujic maakt veel minuten bij me. Het is een druk programma en grujic is op de cm echt een waardig opvolger van een eventueel vertrek van Tielemans.
Thomas de linksback heb ik nog. Afgelopen seizoen verhuurd nu wel bij de selectie. Zal hem maar eens gaan trainen! Mijn back up van nu is Justin, speelt ook heel fijn!
Justin speelt bij mij als back-up op rechts van Dumfries, Pereira na het eerste seizoen voor €65 miljoen aan Man Utd verkocht. Moet zeggen dat Justin bij mij erg veel fouten maakt, staat potitioneel erg vaak verkeerd en laat zich makkelijk aftroeven.
Ik zit er aan te denken om misschien een story te gaan doen. Ik zie soms van die bewerkte nieuwsartikeltjes voorbij komen, hoe doen jullie dat?
Ik twijfel nog een beetje aan het perspectief. Van buitenaf zou het wel mooier zijn met nieuwsartikelen, vanuit het perspectief van de manager is dat niet echt nodig. Of een mix van beide.
Napoli S1.
Het is mij nooit echt gelukt om in Italie een langdurige carrier te hebben, met Napoli zou dit zomaar kunnen veranderen.
Ik heb gekozen voor Napoli omdat ondanks dat hier een aantal geweldige spelers spelen, op enkele posities wel wat verbeterd kan worden. Ook spelen ze Champions League en mischien kunnen ze zelfs meedoen om het kampioenschap.
Als eerste heb ik enkele overbodige spelers verkocht en ik wilde vooral op de back posities wat versterking.
Verkocht:
Arek Milik mocht bij een goed bod vertrekken omdat dat de weg vrij zou maken voor een terugkeer van Cavani. Bayern Munchen meldde zich en betaalde 50 miljoen voor Milik.
Mario Rui mocht gaan en werd voor 14 miljoen verkocht aan RB Leipzig
Amin Younes kon ook niet op speeltijd rekenen dus werd hij voor 13.6 miljoen verkocht aan Manchester United
Malcuit kwam ook niet in de plannen voor. Hij verruilde Napels voor Amsterdam. Ajax nam hem over voor 11.6 miljoen.
Gekocht:
De terugkeer van Edison Cavani is daar. Cavani heeft 38 miljoen gekocht en keert terug in Napels tot groot enthousiasme bij de fans.
Emerson werd overgenomen van Real Betis voor 23 miljoen. Deze talentvolle rechtsback mag met Hysaj strijden voor een basisplaats.
De grootste transfersom komt op de naam van Alejandro Grimaldo. De 23 jarige rechtsback komt over van Benfica voor het grote bedrag van 43 miljoen. Het is een grote investering maar hij was mijn droomversterking op de linksback.
Opstelling
Momenteel ben ik nog zoekende naar de juiste opstelling. Ik twijfel nog tussen 4-3-3 en 4-4-1-1
Bij de 4-3-3 is het een luxeprobleem voorin: Ik heb daar Mertens Cavani Insigne en Callejon en maar 3 plekken beschikbaar.
Met de 4-4-1-1 wordt Zielinski geslachtofferd (zal uiteindeijk sowieso meer dan genoeg minuten maken maar dan kunnen deze 4 voorin wel allemaal aan de bak.
Keeper Ospina en verdedigers Koulibaly,Manolas,Grimaldo kunnen wel rekenen op een basisplaats. Op de rechtsback moet Hysaj het uitvechten met Emerson.
Allan en Fabian zijn ook zeker van een basisplaats in beide opstellingen.
Op de bank zitten: Politano, Maksimovic, Lobotka, Lozano, Ghoulam en Meret.
Meret zal keepen in de bekerwedstrijden.
Het seizoen is goed begonnen met 9 punten uit 4 wedstrijden in de competitie en 3 punten uit 1 wedstrijd in de CL.
Leicester City, einde seizoen 2, juni 2021
Het tweede seizoen met Leicester City zit erop en de belangrijkste doelstelling is behaald: we gaan volgend jaar de Champions League in. City wist een achterstand van zeven punten op Spurs goed te maken en werd kampioen. Dat wij op de laatste speeldag nog van City wonnen maakte niks meer uit.
In de League Cup werden we in de halve finale uitgeschakeld door latere winnaar Manchester City, in de FA Cup was verliezend finalist Manchester United in de kwartfinale te sterk. In de Europa League troffen we het niet met onze loting en lagen we er na één ronde al uit, Atlético Madrid, dat het toernooi uiteindelijk zou winnen, was over twee wedstrijden veel te sterk (5-2).
De opstelling was als volgt:
Wissels/reserves:
Ward - GK - 76 algemeen
Thomas - LA - 78 algemeen
Roche - CV - 78 algemeen
Evans - CV - 76 algemeen
Justin - RA - 78 algemeen
Choudhury - CVM- 79 algemeen
Gibbs-White - CM - 77 algemeen
Hughes - CM - 82 algemeen
Santoro - CAM - 80 algemeen
Kulusevski - RB - 78 algemeen
Iheanacho - SP - 78 algemeen
Barnes - LB - 80 algemeen
Het team is op dit moment eigenlijk vrij compleet, Rodgers heeft dit seizoen met succes de pijnpunten van vorig jaar aangepakt. De defensie is een stuk stabieler en aanvallend zijn we niet meer afhankelijk van Vardy. De 34-jarige spits werd wederom clubtopscorer met 20 goals, maar Maddison (19 goals) en Bailey (16 goals) waren ook erg belangrijk. Zaha is op links ook een versterking gebleken, na een moeizaam begin scoorde hij in zijn laatste 8 wedstrijden ook nog eens 5 keer. Dumfries toonde zich een prima vervanger van Pereira en was goed voor 5 assists, terwijl Zagadou naast defensieve zekerheid ook in de opbouw een meerwaarde was.
Voor volgend seizoen nemen we transfervrij afscheid van Evans. Hij is voorbijgestreefd door Roche en voor het Champions League avontuur van volgend seizoen wil ik een back-up die een wat hoger niveau heeft. Verder is de 34-jarige Vardy, ondanks twee topseizoenen, van 85 algemeen al terug gezakt naar 81 algemeen. Iheanacho is een prima back-up maar gaat op termijn niet de opvolger van Vardy worden. Komende jaargang zal er dus een spits bij komen. Verder zullen er alleen spelers gehaald worden als er jongens vertrekken.
Dus mocht je tips hebben voor een back-up centrale verdediger en een spits die met Vardy de strijd aan kan gaan dan hoor ik dat graag!
Ziet er goed uit. Leicester is een echte topploeg geworden. Ben benieuwd of je volgend jaar de titel weet terug te brengen naar Leicester. Als vervanger van Vardy kan je weleens kijken naar Calvert-Lewin. Is Engels en kan denk prima functioneren in de Vardy rol. Nketiah is ook een optie. Voor de verdediging zou ik eens kijken naar Tuanzebe, Stephen of Webster.
Calvert-Lewin lijkt me ook een goede vervanger voor Vardy, maar kijk ook eens naar Osimhen. Die is gemaakt voor de PL.
Embolo lijkt me de perfecte vervanger! Staat ook op t lijstje bij mij op vardy eventueel te vervangen en of concurrentie strijd aan te gaan. Waar is Benkovic overigens gebleven? Heeft toch wel een redelijke potentie als k me niet vergis.
Benkovic is verkocht aan AC Milan, was niet heel erg onder de indruk van hem en Milan was bereid €15 miljoen voor hem neer te leggen.
Origi zou eventueel ook nog een goeie vervanger kunnen zijn voor de spits positie
Málaga CF, 1 februari 2020
Precies tien jaar geleden kocht sjeik Abdullah Al Ahmed Al Thani voetbalclub Málaga, destijds een degradatiekandidaat in de Primera División. Het doel was om de club met een flinke geldinjectie een echte topclub te maken. Met spelers aankopen zoals Ruud van Nistelrooy, Santi Cazorla en Isco haalde de club uit Zuid-Spanje de Champions League. Daar wist het flink te verrassen door onder meer Anderlecht, AC Milan en FC Porto te verslaan. Helaas eindigde het sprookje door een late goal van Borussia Dortmund in de kwartfinale. Door financieel gerommel werd de club na dit wonderbaarlijke seizoen uitgesloten van Europees voetbal. Het betekende het begin van het zwarte gat waar Málaga in zou vallen. In 2018 degradeerde de club naar de tweede divisie van Spanje en is daar tot op heden niet meer weg weten te komen. Daarnaast spendeert de sjeik ook bijna geen geld meer in het team en wilt hij de club het liefst verkopen.
Redenen genoeg om een carrière met Málaga te starten. Het mooie stadion, de prachtige tenues en veel gamefaces. In mijn carrière heb ik er voor gekozen om Fernando Hierro de club te laten kopen, zoals de sjeik uit Qatar graag wilde. De Real Madrid-legende speelde één jaar in de jeugd van Málaga en is zelf ook geboren in de stad in Zuid-Spanje. Zijn oud-teamgenoot Iker Casillas is de nieuwe trainer van Málaga, nadat de Spanjaard besloot om met pensioen te gaan. Voor hem is dit een mooie opstapje om zijn trainerscarrière te starten.
Na vijfentwintig wedstrijden gespeeld te hebben staan we op dit moment vierde in de La Liga Smartbank, een prima positie. Alleen Rayo Vallecano (op doelsaldo en één wedstrijd meer), Girona en Real Zaragoza staan boven ons. We begonnen het seizoen erg matig. Onder Casillas werd er maar één van de eerste zes wedstrijden gewonnen. Een iets meer defensieve speelstijl wist hier gelukkig verandering in te brengen waardoor we omhoog zijn geklommen op de ranglijst. De hoop op directe promotie is nog steeds aanwezig ondanks de tien punten achterstand op de nummers één en twee. Beide teams moeten namelijk nog aantreden tegen ons en wij hebben nog een wedstrijd in handen. Een plek in de play-offs lijkt dan weer wel bijna zeker met een zestien punten voorsprong op nummer zeven Elche.
In de beker is er ook gespeeld. Het doel was om de eerste ronde te overleven, en dan verder te kijken waar het avontuur in de Copa del Rey stopt. Dit lukte dan ook door een 2-0 overwinning op Albacete in de eerste ronde. In de achtste finale werd Real Sociedad geloot. Een erg lastige tegenstander, maar toch werd er bijna verder gebekerd. Na 120 minuten spelen stond het 0-0, maar op penalty´s werd er nipt verloren met 3-2. Toch kunnen we trots terugkijken op een fantastische prestatie, ondanks het zure verlies.
Uitblinkers zijn tot nu toe spits Armando Sadiku (tien doelpunten), aanvallende middenvelder Juan Pablo Añor (acht doelpunten, drie assists) en centrale middenvelder Adrián González (zes doelpunten, zes assists). Ook verdedigers Luís Hernández en Diego González doen het meer dan prima.
Helaas raakte spits Sadiku, die net in vorm kwam, in december geblesseerd voor het restant van het seizoen. Hugo Duro kwam daarom over van Getafe voor een bedrag van twee miljoen euro. De jonge spits kreeg in Madrid weinig speeltijd en kan hier ideaal ervaring op doen. Om alvast voor te bereiden op een mogelijke promotie is ook de eerste aankoop van volgend seizoen vastgelegd. Aitor komt over van FC Twente, waar zijn contract afloopt.
We spelen op dit moment in deze opstelling. Ik heb er voor gekozen om centraal in de verdediging de twee ervaren spelers González en D. Hernández het duo te laten vormen. Op de back posities krijgen de jonge talenten Casas (18 jaar) en Romero (19 jaar) de kans. Voorderest spreekt de opstelling redelijk voor zich. Op de flanken wordt er echter wel veel afgewisseld gezien de grote hoeveelheid vleugelspelers in de selectie.
Tips, opmerkingen en aanmerkingen zijn altijd welkom.
Prima seizoen tot nu toe, promotie komt wel goed geloof ik. 10 punten op nog 48 te verdienen is niet zo heel veel met nog onderlinge duels.
Zag gister Malaga voorbij komen, dacht toen ook: eigenlijk een vergeten club, mooie keuze voor een carriere. Ziet er mooi uit! Ben benieuwd wat je er van gaat maken.
Netjes uitgewerkt. Denkje dat dit elftal ready is voor promotie, al stiekem bezig met wat versterkingen voor het hogere niveau of is dat nog net te vroeg?
Ik ben al stiekem een beetje aan het nadenken over de mogelijkheden. Ik denk dat er sowieso een spits bij moet, aangezien Duro niet het niveau heeft om eerste spits te zijn in de La Liga. Een terugkeer van Sandro of Rondon lijkt dan een goede optie voor volgend seizoen. Denk dat Sandro dan de voorkeur krijgt door zijn leeftijd. Ook kijk ik of ik Nacho Monreal nog een jaartje bij ons kan laten spelen, gezien zijn verleden bij de club. Daarnaast zal ik wat spelers halen voor de breedte, maar daar heb ik nog niet naar gekeken. En Aitor komt natuurlijk over van Twente.
Erzgebirge Aue, seizoen 2
In ons derde seizoen zijn we als vijfde geëindigd en in de beker lagen we er al in de eerste ronde uit (Schalke won na penalty’s).
Toch gaan we volgend jaar Champions League spelen, want we wonnen de EL. In een groep met Milan, Galatasaray en Rapid Wien werden we tweede. Vervolgens wonnen we van Stade Rennes (4-1, 4-1). Van Sporting CP verloren we vervolgens in de slotseconden in eigen huis met 0-1, maar in Lissabon werd het ook 0-1, waarna wij de pingels beter namen. In de kwartfinales moest vervolgens Ajax het onderspit delven (0-0, 0-1), en in de halve finales ging Leipzig eraan (3-1, 2-1). In de finale wonnen we vervolgens met 3-1 van Villareal.
Bij deze @Raindog, dit is Fabruari 2021 van mijn Malinois.
Bank:
CV: Peeters** 17j (72/90+)
RA: Kabore (70/78)
CM: Vranckx (69/82)
CM: López (71/79)
RM: Mbenza (74/77)
LM: Velasco (73/84)
SP: Togui (72/74)
Andere belangrijke reserves:
DM: Dupont* 16j (67/80+)
CV: Goossens* 18j (68/77-80)
LA: Janssens** 16 (64/80-83)
CVM: Lemmens** 16j (66/87-89)
LM: Ambrose (71/77)
SP: Hoekstra** 18j (65/80-84) 5* Skills, 4* zwakke been
** Jeugspelers
Transfers:
Op de transfermarkt is er extreem veel veranderd, nu is het zo dat in het echt als je het KV Mechelen van nu vergelijkt met 2 jaar geleden dat enkel Schoofs voor de club speelde.
Ook had ik een aantal regels per seizoen en naargelang de prestaties.
Seizoen 1:
- Inzetten op Jong en Belg
- Max 2 miljoen uitgeven per speler en max 15K salaris per speler
- Vooral investeren in eigen jeugd
Inkomend:
- Velasco LM 64/84 900K
- Julian Lopez CM 64/79 950K
- Ibrahimo Cissé CVM 68/73 Ex speler en ex-belgisch belofte-international gewisseld voor Hairemans
- Matarrita 70/75 LA binnengehaald als de top-aankoop 2M
- Ambrose LM 68/77 1,2M zocht snelheid op de flank
Uitgaand:
- Kaya naar Reims 2.3 miljoen voor een 33 jarige speler
- Tainmont naar Charleroi 500K
- Swinkels naar Emmen 400K
- Corryn 1.9 miljoen naar Mainz
- Zeroual contract ontbonden
- Bosiers verhuurd aan Lyngby
- Lemoine 500K Winter S1 naar Kortrijk
Seizoen 2
Door europees voetbal te halen door de 2 voorrondes door te komen tegen Derry City en Cracovia heb ik besloten om niet meer uit te geven dan dat er binnen komt en om spelers niet meer dan 35K Salaris te geven.
Inkomend:
- Okore CV Transfervrij 73/75
- Mavinga CV Transfervrij 72/72
- Weydandt SP Transfervrij 72/77
- Bredlow DM 1.8 miljoen 71/74 Was zeer ontevreden van Thoelen
- Musonda RM 6.5 miljoen + Thoelen 74/79 Belg en op een dood spoor momenteel (gehaald voor mocht Storm alsnog vertrekken
- Mbenza RM 5.3M 73/77 Belg en Huddersfield was niet gepromoveerd naar PL
- Nouhou LA 1.7M 69/75 als vervanger van Matarrita
Uitgaand:
- De Camargo is gestopt
- Castro is gestopt
- Thoelen 1M naar Heracles
- Bateau 950K naar Rio Ave
- Bijker 1M naar Twente
- Bosiers 370K naar Esbjerg
- Covelies 360K naar Chindia
- Engvall 8M naar AFC Bournemouth
- Matarrita 5M naar Buenos Aires
- Peyre 2M naar Düsseldorf winter seizoen 2
- Van Cleemput 11.3 miljoen naar Brighton winter seizoen 2
Prestaties
Seizoen 1
In seizoen op een haar na Play-off 1 gemist maar een europees ticket gepakt door Play-off 2 te winnen.
In de beker zijn we er uit gevlogen tegen Anderlecht in de kwartfinale.
Seizoen 2
2e geworden in de Euro League in een groep met AC Milan, Schalke 04 en Malmö, nu wacht Atalanta in de laatste 32.
Ziet er goed uit! Op het eerste zicht vind ik het jammer dat er zoveel iconische spelers vertrokken zijn, maar als je als club wil groeien heb je natuurlijk geen keuze. Sommigen waren oud en zullen niet meer mee gekund hebben, anderen verdienden een mooie transfer (Engvall en Van Cleemput!).
Wel geweldig dat je met deze prachtclub weer Europees voetbal haalt. Ik zie dat je ook heel wat jeugdtalent hebt, da’s altijd leuk. Ben benieuwd naar hoe de rest van je seizoen loopt!
Real Madrid, einde S1.
Met nog drie wedstrijden te spelen in mijn eerste seizoen bij Real Madrid valt er niets meer te winnen. Ik moet enkel nog opletten dat Sociedad mijn derde plaats niet afsnoept, maar dat zal geen probleem zijn met tegenstanders als Granada, Villarreal en Léganes. Het kampioenschap werd al vroeg in het seizoen verloren, voornamelijk door slechte resultaten tegen kleinere teams. Scoren is heel het seizoen lang moeilijk geweest, vooral dan het eerste doelpunt maken was lastig. Van zodra dat viel, kwamen er vaak nog wel meer.
Barça en Atlético hebben lang een titelstrijd gevoerd, het lijkt er nu op dat Barcelona aan het langste eind zal trekken. Zij spelen ook de finale van de CL tegen Liverpool, de ploeg waartegen ik er in de halve finale uit ging.
Mijn team ziet er als volgt uit:
Van voor naar achter:
Benzema speelde wel goed mee en zorgde voor dreiging in de opbouw, maar kwam maar niet tot scoren. Hij is een tijd zijn basisplek aan Jovic kwijt geraakt, al scoorde die ook niet heel vlot. Net toen ik er voor koos om vol voor Jovic te gaan begon Benzema wél te scoren, en geraakte Jovic geblesseerd. Volgend seizoen wil ik hier een aankoop doen.
Assensio begon in de basis vanop links, maar verliest erg makkelijk de bal. Hij kon eigenlijk enkel dreigend zijn met een afstandsschot. Vinicius heeft hem halverwege het seizoen uit de basis gespeel en Rodrygo heeft hem naar het einde toe zelfs van de bank gespeeld. Zelfs Reinier staat nu voor hem in de pikorde.
Op het middenveld stoor ik me soms aan de traagheid van Casemiro en het gebrek aan uithouding van Kroos. De Duitser moet elke match op het uur vervangen worden. Fabian werd gehaald als concurrent van beide, een rol die ook Valverde kan invullen. De keuze tussen die twee hangt van de match en de tegenstander af: Valverde brengt meer tempo en vuur, Fabian houdt de bal in de ploeg en strooit met passes. Modric is een paar weken out geweest en dat was een enorm gemis, ik merkte toen echt dat ik snelheid en dribbelvaardigheid miste op het middenveld. De terugkeer van Odegaard moet dat verhelpen. Hij moet de opvolger van de intussen 34-jarige Modric worden, maar zal hem wel eerst uit de ploeg moeten krijgen. Isco en James vielen door de mand. De eerste mag vertrekken, de tweede zit al in Engeland.
Op het einde van het seizoen kampte ik met een blessuregolf, waaruit bleek dat mijn kern echt te krap is. Spelers die terugkomen van een verhuurperiode gaan dat grotendeels oplossen: Odegaard en Hakimi krijgen sowieso hun kans, maar ook jongens als Reguilon, Vallejo, Kubo en zelfs Majoral gaan in de voorbereiding speeltijd krijgen. Door die weelde denk ik maar aan één aankoop, en da’s een spits. Tips zijn zeer welkom. Ik ben wel op zoek naar een echte allrounder: hij moet niet alleen een killer zijn, maar ook mee kunnen in de opbouw, best wat snelheid hebben én liefst ook nog eens het eindstation van een voorzet kunnen zijn. Moeilijke opgave!
De gestopte spelers De Camargo en Castro heb ik beide aan boord gehouden als spitsen- en keepertrainer.
Ik was vorig seizoen niet tevreden van mijn spitsen en hun afwerking. Door de komst van targetman Weydandt had ik met Weydandt, Engvall, Togui en Hoekstra 4 opties voor 1 positie. Voor Engvall kwam een hoog bod dat ik kon gebruiken om andere serieuze versterkingen binnen te halen zie Mbenza en Musonda beide Belg. (met real face) Togui heeft een interessant profiel en is uitgegroeid tot een fysiek monster (84 ss, 83 acc en 84 kracht) en is dus een ander profiel dan Engvall of Weydandt. Hoekstra is meer een valse 9 met 5* skill moves 4 zwakke been en maar liefst 85 balbeheersing.
Het aanbod op Van Cleemput kon ik niet laten liggen. Zijn vervanger had ik met Kabore al rond lopen en speelde altijd goed wanneer ik hem liet spelen.
Bij een niet te houden bod zullen ook Storm en schoofs mogen vertrekken zijn mijn belangrijkste spelers en de spelers die er al het langste zijn maar zitten momenteel wel zo goed als aan hun top en wil ik dus een transfer gunnen naar het buitenland of naar de top 3 van België. (worden beide 27) De vervangers heb ik momenteel ook in mijn kern dus dat zit voorlopig goed.