Mooie carrière en denk dat je een goede balans hebt kunnen opmaken tussen spelers die weg moeten en spelers die nog belangrijk voor je kunnen zijn al ik denk dat het einde van Benzema bij Real in zicht komt.
Als vervangen heb ik eigenlijk maar 4 namen die aan de beschrijving voldoen.
Mbappé: kan koppen, is razendsnel, kan meevoetballen (heeft goede passing en visie) en is ook nog eens sterk. Minpunt is dat hij nog geen 1m80 is al kan hij wel vrij goed springen.
Richarlison: Beetje hetzelfde qua sterke punten, is ook zeer allround maar zal wel veel goedkoper zijn en is net 2-3 cm groter en heeft met 83 springen ook wel serieuze sprongkracht.
Morata: Ex speler al speelt hij momenteel wel voor de andere topclub in Madrid. Is de grootste uit de 4 opties maar wel het minste potentieel en overigens ook de oudste.
Icardi: Beste afwerker van het kwartet maar ook diegene die het minst goed mee voetbalt.
Volgens mij kan je gedroomde versterking toch eigenlijk maar één naam zijn? Kylian Mbappé. Als een club met de status van Real Madrid een seizoen zonder prijzen afsluit en tegelijkertijd de aartsrivaal succesvol ziet zijn met wellicht de landstitel en de Champions League… Dan is er maar één oplossing. Een nieuw speeltje om de aandacht van de fans af te leiden. En als je dan toch maar een enkele aankoop wil doen, dan zou ik voor het hoogst haalbare gaan: Kylian Mbappé.
Sluit me bij @Joostvans aan dat dat de top target zou moeten zijn. Stel dat Jovic toch in vorm komt het komende seizoen of wanneer Vinicius uit vorm is dan kan Mbappé op de flank gezet worden waar hij al even gevaarlijk is.
Da’s juist mijn probleem met Mbappé: ik vind hem beter op de flank. Maar Morata (Atlético laat hem nooit naar Real gaan) en Icardi (hatelijke vent, beperkte voetballer) zijn absoluut geen opties voor mij. Richarlison zou eventueel kunnen, maar ik vind dat ik al veel Brazilianen heb.
Misschien is Mbappé toch de beste keuze. Ik heb ook al aan Kane gedacht, wegens de link met Pochettino (mijn coach) en het feit dat hij perfect als valse 9 of halve 10 kan spelen, maar bij hem mis ik dan weer snelheid. Iemand anders die op m’n lijstje staat is Anderson Talisca, maar van China naar Real is misschien een te grote stap. Heeft ook nog nooit iets bewezen in een topcompetitie.
Andere namen op mijn lijstje zijn
Inaki Williams is in mijn ogen niet heel realistisch, is een Bask in hart en nieren en de rivaliteit tussen Athletic (Baskenland) en Real is wel erg groot. Daarnaast zie ik hem eerder naar Engeland vertrekken. Tevens heeft hij een contract tot 2028 en is de kans groot dat hij zijn hele carrière voor Athletic blijft ballen.
@Raindog Lautaro Martínez is toch ook wel een hele mooie optie, eventueel later als koppel met Mbappé. Bonuspunt bij Lautaro is ook dat je Barcelona de loef af kan steken, denk dat de socios in Madrid daar naar zo’n seizoen wel naar uit zouden kijken.
Verder denk ik dat je een begin hebt gemaakt aan wat een mooie carrière kan worden, zeker als de verhuurde spelers in seizoen 2 hun draai gaan vinden.
De eerste seizoenshelft van S2 is teleurstellend gelopen. We overwinteren dan wel in de Champions League maar in de competitie staan we op een teleurstellende 11e plaats. Ongelofelijk wat een puntverlies er geleden wordt.
We hebben 24 punten uit 17 wedstrijden en staan 11 punten achter op de nummer 4. Het grote doel is natuurlijk het plaatsen voor CL.
Aankoop Memphis Depay stelt teleur en uiteindelijk zijn de onderhandelingen van Lacazette met Atletico op de deadline day vastgelopen. Nu zit ik met een aanvaller te veel.
Ik moet steeds rouleren doordat wedstrijd op wedstrijd onnodig punten worden verspeelt.
Selectie(spelers die ik gebruik) (4-3-3 controlerend)
Eerst hield ik lacazette die mocht vertrekken buiten de selectie maar door tegenvallende resultaten van Arsenal kreeg hij de kans en hij scoorde meteen aan de lopende band. Hierdoor staat Lacazette vaak in de spits en Aubameyang op links. Ook heb ik Calvert Lewin maar door de terugkomst van Lacazette zal de ex everton spits verhuurd worden.
Nu zit ik te twijfelen om in de wintertransferperiode in te grijpen. Ik krijg vooral veel onnodige tegengoals. Iemand een idee voor een CV? Of een goed idee voor een back?
volgens mij zou je een prima selectie moeten hebben om voor een top vier klassering mee te doen. De Vrij en Stones zijn prima centrale verdedigers en ook op de backs ziet het er goed uit, misschien iets veranderen aan je tactiek en spelersinstructies?
Romelu Lukaku bewijst toch dat het een klasse spits is! Bij united viel het allemaal tegen maar bij Inter is hij weer geweldig. En wat je zoekt volgens mij? Een echte killer, heeft snelheid en is een eindstation van een voorzet?
Denk alleen dat Lukaku niet helemaal voldoet aan het profiel van meevoetballende spits, dat is ook vooral de reden dat hij tegenviel bij United. Nu bij Inter en eerder bij Everton heeft hij natuurlijk laten zien een echte killer te zijn als je hem goed gebruikt.
Haaland heeft een gelimiteerde transfersom in zijn contract laten vast stellen. Volgens mij is zijn transfer naar Dortmund eentje met veel haken en ogen. Grote doorverkooppercentage voor Salzburg, weinig transfer voor de Oostenrijkers. Dat soort fratsen. Als je niet vol voor Mbappe gaat dan zou ik Haaland als tweede keus hebben, al komt Gabriel Jesus ook op die lijst voor. Lijkt niet het volle vertrouwen van Guardiola te krijgen.
Benieuwd of Odegaard voor de nodige creativiteit en assists kan zorgen.
Dortmund was mijn vorige carrière en Inter wordt wellicht een van m’n volgende, dus die spitsen laat ik links liggen. Ik twijfel nog wat verder tussen Mbappé, Werner of toch nog een outsider.
Werner kwam bij mij niet voor in mijn lijstje omdat hij geen 70 kracht heeft maar met zijn snelheid maakt die veel goed en je andere spits of dat nu Benzema of Jovic is die zijn allebei wel sterker dus je kan uiteraard ook voor een razendsnelle gaan.
Firmino kan natuurlijk goed meevoetballen en heeft aardige snelheid en is wel een aardige afmaker.
Is kampioen geworden en heeft de CL gewonnen bij Liverpool dus wellicht op zoek naar een andere uitdaging?
Aubameyang wil natuurlijk in RL graag naar een club als Real, dat is geen geheim.
Ciro Immobile scoort er volledig op los in Italie, weet alleen zijn stats niet zo snel uit me hoofd. Dus idk of hij aan jou voorwaarden voldoet.
Anders is Memphis Depay wel een spits die absoluut aan jou voorwaarden voldoet, maar is hij zelf toe aan een stap naar het grote Madrid?