FIFA 20 Realistische carrière-topic

Hoe realistisch is het trouwens dat Nicolas Pepe in mijn Arsenal carriere in S1 28 goals en 27 assists had in 54 wedstrijden, en dat er in de transferperiode geen enkele club zich voor hem gemeld had??

Dat is wel een dingetje. Bij mijn Schalke carriere heeft Harit ook zulke statestieken. Scoort altijd meer dan tien keer, geeft dubbel zoveel assists maar 0 interesse. Je zou hem eventueel op de transfermarkt kunnen zetten.

Zo’n topper wil je toch niet kwijt? :smirk::grin:

Klopt ik wil hem ook niet kwijt :smiley:
Maar ik dacht juist dat ik moeite moest doen om hem te behouden🤣

1 like

Leicester City, Seizoen 3, september 2021
Het derde seizoen van Brendan Rodgers bij Leicester City is van start gegaan. Er is even getwijfeld of Rodgers voor een herkansing in de Engelse top zou gaan, maar we blijven Leicester trouw. De belangrijkste reden hiervoor is dat er voldoende potentie aanwezig is om de top uit te gaan dagen. Er staat een talentvolle selectie, al was er op sommige plekken een aankoop nodig om het niveau op peil te houden. Nadat we ons vorig seizoen wisten te plaatsen voor de Champions League zullen we ook in Europa een sterke ploeg nodig hebben, in de Europa League kwamen we er vorig jaar nog mee weg om jeugd en tweede keus de kans te geven in de poulefase maar dat zal dit jaar anders zijn.

De doelstellingen zijn helder, er moet in elk geval een prijs gepakt gaan worden en we willen ons weer plaatsen voor de CL. Een van de Engelse bekers is het meest realistisch, al zijn we een outsider voor de titel. Qua transfers gebeurde er het nodige bij Leicester. Doordat Vardy op leeftijd begint te raken wilde ik er een extra spits bij, de keuze is gevallen op Dominic Calvert-Lewin. Everton werd slechts 12e, maar Clavert-Lewin kende met 17 doelpunten persoonlijk wel een goed jaar. Voor ruim €35 miljoen kwam hij over om de concurrentie met Vardy aan te gaan.

Zoals verwacht waren er ook een flink aantal clubs geïnteresseerd in mijn spelers. Uiteindelijk vertrok van de basis alleen Youri Tielemans. Juventus bood €90 miljoen, waarna ik na een korte onderhandeling er liefst €105 miljoen uit wist te slepen voor de 86-rated centrale middenvelder. Tielemans was een erg belangrijke pion in het positiespel en vorig seizoen met 5 goals en 8 assists belangrijk in de competitie, maar om een beetje verloop in mijn selectie te creëren heb ik hem laten gaan. James Maddison (City, €90 miljoen), Chilwell (Real Madrid, €75 miljoen), Zagadou (Man Utd, €50 miljoen) en Söyüncü (Chelsea, €60 miljoen) kon ik door deze opbrengsten makkelijk binnenboord houden.

Om Tielemans te vervangen heb ik Marko Grujic overgenomen van Liverpool voor €35 miljoen. Ik had zijn statistieken van afgelopen seizoen even bekeken en toen speelde hij maar 6 wedstrijden in de PL. Wel een aardig bedrag voor een speler met zo weinig wedstrijden afgelopen jaar, maar ik denk dat Grujic de juiste speler is die de rol van Tielemans over kan nemen.

Verder vertrok Evans transfervrij waardoor ik, met het oog op de CL, een extra verdediger aan wilde trekken. Jamaal Lascelles kwam over van Newcastle United. Newcastle werd 10e en hoewel Lascelles captain was bij de club heb ik hem toch verleid met een avontuur in de top van de PL. Komend seizoen zal ik veel gaan rouleren tussen hem, Zagadou en Söyüncü waardoor hij op veel minuten kan rekenen.

Manchester City meldde zich voor Justin, die bij mij de concurrentiestrijd met Dumfries ruim had verloren. Maakte veel fouten en stond positioneel vaak verkeerd, hoefde niet lang na te denken om hem te laten gaan. Als vervanger haalde ik Max Aarons op bij Koln, de jonge Engelse rechtsback vertrok anderhalf jaar terug naar Duitsland. Hij mag proberen Dumfries uit de basis te spelen.

Daarnaast heb ik nog één aankoop moeten doen doordat Zaha geblesseerd raakte. Gray is transfervrij vertrokken en Kulusevski is terug naar Juventus waardoor ik met Bailey, Barnes en Zaha drie echte vleugelaanvallers had. Om dit op te vangen wilde ik ook Iheanacho, Maddison en Santoro af en toe op de flank minuten laten maken. Helaas is Zaha 2 maanden geblesseerd waardoor ik toch besloten heb om iemand te halen. Ademola Lookman is overgekomen van Leipzig voor €20 miljoen. Hij kan op beide flanken uit de voeten.

Dus al met al, transfers in:

• Marko Grujic - €35 miljoen - CM - 83 algemeen
  • Jamaal Lascelles - €25 miljoen - CV - 82 algemeen
  • Dominic Calvert-Lewin - €36 miljoen - SP - 82 algemeen
  • Ademola Lookman - €20 miljoen - RM/LM - 79 algemeen
  • Max Aarons - €14 miljoen - RA - 78 algemeen

transfers uit:

• Youri Tielemans - €105 miljoen - CM - 86 algemeen - Juventus
  • James Justin - €15 miljoen - RA - 78 algemeen - Manchester City
  • Darnell Johnson - €3 miljoen - CV - 71 algemeen - Brentford
  • Jonny Evans - Transfervrij - CV - 76 algemeen - Burnley
  • Demirai Gray - Transfervrij - LB - 78 algemeen - Marseille
  • Dejan Kulusevski - einde huur - RB - 78 algemeen - Juventus

De selectie waarmee we komend seizoen werken ziet er nu als volgt uit:
1 - Kasper Schmeichel - DM - 34 jaar - 82 algemeen (HG)
12 - Danny Ward - DM - 28 jaar - 76 algemeen (HG) - contract loopt af

2 - Denzel Dumfries - RA - 25 jaar - 82 algemeen
22 - Max Aarons - RA - 21 jaar - 78 algemeen (HG)
4 - Caglar Söyüncü - CV - 25 jaar - 84 algemeen
5 - Dan-Axel Zagadou - CV - 22 jaar - 83 algemeen
6 - Jamaal Lascelles - CV - 27 jaar - 82 algemeen (HG)
24 - Antoine Roche - CV - 19 jaar - 78 algemeen (YA)
3 - Ben Chilwell - LA - 24 jaar - 87 algemeen (HG)
23 - Luke Thomas - LA - 20 jaar - 79 algemeen (HG)

8 - Marko Grujic - CM - 25 jaar - 83 algemeen
10 - James Maddison - CAM - 24 jaar - 88 algemeen (HG)
16 - Will Hughes - CM - 26 jaar - 82 algemeen (HG)
17 - Morgan Gibbs-White - 21 jaar - 78 algemeen (HG)
20 - Hamza Choudhury - CVM - 23 jaar - 79 algemeen (HG)
21 - Antonio Santoro - CAM - 19 jaar - 81 algemeen (YA)
25 - Wilfred Ndidi - CVM - 24 jaar - 88 algemeen

7 - Wilfried Zaha - LM - 28 jaar - 84 algemeen (HG)
9 - Jamie Vardy - SP - 34 jaar - 81 algemeen (HG) - gaat stoppen
11 - Leon Bailey - RB - 24 jaar - 86 algemeen
15 - Harvey Barnes - LB - 23 jaar - 80 algemeen (HG)
18 - Ademola Lookman - RM - 23 jaar - 79 algemeen (HG)
19 - Dominic Calvert-Lewin - SP - 24 jaar - 82 algemeen (HG)

Verder zitten er nog een aantal talenten in de jeugdopleiding die doorgeschoven worden zodra zij dreigen te vertrekken.
YA= Youth academy
HG= Homegrown

Dit is momenteel de sterkste opstelling:

In de CL zitten we trouwens met PSG, Leipzig en Dinamo Zagreb in de poule. Na de winterse transferperiode volgt weer een update. Voorlopig lijkt de selectie vrij compleet, met weinig spelers die echt op leeftijd raken. Transferplannen voor de lange termijn zijn een spits zodra Vardy met pensioen gaat en een opvolger van Ward, die na dit seizoen vertrekt als reservekeeper.

Door dit soort carrières krijg ik zin en motivatie om mijn carrière ook zo te vervolgen.
Met goed beleid en een vaste kern bouwen aan een top team.

Prachtige carrière! Mooie aankopen ook, sterk dat je toch kwalitatieve Britten kan aantrekken. Calvert-Lewin is qua fysiek niet minder dan Vardy, door zijn kracht en lengte is hij zelfs een upgrade. Valt alleen af te wachten of hij even makkelijk weet te scoren. Ik zag een paar maanden geleden een interview met hem op MOTD, lijkt een intelligente jongen te zijn.

Ziet er top uit. Mooi beleid, met een aantal goede, Engelse transfers. Past ook wel bij Leicester.

Seizoen 4 met Sunderland

2e seizoen in de Premier League.
Na 2 seizoenen oprij te zijn gepromoveerd uit de lagere klasse (door promotie wedstrijden) nu voor het 2e seizoen op rij. Zoals ik al op een ander topic had gezegd heb ik veel spelers waarvan de contracten af zijn gelopen en ik deze dus heb kunnen contracteren.

Opstelling:
DM: Mark Travers 78 algemeen
RA: Tavernier 74 algemeen
CV: Keane 80 algemeen, Hoedt 79 algemeen
LA: Robinson 78 algemeen

CM: McGinn 80 algemeen, Smith 76 algemeen
CAM: Ejeria 80 algemeen

RB: Ibe 77 algemeen
SP: Idah 78 algemeen
LB: Barnes 82 algemeen

Wissels:
DM: Dahlberg 73 algemeen
RA: Sessegnon 72 algemeen
CV: Mee 76 algemeen, Moran 69 algemeen (eigen jeugd)
La: Hume 75 algemeen
CM: Gibbs-White 77 algemeen (gekocht tijdens blessure leed)
CAM: woodburn 76 algemeen (gekocht toen het nog een talentje was)
Sp: Weydandt 75 algemeen (transfervrij)
LB:Dunphy 79 algemeen (eigen jeugd)

Overig:
LB: Gooch 72 algemeen
SP: Grigg 66 algemeen
LM: Collins 72 algemeen (eigenjeugd)
DM: Burge 65 algemeen
LA: Brennan 63 algemeen (eigen jeugd)
RA: Curran 64 algemeen (eigen jeugd)

Nu kijken of we binnen de top 10 kunnen eindigen dit seizoen!

Knap, vooral dat de overgrote meerderheid van je spelers Brits lijkt te zijn. Al tegen Newcastle gespeeld?

Het tragische verhaal van Sunderland. Vind het wel jammer dat je zo makkelijk alle spelers kunt contracteren met een aflopend contract. Wat mij vooral tegenhoud is de hele slechte selectie in het begin. Aan de andere kant ligt daar de uitdaging. Ben inmiddels ook met de serie bezig. Misschien leuk om Lee Catermole de coach te maken.

Mee eens, je hebt heel makkelijk het team weer opgebouwd. Na 2 seizoenen gewoon een premier league waardig team. Vooral door de vele aflopende contracten die snel bij de club tekenen. Toch bleef het me wel motiveren om door te gaan. Die aanhang van de club is echt fantastisch!

Misschien leuk om het voor jezelf lastiger te maken zo heb ik voor mezelf bedacht dat ik maar een transfervrije speler per 2 seizoenen aan mag trekken.

Aangezien er nu flink wat tijd in de avonduren over is, wil ik graag starten met een manager story. Echter zie ik al die edits en graphics van de huidige stories en dit is voor mij niet weggelegd. Heeft iemand tips voor mij om er toch iets moois van te maken? Bv programmas om afbeeldingen te editen.

Dat is dan weer weinig vind ik, want clubs op dat niveau doen juist niks anders dan spelers zoeken waarbij het contract afloopt of worden er bijna geen transfersommen betaald, in de JPL of Eredivisie geven de lagere clubs ook niet veel geld uit maar moeten ze het voornamelijk doen met spelers waar het contract afloopt. 1 per 2 seizoenen vind ik dan wel erg weinig maar ben wel van mening dat je in FIFA geen 4-6 per seizoen moet gaan binnenhalen die dan ook nog eens veel te goed zijn voor je huidig team.

Vind het zelf te makkelijk worden omdat je op fifa zo heel makkelijk kapitaal krijgt.
Zo kan je heel makkelijk een wereld elftal creëren.
Vind het zelf leuker om me team gelijkelijk aan te versterken.
Met Sunderland snap ik het wel al zou ik zelf nooit meer dan 2 transfervrije spelers halen dan per seizoen.

2 per seizoen vind ik voor Rtg beter dan 1 per 2 seizoenen zonder dat je het realisme verliest

Ik denk het prima realistisch is als je veel transfervrije spelers haalt, mits je er dan ook transfervrij een aantal laat gaan. Dat is namelijk wat je ziet bij clubs die wat lager spelen, op Fifa is het echter heel makkelijk om spelers te verkopen of contracten te verlengen waardoor je dus snel geld kunt maken als het ware.

1 like

Leuk voor je carriere dat je een van je beste spelers(tielemans) verkocht heb, minder leuk voor jou natuurlijk… ik heb hetzelfde met mijn Arsenal carriere. Ik geniet echt van mijn beste speler Fabian, maar t zou realistisch zijn om hem te laten gaan😅

Even een mini update over mijn Real, begin S2:
't Is Mbappé geworden. Bij zijn eerste oefenmatch scoorde hij meteen, met het hoofd, op een voorzet. Odegaard viel in de tweede helft in en scoorde ook meteen, op de volley, ook na een voorzet. Ik ben enthousiast.

2 likes