FIFA 20 Realistische carrière-topic

Nice! Zie Mbappe in Reallife ook wel naar Madrid gaan. Heb je Benzema en/of Jovic allebei gehouden?

Voorlopig zijn ze er nog allebei, maar het is ook nog maar begin augustus.

Nice! Benzema staat bekend om andere spelers beter te laten spelen ( zie ronaldo ) mischien hebben hij en Mbappe wel een mooie link

The (new) French Connection! :grin:

1 like

Voordeel van Mbappé is wel dat hij ook op de flank kan spelen, dus tijdens een match kan ik er zo wel makkelijk een extra spits inbrengen.

1 like

Als Ozil vertrekt in mijn Arsenal carriere zou ik graag Havertz willen aantrekken, is dit realistisch? Hij is al 86/87 algemeen namelijk. Dit zal in begin S3 gebeuren

Als je weer in de top-4 speelt en een betere selectie hebt dan nu, vind ik het prima kunnen.

1 like

Niet zonder Champions League voetbal.

1 like

Hoe ziet je team eruit? Ik ben nu bijna door seizoen 1 en ga morgen of overmorgen iets in het realistische carrière topic zetten over seizoen 1 en het team

1 like

@RVDH

4-3-3 (controlerend)

Keepers: Leno 84, Martinez

CV’s: De Vrij 86, Stones 84, Saliba 77, Chambers 78

RA: Bellerin 83, Emerson 79

LA: Tierney 82, Saka 77 (Saka wordt verhuurd en mogelijk komt Theo Hernandez in de winterstop.)

CVM: Ndidi 86, Guendouzi, 80

CM’s: Fabian 87, Ozil 82, Paqueta 81. (Guendouzi wordt eigenlijk meestal ook als cm gebruikt omdat Ndidi haast onvermoeibaar is) Verder gebruik ik soms Willock 75.

Aanvallers: Lacazette 85, Pepe 86, Memphis 86, Aubameyang 86, Martinelli 79, Calvert Lewin 83.

Heb eigenlijk iets teveel aanvallers. Memphis werd aangetrokken en Lacazette mocht weg maar de onderhandelingen tussen Lacazette en Atletico liepen vast op de deadline day. Hierdoor ga ik waarschijnlijk Calvert Lewin een half jaartje verhuren tot het einde van het seizoen omdat hij nu erg weinig speelt.

Zit in S2 bijna bij de winterstop

1 like

Knap team! Inderdaad wel veel aanvallers maar sterke aankopen gedaan! Ik zet mijn team 1 van de volgende dagen op het forum.

1 like

Nice ben benieuwd man

Mocht Mbappé nog niet genoeg zijn … :smirk: https://sporza.be/nl/2020/04/13/haalt-real-goalgetter-haaland-naar-madrid~1586781363996/

1 like

Arsenal Carriere, S2, 16 Februari 2021

Na mijn vorige post waarin ik met Arsenal een dramatische seizoenstart heb gehad is er wat aan de tactiek gesleuteld en slepen we de belangrijke punten weer binnen. Arteta heeft een indrukwekkende achter de rug, De laatste 9 wedstrijden hebben we er 8 gewonnen en 1 gelijk.

Stand top 10:

1. Liverpool 26 76
  2. Man City 26 69
  3. Chelsea 26 59
  4. Wolves 26 56
  5. Man Utd 26 50
  6. Newcastle Utd 26 50
  7. Arsenal 26 49
  8. Everton 26 49
  9. Leicester 26 44
  10. Watford 26 39

Nog 7 punten achter op plek 4, de absolute doelstelling. Champions League voetbal moet gehaald worden om spelers als Fabian, De Vrij en Aubameyang te kunnen behouden.

Wintertransfers en veranderingen:

Theo Hernandez is overgekomen van AC Milan voor 26 miljoen. Bukayo Saka gaat gebruikt worden als voorhoede speler omdat zijn verdedigende kwaliteiten gewoon niet goed genoeg zijn. Heb geprobeerd hem te verhuren maar dit is niet gelukt.
Theo maakt een sterke eerste indruk.

Ook Calvert Lewin heb ik geprobeerd te verhuren. Alleen Liverpool en Barcelona meldde zich voor hem, maar bij die clubs kan hij natuurlijk niet op speeltijd rekenen. Ik heb hem gehouden en krijgt een rol als stand in voor Auba.

Lacazette weer op de tribune gezet. Hij krijgt geen nieuwe kansen meer en mag eind van het seizoen eindelijk verlost worden uit zijn uitzichtloze situatie.

Memphis Depay die in de zomer voor veel geld overkwam stelt teleur. De eerste miskoop van Arteta. Publiekslieveling Martinelli is hem voorbij in de pikorde.

Mesut Ozil kan gaan einde van het seizoen. Is erg langzaam en zijn rating daalt ook al.

Aubameyang zijn contract liep af. Deze heb ik, nadat Liverpool hem een voorcontract aanbood, snel verlengd. Hij is de topscorer van Arsenal dit seizoen met al 17 goals. Ik ga graag nog verder met de absolute superster van The Gunners.

FA Cup:

The Gunners treffen in ronde 5 Hull City

Champions League:

Vandaag wordt de 1e wedstrijd van de laatste 16 in de Champions League gespeeld.
Arsenal treft Atletico Madrid. Spannend!

Erzgebirge Aue, seizoen 4

Mijn beste seizoen tot nu toe. Na een zesde plaats in 2021 en een vijfde in 2022 zijn we nu als vierde geëindigd. Door nederlagen bij Leverkusen en Bremen en een 0-0 bij Hoffenheim leken we deze stek nog te verliezen, maar door op de laatste speeldag over Wolfsburg heen te walsen (6-0, grootste seizoenszege) en Leverkusen slechts een punt zien te pakken tegen het gedegradeerde HSV gaan we alsnog de CL. Na mijn dramatische seizoensstart, waarin ik vooral in uitwedstrijden vrijwel niets creëerde en kansloos ten onder ging had ik dat niet verwacht.

Doordat we vorig jaar de Europa League wonnen, begonnen we ons seizoen met de UEFA Super Cup tegen Manchester City. Deze wonnen we met 2-0. Ook onze CL-campagne was goed; in een poule met City, Inter en Dinamo Kiev gaven we op de valreep de eerste plek weg (Kiev maakte in de 92e minuut gelijk). Daardoor troffen we in de achtste finales Barcelona, dat twee keer met 3-2 te sterk was.

De DFB-Pokal wisten we te winnen. Na in vorige seizoen uitgeschakeld te worden in de eerste, derde en tweede ronde, hadden we nu wat meer geluk met de loting. Via Kaiserslautern, Bayern II, Dortmund en Leipzig bereikten we de finale tegen Leverkusen, die we met 3-0 wonnen.

Opstelling:
Rinne; Biancone, Friedrich, Stergiou, Agu; Dolezal (jeugdspeler), Dorsch; Massimo, Hellebrand, Mehlem; Krüger.

Bank: Kozlowski (jeugdspeler); Strauss, Nelsson, Cerny (jeugdspeler), Nazarov, Baumgart, Kupusovic

Stergiou en Agu zijn voor in totaal 80 miljoen euro inmiddels verkocht aan Leicester respectievelijk Spurs, terwijl ik ze beiden voor in totaal slechts nog geen 10 miljoen had binnen gehaald. Dit geldt zal voornamelijk moeten worden besteed aan de breedte in mijn selectie.

Calvert Lewin had je toch kunnen uitlenen aan 1 van die clubs, dacht dat hij 83 alg was ergens laatst bij je te lezen. Anderzijds is 3 man voor 1 positie in volle eindstrijd en Europees of bekervoetbal ook niet overdreven.

Calvert Lewin aan Liverpool of Barca? Daar speelt ie toch niet denk ik… En idd 3 spitsen is niet gek voor de volle eindstrijd.

En ik vergiste me over Lewin, hij is 82. Was dat moment niet thuis en deed het even uit me hoofd.

Hangt natuurlijk wat af hoeveel spitsen zij hebben, waar zij nog actief zijn en hoe goed hun huidige spitsen nog zijn. Kan me voorstellen dat S3 Suarez al gezakt is naar 84-85. En Liverpool heeft na Firmino enkel Origi in seizoen 1 natuurlijk. Maar met alle matchen die je nog moet denk ik wel dat je alle 3 je spitsen nog wel gaat kunnen gebruiken.

1 like

Sunderland Til I Die,

Helemaal in de ban van The Black Cats na het zien van de serie. Begonnen in de League One, het geld is op en de selectie is verre van ready voor het Championship. Werk aan de winkel met een mager budget.

Heb er voor gekozen om het gehele seizoen per maand te simuleren. Tot aan de jaarwisseling was het vrij teleurstellend, we wisselde de 4e met de 6e plek af. Al snel afgestapt van 5-2-3 naar 4-4-2 en later zelfs 4-2-3-1. Daarmee behaalde we betere resultaten en in april leken we nog kans te maken op de titel. Echte verspeelde we die kansen al snel, op de een na laatste speelronde stond de uit wedstrijd tegen Rotherham United op het programma. De wedstrijd en de kans op promotie. Huurling Idah schoot ons in de 88e minuut naar het Championship (2-3).

Zo ziet de selectie eruit aan het einde van het seizoen. Achterin haalde we Bella-Kotchap en Stergiou, Wright en Smith speelde de meeste wedstrijden centraal. Beide backs speelde al voor Sunderland. O’Nien speelde 45 van de 46 wedstrijden. Op het middenveld speelde Scowen, Dobson het meest, Embleton komt eraan. Senior kwam over van Colchester in januari en gaat de veteraan Maguire vervangen. Murphy (Engels) en Nygard (Noor) kwamen voort uit de Academy of Light Nygard werd zelfs clubtopscorer met tien doelpunten en zorgde voor acht assists. In de spits begonnen we met Lafferty, Dyke en Grigg, alle drie scoorde bijzonder moeizaam, waarop ik besloot om Idah van Norwich te huren. Cochrane werd in januari overgenomen van Heart of Midlothian. Bailey, Morris, McEvoy en Roberts sloten in de laatste maand ook nog aan bij het eerste elftal, zij zullen de tijd krijgen om zich in te passen in de selectie. Van deze groep zullen Lafferthy en Maguire transfervrij vertrekken, Semenyo was gehuurd.

Er is een hoop werk aan de winkel voor seizoen twee. Dit seizoen bestond de selectie uit 35 spelers (3 gehuurd, 9 aflopend contract) dat worden al elf afvallers, 4 spelers verkocht en er komen 4 spelers bij vanaf de Academy of Light waardoor je op 24 selectie spelers komt. Want Mowatt (Barnsley), Eliasson (Bristol City) en Kenlock (Ipswich) komen transfervrij binnen met als klap op de vuurpijl Joe Hart van Burnley, de 33-jarige ex International speelde derde viool en wilde graag nog een avontuur aan gaan.

Met een budget van 15 miljoen moeten we het gaan doen op de transfermarkt, een prima bedrag om de selectie van een injectie te voorzien. We zijn nog op zoek naar een rechtsback, spits en eventueel een ervaren verdediger. Tips voor aanwinsten of de carriere mode zijn welkom.

Ziet er goed uit, mooie tweede plek! De documentaire is echt gaaf!

Heb zelf voor Portsmouth FC gekozen omdat ik dan de RTG door kan zetten. Kijken waar ik deze club heen kan brengen.

1 like