FIFA 20 Realistische carrière-topic

Heb een duel gespeeld. Op Fratton Park, tegen Portsmouth. Wat een heerlijke ambiance. Succes met Pompey

Eliasson erg goede speler bezorgde mij in alle 3 de wedstrijden heel erg veel moeite.

Ah mooi! Dan weet ik dat vast! Namelijk nog geen pot gespeeld.

1 like

Stergiou veel laten spelen. Groot talent en heb hem bij Aue uiteindelijk voor 50 miljoen weten te verkopen

1 like

Knappe prestatie inderdaad. Idah is zeker een aanwinst om vast proberen te contracteren. Als rechtsback misschien dujon sterling van wigan? Als sheffield is gedegradeerd misschien Basham? Zeker een aanwinst in de championship en al veel ervaring.
Waarom heb je Power verkocht ik vond hem altijd degelijke wedstrijden spelen.
Benieuwd naar je volgende update​:ok_hand:t2::ok_hand:t2:

Power verloor de concurrentie strijd van Dobson, die veel meer voetbal brengt. Scowen en Power zijn beide van hetzelfde. Vervolgens begon Power te mokken. Cochrane kwam maar raakte geblesseerd anders word hij mijn eerste keus. Verder hebben we nog Embleton en sinds kort Bailey van de Academy of Light voor op het middenveld.

ATLÉTICO MADRID CLUBINFO
Opgericht in 1903
Voorzitter Enrique Cerezo
Clubkleuren Rood-wit shirt & blauwe broek
Stadion Wanda Metropolitano (capaciteit: 68.456)
Coach Diego Simeone
Erelijst 10x LaLiga - 10x Copa del Rey - 2x Supercopa de España - 1x ECII - 3x UEL

Selectie

NUMMER SPELER POSITIE
1 Adán Doelman
13 Oblak Doelman
37 Dos Santos Doelman
2 Giménez Centrale verdediger
4 Arias Rechtsachter
12 Renan Lodi Linksachter
15 Savić Centrale verdediger
18 Felipe Centrale verdediger
22 Hermoso Centrale verdediger
23 Trippier Rechtsachter
24 Vrsaljko Rechtsachter
33 Carlos Isaac* Rechtsachter
35 Sánchez* Linksachter
42 Ricard* Rechtsachter
5 Thomas Centrale middenvelder
6 Koke Rechtermiddenvelder
8 Saúl Centrale middenvelder
11 Lemar Linkermiddenvelder
14 Llorente Centrale middenvelder
16 Herrera Centrale middenvelder
20 Vitolo Linkermiddenvelder
21 Carrasco Linkermiddenvelder
32 Riquelme* Rechtermiddenvelder
38 Moya* Centrale middenvelder
39 Clemente* Centrale middenvelder
48 Valera* Linkermiddenvelder
7 Félix Aanvaller
9 Morata Aanvaller
10 Correa Aanvaller
17 Saponjic* Aanvaller
19 Costa Aanvaller
34 Camello* Aanvaller
40 Poveda* Aanvaller

*Atlético Madrid B

NUMMER UITGELEENDE SPELER POSITIE
X San Roman Doelman
X Werner Doelman
X Pérez Centrale verdediger
X Montero Centrale verdediger
X Schiappacasse Rechtermiddenvelder
X Mollejo Linkermiddenvelder
X Kalinic Aanvaller

Voorbereidingstornooi Champions Trophy

We trokken naar het vaderland van onze coach, het mooie Argentinië. We kwamen samen met het Braziliaanse Palmeiras en Argentijnse grootheden Buenos Aires & Racing Club in groep A terecht. De overige (Europese) teams Ajax, Porto, Dortmund & Milan streden het uit in groep B.

Er werd een systematische rotatie gebruikt, zodat elke speler zijn aantal minuten/wedstrijden kreeg. Al kregen de spelers uit Atlético B (*) meer speeltijd dan de A-kern omdat er wel degelijk gekeken werd welke van hen potentie hebben om eventueel aan te sluiten bij de A-kern. Ondermeer Rodrigo Riquelme (19 jaar, ALG 65 – POT 83, rechter- en linkermiddenvelder) liet daarbij alvast een hele goede indruk!

De groepswedstrijden

Atleti – Palmeiras 2 – 1 (Llorente & Saponjic)

Racing Club – Atleti 1 – 1 (Riquelme)

Atleti – Buenos Aires 3 – 1 (Félix, Carrasco & Costa)

Groepstand A

Atlético 7 punten

Racing Club 5 punten

Buenos Aires 4 punten

Palmeiras 0 punten

De halve finales trof Dortmund Racing Club, terwijl Porto ons de weg naar de finale wou versperren.

Dortmund – Racing Club 3 – 0

Atlético – Porto 2 – 1 (Morata & Llorente)

De finale werd de mooiste affiche die het tornooi zich kon wensen: twee Europese topteams die elkaar troffen in de finale van de Champions Trophy.

Dortmund – Atleti 0 – 2 (Morata & Correa)

In een stevige wedstrijd kwamen we vooral in de eerste helft een paar keer héél goed weg met een elftal waarvan de helft Atlético B-spelers waren, toch konden we met een 0-0-stand gaan rusten. In de tweede helft kwamen ervaren spelers zoals Oblak, Giménez, Saúl & Morata meespelen, zodat het evenwicht hersteld kon worden. En dat resulteerde in het slotkwartier tot het openingsdoelpunt van Morata, de zege werd bevestigd doordat Correa in de extra tijd het tweede doelpunt scoorde! Zo eindigde onze voorbereiding op de best mogelijke manier, met een trofee.

Het Atlético-bestuur stelde deze volgende verwachtingen op:

Jeugdontwikkeling

Trek 4 spelers aan in onze Jeugdacademie met de volgende posities: doelman, verdediger, middenvelder & aanvaller. Eén jeugdspeler groeien met 5 algemene punten. Eens hij geëvolueerd is, geef hem speeltijd in vijf wedstrijden.

Merknaam

Verzamel 200 miljoen € van shirtverkoop. Verdien 360 miljoen € via prijsgeld binnen drie seizoenen.

Financiën

Binnen drie seizoenen de waarde van de club met 30% laten stijgen.

Binnenlands succes

LaLiga: eindig op een UCL-plaats.

Copa del Rey: bereik de halve finale.

Europees succes

UCL: bereik de finale.

In de weken na het voorbereidingstornooi tot aan de start van de competitie werden vooral de jeugdspelers als de potentiële bankzitters getraind. In de laatste twee weken voor de comptetitie start werden specifieke spelers zoals Oblak, Giménez, Saúl & Koke wat bijgetraind. Deze spelers zijn, indien fit, altijd basisspeler.

LaLiga

Na weken van voorbereiden en trainen, was het eindelijk zo ver: de start van de competitie. Het doel is uiteraard zich rechtstreeks kwalificeren voor de UCL, maar mocht de mogelijkheid, de kans zich voordoen om het de grote twee (rivalen) Barcelona & Real zo moeilijk mogelijk te maken, zullen we dit zeker niet laten voorbij gaan …

Speeldag 1 Atleti – Getafe 2 – 1

We starten thuis in het Wanda Metropolitano tegen stadsgenoot Getafe, waar we meteen de volle buit wilden nemen. De elf die het mochten waarmaken waren (standaard 4-4-2):

Oblak – Trippier, Savić, Giménez, Lodi – Koke ©, Thomas, Saúl, Vitolo – Morata, Félix.

Bank: Adán – Vrsaljko – Felipe – Llorente – Carrasco – Correa – Diego Costa.

In de twintigste minuut kwamen we zowaar in eigen huis op een achterstand, een pijnlijke counter werd afgemaakt door veteraan Molina. Na de rust kwam er meer tempo in ons spel en toonde João Félix met twee doelpunten waarom hij zijn prijskaartje waard was. De belangrijke drie punten bleven thuis.

Speeldag 2 Léganes – Atleti 0 – 1

Oblak – Trippier, Savić, Giménez, Lodi – Koke ©, Thomas, Saúl, Carrasco – Morata, Félix.

Bank: Adán – Vrsaljko – Felipe – Herrera – Vitolo – Correa – Diego Costa.

We werden opnieuw een stadsgenoot voorgeschoteld. Op papier bleek het misschien een eenvoudige klus te gaan worden, maar op het veld werd het duidelijk dat het allesbehalve eenvoudig was. De thuisploeg was voortdurend dreigend, maar een uitstekende Oblak hield zijn netten schoon. In een tweede helft die gelijk op ging, verloste Morata ons in het slotkwartier met een mooi schot net buiten de zestien. We konden de wedstrijd uitspelen en (moeizaam) een zes op zes boeken.

Speeldag 3 Atleti – Eibar 2 – 0

Oblak – Trippier, Felipe, Giménez, Lodi – Koke ©, Herrera, Saúl, Carrasco – Morata, Félix.

Bank: Adán – Vrsaljko – Hermoso – Llorente – Lemar – Correa – Diego Costa.

Eibar kwam met een vier op zes op bezoek, waardoor wij de wedstrijd voorzichtig aanpakten. Al vrij vroeg, minuut 11, kon Saúl de score openen na een mooie combinatie met Félix. We controleerden tot aan de rust en kwamen nooit echt in grote problemen. Eibar was niet echt het team om het ons moeilijk te maken, zodat rond het uur Morata zijn tweede doelpunt van het seizoen kon maken. Zo kunnen we met een perfect rapport de internationale break ingaan!

De top 6 na drie speeldagen:

1. Atlético 9 punten
  2. Real Madrid 7 punten
  3. Real Betis 7 punten
  4. Sevilla 6 punten
  5. Real Sociedad 5 punten
  6. Valencia 5 punten

De grote afwezig in de top van het klassement is Barcelona die zijn start compleet miste met een vier op negen! Na de internationale break spelen we uit bij Real Sociedad én vindt de eerste wedstrijd van de UCL plaats: Italiaanse grootheid Juventus komt op bezoek …

1 like

Mooi stukje. Ga je net zo verdedigend spelen als Simeone in RL doet of geef je er je eigen draai aan?

Komen er nog aankopen of heb ik daar overheen gelezen?

1 like

Málaga CF, 1 september 2020

Na een topseizoen is Málaga eindelijk terug in de LaLiga Santander. Onder nieuwe eigenaar en investeerder Fernando Hierro en beginnend coach Iker Casillas werd een derde plek behaald in de tweede divisie van Spanje met een achterstand van dertien en vijftien punten op respectievelijk de nummer twee Zaragoza en kampioen Girona. Dit betekende dus geen directe promotie voor de club uit Zuid-Spanje, en zo moesten er playoffs gespeeld gaan worden voor promotie.

In de halve finale van de playoffs kregen we Real Oviedo als tegenstander, de nummer zes in de ranglijst. Uit werd er met 2-0 gewonnen en thuis met 1-0. In de finale werd er uit met 1-1 gespeeld tegen Vallecano. Thuis wisten we met een ruime score van 3-0 een plekje in de Primera Dívision voor volgend seizoen vast te stellen. Een geweldige prestatie.

De doelstellingen voor het nieuwe seizoen zijn erg duidelijk. Handhaving in de competitie en de basis leggen aan een toekomstig team dat mee kan gaan doen om de Europese plekken in de LaLiga. Daardoor werd het dan ook een erg actieve transferperiode in Zuid-Spanje. Buenacasa en Sadiku keerde terug bij hun oorspronkelijke clubs na een huurperiode. Crettaz, Julio, Ñíguez, Abqar en Cifu vertrokken om salaris vrij te maken voor nieuwe aankopen. José Rodríguez, Iván Rodríguez en Alejandro Mula keerde terug bij Málaga na hun huurperiode

Transfers inkomend:

• Aitor naar Málaga: De oud speler van La Masia was gratis op te halen bij FC Twente doordat zijn contract niet werd verlengd. Prima buitenspeler waar nog genoeg rek in zit en de ideale rechtsbuiten voor ons.
  • Nacho Monreal naar Málaga: Van 2011 tot en met 2013 speelde de linkervleugelverdediger ook al bij Málaga, destijds in het legendarische team dat de kwartfinale van de Champions League wist te halen. Sociedad trok Konan aan, waardoor de Spanjaard geen basisplek meer had in het Baskenland. Bij ons kan de clublegende als aanvoerder rustig afbouwen met een basisplek. Hij werd opgehaald voor 1,2 miljoen euro.
  • Jorge Cuenca naar Málaga: De jonge verdediger wordt voor een jaar gehuurd van Barcelona. Ik zocht namelijk een goede verdediger voor in de breedte, en dit was een goedkope optie.
  • Salomón Rondón naar Málaga: Ook deze oudgediende van de club keerde terug. Er werd gezocht naar een goede spits, en de Venezolaan lijkt de perfecte optie. Hij kwam over van Dalian Yifang voor een bedrag van negen miljoen euro + Juankar.

Transfers uitgaand:

• Renato Santos naar Fenerbahce: Stelde vaak teleur in de wedstrijden die hij speelde, en was daarnaast ook nog eens ontevreden over zijn speeltijd. Voor een mooi bedrag van 3,2 miljoen euro konden we hem lozen in Turkije.
  • Dani Pacheco naar Bremen: Wilde graag vertrekken en voor vier miljoen euro konden we hem voor een mooi bedrag verkopen aan de Duitsers.
  • Esteban Rolón naar Sociedad: Was ontevreden over zijn speeltijd en vertrok voor drie miljoen euro naar de Baskische stad.
  • Mohamed Benkhemasa naar Basaksehir: Niet goed genoeg. Vertrok voor 2,2 miljoen euro naar Istanbul.

Selectie:
1 - DM - Munir (31 jaar, 75 ALG) - Marokko
13 - DM - Kellyan (22 jaar, 70 ALG) - Spanje
42 - DM - Bruno Cuesta* (17 jaar, 62 ALG) - Spanje

2 - RA - Ismael Casas (19 jaar, 71 ALG) - Spanje
16 - RA - Iván Rodríguez (24 jaar, 71 ALG) -Spanje
4 - CV - Luís Hernández (31 jaar, 75 ALG) - Spanje
3 - CV - Diego González (25 jaar, 73 ALG) - Spanje
34 - CV - Luis Muñoz (23 jaar, 70 ALG) - Spanje
14 - CV - Jorge Cuenca (20 jaar, 68 ALG) - Spanje
5 - LA - Nacho Monreal (34 jaar, 76 ALG) - Spanje
26 - LA - Cristo Romero (20 jaar, 71 ALG) - Spanje

6 - CVM - José Rodríguez (25 jaar, 74 ALG) - Spanje
8 - CM - Adrián González (32 jaar, 73 ALG) - Spanje
33 - CM - Iván Jaime (19 jaar, 70 ALG) - Spanje
12 - CM - Keidi Bare (23 jaar, 71 ALG) - Albanië
41 - CM - Edson Reis* (16 jaar, 63 ALG) - Brazilië
30 - CM - Ramón (19 jaar, 69 ALG) - Spanje
43 - CAM - Diego Menendez* (16 jaar, 61 ALG) - Spanje

10 - RM - Juan Pablo Añor (26 jaar, 74 ALG) - Venezuela
31 - RM - Boussefiane (22 jaar, 72 ALG) - Marokko
7 - RB - Aitor (24 jaar, 73 ALG) - Spanje
9 - SP - Salomón Rondón (30 jaar, 77 ALG) - Venezuela
25 - SP - Hugo Duro (20 jaar, 72 ALG) - Spanje
40 - SP - Javier Meirelles* (16 jaar, 58 ALG) - Portugal
11 - LM - Tete Morente (23 jaar, 74 ALG) - Spanje
23 - LM - Alejandro Mula (24 jaar, 70 ALG) - Spanje

*= jeugdspeler

Opstelling:

De eerste drie wedstrijden verliepen redelijk goed. Uit bij Sevilla werd er gelijkgespeeld (0-0), thuis tegen Girona werd er verloren (1-2) en uit bij Sociedad werden drie knappe punten behaald (1-0). We staan daardoor na drie wedstrijden op een verdienstelijke tiende plek in de competitie.

Om de carrière leuker te laten verlopen heb ik voor mezelf drie regels bedacht. Ik mag niet meer uitgeven dan 25 miljoen euro aan een speler, hetzelfde bedrag wat Málaga inclusief bonussen betaalde aan Villareal om recordaankoop Santi Cazorla binnen te halen. Daarnaast mogen spelers maximaal getraind worden tot een algemeen van 70. Ten slotte wil ik me houden aan de regels van LaLiga wat betreft non-EU spelers. Weliswaar iets makkelijker, maar toch lijkt het erop. Er mogen namelijk niet meer dan 5 non-EU spelers in de selectie zitten. Op dit moment hebben we drie van zulke spelers; Reis (Brazilië) Rondón en Añór (beiden Venezuela). Munir en Boussefiane voldoen beide aan de EU regels ondanks de Marokkaanse nationaliteit. Alle twee de spelers zijn namelijk geboren in Spanje.

De volgende update zal ik posten wanneer het begin februari is. Dan zal ik ook dieper ingaan op de jeugdspelers. Tips en op/aanmerkingen zijn altijd welkom.

1 like

Ziet er goed uit. Hopelijk weet je Real en Barcelona weer uit te dagen voor de titel. Ben inderdaad ook heel erg benieuwd naar je speelstijl. Blijf je veel verdedigen of ga je toch meer aanvallen? Blijft wel altijd bizar die doelstellingen van het bestuur. De halve finale van de Spaanse beker halen is goed genoeg en ook in LaLiga hoef je alleen ‘maar’ in de top vier te eindigen, maar vervolgens moet je wel eventjes de finale van de CL halen…

1 like

Leuke club met mooie shirts. Prima aankopen gedaan in mijn ogen, zeker Monreal is chique. Hopelijk is je team sterk genoeg voor La Liga. Ik heb met Valladolid de nodige moeite, steeds een uur leuk mee doen en dan op conditie geklopt worden. Succes!

1 like

@DQtikitaka, ik zou graag inderdaad de tactiek van Simeone willen uitproberen & toepassen.

Er wordt vertrokken vanuit een 4-2-2-formatie:

tegen de kleinere & op papier haalbare teams (veronderstellend dat wij meer balbezit hebben, dus het spel moeten maken) de standaard: zo staat onze verdediging hoog, kunnen de links- & rechtsachter naar voor oprukken, zodat de linker- & rechtermiddenvelder diep tot de achterlijn kunnen gaan. De aanvallers kunnen daardoor centraler blijven spelen.

Wanneer we tegen topteams uitkomen / UCL spelen, kies ik voor ‘n behoudende variant, waar we de bal aan de tegenstander laten: vandaar dat de defensieve stijl aangepast is aan meteen in defensieve modus: terugplooien, te beginnen bij de aanvallers en de rest van het team. In tegenaanval gaan we dan voor ‘n dodelijke counter!

De eerste transferperiode is uitgezet, er wordt gestart met de huidige selectie. Op termijn kan er gekeken worden naar een extra linksachter als back-up voor Lodi & een aanvaller die Costa zou kunnen vervangen. Indien er middenvelders zouden vertrekken, op die positie een vervanger voorzien.

@Damian, we gaan er in elk geval alles aan doen om het de grote twee zo moeilijk mogelijk te maken. We zijn alvast goed van start gegaan!

Tja, die verwachtingen zijn ‘n beetje tegendraads, maar als je mij vraagt, zou ik toch maar al te graag die begeerde Beker met de grote oren bemachtigen, iets wat de laatste jaren tot tweemaal toe nipt niet lukte …

Begrijpelijke keuze inderdaad! Goed opgelost. Embleton ook een talent! Benieuwd naar je volgende seizoen!

Bedankt. Tot nu toe weten we elke wedstrijd gooed mee te doen, ook met de subtoppers. Heb tot nu toe nog niet tegen de echte top gespeeld, maar ik vermoed dat het in die wedstrijden het vooral hopen is op zo min mogelijk tegendoelpunten. Conditioneel is het inderdaad vaak lastig, maar ik merk dat dit ook vaak zo is bij de tegenstander.

Net gelezen dat Newcastle united misschien wel word overgenomen door een miljardair. Is het niet leuk om nu een carrière te beginnen en die weg in te slaan door grote aankopen te gaan doen zoals dat zal gebeuren als dit gerucht echt waarheid word

Ze hebben die weg al enigszins ingeslagen door spelers als Almiron en Joelton te halen. Mocht de nieuwe Saoedische eigenaar er echt geld in willen steken dan kan Newcastle echt een grote club gaan worden. Ze hebben iig een stadion dat daar voor leent, nu de selectie nog. Soort van sleeping giant.

Stel je begint een carrière met die visie wat zullen dan realistische aankopen kunnen zijn en wat doe je in seizoen 1 verkoop je de halve selectie en ga je voor grote namen gelijk of bouw je het dan rustig op

Ik las ook direct dat ze willen gaan stunten met Mertens bij Newcastle. Die is transfervrij op te pikken. Helaas is hij mij mijn CM al naar Duitsland vertrokken…

Leuk!
Ik heb in S2: Sancho, Rice, Alex Telles, McNeil & Godfrey aangekocht.
Verkocht o.a. Bailly, Smalling, Jones, Sanchez, Pereira en Lingard
Talenten als Tuanzebe, Chong ,Garner & Williams verhuurd. Ben benieuwd hoe jij het gaat aanpakken!

Zo’n carriere met financiele overname met Newcastle trekt mij ook wel inderdaad, gaaf.
Als klein jongentje ook een keer in dat stadion geweest en een tenuetje gekocht:p