FIFA 20 Realistische carrière-topic

Ja lijkt me ook wel kicken alleen wat moet je doen qua spelers hahah

Ik denk dat je je vooral moet mengen om de beste spelers die toe zijn aan een stap naar de premier league uit bijvoorbeeld de League 1 of Liga NOS te plukken. Bijvoorbeeld Jonathan Ikone of houssem Aouar ofzo. Sowieso spelers uit de premier league zie ik niet snel een stap achteruit doen zegmaar

1 like

Toppers uit de Championschip,Erdedivisi en Belgische Pro Leaugu etc.
Bijvoorbeeld Watkins,Dumfries en Dennis.

Jaa maar denk niet dat dat hun visie gaat worden met zoveel geld ik vermoed echt dat ze t groot willen aanpakken

Dat kunnen ze best willen maar echte topspelers gaan pas komen als je presteert. Vanuit een team met spelers als Dumfries kan je daaruit voortbouwen een steeds duurdere spelers kopen.

Denk inderdaad dat je met Newcastle je het best kan richten op de toppers uit Nederland en België, Championship kan je ook gaan kijken. Uit de Ligue 1 en Liga NOS kan je prima spelers oppikken, maar de echte toppers daar zie ik nog niet snel komen. Zo’n Aouar wordt gewoon met Juventus, Arsenal en Bayern in verband gebracht, dan ga je niet naar Newcastle lijkt mij.

Ja klopt maar als je met Newcastle meerdere goeie spelers haalt zou Aouar wel kunnen vind ik. Ruben Neves toen naar Wolves was ik ook verbaasd over destijds maar clubs uit de premier League hebben nou eenmaal meer geld te besteden.

Na verloop van tijd zou Aouar moeten kunnen.
Maar naar dit Newcastle vertrekt hij never nooit niet, er zal eerst geïnvesteerd en gepresteerd moeten worden.

’Nou’ Camp Nou viert de eerste vijfklapper sinds aanstelling van Xavi Hernández

Onder leiding van Xavi Hernández is FC Barcelona in het vijfde seizoen teruggekeerd op het niveau waar hij als speler eindigde. Niet alleen waren de Catalanen de absolute favoriet in iedere competitie waaraan ze deelnamen, ze maakten die favorietenrol ook waar. De Spaanse Supercup werd in een krankzinnige wedstrijd tegen Sevilla (6-3) gewonnen, waarin Lionel Messi en Antoine Griezmann de kar trokken met ieder twee doelpunten en twee assists. Nieuwkomer Lautaro Martínez mocht het in de Europese Supercup opnemen tegen zijn oude club, maar kon niet het verschil maken. Gelukkig loste zijn kleine landgenoot het voor hem op met het winnende doelpunt in de verlenging. La Liga was onverwachts spannend met een ontketend Villarreal als voornaamste uitdager naast aartsrivaal Real Madrid. Jean-Clair Todibo, Manu Trigueros, Samuel Chukwueze, Gerard Moreno en Paco Alcácer waren absolute uitblinkers bij the yellow submarine, terwijl Real Madrid voornamelijk leunde op Raphaël Varane, Isco, Eden Hazard en Kylian Mbappé. In de finale van de Copa del Rey was revelatie Villarreal de tegenstander en Ansu Fati de absolute uitblinker met twee doelpunten en een assist (3-2). De finale van de Champions League was een ware nachtmerrie voor Chelsea, die dachten met een ultra-defensieve aanpak de creatieve spelers van Barcelona vast te zetten. Daarbij zagen ze Sergio Busquets over het hoofd, die op zijn beurt het spel ongestoord kon verleggen. Daardoor was Reece James keer op keer te laat bij Neymar, die uiteindelijk met een doelpunt en drie assists de grote man van de finale werd. De wedstrijd eindigde in 5-1, waarmee er in totaal vijf prijzen werden gepakt dit seizoen. De uitdaging ligt dus niet meer in het bouwen van een wereldelftal, maar in het vervangen van dragende spelers. Dan denk ik bijvoorbeeld aan Sergio Busquets en Lionel Messi, maar ook op langere termijn aan Sergi Roberto, Antoine Griezmann en Neymar. Hoog tijd om eens te kijken naar wat de huidige selectie te bieden heeft en op welke manier het gigantische transferbudget van €550 miljoen ingezet kan worden om aan de volgende generatie te bouwen.

Doelman
Marc-André ter Stegen (92) is nog altijd de onbetwiste nummer één tussen de palen. Iñaki Peña (76) was afgelopen seizoen tweede doelman, maar wordt waarschijnlijk voorbijgestreefd door jeugdspeler Martin Miguel (75). André Onana (87) komt in beeld op het moment dat blijkt dat zowel Peña als Miguel niet het vereiste niveau hebben.

Rechtsback
Hector Bellerín (86) werd drie seizoenen geleden aangetrokken als stand-in van Sergi Roberto (86) en heeft het hem in de loop der tijd eigenlijk geen moment lastig gemaakt. In de slotfase van het afgelopen seizoen kreeg Emerson (80) zelfs de voorkeur boven de ex-Gunner. Het is tijd om door te selecteren op deze positie. Joshua Kimmich (90) komt over van Bayern München, terwijl Sergi Roberto speelminuten gaat maken op meerdere posities (RB, CB, CDM, CM). Emerson (80) en jeugdspeler Andrés Ferreras (72) concurreren voor de overige speelminuten.

Centrale verdediger (rechts)
Gerard Piqué (83) verloor aan het begin van afgelopen seizoen zijn basisplaats aan Matthijs de Ligt (89). Inmiddels is hij niet meer in staat om volledige wedstrijden te spelen en heeft besloten na het seizoen te stoppen. Jean-Clair Todibo (79) zal daarom als voornaamste stand-in gaan fungeren. Hij keert terug van een uitleenbeurt aan Villarreal, waar hij deel uitmaakte van de minst gepasseerde defensie in La Liga. Jeugdspeler José Miguel (78) mag op zijn beurt op huurbasis vertrekken.

Revelatie van afgelopen seizoen Jean-Clair Todibo gaat voor een nieuwe kans bij Barcelona

Centrale verdediger (links)
Samuel Umtiti (92) heeft normaliter een onbetwiste basisplaats, maar moet door zijn blessuregevoeligheid ieder seizoen wel een handvol wedstrijden missen. Pau Torres (81) was op die momenten een betrouwbare stand-in, net als Eric García (76) dat was. Het lijkt er dus op dat de defensie na lang sleutelen eindelijk weer op orde is, maar dat betekent niet dat de zoektocht naar talentvolle verdedigers op is gehouden. De 21-jarige Carlos Eduardo Melo da Silva (78) brak afgelopen seizoen door bij Parma en werd zelfs al opgeroepen voor het Braziliaanse nationale elftal. Samen met de regen van Giorgio Chiellini vormt hij het meest gevreesde centrale duo in de Serie A.

Linksback
In de loop van het afgelopen seizoen is Jordi Alba (86) zijn basisplaats kwijtgeraakt aan Alejandro Grimaldo (87) en de situatie lijkt niet te verbeteren met de terugkeer van Marc Cucurella (83). Mocht er een absolute topclub zijn die hem nog een basisplaats kan bieden, dan zal ik luisteren naar aanbiedingen voor de oud-speler van Valencia. Juan Miranda (78) speelt nog een seizoen langer bij Napoli, waar hij onbetwiste basisspeler is.

Centrale middenvelder (rechts)
Onder de vleugels van Xavi Hernández heeft Frenkie de Jong (91) de positie van de oude leermeester eigen gemaakt. Uiteindelijk zal hij waarschijnlijk de positie van Sergio Busquets overnemen. In dat geval neemt Arthur (90), Thiago (89) of Riqui Puig (81) die rol op het middenveld over. Door de enorme concurrentie op deze positie is 16-jarige jeugdspeler Gabriel Xavier (68) uitgeleend aan Sporting Gijon.

Centrale middenvelder (controlerend)
Sergio Busquets (87) is zelfs op latere leeftijd nog van absolute wereldklasse op zijn positie, met de Champions League-finale tegen Chelsea als absoluut hoogtepunt afgelopen seizoen. De 17-jarige Idrissa Akoto (75) staat op het punt om door te breken op deze positie. Hij doet me denken aan een jonge Paul Pogba: enorm loopvermogen, ijzersterk in fysieke duels, een hard schot in de benen en bovenal technisch sterk (5* weak foot, 4* skill moves). Oriol Busquets (75) speelt komend seizoen nog op huurbasis bij Real Sociedad, maar is er vooralsnog niet in geslaagd om een basisplaats te veroveren.

Centrale middenvelder (links)
Bernardo Silva (92) is misschien wel de beste middenvelder ter wereld, hij zorgt voor diepgang vanuit het middenveld waardoor Lionel Messi complete vrijheid krijgt om het spel te maken. Arthur (90), Carles Aleñá (84) en Pedri (80). De 18-jarige box-to-box middenvelder Juan Nuñez (76) speelt de komende twee seizoenen op huurbasis bij Athletic Club.

Rechtsbuiten
Lionel Messi (91) heeft in de loop der tijd steeds vaker een centrale rol gekregen, waardoor er meer ruimte is gekomen voor een echte buitenspeler op deze positie. Ousmane Dembélé maakte indruk afgelopen seizoen, maar raakte zwaar geblesseerd in de kwartfinales van de Champions League tegen Bayern München en is tot december uitgeschakeld. De 16-jarige Pavel Pokorny (64) kan ook op die positie uit de voeten, maar is nog niet klaar voor het grote werk en wordt waarschijnlijk uitgeleend. Daarom is een versterking op deze positie niet ondenkbaar. De vraag is alleen of er dan een tijdelijke oplossing á la Pedro (78) moet komen of dat er met het oog op de toekomst geïnvesteerd moet worden in een speler als Mohamed Ihattaren (81). Een andere optie is het vervroegd terughalen van Francisco Trincão (79) van zijn uitleenbeurt aan Deportivo Alavés.

Spits
Antoine Griezmann (90) speelt eigenlijk in dienst van Messi en Neymar. De Fransman fungeert als aanspeelpunt in de kleine ruimte, wordt vooral gebruikt voor snelle combinaties en levert daarnaast nog eens enorm veel defensieve arbeid. Lautaro Martínez (87) is een ander type aanvaller en heeft wat meer diepgang in zijn spel. Hij kan ook meer als aanspeelpunt door de lucht fungeren. Abel Ruiz (79) speelt dit seizoen nog op huurbasis bij AS Monaco. Datzelfde lot staat de onlangs van Athletic Club overgekomen Jon-Miquel Planas Moyá (76) te wachten.

Linksbuiten
Ansu Fati (82) maakt de volgende stap in zijn ontwikkeling, debuteerde voor de Spaanse nationale ploeg en moet Neymar (94) gaan opvolgen. Ook Antoine Griezmann (90) en Pedri (80) maken minuten op deze positie. Over een opvolger voor Neymar hoeven we ons dus geen zorgen te maken. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de 18-jarige Cléber Menezes (78), die de komende seizoenen op huurbasis voor Hertha BSC speelt.

De nieuwe ster in het ‘Nou’ Camp Nou begint steeds vaker de club bij de hand te nemen

Heerlijk elftal. Opvallend om te zien dat Villarreal zo’n topteam heeft gecreëerd die zo mee kan doen. Breken er ook al jeugdspelers door uit La Masia die het stokje kunnen overnemen van de huidige La Masia spelers zoals Messi, Piqué en Busquets?

1 like

Heerlijk zo’n topjaar ben benieuwd hoe je het voorin in gaat vullen als Messi gaat stoppen. Dan is het echt een nieuw tijdperk. Achterin en op het middenveld zit je goed. Apart dat Onana pas 87 is, S3 met Ajax is hij al 89. KUTGW

1 like

Prachtige carrière, ook leuk dat andere teams zich ook ontwikkelen.
Krijg ook veel motivatie om een goede jeugdopleiding op te zetten.

1 like

Wat bedoel je met GW

@Damian, dank je! Op welke plekken denk je dat er nu al doorgeselecteerd kan worden? Villarreal heeft inderdaad een sterk elftal bij elkaar verzameld, maar heeft opvallend veel spelers van hun oude kern bij elkaar gehouden. Het koningskoppel voorin stond al onder contract bij de club, net als middenvelder Manu Trigueros en vleugelaanvaller Samuel Chukwueze. In mijn carrière hebben ze daar Faouzi Ghoulam (Napoli) en Thiago Almada (Vélez Sarsfield) aan toegevoegd. Er zit denk ik gewoon veel potentieel in dat elftal. Vanuit La Masía breken er absoluut spelers door, denk bijvoorbeeld aan verdediger José Miguel en defensieve middenvelder Idrissa Akoto. Heb daarnaast een aantal zeer getalenteerde jeugdspelers uitgeleend, daar zal ik in een volgende update wel aandacht aan besteden. Maar een echte opvolger voor Lionel Messi loopt er nog niet tussen.

@Spoon0612, dat is precies de uitdaging. Hoewel Ousmane Dembélé, Bernardo Silva en Lautaro Martínez waanzinnige voetballers zijn kunnen ze niet tippen aan de legendarische status van Lionel Messi. En Barcelona heeft eigenlijk altijd wel spelers voorin rondlopen die werden gezien als absolute ster van hun nationale elftal. Denk bijvoorbeeld aan Ronaldo (Brazilië), Ronaldinho (Brazilië), Maradona (Argentinië), Henry (Frankrijk), Luis Suárez (Uruguay), Neymar (Brazilië), Ibrahimovic (Zweden), Alexis Sánchez (Chili) of Messi (Argentinië). Naar zo’n soort transfer ben ik nog wel op zoek. Dat hoeft niet direct een enorme versterking te zijn, maar het moet wel iemand zijn die uit kan groeien tot een speler met zo’n status. Wat betreft Onana… misschien is hij gestagneerd in zijn ontwikkeling doordat hij te lang bij Ajax is gebleven.

@mart442, dank je!

1 like

Over het algemeen is de selectie perfect uitgebalanceerd op het moment. Vind het dan ook lastig om zomaar een positie op te noemen om door te selecteren voor komend seizoen. Ik zou persoonlijk kijken naar een aanvaller gezien het feit dat Messi en Griezmann al een dagje ouder zijn. Wel jammer dat er voorlopig nog geen toptalent uit La Masia is gekomen voor de positie van Messi. Ik merk zelf deze FIFA heel erg dat er niet echt goede talenten uit de academie komen. Negen van de tien keer heeft de speler ook maar 3 star skillmoves en 3 star weakfoot. Ze zouden dat wel iets beter moeten verdelen, zeker gezien het feit dat de regens heel vaak hele goede statistieken hebben.

1 like

Keep Up The Good Work :wink:

In mijn eerste seizoen met Real Betis geëindigd op een keurige vijfde plek, waardoor we volgend jaar Europa League spelen. Grote uitblinker was Nabil Fekir, die als aanvallende middenvelder liefst 23 keer scoorde.

Opstelling:
Robles; Emerson, Mandi, Bartra, Moreno; Guardado, Carvalho; Joaquin, Fekir, Canales; Loren

Guardado’s contract werd niet verlengd, voor hem Matías Rojas van Racing Club de Avellaneda als vervanger aangetrokken. Joaquin is gestopt en Lainez krijgt van mij de kans op Joaquins positie.

Barcelona werd met overmacht kampioen in La Liga; het verspeelde slechts drie keer punten. Twee keer daarvan was tegen mij. In Camp Nou werd het 1-1, in Benito Villamarin draaide ik een 1-2 achterstand in de 83e en 89e minuut om in een 3-2 zege. Wel schakelden zij mij uit in de eerste ronde van de Copa del Rey door in de 121e minuut de 0-1 te maken.

Verder deden we het goed tegen de topploegen. Real Madrid won in Sevilla (2-3), maar kwam in Madrid niet verder dan 1-1. Atlético Madrid maakte in Sevilla op de valreep 1-1, maar in Wanda Metropolitano wonnen wij met 0-1. Ook tegen het dit seizoen teleurstellende Valencia (1-0, 0-2) en rivaal Sevilla (3-0, 0-1) kwamen wij prima voor de dag. Alleen de verrassende nummer vier Villareal wist twee keer van ons te winnen.

Voor volgend seizoen is het doel Champions League halen, wat moet lukken. De achterstand op Villareal was dit seizoen slechts drie punten. We moeten vooral minder wisselvallig worden, voornamelijk tegen de kleintjes. Tegen de grote ploegen speelden we sterk, maar van de degradanten Osasuna, Mallorca en Granada (Girona, Málaga, Deportivo zijn gepromoveerd, red.) wonnen we alleen van Osasuna twee keer. Mallorca pakte in Sevilla een punt en van Granada wist ik zelfs twee keer niet te winnen (1-1 in Granada, gênante 0-3 nederlaag in eigen huis).

@Damian, een vervanger voor de langere termijn van Lionel Messi of Antoine Griezmann lijkt me inderdaad geen overbodige luxe. Daarin wil ik wel binnen de historische trend van de club blijven, dus dat betekent dat zo’n versterking de absolute ster moet zijn van een nationaal elftal (of de potentie daarvoor moet hebben). In mijn vorige reactie gaf ik al een lijstje met namen uit het verleden, maar die kan je uitbreiden met bijvoorbeeld Henrik Larsson (Zweden), Eidur Gudjohnsson (IJsland), Samuel Eto’o (Kameroen) of Hristo Stoichkov (Bulgarije). Eerlijk gezegd zie ik zo’n type aanvaller vooralsnog niet rondlopen, misschien dat er een interessante regen langskomt op het moment dat spelers als Edinson Cavani of Sergio Agüero met pensioen gaan. Of heb jij nog tips? Voor de tussenliggende periode dacht ik aan de vervroegde terugkeer van Francisco Trincão (Deportivo Alavés) of Mohamed Ihattaren (PSV).

1 like

Ik kom dan vrij snel uit op namen als Victor Omishen (Nigeria), Ismaïla Sarr (Senegal) Jonathan David (Canada), Adam Hložek (Tsjechië) en Erling Braut Haaland (Noorwegen). Je zou ook kunnen denken aan namen als Richarlison, Boadu en Nicolas Pépé.

1 like

Ziet er weer top uit man! Er komt vanuit La Masia ook niks door wat op termijn het stokje kan overnemen? Als je dan naar absolute sterren van de nationale ploegen gaat kijken dan is Kylian Mbappé de eerste naam die bij mij naar boven komt. Als we het over regens gaan hebben, wellicht dat er een jonge Portugese spits in Italië rondloopt die het in zich heeft om wereldtop te worden? Verder zou je natuurlijk kunnen stellen dat de spelers die je in je selectie hebt ondertussen uitgegroeid kunnen zijn tot de absolute ster van hun nationale team. Een Bernardo Silva bij een Ronaldoloos Portugal, Lautaro Martinez bij Argentinië zodra Messi ermee kapt, Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt bij Oranje.
Het zou mij overigens ook niets verbazen als Leroy Sané is uitgegroeid tot de grote man bij Duitsland, hij zou denk ik ook nog een optie kunnen zijn.

1 like