FIFA 20 Realistische carrière-topic

Mooie carrière! Mijn eerste carrière op FIFA20 was ook met Betis, en ik heb toen ook Rojas gehaald. Toen jammer genoeg nog zonder face, maar wat heeft die gast een geweldig afstandsschot. Heerlijke speler. Bij mij kreeg Iglesias wel de voorkeur op Loren, hoe doet hij het bij jou?

Ben begonnen in een 3-5-2 met Loren en Iglesias. Dat werkte voor geen meter want uit vier wedstrijden pakte ik maar één punt, waarna ik naar 4-2-3-1 ben geswitcht. Toen heb ik eerst Iglesias in de spits gezet, maar die vond ik wat te wisselvallig presteren. Loren doet het wat mij betreft net wat beter.

1 like

@Imparator, denk dat je een aantal interessante namen hebt gevonden. Maar denk je ook dat deze spelers van absolute wereldklasse kunnen zijn in het spelsysteem van Barcelona? Bij spelers als Osimhen (Nigeria), Ismaïla Sarr (Senegal) en Jonathan David (Canada) zou je kunnen twijfelen of ze überhaupt wel van wereldklasse kunnen worden, net als dat in iets mindere mate het geval is bij Hlozek (Tsjechië). Erling Braut Haaland (Noorwegen) wordt zonder twijfel van wereldklasse, maar weet niet of zo’n houterige spits wel past bij Barcelona.

@db1512, er zijn zonder twijfel spelers uit La Masía die aan kunnen sluiten op termijn. Daarnaast moeten we niet vergeten dat Ansu Fati en Abel Ruiz al volledig zijn geïntegreerd in de voorhoede, dus er loopt echt wel wat rond. Maar een unieke speler als Ronaldinho of Messi? Nee, dat niet. Zo’n speler die met een dribbel drie tegenstanders uit kan schakelen, op staat op de belangrijke momenten, die je de bal geeft als je het lastig hebt en het gezicht is van de club. Nee, die heb ik nog niet gevonden. Natuurlijk lopen er met Bernardo Silva, Frenkie de Jong en Neymar spelers rond die zo’n status hebben, maar het zijn geen spelers die het verdienen om het rugnummer tien over te nemen op het moment dat Messi stopt. Waarschijnlijk wordt het een regen of jeugdspeler die zo’n rol op zich gaat nemen, dus ben benieuwd of ik iemand kan vinden. Ben op dit moment aan het denken bij welke landen zo’n absolute wereldster zou passen. Het zou volgens mij wel interessant zijn als zo’n speler niet uit één van de grote voetballanden komt of zo’n speler moet opboksen tegen een andere wereldster (Mbappé bij Frankrijk, Bernardo Silva bij Portugal, Neymar bij Brazilië, Lautaro Martínez of de oude leermeester Lionel Messi bij Argentinië, Leroy Sané bij Duitsland, etc.). Zat dus te denken aan landen als Peru, Venezuela, Zwitserland of Zweden.

Met Betis inmiddels de transferperiode van S2 achter de terug. Fekir vertrok voor zijn afkoopsom (ruim 100 miljoen euro) naar Real Madrid. Zijn gedroomde opvolger Zaracho was al naar Frankfurt verkast en dus kwam Benedetti van Club América. Ook Carvalho vertrok nog; Leipzig betaalde zijn afkoopsom. Voor hem is Blanco overgenomen van Independentie.

We zijn goed begonnen aan de competitie met drie zeges; 2-0 tegen Málaga en 1-0 tegen zowel Girona als Levante. Alle goals zijn tot nu toe gemaakt door Benedetti, waardoor hij tot nu toe een prima opvolger is van Fekir.

In de Europa League zitten we in een op papier eenvoudige groep met AZ, Trabzonspor en Universitatea Craiova. We beginnen onze campagne op bezoek in Roemenië.

Ik ben zowaar ontslagen door Ajax, rond kerstmis 2021 (seizoen 3)
Moet wel zeggen dat ik de Realism Mod hierbij gebruik.

Mijn targets waren de dubbel + halve finale Champions League en flinke financiële winst.

Maar de Champions League groepsfase overleefde ik niet:
Atlético 12, Olympique Lyon 11, Ajax 10, Shakhtar 0.

Daarna verloor ik uit bij Utrecht 0-2 waarna ik op dertien punten landde van koploper PSV op plaats 5.

En toen knikkerde Sparta me uit de tweede ronde van de beker na strafschoppen.

Geacht Heer,… Vrolijk Kerstfeest, pak uw biezen. End of career.

1 like

Dat is zuur maar zover achter op Psv dan is het wel begrijpelijk want Ajax staat er financieel zoveel beter voor. Hoe zag je elftal eruit? Ik heb in S3 vd Beek, Neres en Ziyech dan al niet meer in mijn elftal.

GK - M. Zeroual (Ajax Academy) 77

RB - Sergiño Dest 77
CB - Perr Schuurs 80
CB - F. Zeroual (Ajax Academy) 74
LB - Junior Firpo (Barcelona) 81

CM - Eiting [c] 77

RW - Stengs (AZ) 82
RAM - Gravenberch 79
LAM - Giovanni (created) 81
LW - Promes 81

ST - Boadu (AZ) 80

Bank: Scherpen 76 (GK), De Graaf (RB/CB Academy) 76, Pierie (LB/CB) 78,
Benzai (CM Academy) 80, Labyad 79, De Wit (LW Academy) 73, Visser (CAM, CA, ST Academy) 76

1 like

Tussen die drie denk ik dat David het meeste potentie heeft. Voor zover ik hem heb gezien vind ik hem ook heel goed in het Ajax/Barcelona voetbal passen. Sarr zou denk ik ook mee op de vleugel kunnen. Osimhen vind ik dan nog het minst een Barcelona speler van die drie.

Hlozek heb ik om heel eerlijk te zien niet genoeg van gezien om te kunnen beroordelen. Haaland past in mijn ogen prima in het rijtje Larsson, Gudjohnsson en Zlatan.

In mijn Arsenal Carriere (2e seizoenshelft in S2) zit ik met een dilemma. Mijn beste speler Fabian is inmiddels 25 jaar en 89 algemeen. Is hij nu toe aan een stap hogerop? Ik wil hem graag erbij houden natuurlijk maar is dat realistisch? Ik sta wel in de halve finale van de Champions League (zeer verassend, had niet verwacht dat we zo ver zouden komen) en sta gedeeld 4e in de Premier League.

Fulham eind seizoen 1:

Aangezien ik toch nog even verslag wilde doen van mijn carrière tot nu toe, heb ik besloten om even een inkijkje te geven. Niet de stijl die jullie van mij gewend zijn (eerste keer dat ik weer iets post in dit topic sinds het nieuwe forum) , maar hopelijk wel de moeite waard!

Ik wil van Fulham weer een mooie PL ploeg maken met herkenbaar & attractief voetbal. Hoewel in S1 toch flink wat geld is uitgegeven aan transfers, waren dit vooral goed doordachte aankopen met eventuele nette doorverkoop marges. Het beleid is dan ook gericht op het laten doorstromen van veel eigen jeugd en het oppikken van onbekende pareltjes. Verder word er altijd met veel aandacht gezocht naar Britse spelers.

Aankopen S1:

Opstelling:

Stand:

GEPROMOVEERD VIA PLAY-OFFS!

Statistieken:

Beoogde selectie komend seizoen:

DM:
AANKOOP
Rodak (76)
Fabricio (75)

LA:
Vinagre (74)
MacKeith (65, eigen jeugd)

RA:
AANKOOP
Christie (71) transferlijst
Shackleton (70, eigenlijk een CM)
Sessegnon (68)
Moore (65, eigen jeugd)

RCV:
Ajer (76)
Hector (74)

LCV:
AANKOOP
Martin (65, eigen jeugd)

CVM/CM
AANKOOP
Wilshere (78)
Davies (78)
Ferguson (73)
Onomah (73)
Zamba Anguissa (79, komt terug van uitleenperiode)
Seri (78) transferlijst

CAM:
Cairney (77)
de la Torre (67), transferlijst

LM/RM:
Cavaleiro (76)
AANKOOP
Mihaila (72)
Decordova-Reid (73)
MacKeith (63, eigen jeugd)

SP:
Mitrovic (80) belangstelling verschillende topclubs
AANKOOP
Stansfield (62)

Leroy Fer (75) & Mike van der Hoorn (75) komen transfervrij over.

Zoals jullie zien is door de grote hoeveelheid leenspelers de selectie nog totaal niet in orde voor komend seizoen. Met name op de LCV en CVM posities zijn versterkingen broodnodig. Zien jullie zwakke plekken in de selectie waar eventueel spelers voor kunnen worden aangetrokken?
Zou jullie mening erg op prijs stellen!

1 like

LCV kan je mischien Tuanzebe huren?

Mooi dat je in één seizoen direct gepromoveerd bent, wel veel aankopen in het eerste seizoen. Vind Vinagre, Davies en Wilshere ook niet direct de meest realistische opties, zeker niet als je ze haalt terwijl je nog in het Championship speelt. Is het idee van je opstelling een soort 4-4-1-1 of 4-3-3 met een wat meer vooruitgeschoven nummer tien? Nu je de Premier League in gaat zou ik wat meer defensieve zekerheid inbouwen, een middenveld Cairney - Davies - Wilshere ga je het niet meer reden er mist echt een balafpakker op het middenveld. Je hebt een middenveld dat vooral goed is als ze de bal hebben, een aanvallende wingback op links en van origine een middenvelder als rechtsback, lijkt mij vragen om problemen als je tegen de top 10 van de PL aan gaat treden. Zou Zamba Anguissa zeker de kans geven en daarnaast nog een verdedigende middenvelder halen, Switchen naar 4-2-3-1 is denk ik zeker het eerste seizoen in de PL geen gek idee.

@db1512

Er valt iets te zeggen voor het realisme van Vinagre en Wilshere, deze werden echter aangetrokken in de winter van S1 toen we op een zeer goede positie stonden om te promoveren.

In de Championship koos ik voor een soort van 4-5-1 opstelling, waarbij Mitrovic diende als aanspeelpunt en de rest aansloot om zo gevaar te stichten. Ik ben de Premier League inderdaad begonnen in een 4-2-3-1 opstelling, dit resulteerde meteen in een gelijkspel tegen Liverpool op de openingsdag.

Als verdedigende middenvelder is Phillips gehaald, aanvoerder van Leeds Utd. Hij maakte zo enorm veel indruk in de play-off wedstrijd waardoor hij een transfer naar ons heeft afgedwongen. Zie in hem zeker een toekomstige aanvoerder.
Tegen sterke tegenstanders geef ik de voorkeur aan het duo Fer - Phillips , veel power en loopvermogen. Tegen mindere tegenstanders zal er gekozen worden voor Davies.

Aanvoerder Cairney is een stap gegund naar Everton, voor hem een prachtige stap naar de subtop PL terwijl hij bijna 30 wordt.

Zat inderdaad ook aan Phillips te denken, al dacht ik dat hij meer een soort spelverdeler is dan een echte breker. Met Fer ernaast moet dat trouwens prima kunnen, Wilshere dan op tien?

Zambo anguissa vertrokken? Is echt een beest en gemaakt voor de PL zou ik zo denken heeft ook al een redelijke potentie.

Arsenal carriere einde S2

S2 was een geweldig seizoen. We begonnen zeer slecht en belandde vlak voor de winterstop zelfs in het rechterrijtje. Na een geweldige ongeslagen reeks hebben we het dramatische begin om kunnen buigen naar een geweldig einde met gemengde gevoelens (hierover later in dit stuk meer).

UEFA Super Cup

Omdat we in S1 de Europa League wisten te winnen mochten we aantreden in de Super Cup tegen Champions League winnaar City.

Wat een fantastische wedstrijd was dit. Gabriel Martinelli bewees zichzelf hier met 2 doelpunten en dit was het begin voor een geweldig seizoen voor Martinelli (inmiddels publiekslieveling) zelf.

Competitie

In de competitie hebben we onze absolute doelstelling weten te behalen.

Na een geweldige reeks zijn we zo’n 10 plaatsen geklommen en op 4 ge eindigt waardoor champions league voetbal een feit is.

FA Cup

De FA Cup werd gewonnen van de landskampioen Liverpool. Wat een geweldige wedstrijd was dit.

Met goals van Martinelli, Aubameyang en Ozil werd de beker binnengehaald.

Voor Ozil was deze wedstrijd extra speciaal. Zijn invalbeurt 10 minuten voor tijd betekende ook zijn afscheid, en zijn afscheid heeft hij nog extra glans kunnen geven met de FA Cup én een doelpunt. Zijn contract loopt af en Arteta gunt hem een transfervrij vertrek.

Champions League

Dan nu de reden waarom het seizoen met gemengde gevoelens is ge einigd:

We haalde zeer verassend de finale. Atletico Madrid, Liverpool en Borussia Dortmund werden uitgeschakeld en vervolgens traden we aan tegen Barcelona

De ploegen waren goed tegen elkaar opgewassen en toch vond ik ons iets beter. Theo Hernandez scoorde een geweldige goal vanuit een onmogelijke hoek maar in de 87e minuut kopte Firpo de 1-1 binnen en in de 90+3 e minuut kopte Rudiger de 2-1 binnen.

Belangrijkste spelers:

Waar aanvoerder Stefan De Vrij in S1 nog wat wisselvallig was, is het in S2 uitgegroeid tot een absolute steunpilaar. Samen met Stones waren ze een gevreesd centraal duo.

Aankoop Wilfred Ndidi was geweldig, een ballenafpakker die we in S1 mistte. Met maar 5 goals en 3 assists verdiend hij alsnog een plek in dit lijstje

Martinelli heeft dit seizoen een basisplaats veroverd en heeft alle verwachtingen waargemaakt. Met 25 goals en 16 assists is hij uitgegroeid tot een ware basiskracht en er is nu al geen plek meer voor Memphis Depay in de basiself. **Pepe **(25 goals, 16 assists) en Aubameyang ( zie 30 goals, 17 assists) verdienen het ook nog om even genoemd te worden vanwege hun productiviteit.

En dan Fabian, Arteta’s oogappeltje. In S1 scoorde hij wat te weinig en gaf ook niet opvallend veel assists, waardoor er geen interesse van absolute topclubs (Barca,Real etc) was. In S2 was hij de absolute ster. Met 12 goals en 17 assists en inmiddels 89 algemeen zal Arteta alles uit de kast moeten halen om Fabian in Londen te houden.

Transfers:

Deze spelers hebben hun laatste seizoen bij The Gunners achter de rug.

Memphis Depay; een miskoop van Arteta. Mag weer vertrekken. We hebben nu Martinelli al.

Lacazette; kwam niet meer in de plannen voor op enkele wedstrijden na. Calvert-Lewin heeft een geweldige indruk achtergelaten en wordt nu 2e spits achter Aubameyang, die ook al op leeftijd is.

Ozil; vertrekt transfervrij ”door de voordeur”. Er word doorgeselecteerd op zijn positie.

Saliba: voor zijn ontwikkeling zoekt Saliba een club waar hij wekelijks aan spelen toekomt. Het gaat hier dus om een huurdeal.

Verlanglijst:
Als stand-in voor Pepe staan Sarr(Watford) en Ferran Torres (Leicester) op het lijstje.

Als vervanger voor Ozil twijfelt Arteta tussen Grealish en Tolisso. Als back-up voor als deze 2 niet lukken is ook Ikone in beeld.

Ik zoek nog een CV die de strijd aan kan gaan met De Vrij en Stones, omdat Saliba op huurbasis vertrekt en Chambers niet goed genoeg is voor een basisplaats.

Ook een nieuwe 2e keeper die de bekerwedstrijden zal keepen.

Op naar S3! Een seizoen waar we Liverpool en Manchester City willen uitdagen voor de titel!

Word echt geïnspireerd door al die mooie carrières die ik zowel hier zie als bij de story’s.
Echter brengt het me ook constant aan het twijfelen.

1 like

Ik heb hetzelfde. Toch arsenal of toch leicester of newcastle, ik hou het nooit langer vol dan 1 seizoen. Wat ik jammer vind.

1 like

Ken het vaak ergens begin seizoen 2 begint het te kriebelen naar een ander team.

1 like

Precies net na de transferperiode

1 like