FIFA 20 Realistische carrière-topic

Haha ja ken het.
Ben nu wel met een enorm leuk project bezig hopelijk hou ik het vol.

Ik wissel meestal twee carrières af, zo blijft het fris.

Dat lukt me ook niet dan geef ik de ene carrière veel meer aandacht dan de andere en laat ik die links liggen tot de volgende.

Hoe vergaat het je met Racing? :blush:

Tot nu toe prima, sta na 14 wedstrijden op de 12e plek.

1 like

Tot op heden heb ik nog geen update van mijn AC Milan carrière geplaatst. Nu de tiende Champions League gewonnen is, tegen uitgerekend Liverpool en uitgerekend in het stadion van de recordhouder, Bernabéu, misschien leuk om eens terug te kijken en de selectie te laten zien. Hierdoor springen we wel ‘even’ naar 2025 (S6/7) (:

Seizoen één heb ik het seizoen gemaakt van de veteranen. Zoals bekend is Zlatan Ibrahimovic teruggekeerd. Hierbij heb ik tevens Thiago Silva en Mario Balotelli aangetrokken. Zlatan en Balotelli voorin leek me gewoon grappig om mee te spelen, maar het werkte ook nog wel prima. Beiden hebben een goed fysiek en een enorm schot. Uiteindelijk is Thiago Silva maar liefst vier seizoenen gebleven, tot z’n 38e (in de basis)! Na S1 ging Zlatan met pensioen.

Na dit seizoen ben ik verder gegaan als Pep Guardiola. Hij heeft meerdere malen laten weten ooit eens in Italië te willen terugkeren. Hier heb ik wel een milde versie van zijn gedachtegoed gebruikt, niet zo intens zoals hij bij City is. Met name in het tweede en derde seizoen is de selectie flink op de schop gegaan, voornamelijk omdat in S1 de basis van Milan met twee versterkingen nog wel redelijk is, maar de selectie daarachter vol middelmatige spelers zit en ook - wat mij opviel - een flink verloop met huurlingen. Voor de mensen die een lange carrière zoeken, dat is met gemak mogelijk bij Milan, zelfs als je flink door zou doen met aankopen.

Uiteindelijk begint de kanteling bij Milan door het aantrekken van Thiago Alcantara en Philippe Coutinho. Aan hen heb ik de ploeg gehangen. Met name Thiago is een zware aanrader voor de mensen die nog twijfelen om met hem te spelen. De vooruitgang is langzaam ingezet, het aantrekken van deze twee spelers zal natuurlijk een flinke aanslag op het budget van Milan zijn. Langzaamaan zijn bepaalde gerichten aankopen erbij gehaald, onder meer doordat prestaties beter werden. Hierbij heb ik altijd getracht het op een natuurlijke wijze om te zetten.

Dan even een sprongetje. In 2025 ziet het team er als volgt uit. Enorm sterk en naar mijn mening de sterkste ploeg van Europa. Let vooral op de enorm hoge ALG’s (zonder training), waarbij een aantal nog de 90-grens gaan doorbreken. Een groot gedeelte van de basis zou voor 150-220 miljoen euro verkocht kunnen worden.

Basiself:

Overig:

Achterin staat, vermoedelijk op papier, de beste speler ter wereld: Donnarumma met een 97 ALG. Gezien zijn leeftijd zie ik dit nog wel stijgen. Ter indicatie: Mbappé is 95. Dias en Romagnoli zijn twee enorme spitsenslopers en ook aan de bal nog wel degelijk. Op links Theo Hernandez, een enorme klasbak. Op het middenveld staat Tonali als Pirlo het spel te verdelen. Nicolas Dominguez kan eigenlijk alles. Daarvoor een kwartet dat hun gang kan gaan, waar met name Zaracho (92) een enorme baas is.

In deze huidige selectie zal in de loop der tijd wat verandering komen, doordat Thiago, Coutinho en Belotti ouder beginnen te worden (en wie hem heeft opgemerkt, een hoogbejaarde Pepe Reina, toch nog even zijn contract verlengd, haha). Daarbij gaan jongens als Almada een grote hoofdrol vertolken. Jongens als Paqueta zijn nog niet zo lang erg goed en zijn hiervoor ook al eens verhuurd. De spoeling is met name in het begin niet zo breed geweest. Nu is het ook nodig om als titelfavoriet voor elke prijs te strijden. Sinds S3 ben ik begonnen met de jeugdopleiding. Omdat dat zo makkelijk gaat leen ik, op twee toptalenten na, alles gewoon uit. Heb nu een paar spelers die richting 88-94 potentie zitten. Mede daarom koop ik bijv. geen nieuwe rechtsback. Het wordt een 85% Italiaanse lichting, 10% Nederland en 5% Braziliaans. Verder leuk feitje: Maldini krijgt steeds meer speeltijd en hem houd ik gewoon bij de club, zodat de Maldini-legacy wordt voortgezet. Stiekem hoop ik op een jeugdspeler genaamd als Maldini in de jeugdopleiding, verder dan Mancini kom ik nog niet helaas haha. Het is uiteindelijk een selectie grotendeels voortkomend uit Italië dan wel de Serie A of spelers van ‘Milan-verwante landen’, zoals Brazilië, Argentinië en ook Nederland.

Vraag aan jullie: in de spits staat nu Leao. In het begin van de carrière was dat een leuke invaller, vanwege zijn snelheid. Verder niet zo goed. Is nu opeens uitgegroeid tot een goede aanvaller met kracht, snelheid en timing. Belotti wordt wat ouder. Ik twijfel wat te doen met de spitspositie. Ik zou kunnen opteren voor Chiesa, aan de andere kant wil ik eens experimenteren met Almada als een soort Messi, om nog meer ruimte bij mijn aanvallende middenvelders te krijgen. Die wisselwerking werkt nu namelijk goed met de spits. Dit kan ik ook invullen door Almada op 10 te zetten en Zaniolo als hangende spits. Echter kan ik ook gaan voor een externe optie. Messi is net met pensioen en zijn regen is al 78 (CR7’s speelt al een jaar, maar is pas 72). Er is ook een Aguëro regen, die flinke statistieken heeft. Verder heeft Osimhen mooie statistieken, al lijkt dat veel op Leao. Aan de andere kant kan ik ook een enorm statement maken als beste club, door een 95 Kylian Mbappé op te halen bij PSG en daarmee vermoedelijk de beste veldspeler/Ballon d’Or winnaar binnen te hengelen.

Ik zal ongetwijfeld wat leuke feitjes vergeten zijn, maar denk dat het een mooie indicatie van de carrière is. En, voor sommigen misschien leuke inspiratie voor een lange carrière.

(Paar aanraders qua spelers: Thiago, Zaracho, Hernandez, Dominguez, Tonali, Almada, Benaccer en Kamara)

6 likes

Prachtige carrière knap dat je het zolang volhoud.
Speel je zelf alle wedstrijden?
Verder ben ik wel benieuwd naar je prijzenkast.

1 like

In het begin heb ik wel redelijk wat zelf gespeeld, maar dan voornamelijk de topwedstrijden of als ik wat wou uitproberen. Deze carrière is ook iets meer een manager mode. Toen de bouw van het team echt goed op gang kwam heb ik veel gespeeld. Nu ben ik weer meer aan het managen, omdat het team zo enorm goed is. Eerst lag de focus op spelen met toffe spelers zoals Thiago Alcantara en Thiago Silva, nu iets meer focus op de toekomst met de jeugd etc.

Prijzenkast is inmiddels bijgevuld met drie Champions Leagues. Eentje was in het begin ergens en die kwam wat uit de lucht vallen. Goede loting en een ‘stug’ basisteam. In de laatste twee jaar heb ik de titel dus tweemaal gewonnen, waardoor er nu een 10 op het shirt prijkt. Verder tweemaal Serie A, twee Italiaanse bekers, tweemaal UEFA Super Cup en eenmaal de Italiaanse Supercoppa.

Ziet er tof uit! Ben zelf ook van de week begonnen met AC Milan. Dit is dan ook een erg mooie motivatie om de carrière lang door te zetten. Het dynamische potentieel is toch ook wel een grote fout van EA geweest haha. Wat een elftal. Zou leuk zijn als je Donnaruma nog een punt omhoog weet te krijgen zodat ie de beste voetballer aller tijden is (volgens FIFA dan aangezien Pelé 98 rated is).

1 like

Als ik dat zo zie mogen ze het dynamische potentieel wel wat aanpassen. Echter het idee was wel goed.

Hier gaat mijn Milan hart toch wel heel erg hart van kloppen, wat een top carrière man! Ik denk dat het wel in de lijn met de Milan historie ligt om te blijven spelen met een echte spits, wellicht een ouderwetse transfer tussen beide Milanese teams?

1 like

Heerlijke carriere met de top club uit Italie. Best wel wat vergelijkenisen met mij Milan alleen zit ik pas in S2. Kun je misschien Dolberg scouten voor in de spits, ben wel benieuwd hoe goed hij is geworden en vind het nog altijd zonde dat Ajax hem zo makkelijk liet gaan.

Zelf heb ik ook Tonali, Belotti, Chiesa gehaald en ook Dominguez, wat is die all-round zeg. Op rechtsback moest ik schakelen want Calabria ging voor veel geld weg, haalde Bustos uit Argentinie. Leuk om te zien dat je zowel Zaracho als Almada erbij hebt gehaald.

1 like

Wat heb je eigenlijk qua jeugdspelers rondlopen @Begiristain?

1 like

@Begiristain, denk dat je de carrière echt eigen hebt gemaakt door spelers aan te trekken waar je zelf ook iets mee hebt. Denk bijvoorbeeld aan de terugkeer van Mario Balotelli. Denk dat ik daar inspiratie uit kan halen voor mijn carrière met Barcelona (waar Thiago trouwens ook een absolute aanrader is gebleken). Wat denk je trouwens van die andere Thiago in je selectie? Almada vertrok in mijn carrière naar Villarreal en heeft daar een soortgelijke ontwikkeling doorgemaakt. Wilde hem misschien in de toekomst naar Camp Nou halen, is dat een transfer die je aan zou raden? In welke rol denk je dat hij op z’n best is?

Wat betreft je vraag over de spitspositie… Denk dat je die situatie kan vergelijken met mijn situatie bij Barcelona (al is zo’n gigantische investering bij mij minder urgent). De vraag is vooral waar je het meest plezier uit zou halen en welke van die spelers je tijdens het spelen graag de bal zou willen geven. In dat geval zou ik voor Kylian Mbappé gaan. Op het moment dat je bent uitgegroeid tot de beste club ter wereld is het niet onrealistisch om dat soort transfers te doen.

Oh, en als je op zoek bent naar een vervanger voor Philippe Coutinho in de toekomst… Mohamed Ihattaren (PSV) lijkt me echt zo’n speler die past binnen een wereldploeg die al zijn draai heeft gevonden. Heb hem bij Barcelona ook op het oog!

1 like

@Damian gezien de leeftijd van Donnarumma en het feit dat hij vrijwel alles speelt, denk ik dat dit wel gaat lukken. Zelfs Romagnoli werd op z’n 28e nog beter. Dan heeft Donnarumma nog drie jaar te gaan :stuck_out_tongue:

@db1512 mooi! Daar heb je wel een punt. Hoewel het systeem vaak met twee spitsen was, stond er eigenlijk altijd wel een killer in. Met de ouderwetse transfer bedoel je Lautaro Martinez?

Wat betreft de jeugdspelers: zoals ik bovenstaand al beetje had omschreven zijn het er best veel. Vaak was ik hier echt mee bezig tijdens mijn carrières, nu leen ik het voornamelijk uit en ‘manage’ ik het meer. Twee spelers zitten wel bij de selectie: een CA (echt een handenbinder), wie nu 79 en 19 jaar is en nog een CA/SP welke 90-94 potentie heeft. Tussen de verhuurde spelers zitten ook nog wat jongens die richting 88-92 gaan, mede de reden waarom ik geen nieuwe rechtsback haal bijvoorbeeld. Ik ga vanaf nu jaarlijks een soort screening tussen de jeugdspelers houden, welke fijn spelen en wie voldoende groeit.

@Spoon0612 ik zal eens kijken naar Dolberg, als ik zijn potentie online op zoek denk ik dat hij te kort komt. Dominguez is echt een aanrader he! Bustos is ook zeker een goede aankoop, heb hem vorige FIFA ook bij Milan gehaald en daar was hij gewoon altijd de basisspeler.

@Joostvans dat eigen maken was ook de insteek! Stuk leuker. Ihatarren is ook zo’n speler. Was in het begin begonnen met Arsenal om op den duur hem te halen, alleen die carrière is een beetje blijven hangen. Met Milan laat ik hem vooralsnog lopen, mede vanwege de jeugdspelers die ik bovenstaand omschrijf. Kans bestaat echter dat zij in de spits en op de flank terecht komen, dan komt hij misschien wel weer in beeld.

Tot slot denk ik dat ik Thiago Almada wel zou aanraden bij je Barcelona carrière. Oorspronkelijk had ik het idee om hem direct in S2 te halen en hem a la Messi omhoog te begeleiden en de ster te maken. Echter was dit niet helemaal geslaagd, doordat hij toen nog niet voldoende kwaliteiten had (en de ploeg achter hem ook nog niet zo sterk was (daarom ook pas later gehaald)). Inmiddels is hij erg gegroeid en begint hij steeds beter te presteren. Persoonlijk gebruik ik hem nu voornamelijk als linksbuiten, omdat hij een rechtspoot is. Maar zoals ik in de eerste post had uitgelegd ga ik het nog wel proberen om hem als CA te gebruiken. Hij heeft nu namelijk die snelle en korte dribbel, prima schot en beweegt goed om andere spelers heen. Hij oogt wel meer als een flankspeler, dus het kan ook niks worden, maar misschien verrast het.

Lautaro Martínez is dan wel de eerste naam waar ik aan moet denken, al haalt Inter in mijn carrière ook vaak Gabriel Jesus. Een ruildeal tussen Leao en Martínez, twee topspitsen, zou zeker niet onmogelijk zijn tussen de Milanese clubs.

1 like

Ik heb carrière waarbij een CVM van 29, bijna 30 nog steeds stijgt terwijl hij volgens Sofifa niet zou kunnen stijgen. Want de speler begint als 28 jaar (zit op het einde van s2 in die carrière). Denk dat donnarumma de 99 wel haalt dus.

Dat is dus vanwege dynamic potential, het kan bij wedstrijden, prestaties iets omhoog gaan. Vaak na hun 30e zie je enkel dalingen.

1 like

FC Barcelona (Februari 2020)

Ik ben een paar dagen geleden begonnen bij FC Barcelona en ben nu in de tweede seizoenshelft beland, vlak na de transferperiode. Hierbij mijn eerste update.

Inkomende transfers zomer:
Marco Verratti (PSG) - €87.400.000: De eerste grote aankoop in deze carrière, vormt nu het middenveld met Frenkie de Jong en Sergio Busquets en doet het daar geweldig.
Douglas Costa (Juventus) - €32.500.000: Misschien een verassende aankoop, vind hem in echt een geweldige speler als hij fit is en wou hem graag nog een keer gebruiken in FIFA. Is de eerste back-up achter Messi en Griezmann, valt bijna elke wedstrijd in en staat vaak in de basis als Suarez, Griezmann of Messi vermoeid is. Ik wou in eerste instantie Ansu Fati verhuren, maar niemand meldde zich voor het supertalent. Zowel Dembele als Fati krijgen alsnog meer dan genoeg kansen in het eerste team daardoor vind ik deze aankoop niet persé overbodige luxe.

Uitgaande transfers zomer:
Arda Turan - €6.500.000 > Watford
Iñaki Pena - Huur > Fiorentina
Sergio Akieme - Huur > Paderborn
Jorge Cuenca - Huur > KRC Genk
Ronald Araujo - Huur > Lanús
Ludovit Reis - Huur > Marseille
Riqui Puig - Huur > Atalanta
Álex Collado - Huur > Rio Ave
Ik heb veel jonge spelers verhuurd, dit blijf ik waarschijnlijk het seizoen hierna ook nog doen en dan ga ik kijken wie genoeg gegroeid is om te mogen blijven of opnieuw verhuurd te worden en wie weg mag.

Inkomende transfers winter:
Lautaro Martinez (Inter) - €90.000.000: Mag met Suarez de strijd aangaan voor het eerste team.

Opstelling:

LaLiga PTN

1. Atletico Madrid - 61
  2. Real Madrid - 56
  3. FC Barcelona - 55
  4. Sevilla FC - 49
  5. Valencia CF - 48
  6. Athletic Bilbao - 41
  7. Getafe CF - 37

Degradatie:

1. CA Osasuna - 15
  2. RCD Mallorca - 14
  3. CD Leganés - 12
  4. Celta Vigo - 10

Elk team heeft 22 wedstrijden gespeeld

Dit zijn de belangrijkste posities op de ranglijst. We staan nu dus op een derde plek op zes punten afstand van koploper Atletico. Tegen Atletico behaalden we een gelijkspel en in El Classico werd met 2-1 gewonnen van Real Madrid, verder wonnen we met 1-3 de derby tegen Espanyol. We moeten dus proberen in te lopen op Atletico Madrid om nog kampioen te worden.

Champions League

1. FC Barcelona - 13
  2. Inter - 10
  3. Dortmund - 8
  4. Slavia Praha - 2

Een prima eerste plek in een zware poule een verassend gelijkspel in Praag en een nederlaag in Milaan zorgde ervoor dat we niet de volle 18 punten pakten, in de achtste finale nemen we het op tegen Atalanta Bergamo, een leuke tegenstander om tegen te spelen van wie we zeker moet kunnen winnen.

Copa Del Rey
We behaalden makkelijk de kwartfinale door eerst Real Valladolid met 0-5 te verslaan en vervolgens werd Celta Vigo met 0-4 weggezet, in de kwartfinale wacht ons een wedstrijd uit tegen Villareal.

Supercopa
De Supercopa was geen succes, we werden uitgeschakeld door Real Madrid in eigen huis met 2-1, die uiteindelijk in de finale Atletico makkelijk versloegen met een 3-0 overwinning. Enige lichtpunt was een debuutgoal van Lautaro Martinez.

Transfertargets zomer:
Joao Cancelo - Manchester City: Wordt in het echt gelinkt aan Barcelona, is geen basisspeler onder Pep en kan bij ons die basisplek wel krijgen. Als deze transfer gebeurt zal Semedo of verkocht worden of betrokken in de deal.
Sandro Tonali - Brescia / Eduardo Camavinga - Stade Rennes: Eén van deze twee supertalenten moet op de lange termijn de vervanger worden van Sergio Busquets, waarschijnlijk wordt de speler eerst uitgeleend en mag die dan proberen Busquets uit de basis te spelen. Voorkeur gaat uit naar Tonali.

Aan het eind van het seizoen volgt er weer een update.

Tonali lijkt me een prima aankoop, Camavinga gaat waarschijnlijk naar Real Madrid en is dus wat minder realistisch.
https://www.vtbl.nl/nieuws/artikel/5100346/barcelona-brengt-schokkend-bod-uit-op-talent-van-serie-hekkensluiter

1 like