FIFA 20 Realistische carrière-topic

@Spoon0612 , sluit me volledig aan bij @Raindog. Denk dat je realistische aankopen hebt gedaan die passen bij het niveau van de club. Nu je met Schalke 04 bent doorgegroeid naar de Champions League zou het interessant zijn om eens een grotere aankoop te doen. Denk bijvoorbeeld aan een terugkeer van Julian Draxler (PSG), al weet ik niet hoe hij daar tegenover staat (lees maar eens: https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=363314).

@Aron1997, bedankt voor je reactie. Jan Vertonghen (Tottenham) heb ik compleet over het hoofd gezien, denk dat hij zeker geschikt is. Zal eens kijken hoe hij zich heeft ontwikkeld in mijn carrière.

Heb trouwens nog eens gekeken naar mijn selectie en heb misschien een kandidaat gevonden om het intern op te lossen: Ivan Rakitic. Heeft in noodgevallen bij Barcelona (na tactische wijzigingen binnen een wedstrijd) meer dan eens als centrale verdediger gespeeld, heeft de lengte om op die positie te spelen (1.84 meter) en zou (met wat training van zijn defensieve statistieken) misschien in noodgevallen daar kunnen spelen. Of anders kan manusje-van-alles Sergi Roberto daar spelen. Of ik haal Sergio Busquets een linie terug. Zou dat niet een meer realistische oplossing zijn?

1 like

Denk dat dit inderdaad de beste optie is, geeft de jeugd ook meer perspectief. Vaak gaat het nog niet eens om een handjevol wedstrijden waarbij je zo’n aankoop dan echt nodig bent en vind het zelf dan ook wel zo realistisch om het op te lossen door bijvoorbeeld een Rakitic of Busquets een linie terug te halen of Sergi Roberto in het centrum neer te zetten.

1 like

Dan zou ik voor Sergi Roberto gaan denk ik.
Busquets lijkt me net te traag en Rakitic zou kunnen maar om voor dat je zijn defensieve stats hoger hebt getraind is volgens mij je seizoen voorbij.

1 like

Ik heb wel een lijstje met oud Schalke spelers, waaronder Draxler. Enkel acht ik deze kans alleen groot als Harit vertrekt. Vind Draxler een cam en geen flank speler. Neuer staat er ook op, mocht hij tweede keeper worden en Bayern trekt irl ook al aan Nubel. Verder staat Kehrer erop en Howedes.

Het leek me leuk om een soort van blog te maken op instagram van mijn Fifa 20 carriere, bij Feyenoord.

https://www.instagram.com/takuma69f/

Ik hoop dat dit niet onder reclame maken valt.
Ben er gister avond mee begonnen, maar zat al in het 3de seizoen dus heb de voorgaande seizoenen even snel samengevat haha.

Zijn er andere mensen die dit ook zo doen ?

Dit is het realistische carriere topic, als ik op je insta kijk zie ik spelers zoals Arp, Ihattaren, Malen, Boadu en later haal je zelfs Ajacied Fosu Mensah

Ik snap het, Ik heb geen financiele overname gedaan, maar in het 2de seizoen, onverwachts op legendarisch met een beetje geluk de Champions League gewonnen, dus veel geld.
Ook veel geld verdient met het verkopen van Larsson, Berghuis, Vermeer, Botthegin, Vd Heijden, Tapia, Fer etc.
Van Fosu Mensah wist ik niet dat hij Ex-Ajax was, wel datie bij United zit.
Boadu heeft een afkoopsom van 7.5 miljoen.
Arp is een koopje als je hem vroeg haalt, werd aangeraden op een site.
Ihattaren heb ik gehaald als vervanger van Gokcu die ik ook verkocht had, en toen nog meer waard was, maar Ihattaren heeft meer talent/beter potentioneel.
Malen en vooral Bakayoko zijn echter idd niet helemaal realistisch nee…

Ik zoek voor mijn carrière met AC Milan een realistische coach. Iemand ideeën? Verder zit ik er aan te denken om pereiro en zlatan transfervrij op te halen bij hun club. Ook omdat ze in de media als potentiële aankoop genoemd worden. Daarnaast zit ik te denken om tonalli van brescia te halen maar twijfel of dit realistisch is aangezien ac milan in verval is geraakt

Denk niet dat dit het juiste topic voor deze vraag is. Maar om toch antwoord te geven op je vraag, Zlatan en Pereiro lijken me leuke versterkingen.
Ik las vanochtend dat ze bij Brescia totaal geen intentie hebben om Sandro Tonali te verkopen.

Hoezo niet het juiste topic. Het gaat om een realistische carrière met AC Milan.

Bij Arsenal hebben ze Emery er net uitgegooid, denk dat hij weleens een kandidaat kan zijn. Shevchenko krijgt als bondscoach veel vertrouwen in Oekraïne en doet het ook prima daar, is natuurlijk een Milan icoon en die zetten ze bij Milan gemakkelijk voor de groep. Loopt vaak echter niet goed af met clubiconen als de trainer de laatste jaren gezien het ontslag van Seedorf, Inzaghi en Gattusso. Het schijnt ook niet zo lekker meer te lopen met Ancelotti bij Napoli, hij zou ook zeker een goede kandidaat zijn om Milan weer terug te brengen.

Dit topic is niet voor vragen bedoelt, daar hebben we andere topics voor.

O sorry daarvoor. Dacht omdat ik een realistische carrière wou het hier wel in thuis zou horen

Arsenal met Patrick Vieira, seizoen 1

Nadat Unai Emery ontslagen is werd het voor mij tijd om nou eens echt iets neer te zetten met Arsenal. Met een duidelijke visie en goed beleid weer rustig de top te bestormen. Patrick Vieira leek mij hier de beste optie. Word in real life ook meermaals genoemd en heeft negen jaar voor de Gunners gespeeld.

Bij het doornemen van de selectie aan het begin van seizoen 1 bleek tot mijn grote schrik; in de basisopstelling die ik voor ogen had zit geen een Engelsman. In de verdere selectie valt het met de Engelse spelers ook zwaar tegen. Doel 1 was dus duidelijk. Arsenal een injectie met Engelsen geven. Top prioriteit was Declan Rice. Dit toptalent van West Ham United zal op het lijstje van alle Engelse topclubs staan, dus ik ben heel blij dat ik hem heb over kunnen nemen. Ik kon hem halen omdat Bayern München een belachelijk bod van 22,5 miljoen op Granit Xhaka deed. Na de aankoop van Rice was er geen geld meer te besteden, dus dacht ik dat het voor dit seizoen hierbij zou blijven, waar het niet dat Manchester City onze Duitse vrienden nog wisten te overtreffen met een bod van veertig (!) miljoen euro op Mesut Özil. Als reactie hierop heb ik James Maddison voor 25 miljoen van Leicester City overgenomen, die bij mij alle ruimte gaat krijgen om uit te groeien tot dé sterspeler van Arsenal. Ook werd Jack Grealish aangetrokken voor 14,5 miljoen. Ik speel met Arsenal 4231 met Aubameyang op de flank en Maddison op 10, maar voor beide was er in mijn optiek geen geschikte vervanger bij blessure / vermoeidheid. Ik zocht hierom ook naar een speler die zowel op LAM en CAM zou kunnen en het niet erg zou vinden om op de bank te zitten. Ook wordt Grealish 84 ALG, dus is er genoeg speeltijd voor hem.

Aankopen
Declan Rice van West Ham United (21,5 miljoen)
Jack Grealish van Aston Villa (14,5 miljoen)
James Maddison van Leicester City (25 miljoen)

Verkopen
Mesut Özil naar Manchester City (40 miljoen)
Granit Xhaka naar Bayern München (22,5 miljoen)

Selectie:
DM: Berndt Leno (85/27) (Emiliano Martínez (75/27))

RA: Héctor Bellerín (80/24) (Ainsley Maitland-Niles (76/22))
RCV: David Luiz (82/32) (Shkodran Mustafi (80/27))
LCV: Sokratis (82/31) (Rob Holding (77/24))
LA: Kieran Tierney (78/22) (Sead Kolasinac (79/26))

RVM: Declan Rice (79/20) (Matteo Guendouzi (78/20))
LVM: Lucas Torreira (83/23) (Dani Ceballos (82/23))
RAM: Nicolas Pépé (83/24)
CAM: James Maddison (80/22) (Jack Grealish (78/24))
LAM: Pierre-Emerick Aubameyang (88/30)

SP: Alexandre Lacazette (86/28) Gabriel Martinelli (73/18)

Hierboven de basisspelers / vaste wissels. Verder nog jeugdspelers / talenten die nog niet waard zijn te benoemen.

Stand van zaken:

• Premier League: Na tien wedstrijden is het ongekend spannend in de competitie. Liverpool en Arsenal staan samen bovenaan met beide 25 punten, gevolgd door Tottenham en Chelsea (beide 23). Manchester City heeft een punt minder en is terug te vinden op plek 5. Onderaan Sheffield United met precies 0 punten. Het verschil tussen nummer 14 Norwich en nummer 19 Brighton is drie punten.

• FA Cup: Nog niet bekend wie de tegenstander wordt.

• EFL Carabao Cup: Waar we instroomden in de derde ronde hebben we Manchester City met 3-2 verslagen in eigen huis. In ronde vier, vlak na een Europa League wedstrijd was de sterkst mogelijke opstelling van Everton nipt (1-2) te sterk voor onze jeugd.

• Europa League: Met zeven punten uit drie wedstrijden (Frankfurt 0-3 Arsenal, Arsenal 3-0 Standard, Guimarães 1-1 Arsenal) staan we bovenaan in groep F. Mochten we de volgende wedstrijd winnen, thuis tegen Guimarães, zijn we door naar de volgende ronde.

Gevraagd: Graag tips voor versterkingen centraal achterin en een speler die op RAM, CAM en LAM zou kunnen spelen.

Goed dat je wat Engelsen hebt willen aankopen, want dat valt inderdaad wel op dat er nauwelijks basiswaardige Britten in de selectie zitten.

Voor de positie van aanvallende middenvelder kan je kijken naar:

• Ryan Fraser van Bournemouth
  • David Brooks van Bournemouth
  • Jarrod Bowen van Hull City

Als centrale verdediger:

• Michael Keane
  • James Tarkowski
  • Jamaal Lascelles

Een van de redenen dat Arsenal weinig basiswaardige Engelsen heeft is natuurlijk ook wel dat de markt voor Engelse/home grown spelers geëxplodeerd is. Maguire kostte ongeveer €80 miljoen en dat zijn ook de prijzen die rondzingen voor de grote Engelse/home grown talenten die nog niet bij de top 6 spelen (vooral Madisson, Aké en Rice). Of Arsenal niet bereid is zulke bedragen te betalen of het gewoon niet kan weet ik niet. In een FIFA carrière kan je inderdaad Özil voor €40 miljoen verkopen en dan Rice en Madisson terughalen, IRL zie ik dit niet echt gebeuren. Er is geen club die zo’n bedrag voor Özil over heeft en voor Rice en Madisson zal in bij elkaar opgeteld ook een flinke €100 miljoen aan te pas moeten komen. Op dat vlak vind ik de aankopen die je hebt gedaan niet heel erg realistisch.

Leicester City, S1, september 2019

In deze carrière heb ik ervoor gekozen om in de huid van Brendan Rodgers te kruipen, momenteel manager bij Leicester City en daar verrassen The Foxes heel Engeland met aanvallend voetbal en goede resultaten. Ik sluit niet uit dat Rodgers uiteindelijk de overstap maakt naar een topclub in de Premier League, maar voorlopig ligt de focus op Leicester.

Leicester City kennen we natuurlijk allemaal van het historische kampioenschap in 2016, toen de mannen van Claudio Ranieri tegen alle verwachtingen in kampioen werden aan de hand van de scoringsdrift van Jamie Vardy, de genialiteit van Rihad Mahrez, N’Golo Kanté die overal op het veld leek te zijn en verder een elftal met harde werkers die voor elkaar door het vuur gingen. Van de ploeg van toen hebben alleen Vardy en doelman Kasper Schmeichel nog een basisplek over.

Dit elftal is ook significant anders dan de kampioensploeg van 2016, toen er in een 4-4-2 werd gespeeld met Mahrez als creatieve brein als rechtermiddenvelder. Nu wordt er in een 4-3-3 met de punt naar achteren gespeeld en is er ruimte voor creativiteit centraal op het middenveld. Vardy is nog altijd pijlsnel en levensgevaarlijk voor het vijandelijke doel, hij is dan ook de enige die vrijgesteld is van defensieve arbeid en hoeft zich ook amper te bemoeien met de opbouw.

De eerste vier wedstrijden leverden 5 punten op, gelijke spelen tegen Wolves en Bournemouth, een nipte nederlaag tegen Chelsea en een overwinning tegen Sheffield. Vardy maakte in deze wedstrijden al 6 goals, qua scorend vermogen gaat het sowieso goed. Tien goals in vier wedstrijden is aardig productief, echter kregen we er ook al acht tegen. De doelstelling voor het eerste jaar is een plekje in de Europa League bemachtigen, IRL staat Leicester dan wel tweede maar ik zie dit voor mijn carrière niet als een realistische doelstelling.

Qua scouting zal er voor Leicester niet veel veranderen ten opzichte van afgelopen jaren. De focus zal liggen op jonge spelers, waarbij eerst in Engeland wordt gekeken of er spelers voor handen zijn. Is dat niet mogelijk dan wordt er verder gekeken naar het buitenland, waarbij de focus ligt op het scouten van talentvolle spelers in landen als België en Frankrijk. Hier is de club de laatste jaren erg succesvol geweest (denk aan Kanté, Mahrez en Ndidi).

Nadat de transferperiode in januari erop zit volgt er weer een update!

Ik ben benieuwd naar je aankopen. Versterking op de flank lijkt mij de prioriteit. Perez vind ik daar bijvoorbeeld niet geschikt voor, maar ik zou ook niet weten waar je hem anders kan zetten.

Werder Bremen einde seizoen 1:

Na meer dan een jaar afwezig te zijn geweest op dit forum begon het toch weer te kriebelen om weer eens een carrière te starten, de keuze is hierbij op Werder Bremen gevallen.

Transfers seizoen 1 zomer:

IN:

• Ayhan (€8.400.000 + Langkamp) : Ik zocht een voetballende verdediger waar ik de komende jaren mee vooruit kon, voor Ayhan een mooie stap omhoog
  • Gregoritisch (€9.000.000 + Möhwald) : Aangezien ik met een valse spits wilde spelen zocht ik iemand voor deze rol, Gregoritisch is met zijn voetballende vermogen de perfecte optie
  • Van Bergen (€3.500.000) : Extra optie voor op de vleugels, blijkt het koopje van 't jaar (daarover zometeen meer :wink: )

OUT:

Osako (€9.000.000 -> Wolfsburg) , Kapino (€5.550.000 -> AEK Athene) , Gebre Selassie (€7.000.000 -> Espanyol) , Bartels (€5.000.000 -> OM)

Transfers winter S1:

• Henrichs (€1.000.000+Füllkrug) : Doordat Lang het gewenste niveau niet haalde besloten om Henrichs te halen, heerlijke speler en nog jong.
  • Serdar (€12.000.000) : Al vanaf het begin van deze carrière had ik het plan om met een voetballende ‘6’ te spelen, heb het eerst met Sahin geprobeerd maar was totaal niet wat ik zocht uiteindelijk. Serdar is dé man voor deze positie.
  • Maina (€4.100.000 + Göller) : Back-up voor Rashica.

OUT:

Sahin (€9.000.000 -> Man Utd) , Rieckmann (uitgeleend) , Sargent (uitgeleend) , Friedl (uitgeleend)

Verloop Seizoen 1:

Bundesliga: 10de plek , teleurstellend seizoen omdat de doelstelling plek 6/7 was.
DFB Pokal: WINST!! Na een bloedstollende finale tegen Wolsburg, waarbij het 2-2 eindigde (allebei 18 schoten op goal) kwam het op penalty’s uit. Wolfsburg miste ze allemaal! Hierdoor gaan we alsnog Europa in!!

Opstelling:

Zoals eerder gezegd was Van Bergen de grote verrassing van dit seizoen (18 goals en 11 assists) , terwijl hij eigenlijk kwam als stand-in voor op de flanken. Verder draaide Klaassen een heerlijk seizoen met 12 goals en 11 assists en ook Rashica & Gregoritsch waren bij ontzettend veel goals betrokken.

Bank:

• Moisander (76, 34 jaar) CV
  • Bargfrede (75, 31 jaar) CVM
  • Bittencourt (78, geleend) CAM
  • Brink (71, eigen jeugd) CA
  • Eggestein (75, 22 jaar) RB
  • Maina (73, 20 jaar) LM
  • Pizarro (75, 41 jaar) SP

Belangrijke tribuneklanten:

• Gruev (68, 20 jaar) CVM
  • Toprak (79, geleend) CV
  • Lang (75, geleend) RA

Eigen jeugd:

• Brink : 71 alg , 18 jr. CA
  • Mammeri : 70 alg, 17 jr. CV
  • Mammeri: 69 alg, 17 jr. LA
  • Horn: 69 alg, 18 jr. CAM
  • Taher: 61 alg, 16 jr. CVM
  • Groß: 61 alg, 18 jr. DM

Voor volgend jaar wil ik een top LCV halen, hierbij dacht ik aan Nastasic (is met Schalke 15de geëindigd, speelt bij ons Europees) . Verder misschien nog wat extra opties voor op het middenveld.

Hebben jullie nog tips, ik hoor het graag!
@Raindog @Joostvans @Spoon0612 @Jesse @db1512

Ben lang niet meer op het forum geweest, dus alle hulp is welkom!

1 like

Ziet er erg goed uit! Je opstelling is echter niet zichtbaar, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Je aankopen zijn sterk, stuk voor stuk echt leuke spelers. Speelt Pizarro nog vaak? En hoe doet Toprak het? Maf dat die niet eens op de bank zit. Krijgt Eggestein 2 veel kansen?

Wel erg jammer dat Rashica, Pizarro en Sargent geen face hebben, anders was ik ook al met hen gestart.