Arsenal met Patrick Vieira, seizoen 1
Nadat Unai Emery ontslagen is werd het voor mij tijd om nou eens echt iets neer te zetten met Arsenal. Met een duidelijke visie en goed beleid weer rustig de top te bestormen. Patrick Vieira leek mij hier de beste optie. Word in real life ook meermaals genoemd en heeft negen jaar voor de Gunners gespeeld.
Bij het doornemen van de selectie aan het begin van seizoen 1 bleek tot mijn grote schrik; in de basisopstelling die ik voor ogen had zit geen een Engelsman. In de verdere selectie valt het met de Engelse spelers ook zwaar tegen. Doel 1 was dus duidelijk. Arsenal een injectie met Engelsen geven. Top prioriteit was Declan Rice. Dit toptalent van West Ham United zal op het lijstje van alle Engelse topclubs staan, dus ik ben heel blij dat ik hem heb over kunnen nemen. Ik kon hem halen omdat Bayern München een belachelijk bod van 22,5 miljoen op Granit Xhaka deed. Na de aankoop van Rice was er geen geld meer te besteden, dus dacht ik dat het voor dit seizoen hierbij zou blijven, waar het niet dat Manchester City onze Duitse vrienden nog wisten te overtreffen met een bod van veertig (!) miljoen euro op Mesut Özil. Als reactie hierop heb ik James Maddison voor 25 miljoen van Leicester City overgenomen, die bij mij alle ruimte gaat krijgen om uit te groeien tot dé sterspeler van Arsenal. Ook werd Jack Grealish aangetrokken voor 14,5 miljoen. Ik speel met Arsenal 4231 met Aubameyang op de flank en Maddison op 10, maar voor beide was er in mijn optiek geen geschikte vervanger bij blessure / vermoeidheid. Ik zocht hierom ook naar een speler die zowel op LAM en CAM zou kunnen en het niet erg zou vinden om op de bank te zitten. Ook wordt Grealish 84 ALG, dus is er genoeg speeltijd voor hem.
Aankopen
Declan Rice van West Ham United (21,5 miljoen)
Jack Grealish van Aston Villa (14,5 miljoen)
James Maddison van Leicester City (25 miljoen)
Verkopen
Mesut Özil naar Manchester City (40 miljoen)
Granit Xhaka naar Bayern München (22,5 miljoen)
Selectie:
DM: Berndt Leno (85/27) (Emiliano Martínez (75/27))
RA: Héctor Bellerín (80/24) (Ainsley Maitland-Niles (76/22))
RCV: David Luiz (82/32) (Shkodran Mustafi (80/27))
LCV: Sokratis (82/31) (Rob Holding (77/24))
LA: Kieran Tierney (78/22) (Sead Kolasinac (79/26))
RVM: Declan Rice (79/20) (Matteo Guendouzi (78/20))
LVM: Lucas Torreira (83/23) (Dani Ceballos (82/23))
RAM: Nicolas Pépé (83/24)
CAM: James Maddison (80/22) (Jack Grealish (78/24))
LAM: Pierre-Emerick Aubameyang (88/30)
SP: Alexandre Lacazette (86/28) Gabriel Martinelli (73/18)
Hierboven de basisspelers / vaste wissels. Verder nog jeugdspelers / talenten die nog niet waard zijn te benoemen.
Stand van zaken:
-
Premier League: Na tien wedstrijden is het ongekend spannend in de competitie. Liverpool en Arsenal staan samen bovenaan met beide 25 punten, gevolgd door Tottenham en Chelsea (beide 23). Manchester City heeft een punt minder en is terug te vinden op plek 5. Onderaan Sheffield United met precies 0 punten. Het verschil tussen nummer 14 Norwich en nummer 19 Brighton is drie punten.
-
FA Cup: Nog niet bekend wie de tegenstander wordt.
-
EFL Carabao Cup: Waar we instroomden in de derde ronde hebben we Manchester City met 3-2 verslagen in eigen huis. In ronde vier, vlak na een Europa League wedstrijd was de sterkst mogelijke opstelling van Everton nipt (1-2) te sterk voor onze jeugd.
-
Europa League: Met zeven punten uit drie wedstrijden (Frankfurt 0-3 Arsenal, Arsenal 3-0 Standard, Guimarães 1-1 Arsenal) staan we bovenaan in groep F. Mochten we de volgende wedstrijd winnen, thuis tegen Guimarães, zijn we door naar de volgende ronde.
Gevraagd: Graag tips voor versterkingen centraal achterin en een speler die op RAM, CAM en LAM zou kunnen spelen.