15 miljoen heb ik voor hem betaald. Vond ik reuze meevallen. Overigens vind ik deals maken in FIFA 20 een stuk makkelijker gaan dan voorheen. Veel spelers kan je gewoon voor hun waarde of een miljoen of 2 meer binnenhalen.
Bod op Iheanacho van Fiorentina voor 9M aanvaard. Met Vardy en Pérez zijn de spitsen dun bezaaid. Wie haal ik in de plaats? Liefst een talent die achter Vardy kan groeien en hem op termijn kan vervangen. Liefst ook een face.
En welk type spits? Ik dacht aan En-Nesyri. Een volledig ander profiel als de andere 2 maar lijkt me wel een interessante spits voor de premier league.
Karlan Grant is wel een goede optie. 21 jaar, Engels, real face, snel en spelend bij Huddersfield Town, dacht 8 goals al dit jaar in de Championship.
Ik ben voor mijn Feyenoord carriere op zoek naar een realistische vervanger voor zowel Karsdorp (terug naar AS Roma) als Jörgensen (verkocht).
Aan het begin van het eerste seizoen had ik het idee om Karsdorp misschien definitief over te nemen maar aan het einde had ik toch meer van hem verwacht dus zie ik daar van af.
Iemand ideeën?
Janmaat terug halen misschien een optie? Als spits misschien Janssen (Monterrey) of anders van Wolfswinkel.
Ik ben zojuist een tweede CM begonnen met Xavi Hernàndez als trainer van Barca. Ik wil in de eerste transferwindow zo min mogelijk gaan doen, alleen mis ik voorin de nodige kwaliteit in de breedte. Met Griezmann, Suarez en Messi in de basis, heb ik alleen nog Dembelé die zonder moeite iets kan toevoegen. Ik heb vanuit de jeugd Abel Ruiz en Abe.
Ik zat zelf te denken aan een speler als Cengiz Under van AS Roma. Iemand nog tips? Het hoeven geen directe versterkingen te zijn, puur om krachten te besparen in aanloop naar grote wedstrijden en Champions League.
Je hebt toch genoeg opties. Griezmann, Suarez en Messi, dan Dembele als invaller. A.Ruiz en C.Perez kunnen op de flanken, Alena kan eventueel ook uit nood op de flank. Ansu Fati nog niet in game?
Ansu Fati zit er helaas nog niet in, volgens mij mogen spelers er pas vanaf 17 jaar in, was in FIFA 19 ook het geval met Sepp van den Berg.
Maar ik hou meer van een echte buitenspeler, die op lange termijn wellicht een belangrijke rol kan gaan spelen. Alleen krijg ik in S2 natuurlijk Coutinho ook terug.
Ben trouwens ook alvast aan het denken voor een vervanger van Neto (GK) in S2.
Ik denk @Joostvans je het meest kan helpen als het om Barcelona transfers gaat.
@Imparator, denk dat ik me dan geroepen moet voelen. 
@robin-vg, in mijn carrière met Xavi Hernández aan het roer liep ik tegen dezelfde problemen aan. De spelers die je nu in de breedte hebt zijn eigenlijk atypisch voor Barcelona. Dan denk ik bijvoorbeeld aan Nelson Semedo (hoewel in fysiek en defensief opzicht duidelijk van toegevoegde waarde is lijkt hij ‘irl’ doelloos rond te lopen in de opbouw), Neto (de tweede doelman komt idealiter uit de eigen jeugd) of Arturo Vidal (heeft volgens mij geen toelichting nodig). In mijn carrière heb ik Nelson Semedo vervangen door Hector Bellerín, Pepe Reina aangetrokken als tweede doelman (en vervolgens met Iñaki Peña en jeugdspeler Martin Miguel twee doelmannen die hem op langere termijn opvolgen) en ga ik Bernardo Silva aantrekken om het middenveld te versterken. Eigenlijk is het aantrekken van topspelers (en daardoor jezelf te dwingen om te moeten kiezen tussen twee toppers) de beste manier om breedte te creëren. Dus zou je niet adviseren om een ‘breedteaankoop’ te doen, maar juist iemand die voor een basisplaats strijdt. Neymar (PSG), Bernardo Silva (Manchester City), Leroy Sané (Manchester City) of als je toch een treetje lager wil zoeken Mikel Oyarzabal (Real Sociedad).
Verder zou ik je aanraden om vooral jeugd door te laten stromen als breedtespelers. Geef Juan Miranda (als hij terugkeert van Schalke), Abel Ruiz, Riqui Puig en Carles Aleñá kansen. In mijn carrière is Abel Ruiz bijvoorbeeld de opvolger van Luis Suárez en scoorde al 16 doelpunten in 15 wedstrijden.
Ik ga een carrière voorbereiden met Conte en Inter.
Ik speel in een 3-5-2 met wingbacks of 5-3-2.
Doelman (opvolger van Handanovic); Ianut Radu is eerste keuze omdat hij al bij de club zit, eerste seizoen wel uitgeleend aan Genoa.
Alessio Cragno (Cagliari) en Emil Audero (Sampdoria) zijn ook alternatieven.
Centrale verdediger (opvolger van Godin); Jan Vertonghen (Tottenham) wordt genoemd in de kranten maar is ook al 32. José Maria Giménez (Atletico Madrid), Presnel Kimpembe (PSG) of Ruben Dias (Benfica) zijn mijn favorieten.
Zinho Vanheusden (Standard) zou ik graag terughalen in de toekomst, realistisch?
Wingbacks; Ricardo Pereira (Leicester City), Youcef Atal (Nice) of Fabricio Bustos (Independiente) op rechts en Alex Telles (Porto) of Nuno Tavares (Benfica) op links
Middenveld: Zou heel graag Sandro Tonali (Brescia) en Sergej Milinkovic Savic (Lazio) willen aankopen om een middenveld met Barella te vormen, begin al te watertanden.
Aanval: Hebben daar veel opties met Lukaku, Lautaro, Esposito en Pinamonti en Calcedo die nog uitgeleend zijn maar zou toch heel graag Federico Chiesa (Fiorentina) erbij willen hebben.
Vinden jullie deze opties realistisch? Jullie mogen ook altijd andere opties geven.
Wat vind je van Lautaro Martinez? Ontwikkelt zich erg goed in Milaan en de spitspositie gaat wel een dingetje worden bij Barcelona zodra Suarez echt minder gaat worden. Denk dat Griezmann ongeschikt is als spits in het Barcelona spel, of hij aan de zijkanten gaat renderen is ook sterk de vraag natuurlijk. Bernardo Silva vind ik ook wel een typische Barcelona voetballer, al denk ik dat hij dan op het middenveld moet komen te staan en niet net als Coutinho op de zijkanten. Een middenveld met Silva-Frenkie-Arthur zou in potentie in de buurt van Iniesta-Busquets-Xavi kunnen komen denk ik.
Lautaro vind ik inderdaad ook een topper! Erg fijne spits!
Zijn Tah en telles realistisch voor Chelsea s2
@db1512, dat hangt natuurlijk een beetje af van de manier waarop je de voorhoede inricht. Denk dat Lautaro Martínez zonder twijfel een speler is die past binnen het spel van Barcelona, maar datzelfde kan je zeggen van Antoine Griezmann. De voorhoede bestaat normaal gezien uit drie behendige aanvallers, waarbij de rol van Lionel Messi (als ‘valse negen’ of hangende rechtsbuiten) eigenlijk al vast staat. Kies je voor een voorhoede met Messi in het centrum, dan heb je scorend vermogen vanaf de flanken nodig. Dan kom je uit bij spelers als Neymar (PSG) of Kylian Mbappé (PSG). Kies je voor Messi in een vrije rol vanaf de rechterkant, dan zou je met Luis Suárez of Antoine Griezmann in het centrum kunnen spelen en dan een typische linksbuiten aantrekken. Dan kom je uit bij types als Leroy Sané (Manchester City). Gebruik je Antoine Griezmann als linksbuiten en Messi als hangende rechtsbuiten, dan heb je een pure spits nodig en begrijp dat je dan uitkomt bij spelers als Lautaro Martínez.
Zelf heb ik voor een terugkeer van Neymar (PSG) gekozen aangezien dat het meest realistische scenario lijkt te zijn en krijgt Abel Ruiz de kans om Luis Suárez op te volgen. In mijn carrière heb ik dus helemaal geen spits aangetrokken. Bernardo Silva (Manchester City) heb ik inderdaad op het oog als versterking voor mijn middenveld nadat mijn eerdere aankoop Lucas Torreira (Arsenal) overbodig is gebleken. Mijn voorhoede hangt af van de formatie waarin ik speel. In een 4-3-3 kan ik op twee manieren spelen: Neymar / Dembélé (LW) - Griezmann / Suárez (ST) - Messi / Dembélé (RW) of in een variant met Neymar / Suárez (LW) - Messi (CF) - Dembélé / Griezmann (RW). Speel ik 3-3-1-3, dan gebruik ik een positie op de vleugels voor een verdedigende speler als Jordi Alba of Hector Bellerín, speelt Messi als CAM en vullen Neymar en Griezmann de overige posities in.
Ik ben inmiddels met mijn Leicester carriere beland in seizoen 2. Op het nippertje 6de geworden door een verliespartij van Wolves, waardoor ik nu dus Europees ga spelen.
Heb ondertussen Thauvin van Marseille en Tarkowski van Burnley aan mijn selectie toegevoegd.
Dennis Praet viel in het eerst seizoen behoorlijk door de mand als stand-in van Maddison/Tielemans, vandaar dat ik hem wil betrekken in een ruildeal met een speler die geen cruciale rol opeist voor het komende seizoen.
Dacht zelf al aan Bentaleb (Schalke), Zakaria (Gladbach), Harit (Schalke), Ward-Prowse (Southampton) en Grillitsch (Hoffenheim)
Iemand met andere leuke/realistische opties?
@Joostvans Ik heb besloten om pas in de winter van S1 te kiezen voor een echte versterking, ik laat de selectie nu dus voor wat het is. Hierdoor kan ik Aleña en Abel Ruiz de voorkeur geven in aanloop naar belangrijke matches.
Ik twijfel alleen tussen Neymar en Bernardo Silva. En hoe denken jullie aan het halen van Eriksen, volgens mij is hij na dit seizoen transfervrij…
@robin-vg, welke rol heb je voor Lionel Messi in gedachten? En in welke formatie speel je? Bernardo Silva wordt in mijn carrière als middenvelder aangetrokken, denk ook dat dat zijn sterkste positie is in systemen á la Barcelona of Manchester City. Hij zou dus een alternatief kunnen zijn voor Eriksen. Maar goed, het is je eigen carrière en je moet vooral doen waarvan je denkt dat het 't best bij je speelstijl past. Het is in ieder geval niet onrealistisch, al moet je wel goed nadenken over de gevolgen voor je middenveld. Gaat hij niet teveel minuten afsnoepen van Rakitic, Frenkie, Arthur, Aleñá of Puig?
Zakaria gaat denk ik niet voor een rol als stand-in van die twee komen, staat in de belangstelling van o.a. Spurs en Arsenal. Lewis Cook van Bournemouth zou ook wel een optie kunnen zijn denk ik.