FIFA 20 - Speler gezocht

Met een middenveld met Frenkie de Jong, Sergio Busquets, Arthur, Ivan Rakitic, Lucas Torreira, Carles Aleñá en Riqui Puig heb ik bij Barcelona de beschikking over een enorm getalenteerd middenveld, maar ben ik eigenlijk achter gekomen dat ik een fout heb gemaakt door Arturo Vidal te vervangen door eenzelfde type voetballer (Lucas Torreira). In eerste instantie dacht ik dat een ‘stofzuiger’ als Torreira ontzettend handig zou zijn om in de selectie te hebben, maar gebruik hem aanzienlijk minder dan gedacht. Op zich geen probleem aangezien de Uruguyaan een rol als rotatiespeler accepteerde, maar in de afgelopen maanden lijken jeugdspelers Xavier Arangoa en Moussa Ekoto klaar om naar het eerste elftal overgeheveld te worden. Beide spelers lijken ideaal voor de rol als defensieve middenvelder, dus eigenlijk is Lucas Torreira al relatief snel overbodig geworden bij Barcelona.

Het plan is dus om hem op relatief korte termijn te vervangen door een offensief ingestelde middenvelder die de aansluiting kan zoeken met de voorhoede. In de huidige selectie is eigenlijk alleen Carles Aleñá in staat om die rol te vervullen en denk dat het geen overbodige luxe is om een creatieveling van wereldklasse toe te voegen aan dit middenveld. Conclusie: Bernardo Silva in, Lucas Torreira out. Realistisch?

Ja is wel realistisch in mijn ogen.

De patch is er ein-de-lijk, ik ben zo ontzettend hyped. Ik ga beginnen met Werder Bremen. Mijn vraag is; zou malacia realistisch wezen?

De patch voor PS4? :face_with_raised_eyebrow:

Lees op Twitter dat die er ook al is!

1 like

Kan je dat bevestigen Luc?

Hij is er ps4 ben hem nu aan het downloaden.

Fijn dat de patch er is en de vreugde gedeeld wordt. Hebben degenen die reageerden (buiten @soccerplayer) nog iets te zeggen over mijn vraag? Of zal ik de swap Bernardo Silva (in), Lucas Torreira (out) meteen doorvoeren?

Als je Bernando Silva kan weglokken bij Man City, zou ik alleszins niet twijfelen … Topper, de Portugees!

1 like

Ben ik het mee eens. Ook handig dat hij op de flank kan spelen indien nodig.

1 like

Ik ga een carriere beginnen met HSV, en dan uiteraard met Rafael van der Vaart als coach!
Mjin idee is dan om Nederlandse spelers te halen, wisselspelers in de Bundesliga 1 of talenten uit de bundesliga 2 te halen. Iemand ideeën?

Gravenbergh van Ajax, in hem kun je een nieuwe Nigel de Jong zien. Eerder shopte HSV bij Sparta door van Drongelen te halen. Ik zou echter niet meer dan twee Nederlanders halen, meestal word je daar op afgerekend als het niet goed gaat bijvoorbeeld.

1 like

Kan me niet voorstellen dat Gravenberch naar HSV zou gaan. Getalenteerde jongen bij Ajax, ga je niet naar Bundesliga 2, ook al is het HSV dan mogelijk promoveert. Misschien Rekik, Hoedt, Diks of Hoogma als je richting promotie gaat?

@Joostvans Bernardo Silva lijkt mij een top aankoop voor het middenveld van Barcelona! Denk dat hij heel goed in de Iniesta rol kan spelen. Ben wel benieuwd wat je dan met Alena gaat doen en of hij nog veel speeltijd gaat krijgen.

Ik heb met mijn Werder Bremen-carriere Leo Jaba van Paok en Maehle gekocht van Krc Genk. Hoe realistisch is dat in jullie ogen?

Een linksback back up voor Shaw bij united

Iemand suggesties?

Leo jaba vind ik zeker kunnen, maehle kan volgens mij hoger mikken.

Chilwell, Digne of Telles

Ik ben zojuist begonnen als Fernando Hierro bij Real Betis Balompié en ben een beetje door de selectie aan het rondneuzen.

Wat me direct opvalt is het verschil tussen de CV’s en backs, waar de centrale posities beduidend beter bezet zijn. Mijn plan is daarom ook om tegen de mindere broeders met drie verdedigers te gaan spelen, zodat er een positie in de spits bij komt. Het probleem is echter dat ik met Iglesias en Loren maar twee basiswaardige spitsen heb. Ik heb hier dus geen back-up voor. Ook zijn beide spitsen niet snel. Ik zou daarom graag een snelle spits aan mijn selectie toe willen voegen, die met Loren samen strijdt om een plek op de bank achter Iglesias, maar waar ik wel mee kan spelen tegen de zwakke broeders. Alles nog even samengevat:

Positie: Spits
Leeftijd: 22-28
ALG: 78-80
Kenmerk: Snel
Naar: Real Betis Balompié
Budget: 3 tot 5 miljoen

Ik denk spontaan aan Portu (Sociedad), Unal & Sandro (Valladolid) binnen LaLiga? Ik ken alleen hun algemeen & prijs niet …

1 like

Ik heb even opgezocht. Unal heeft maar 72 snelheid en past daardoor niet in het profiel wat ik wil halen. Sandro is geleend van Everton dus is ook geen optie. Portu is in juli pas bij de club gekomen en wil deze daarom niet verlaten. Bedankt voor het meedenken, maar ik zoek dus even verder. :slight_smile: