Update is uit jongens
Precies net als mn eerste ronde in de voorbereiding begint… Haha. Ga toch maar even overnieuw beginnen en dit zien als oefening.
Hahah, had ik niet verwacht.
Ben om 17:00 begonnen met een save. Denk dat ik maar even opnieuw moet beginnen
Ik ga waarschijnlijk de update downloaden en opnieuw beginnen totdat hij besluit niet te stoppen.
Wat is jullie mening over het nieuwe trainen?
Persoonlijk heb ik er nu al erg mijn twijfels over (na een paar uurtjes spelen). Ik vind het al te bizar voor woorden dat ik alle trainingdrills één keer moet spelen om resultaat te halen. Op die manier duurt het een hele tijd voordat je echt van start kan gaan met je carrière.
Ook over ‘sharpness’ heb ik erg mijn twijfels. Tot nu toe lijkt het mij vrij gemakkelijk om spelers op een hoog ‘sharpness level’ te brengen en ik vind de gevolgen die dat heeft voor de stats veel te OP. Vrijwel al mijn basisspelers hebben nu hebben +5 t/m +9(!) bij hun stats staan. De uitdaging verdwijnt erg snel snel op deze manier.
Het idee hierachter is goed, maar over de uitwerking ben ik tot nu toe niet te spreken.
Als ik een wedstrijd wil starten dan blijft ie regelmatig hangen bij de skills training. Er is dan geen mogelijkheid om op start te drukken. Nog meer mensen last van?
Ik deel je mening. Bijkomend irritant is dat je geen vaste oefeningen kan instellen, waardoor je veel tijd kwijt bent met de juiste skill games en spelers te selecteren.
Klinkt voor mij als trainingen bij de vorige FIFA: overslaan
Laat maar weten of dat gelukt is, ben benieuwd!
Hallo,
Ik had een vraag, als je nu Fifa21 koopt voor xbox one, deze is dan ook geldig op de Xbox Series…
Maar ik wil juist de Playstation 5 kopen, zou ik die van Xbox One dan daarvoor kunnen gebruiken ?
Hoi @hari050,
Dat is helaas niet mogelijk. Je gratis upgrade voor FIFA 21 op Xbox One kan je alleen meenemen naar de Xbox Series.
Vraagje met betrekking tot de transferinstellingen bij CM, nadat een aantal al een paar dagen bezig zijn/getest hebben: merken jullie verschil bij de transfers verricht door de computer? En: merk je verschil met FIFA20? Voorbeeldje van laatst dat voorbij kwam, was niet heel hoopvol. Ben benieuwd of het inmiddels anders is na langer spelen/updates.
Ik ben net begonnen met een ‘test’ carrière met Ajax. Hoe heb jij de kalender ingericht aangaande trainen? Normaliter trainen profs natuurlijk bijna elke dag. Ik verwacht dat dat in FIFA een slechte invloed heeft op het uithoudingsvermogen. Dus periodiek trainen lijkt mij in deze de beste optie? Correct?
Nog een vraag: de nieuwste update herbergt de laatste transfers, maar doordat er nu een internationale break is, zijn de basiself opstellingen niet gewijzigd. Merken jullie in CM ook dat de aankopen/betere spelers op de bank plaatsnemen of herstelt de computer dat?
Ja, ik heb tot nu schijnt periodiek trainen de beste optie op te zijn. Het beste is om je bank- en reservespelers te trainen. Je basisspelers zullen in principe genoeg sharpness krijgen door het spelen van wedstrijden. Op Youtube staan verschillende tutorials hoe je training het beste kan inrichten.
Wat ik ook doe en wat lijkt te werken voor sharpness is bijvoorbeeld in interlandperiodes drie traingsn achter elkaar spelen, dan hersteldag en rustdag. Dan zijn de spelers fit en scherp tijdens de wedstrijden.
Beste is ook alle trainingen met een A behalen, kan je daarna veel makkelijker simuleren en scheelt het enorm veel tijd.
Tot nu toe steeds tegen de sterkste elf gespeeld. Zojuist tegen United, was enkel Pogba afwezig. Bleek achteraf geblesseerd te zijn. Ik kijk ook vaak teamstatistieken van alle clubs, op zoek naar spelers die nooit/zelden spelen om ze eventueel te kopen. Nu merkte ik op dat er weer veel gerouleerd word tussen keepers.
Heb zelf transfers op strict staan, voorlopig denk ik dat het alleen mezelf betreft. Sommige spelers gaan overal heen. Zoals vele Engelse die weer naar de Serie A vertrekken.
Ik heb al tegen een Brighton gespeeld met Lamptey in de as van een driemansdefensie en Veltman als rechtervleugel, terwijl het uiteraard andersom moet zijn. De volgende match speelde Manquillo als centrale middenvelder bij Newcastle.
Oh dat is wel heel matig. Veltman rb kan op zich wel. Speelde hij ook regelmatig bij Ajax uit nood.
Het spijt me om het te zeggen, maar ik moet toch wel enigszins in mijn vuistje lachen als ik de comments hier & elders op het internet lees van mensen die de game en met name careermode spelen.
Je zag het al van mijlen ver aankomen dat de changes oppervlakkig zouden zijn en dat trainen de 1e of 2e keer leuk is en dat het voor de rest een zeer matig zoethoudertje is. Ondertussen moet ik, zoals anderen al opmerkten in dit draadje, de eerste positieve reviews/meningen over competitor mode nog zien te vinden.
Blij dat ik de jaarlijkse verslaving sinds 1998 heb kunnen controleren en de game heb laten liggen. De next-gen versie van de game gaat niet veel beter zijn als je naar de huidige staat van deze game kijkt en het verleden bij de PS4/X360 releases. Transfers die al jaren brak zijn en de wenkbrouwen doen fronsen, verdediging van de AI is een fabeltje en noem zo nog maar een aantal zwakke punten die je door de jaren heen ziet terugkomen. Enkel de PC versie is wellicht nog te redden met mods, de rest is ten dode opgeschreven.