FIFA 21 - Algemene Discussie Topic

Overdrijven is ook een vak de gameplay speelt veel realistischer en vond de trainingen stuk beter inplaats van dat je iemand plus 13 per seizoen kan trainen

De eerste drills moet je even handmatig trainen, zeker nu in het begin wel grappig want zo leer je weer wat meer. Daarna kun je simuleren, in team management heb ik altijd een basis 11 en een reserve 11, daarmee switch ik dan de trainingen.

Verder vind ik het heel fijn dat je zelf de loop lijn van je speler zonder bal kunt besturen wanneer je een 1-2 aan gaat.

Ik heb het trainen nu al wel een beetje gezien. Het neemt te veel tijd in beslag. Door met 2 formaties te werken, denk ik dat je hier het minste tijd aan kwijt bent.

Moet zeggen dat ik je opmerking ietwat overdreven vind. Het spel is inderdaad niet zoals veel carrière spelers alles het liefste zouden zien, maar hadden we verwacht dat alles ineens veranderd zou zijn? Ik in elk geval niet.

Ondanks dat sommige nieuwe dingen als ‘zoethouders’ gezien kunnen worden, merk ik dat het spel lang niet zo slecht is als afgelopen jaar rond deze tijd, toen het regende aan klachten.

Al met al hou ik er gewoon van om FIFA te spelen en zeker CM dus dat er iets van nieuwe aanpassingen zijn + een betere gameplay + de nieuwste selectie i.p.v. deze zelf moeten aanpassen, is voor mij het geld wat ik er voor betaald heb al waard. Dus ik persoonlijk zou het spel gewoon aanraden, mits je een fanatieke speler bent en er het geld voor hebt natuurlijk.

1 like

Ieder zijn mening, die respecteer ik ook.

Ik ben alleen enorm teleurgesteld met Fifa 19 en vooral 20 toen ik die vorig jaar kocht. Fifa is de enige game die ik al jaren lang elke dag van de week kon oppakken en dat plezier is de laatste 2 jaar verdwenen.

Ik kreeg dit jaar weer hetzelfde gevoel toen ik de pitchnotes van Fifa 21 had gelezen en dat is gewoon een opeenstapeling van alle teleurstellingen van de afgelopen jaren. Dat is het gebrek aan diepgang en noemenswaardige veranderingen in careermode, ergernissen in gameplay tijdens de wedstrijden en ook het beleid dat EA voert.

Misschien ben ik ook maar een oude zeikerd die zich te lang vasthoud aan de edities en herinneringen van vroeger.

Ik vind dat je wel degelijk een punt heb. Tuurlijk zijn er dit jaar een paar mooie veranderingen gedaan. Player development is één van de beste veranderingen ooit in FIFA naar mijn mening. De training is op zich wel oké, al kost het aan het begin behoorlijk veel tijd. Het enige wat mij echt stoort aan FIFA 21 career mode is de sharpness. Deze is totaal niet gebalanceerd en veel te OP.

Even een voorbeeldje van hoe belabberd sharpness is uitgewerkt.
Ik ben met Norwich gestart en zonder één officiële wedstrijd te spelen heeft mijn volledige basis elf en de bank +3 t/m +5 bij hun overall staan. Een aantal stats krijgen al helemaal een veel te hoge boost. Pukki heeft bijvoorbeeld +9 bij afmaken en Cantwell +7 bij dribbelen. Voor mij maakt dit career mode echt onspeelbaar. Ik tik mijn tegenstanders nu met gemak weg, wat ik ook probeer met sliders en difficulty. Wat mij betreft mogen stats voor maximaal 3 punten geboost worden.

Er is geen manier om transfervrije spelers in de game te krijgen of wel? Jack Wilshere is bijvoorbeeld nu transfervrij, nadat zijn contract is ontbonden bij West Ham United. Alleen EA haalt hem daarna meteen uit CM.

Ea leeft van FUT en de rest word minimaal bijgewerkt om ze zoet te houden. Al vijf edities lang is er niet heel veel veranderingen. Neem de persconferenties dit seizoen. Gewoon gekopiëerd en geplakt, geen nieuwe twist of andere vragen. Zeer matig.

Hoi leden ik heb een vraag over de speelkalender in carriere, bij mij arsenal carriere zie ik dat het niet de officiele speelkalender is zoals in het echt. Weet iemand hoe dit komt?

Gok ivm Corona. Speelkalenders zijn nu anders ingedeeld als normaal.

Net opnieuw begonnen en Messi’s contract verlengd met twee extra jaren. Hij is nu dus verbonden aan de club tot 2023.

1 like

Hoe bedoel je, met twee formaties werken?

Een team de basis. Andere team de wissels spelers die kun je ook trainen. Dus eigenlijk maak je 2 opstellingen. Dan heb je 2 teams. Die jij dan kunt gaan trainen.

Ik heb een pot of 10-15 gespeeld en de conclusie is, voor het zoveelste jaar op rij, dat het spel weer veel te makkelijk is. Snapt de computer wel dat het de bedoeling is om te scoren? Wederom een enorme teleurstelling. FIFA zal ook dit jaar weer in het teken staan van co-op, wat ik nog wel een uur of 10 per week speel. Dus het geld haal ik er wel uit. Maar jammer dat een carriere er voor mij weer niet in zit.

De gameplay vind ik fijner aanvoelen, ik heb het idee dat je wat vrijer kunt spelen. Ik scoor ook op verschillende manieren, terwijl ik op FIFA 20 steeds op dezelfde manier scoorde. Voor zover FIFA 21 offline voor mij, ik stap weer in m’n F1. Daar zit tenminste wél uitdaging in.

1 like

Heb je al sliders gebruikt? Ik speel al tijden op wereldklasse maar heb hem nu toch maar een niveautje hoger gezet.

In mijn carrière met Ajax kan ik geen spelers kopen van AZ omdat het een rivaliserende club is… :see_no_evil: Ik heb de optie aangaande transfers op streng gezet. Nu krijg ik wel een leenbieding van PSV om Traoré te huren.:joy: Ik kan bij PSV ook spelers kopen. Deze tegenstrijdigheid is wel bijzonder.

Ja, de sliders maakte het aanvallend iets lastiger, maar verdedigend niet. De tegenstander probeert gewoon niet te scoren. De bal gaat naar een vleugelspeler, terug naar de back, terug naar de vleugelspeler en zo verder. Zelfs al staat de spits vrij. Ik heb hem even op manual gezet, zodat ik meer balverlies zou lijden. De enige tegendoelpunten waren blunders van mij waarbij ik de bal aan hun spits gaf in mijn zestien. Ik kan verder gewoon m’n controleren loslaten en nog scoort de computer niet. Ik hou die sliders in de gaten, als er updates komen die ik misschien nog een poging, maar verder zit het er niet in. Ik heb overigens op zowel legendarisch als ultiem gespeeld, met en zonder sliders en zowel met als zonder competitor mode. En dus op manual… competitor mode vind ik overigens een kansloze toevoeging. Had heel leuk kunnen zijn, maar niet goed toegepast door EA.

2 likes

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ben vandaag druk bezig geweest met sliders, maar heb nog niet de juiste set gevonden. Helaas zijn er op internet ook nog niet veel slider sets beschikbaar. Ik heb wel het idee dat het dit jaar makkelijker gaat dan normaal.
Wat sowieso lijkt te helpen is competitor mode uitzetten. Spelers schieten dan veel sneller, anders zijn ze eerder geneigd de bal aan de voet te houden om een klein ‘‘trucje’’ te doen.

Heb je ultiem al geprobeerd?

Ja ultiem heb ik ook geprobeerd. Maar dat helpt ook niet. Het enige wat ik kan bedenken, dat heb ik op FIFA 18 en 19 gedaan, is de sliders onrealistisch maken zodat de tegenstander tot scoren komt. Dus bijvoorbeeld de kans op een slechte pass en slecht schot verkleinen. Wat je dan alleen krijgt, is dat VVV goals scoort die Barca niet eens kan maken…

1 like

De topspelers zullen niet meer random naar lagere clubs gaan als je transfers op strict hebt. Zeker met een aflopend contract of lange staat van dienst zoals Messi die Barcelona niet verlaat.

1 like