Ik heb juist vaak voor dat het 2 minuten extra is en dat op het moment het zover is ik alleen door ben aan de 16 en de scheids gewoon af fluit. Moest ik 5 à 10 jaar jonger zijn geweest had ik de afgelopen weken al enkele nieuwe controllers moeten nieuw aankopen.
Met controllers slopen ben ik pas een jaar gestopt en ik ben 35
Ook al drie keer gehad dat hij floot voor rust terwijl er een veel belovende aanval was.
Hebben jullie in jullie CM ook dat spelers nooit geleend kunnen worden? Ik kom wel tot overeenstemming met de clubs maar de spelers willen nooit komen. Ik speel met Sunderland en zit in het tweede seizoen (ben gepromoveerd naar de Championship). Als voorbeeld haal ik Kenneth Taylor aan van Ajax, geen onrealistische speler om naar de Championship te halen lijkt mij.
Mij valt op dat de gameplay “moeilijker” is geworden. In mijn vorige (eerste) seizoen won ik bijna alle wedstrijden met speels gemak, nu gaat het een stuk moeizamer. Vooral de keepers redden veel meer schoten en zijn beter geworden. Ik haal in ieder geval meer plezier uit de wedstrijden.
Zou het niveau niet kunnen komen door de divisie waarin je nu speelt t.o.v. vorig seizoen? Ik speel nu bijvoorbeeld met Wigan Athletic in de League Two, en dat gaat mij ook makkelijker af dan toen ik met mijn vorige carriere nog in de Primera Division speelde. Met andere woorden, ik merk gigantisch niveauverschil v.w.b. de tegenstanders. Er worden veel meer steken laten vallen waardoor ik er makkelijk tegen kan spelen, ondanks dat mijn spelers ook van een minder niveau zijn dan van bijvoorbeeld een CL-kandidaat club.
Is er eigenlijk iets bekend over het feit dat de VAR (nog) niet in de game verwerkt is? Het is nu al een tijdje ingevoerd in real life, maar het zit nu niet in FIFA en voor zover ik weet/gelezen heb ook niet in PES. Van PES snap ik het enigszins omdat ze nu slechts een geüpdate PES 20 hebben uitgebracht en volgend jaar met de nieuwe engine een compleet nieuw spel zullen releasen. Maar voor wat betreft FIFA…?
De scheidsrechter in FIFA is inprincipe zo geprogrammeerd dat deze geen fouten maakt, net als de grensrechter die buitenspel altijd zal aangeven als er sprake is van buitenspel (al is het maar één mm). Ook ‘ziet’ de scheidsrechter alles, als je bijvoorbeeld vol van achteren iemand neermaait terwijl de scheids de andere kant op kijkt zal je toch rood krijgen. Wat is dan de toegevoegde waarde van de VAR? Verder kan je heel veel dingen waarvoor je de VAR nodig zou hebben in FIFA ook niet. Geen schwalbes, ellebogen en slaande bewegingen. Bij een staande tackle zal je ook nooit per ongeluk met gestrekt been op iemand z’n enkel of hakken gaan staan dat je denkt he dit is buitensporig inkomen. Het toevoegen van de VAR zou dan louter gaan om het toevoegen van extra animatie.
@db1512 los van extra animatie inderdaad, zou de VAR gebruikt kunnen worden bij de afgekeurde buitenspelgoals. Daarbij maak ik vaak genoeg mee dat ik afgefloten wordt voor buitenspel, terwijl er ineens geen herhaling bekeken kan worden waarbij je met de controlelijnen kan zien of dat ook echt zo is. Daardoor krijg ik altijd het gevoel alsof de grensrechter er naast zit haha. Daarbij zou met de VAR de scheids en grensrechters andersom geprogrammeerd kunnen worden waardoor ze dus wel eens ernaast zouden kunnen zitten… Of een keeper die te vroeg van de lijn komt bij het nemen van een penalty enz.
Denk dat het geen goede toevoeging zou zijn. Klik nu ook al vaak door als de camera op het publiek staat gericht of een andere animatie word vertoond. Het zal alleen maar ergernis oproepen
Zou je denken? Meer ergernis dan het feit dat het spel 10 jaar lang hetzelfde blijft zonder nieuwe features etc? Wat zeg ik? Misschien alleen maar slechter wordt gezien het aantal bugs en continu updates die ‘nodig zijn’.
Dit is natuurlijk een beetje een gekke vergelijking. Ja je hebt gelijk dat het spel momenteel vol bugs en fouten zit, maar de ergernis die dat oplevert wordt niet verholpen door het toevoegen van de VAR aan het spel.
Wat je trouwens zegt over controlelijnen bij buitenspel, dat is er toch gewoon? Daarnaast zou het anders programmeren van de arbitrage zouden die wel fouten gaan maken, die vervolgens teruggedraaid worden door de VAR, toch alleen maar meer tijd kosten zonder dat het echt wat toevoegd? Zelfde met keepers die te vroeg van de lijn komen, waarom zou je dat als speler doen als je dan opnieuw een penal tegen krijgt?
Bij een wissel direct na buitenspel situatie krijg je vaak geen herhaling met de blauwe/rode lijn. Fifa is zo geprogrammeerd dat dit als het ware al de VAR is. Net als doellijntechnologie. De bugs zitten in alle spellen. Ea kan beter tijd steken in de gamemode, gameplay dan in VAR animatie.
Het was slechts een out of the blue vraag he? Tuurlijk valt of staat de game niet met slechts zo’n toevoeging. Maar door de jaren heen lijkt het mij toch wel de bedoeling om een steeds realistischer simulatiespel neer te zetten dat een afspiegeling is van het werkelijke voetbal? Tuurlijk gaan de gameplay en gamemodes voor, maar zulke dingen kunnen net de kers op de taart vormen. Net als sinds kort de grote spandoeken etc bij de opkomst, die de sfeerbeleving ten goede komen. Het is aan de speler of die zelf op dat moment door klikt of het toch wil zien. Dat was mijn idee bij deze suggestie of eigenlijk navraag 
Voor mij mag VAR er in, maar alleen met een optie om het aan of af te zetten.
Iets anders: hebben jullie het ook voor dat FIFA soms echt supervlot loopt en heerlijk speelt, en de andere keer er veel button lag is, alles stroef loopt en dat dat ook de tegenstander lijkt te beïnvloeden? Geen enkele speler kan dan een bal deftig controlleren, animaties lijken niet goed te lopen, geblokte schoten of passes blijven een beetje steken in plaats van goed weg te botsen, …
Spelers uitlenen loont zich in FIFA 21 wel heel erg!
RVA Xavier Amaechi ging van 64 naar 69 in 6 maanden tijd, alleen heeft Inter Miami een optie tot koop, inschattingsfoutje…
Kan je bij die koopoptie deals de speler terug halen voor ze de koopoptie lichten?
Tossen voor de wedstrijd om een kant te kiezen zou ik persoonlijk ook een leuke toevoeging vinden aan het spel.
Sommige ploegen houden me tegen om er een carriere mee te starten zoals bv. Tottenham als je in de tweede helft niet naar je eigen ‘harde kern’ kan spelen.
Dat denk ik wel, maar ga ik niet doen.
Is ook iets wat mij al jaren irriteert. Overigens hebben ze het dit jaar voor Liverpool veranderd. Zij zijn (zover ik weet) de enige thuisploeg die nu in de eerste helft het rechterdoel aanvalt, zodat je in de tweede helft richting de Kop speelt. Vraag me alleen wel af waarom ze dit ook niet voor andere ploegen doen waar je nu in de tweede helft richting het uitvak speelt.
De thuisploeg loopt ook al jarenlang langs de tegenpartij om handjes te geven. Dit terwijl het juist andersom is. De thuisploeg blijft altijd staan. Zeer irritant als je dat eenmaal opgevallen is.