FIFA 21 - Algemene Discussie Topic

Ahja,van die kan het dan weer wel?
Zou er een grote fan van Liverpool bij EASports werken misschien,:shushing_face::thinking::shushing_face:

1 like

Ibrahimovic gaat aardig tekeer op twitter tegen EA. Misschien toch nog snel een carrière met AC Milan beginnen voor hij er uit ligt?

Blijft wel een geweldige man. Ik geniet nog altijd van hem.

Ja gek dat die opeens daarover begint terwijl hij eig al jaren in het spel zit. Hopelijk wordt er niets groots van gemaakt. Stel je voor dat iedere speler zo zou reageren en een soort van vergoeding eist… Zit je in Fifa 21 waarschijnlijk zonder enige real faces.

Beetje laat zou je zeggen inderdaad. Komt vooral doordat David Beckham een bedrag van 40 miljoen gekregen heeft van EA voor zijn game face, eventuele deelname aan Volta en andere commerciële doeleinden. Benieuwd of dit een staartje gaat krijgen en ook andere spelers hier mee in gaan.

Zag dat Bale het getweet had, die stond een paar jaar terug nog een dag in die studio zodat zijn unieke vrije trap aanloop in het spel geïmplementeerd kon worden…:sweat_smile:

De case is overigens best interessant, hoe kan het dan FIFpro hierover gaat zonder dat spelers een contract zouden hebben met FIFpro? Namens wie handelt FIFpro?

“I was put there without any real knowledge through some weird manouver.”

1 like

Ik neem aan dat EA dit juridisch wel heeft dichtgetimmerd, al is dit overigens de reden waarom er geen spelers uit de Braziliaanse competitie in het spel zitten.

40 miljoen voor Beckham is natuurlijk echt te bizar voor woorden, daarvoor hadden ze toch ook wel de licenties van Juventus, Roma, stadions van Bayern en Barca + nog wat competities kunnen krijgen?

Zijn met name op VI wel wat artikelen te vinden (interview met Van Seggelen, oud vakbondsleider FIFpro) over die rechten. Als ik dat lees heeft Zlatan geen poot om op te staan, FIFpro is de vakbond waar de Serie A zich bij aangesloten heeft (net als heel veel andere competities) en die gaat akkoord met het verkopen van de rechten. De FIFpro doet de onderhandelingen met EA en hiervan houden ze zo’n 10% zelf om hun vakbondswerk te doen, de overige 90% gaat naar de bonden/competities. Als ik die Van Seggelen mag geloven stelt dit bedrag niet heel veel voor (€8 miljoen voor de rechten om gebruik te mogen maken van officiële namen van spelers en clubs), verdeel je dit over de spelers dan blijft er heel weinig over.

Het echt grote geld zit hem waarschijnlijk in de deals die EA met de clubs sluit en niet met de FIFpro. De Premier League, La Liga en Bundesliga zullen ongetwijfeld een riantere vergoeding krijgen voor het beschikbaar stellen van al hun content dan de FIFpro krijgt voor enkel het vrijgeven van de namen van spelers, die facescans staat los van de FIFpro. Dat Beckham zoveel krijgt heeft enerzijds te maken met dat hij geen club heeft en de FIFpro daar dus niks over te zeggen heeft. 40 miljoen is veel, maar wat zouden Mbappé, Hazard, Pogba, Felix etc. krijgen voor wat zij doen? De reden dat Zlatan niks van EA krijgt heeft er waarschijnlijk eerder mee te maken dat EA hem dus niet als coverstar/promoter hoeft.

Grappig gegeven over dit soort bedragen/deals:
NBA-ster LeBron James heeft in 2011 een deal gesloten met Fenway Sports Group, als partner voor zijn (sport)marketing. Nu is deze partij de eigenaar van Liverpool F.C. en LeBron James heeft als onderdeel van deze deal een 2% minderheidsbelang in de club gekregen. Het komt vaker voor in de Verenigde Staten, dat atleten/‘sterren’ een percentage van een onderneming krijgen in plaats van een vastgesteld bedrag. In 2011 werd die 2% geschat op zo’n 6.5 miljoen USD. Inmiddels wordt de waarde geschat op 43.6 miljoen USD, door de toename van waarde/gelden in de Premier League en de prestaties van de club. Goed bedacht… :wink:

1 like

Ik heb vanavond naar Fc Barcelona zitten kijken. Het valt mij op dat Barcelona zonder Messi veel beter speelt. Vond ze echt fris spelen. Afgelopen weekend tegen Madrid was het slecht. Ik heb vanavond nog eens genoten van Barcelona.

2 likes

Waar kan je zien hoeveel wedstrijden een speler heeft gespeeld bij zijn club in een andere league weet iemand dat op de ps4?

Van landelijke competities is dit niet mogelijk, wel van de Champions League en Europa League.

Dit schijnt te maken te hebben met de rekenkracht, dus wellicht dat met de next gen dit soort zaken wel mogelijk zijn!

2 likes

Volgensmij is dit nieuw ik heb het in elk geval nog nooit gezien. Ben benieuwd of ze hem ook echt terug zullen halen.

Ja had ik ook voor bij mijn carrière met Norwich. Is effectief teruggehaald na een tweede mail in januari.

Inderdaad, bij mij ook gebeurd. Speler wordt inderdaad terug gehaald in winter bij te weinig speeltijd

Moet zeggen dat ik dat wel een leuke toevoeging vind.

Ik vond het bij Barça wel chill, haha! Niks doen en weg waren ze.

2 likes

Ik had bij m’n carrière met PEC Zwolle Pherai als huurling van BVB. Die is, ondanks dat hij meer speeltijd kreeg, alsnog teruggehaald…

Heb ik ook gehad. Ik had een speler gehuurd die ik gebruikt voor de rotatie. Kwam ongeveer 80% van de wedstrijden erin als invaller en kreeg zo nu en dan ook een basisplaats. Uiteindelijk was hij betrokken in 24 van de 31 wedstrijden en is toen alsnog teruggehaald. Het lijkt erop dat je alleen spelers kan huren als je ze echt van plan bent om als basisspeler te gebruiken.

Desondanks wel een leuke toevoeging al had EA de eisen misschien iets omlaag moeten brengen.