FIFA 21 - Algemene Discussie Topic

Inmiddels komen de eerste beelden en ervaringen van FIFA21 op de PS5 binnen.

• Middenvelders verdedigen nog steeds niet mee, zoals ook op de PS4 het geval is.
  • Het simmen in CareerMode duurt langer dan op de PS4, waarschijnlijk doordat op de achtergrond nu ontzettend veel data wordt bijgehouden (vermoedelijk o.a. scherpte, vorm en dynamic potential voor AI teams).

Qua gameplay ben ik daar niet verrast over. Het is in principe nog steeds dezelfde game, maar dan met iets betere graphics en cut-scenes. Aangezien ik van plan ben om nog wel een jaartje op de PS4 te blijven hoop ik ook niet dat EA straks alleen maar aandacht in de PS5 versie gaat stoppen. Lijkt me behoorlijk vervelend en onlogisch als er een eventuele patch voor de gameplay op de PS5 komt, maar niet voor de PS4.

Ik zie wel dat ze een aantal leuke cut-scenes hebben toegevoegd. Zo heb ik gezien dat Klopp een overwinning viert net als in het echt (spelers knuffelen en de supporters opjagen).

Ik heb weer iets nieuws wat volgens mij sinds een update mis is gegaan: als ik tegen een goede tegenstander speel, is de tegenstander al redelijk snel in de wedstrijd collectief doodop? Ervaren meer mensen dit?

Die next-gen is blijkbaar vandaag al beschikbaar,maar is dit ook al mogelijk op de ps4 of gaat het hier voorlopig enkel over de ps5?

Of komt die next-gen er niet voor de ps4?

Ook last van in mijn CM bij Oranje

@Moreno zie hier het bericht dat ik vond via XGN:

Ik denk dat je iets door elkaar haalt…

Next-Gen gaat over de consoles, niet over games…

Ah oké,heb dus voor niks zitten wachten om te beginnen met een nieuwe carrière.
Bedankt voor de info!

Om maar even op mezelf terug te komen: EA heeft bij een vorige update de vermoeidheid bij hoog druk zetten (als tactiek) verhoogd. Dus bij mij zijn tegenstanders die hoog druk zetten nu na een uur spelen helemaal kapot. Denken ze überhaupt door als ze een wijziging willen doorvoeren? En testen ze het ook wel eens? Tsjonge zeg, wat een amateurs soms.

Overigens: is een dergelijk probleem ergens bij EA aan te kaarten? Waarschijnlijk hebben ze dit zelf niet eens in de gaten namelijk.

Als het gaat om career mode denk ik inderdaad niet dat ze patches testen. Anders zou je de visuele bugs die we dit jaar gehad hebben (met name die van de manager) toch wel moeten zien.

Als je een probleem wil aankaarten kan je volgens mij het beste naar help.ea.com of naar het forum van EA gaan.

1 like

Ah, merci, ga ik dat maar eens proberen.

Eerlijk gezegd heb ik weinig problemen met vermoeidheid in de carrière. Begrijp me niet verkeerd, door mijn gekozen tactiek zijn de spelers constant behoorlijk vermoeid. Maar dat is een gevolg van mijn keuzes, heb mijn spelers namelijk gevraagd om constant druk te zetten. Het dwingt me tot rouleren en het geven van kansen aan spelers die ik normaal gezien niet zou laten spelen. Ben juist blij met de keuzevrijheid de we krijgen van EA. Wil je minder vermoeidheid bij je spelers? Kies dan niet voor constante druk. Kies je juist voor extreme pressie en wil je de selectie daarop aanpassen? Dan heb je daarin ook een keuze. I like it.

Haha, dat is niet wat ik bedoelde. Ik bedoel dat door een recente update juist m’n tegenstanders helemaal bekaf zijn na ongeveer 60 minuten op de virtuele klok. Omdat je dat zelf dus juist niet bent (ik speel meestal ‘pressure on heavy touch’) loop je er het laatste half uur zo doorheen.

Verder ben ik inderdaad prima content met het huidige systeem, maar dan zouden ze wel even kunnen instellen wellicht dat je tegenstander een iets minder uitputtende tactiek hanteert.

Haha, dan heb ik niets gezegd. :wink:

1 like

Ondanks dat ik het outfit van de manager heb veranderd blijft hij in het thuis tenue rond lopen.

Ben ik de enige bij wie jeugdspelers (die in het eerste spelen) zonder reden dalen in hun potentie. Ik heb nu drie jeugdspelers gepromoveerd naar het eerste team. Alle drie maken ze veel minuten en staan de indicatoren voor dynamic potential (speeltijd, contract, teamprestatie en vorm) op groen. Desondanks zag ik dat al drie de spelers in hun potentie gedaald worden. Dus: een spelers die eerst ‘‘een mooi voor vooruitzicht’’ is naar ‘‘toont veel potentie’’ gegaan, enzovoort.

Zit je nu in de wintermaanden met je carrière? De jas die je manager aan heeft tijdens de winter, regen en sneeuw zorgt ervoor dat hij in het tenue staat.

Heb hem een trainingspak aangegeven, het is wel net februari. Zowel uit en thuis staat hij in zijn Newcastle tenue, met sponsor terwijl het team dat niet heeft.

Iemand al met Atalanta gespeeld? Zien jullie ook de nek van Lammers door z’n truitje heen steken, of ligt dat probleem bij mij?