FIFA 21 - Algemene Discussie Topic

Mijn broer heeft ook z’n PS5 binnen, nu is mijn vraag of hij op z’n toestel mijn kopie zou kunnen gebruiken? Zoja, ook voor de PS5-versie? Of is dit eenmalig te gebruiken?

Ik start zojuist fifa21 op. Laad mijn profiel, laad mijn Barca save game en op het moment dat ik mijn eerst volgende wedstrijd ga spelen (scheids wil gaan fluiten voor het begin) krijg ik de melding dat mijn profiel is afgemeld. Ik moet mij opnieuw aanmelden, zo niet keer ik terug naar het titelscherm. Het aanmelden (Xbox profiel) lukt niet meer. Nu kan ik dus niet gamen. Wat is hier aan de hand? Nog nooit eerder mee gemaakt.

Inmiddels de xbox opnieuw gestart en wordt mijn profiel wel ingeladen, zodra ik fifa21 wil staten gebeurd er niets en krijg ik ineens de melding dat het te lang duurde om het spel te starten. Na enkele keren proberen geraak ik weer in het spel. Vervolgens krijg ik dan weer een melding dat mijn profiel elders is ingeladen en sluit alles zich weer af. Vervolgens kan ik ook niet meer inloggen op xbox live

Weet niet in welk topic ik hiervoor moet zijn maar ik zou graag morgen een nieuwe carrière beginnen met KV Mechelen. Omdat dit een club is in de Belgische middenmoot met beperkte middelen wil ik vasthouen aan regels inzake transfers, contracten en dergelijke om niet te snel te groeien en toptransfers te doen en het realisme te houden. Beetje zoals ik hier gisteren zag passeren dat je na 5-6 waanzinnig succesvolle seizoenen met Newcastle spelers kaliber Donnarumma/de ligt zou kunnen halen. Dat wil ik (in verhouding) toch wat voorkomen.

Mechelen hun duurste inkomende transfer is momenteel 1-1.2 miljoen euro. Nu op fifa koop je hiervan helaas geen spelers dat basismateriaal kunnen zijn. Anderzijds wil ik wel voorkomen dat in seizoen 3-4 transfers lig te doen van 5-10 miljoen. Wat je ook hebt is dat je in fifa 1.5 miljoen moet betalen voor een speler die in het echt 3-4 zou kosten en net andersom.

Ik vraag me dus voornamelijk af welke regels jullie hiervoor zouden hanteren.

Wat je kan doen is het vergelijken met hun uitgaande transfers. Hoeveel uitgaande transfers per jaar doen ze, wat levert een uitgaande transfer op? Doordat je wss ook meer ontvangt in FIFA dan Mechelen in real life zou krijgen zou je daar een soort verhouding in kunnen vinden.

1 like

Wat ik in mijn carrière met Black Burn heb gedaan zou je ook kunnen doen dit kost echter wel wat extra tijd om het bij te houden.

  • ik begon met al het salaris van alle spelers bij elkaar op te tellen en aan de hand daarvan een salaris plafond te maken. Stel jou selectie verdient per week 100.000 bij elkaar dan kan je er voor kiezen om het salaris plafond op 110.000€ te zetten en dit met een bepaald percentage per jaar te laten stijgen.

  • geld van het voorseizoen gebruikte ik niet.

  • ik mocht niet meer uitgeven dan er binnenkwam aan transfers, seizoenkaarten en de helft van het competitie geld.

Je zal hiervoor een heel document moeten bijhouden en en af en toe en speler niet kunnen halen door het salarisplafond maar het houd het wel realistisch.

Ik hoop dat je hier wat mee kan.

2 likes

bedankt voor beide reacties, ik had inderdaad al het idee om het geld van het pre-season toernooi integraal naar de jeugdscouts te laten gaan om op die manier wel een jeugdteam te hebben, iets wat in het echt natuurlijk ook gewoon voltallig aanwezig is. Verder is het dus inderdaad interessant om niet meer uit te geven dan wat er binnenkomt aan transfers, werken met een salarisplafond is inderdaad ook een zeer goede tip. Dit is trouwens in kantoor op elk moment van de carrière bij te houden.

Het zal vooral lastiger worden vanaf seizoen 2 meestal krijg je dan een degelijk transferbudget naar belgische en nederlandse normen terwijl Mechelen momenteel met grote leningen zit door dat ze recent hun stadion volledig hebben herbouwd.

Belangrijkste is dan volgens mij dat ik vooral met jeugd werk, Mechelen is ook de club met de meeste speelminuten voor (voetbal)belgen dit seizoen dus dat ik de belgische identiteit ook kan behouden en dat ik het realisme kan behouden doormiddel van een salarisplafond, en in kantoor bij budget een positieve balans kan behouden en winstgevend blijf. In het achterhoofd moeten die lopende leningen natuurlijk blijven afbetaald worden :smiley:

Ik weet dat sommige leden regels hanteren een max aantal transfervrije spelers per seizoen te halen maar in het echt is dit bij een ploeg als Mechelen net hetgeen wat ze het meest gebruiken. Spelers die zonder club zitten of waarvan het contract afloopt gratis binnenhalen. Ik denk dat ik ook dit kan blijven toepassen zolang het salaris niet buitensporig is met de rest van de selectie en hun marktwaarde niet overdreven hoog ligt ten opzichte van de rest.

Ik speel net voor de 25 speelronde. Net daarvoor zie ik dat Hazard, Richarlison voorbij is en zijn 26e doelpunt had gemaakt. Vervolgens tijdens de wedstrijd hoor ik dat Hazard scoort tegen Eibar. Na de wedstrijd staat hij nog altijd op 26. Statistieken zijn dus al van te voren bij gewerkt.

1 like

Wat ik dan niet begrijp is wanneer je op dag van de match staat en simuleert en je carrière dan opnieuw opent om opnieuw te simuleren ook de wedstrijden van de pcu’/‘s anders zijn?

Het klopt wel wat @Spoon0612 zegt, dit is mij ook al meerdere malen opgevallen.

In mijn carrière had Alario (Leverkusen) 10 doelpunten gescoord. Voor de (gelijktijdige) wedstrijd begon kreeg ik een overzicht te zien met topscorers waar stond dat Alario op 12 stond. Leverkusen won met 3-1 met dus twee doelpunten van Alario…

Na een tijdje het hele plezier in Fifa verloren te hebben ben ik afgelopen week begonnen met de Ultimate RTG challenge.

  • Gestart met Bolton Wonderers;
  • Verboden om spelers te lenen;
  • Verboden om ook maar €1,- aan transfersommen te betalen;
  • Ik mag niet op sites kijken naar spelers met aflopende contracten. Dus ik ben volledig afhankelijk van mijn scouts en jeugdopleiding.

Tot nu toe wel het plezier weer kunnen terugvinden in deze challenge. Ben nu halverwege seizoen 1 en sta bovenaan. Benieuwd in hoe veel seizoenen ik kan promoveren naar de Premier League.

Ik speel alles op ultimate en competitemodus aan.

Ik weet niet of dit het goeie topic er voor is…

Maar hebben jullie er ook last van , dat als je een speler wilt huren, 9 van de 10 keer de speler als nog afwijst? Is best irritant. Ik zoek al een tijd talent volle spelers of spelers die bij hun huidige club weinig aan spelen toe komen, om te huren. Maar vaak lukt dat gewoon niet …

Het helpt meestal om te onderhandelen over een leenaanbieding. Het probleem ligt volgens mij in het salaris dat betaald moet worden door de andere club. Meestal komen zij met een voorstel waarmee je voor 40% meebetaald aan het salaris. Als je dat accepteert gaat de leendeal meestal door. Als je een leenaabieding krijgt met een koopoptie, moet je het delegeren naar een gewone leendeal (mits je daadwerkelijk geen koopoptie wil).

Overigens is voor mij het grootste probleem om leenaanbiedingen te krijgen. Met name voor spelers die zo rond de 60 ovr zitten krijg ik geen leenaanbiedingen. Erg frustrerend want hierdoor wordt werken met jeugdspelers een stuk lastiger.

Ah oke, dan probeer ik dat zometeen even , want talenten van bijvoorbeeld Bayern , bvb , Ajax , real Madrid enzo komen vaak niet… ook als ik bij mij 10% meer doe qua selaris overeenkomsten. Maar ik snap inderdaad dat dat erg frustrerend is ja,

Het probleem in jouw geval, @Kevinfifa2021, is niet zozeer de salarissen, maar dat de spelers zelf niet aan een kleinere club verhuurd willen worden. Slaat helemaal nergens op, maar zo is het spel helaas. Het enige wat je nog zou kunnen proberen is aan het begin van de Career Mode bij de set-up de onderhandelings strictheid (of wat de term ook is) op losjes te zetten. Maar als dat niet werkt, is er niks aan te doen vrees ik.

Verder heb ik hetzelfde probleem maar dan omgekeerd. Zoals @Remsko al zegt vallen de huuraanbiedingen gigantisch tegen. Ik verhuur jonge spelers van Ajax het liefst aan kleinere clubs uit de Eredivisie, zoals dat in het echt ook vaak gaat. Maar in plaats daarvan krijg ik alleen aanbiedingen van middenmotors uit de grote competities (Engeland, Duitsland, Spanje). Heel erg teleurstellend.

Klopt. Dat had is inderdaad meer mijn probleem. Ik had dat in FIFA 20 ook al, toen vaak met dat Nederlands talent bij Bayern. Hoe heet hij ook al weer? Hadden ze hem op de huurlikst gezet, en wou die niet komen. Ik weet zo geen leuke talenten meer die ik kan huren op zo’n manier… dat maakt carrière een stuk minder leuk voor mij

1 like

Ik scoorde een late goal waardoor je dus een nieuwe animatie te zien krijgt waarbij de stewards een paar supporters stonden tegen te houden. Zag er wel heel realistisch en cool uit.

Supporters? Super onrealistisch!

3 likes

Als er een nieuwe face scan is toegevoegd hoef je de save toch niet opnieuw te starten of wel?

Ik vrees van wel. Enkel updates van bestaande scans werken in bestaande saves.