Och, dat bestaat natuurlijk ook nog. Misschien twee keer gedaan.
Kan EA niet zien hoeveel the journey en volta zijn gespeeld, volgens mij in volta nog minder populair. Verwacht wel weer meer van career mode later…
Ik speel geen volta. Ik speel alleen Fut.
Omdat ik het echt super leuk om een eigen team team maken.
Ik hoop dat er nog Nederlandse icons bijkomen, maar ik denk het niet.
Ook ben ik benieuwd naar de rating van de spelers.
Ik heb volta zelfs nooit gespeeld, The Journey eigenlijk ook enkel het 1e seizoen als ik mij niet vergis de carrière trailer wordt waarschijnlijk morgen bekend gemaakt
Ik begin toch lichtjes zenuwachtig te worden, moet ik bekennen.
Ik ook EA is er weer maar eens in geslaagd ondanks eerdere teleurstellingen om ons toch warm te krijgen voor de nieuwe game. Het kan dus een enorme teleurstelling worden maar ergens verwacht ik toch een grote aanpassing
Dingen die niet naar voor geschoven werden maar mij wel opvielen in de trailer:
- nieuwe baard bij de zelf gemaakte trainer
- bij het trainen zijn er balkjes voor skill moves en weak foot
- meer types positie, zoals bombardier, penetrator, playmaking forward en pressing forward
- bij training van meerdere spelers lijkt het erop dat sharpness omhoog gaat, maar fitness omlaag
- bij een rustdag staat er ‘players are resting to gain back some fitness while losing some sharpness’
- moraal gaat naar beneden als er te veel getraind wordt
Ik ben wel redelijk enthousiast over de vernieuwingen, hopelijk is alles goed gebalanceerd.
Het nieuwe trainingssysteem zal wel even wennen zijn, maar wel fijn dat je nu ook meerdere spelers kunt trainen. Zo kan je een goede balans houden tussen oudere spelers, zodat ze niet snel dalen in ALG en jonge talenten.
Ook de verschillende opties om een wedstrijd in te gaan. Zo kan je mindere belangrijke wedstrijden simuleren en eventueel later inspringen. Zoals wedstrijden in de voorbereiding of Europese wedstrijden die nergens meer om gaan.
Wel benieuwd hoe het wisselen van posities gaat uitpakken. Niet dat uiteindelijk die heel vaak gaat voorkomen bij andere teams en dat iedereen op vreemde en onlogische posities komt te staan.
Wel benieuwd of er uiteindelijk nog iets is veranderd in de spelerscarrieré mode.
Ben heel benieuwd naar het omtrainen van spelers hun positie, zou heel vet zijn als je van die talentvolle rechtsbuiten nu een aanvallend ingestelde back kan maken omdat de concurrentie voorin te groot is.
Nog wat bemerkingen over de pitch notes:
- op zich zat ik niet te wachten op een interactive match simulation, maar het feit dat je er op elk moment in, uit, in en weer uit kan opent wel perspectieven. Bij 3-0 voor tegen een staartploeg zou ik er wel eens uit durven stappen, denk ik.
- een hele grote voor mij: ‘You can now see the Probable Opponent Line-Up’ voor de match, wat ik redelijk geweldig vind.
- het hele systeem met development plans voor spelers vind ik goed gevonden
- het systeem om spelers een nieuwe positie aan te leren lijkt op het eerste zicht ook goed in elkaar te zitten
- bij het simmuleren van groepstrainingen is het maximum cijfer het hoogste cijfer dat je behaalt hebt door het zelf te spelen. Vind ik wel tof, al vraag ik me af of dat dat overdraagbaar is tussen carrières
- sharpness fungeert echt als vorm, wat ik goed vind. Zo kan een speler met een mindere rating toch plots de voorkeur krijgen boven een betere speler die uit vorm is. Ik hoop alleen dat vorm ook beïnvloed wordt door matchen, en niet alleen door training. Van mij zou er zelfs een deel puur toeval bij mogen zitten, omdat vorm niet altijd te verklaren valt.
- spelers gaan nu minder tevreden zijn als ze niet op hun favoriete positie worden uitgespeeld
- bij een nieuwe carrière gaan er al jeugdscouts aanwezig zijn, en zelfs een aantal jeugdspelers!
- er is een optie om transfers moeilijker te maken. Daar staat ook bij dat 'player won’t be interested to move to a lower ranked leaugue or club that they have a grudge against. Benieuwd of dat laatste vooraf ingeschreven is, of dat spelers die grudges kunnen ontwikkelen.
Al bij al ben ik toch behoorlijk gehyped voor FIFA 21.
Zeker bij de jeugdspelers is dat omtrainen ook heel interessant. Hoe vaak kreeg ik wel geen links of rechtsachter van 1m96.
Ja, inderdaad. Of een linksback die rechtsvoetig is.
En body type als dat kon worden aangepast zou ook wel Nice zijn, soms heb je van die jeugdspelers van 1m82, 81kg en 80kracht om dan niet breder te zijn dan een lantaarnpaal.
Weten we ook al iets of je in carrière ook stadions kunt customizen zoals in FUT? En over nieuwe broadcast packages en stadions?
Stadions zullen vermoedelijk niet aangepast kunnen worden.
Hier meer info over broadcast packages: https://www.ea.com/games/fifa/pitch-notes/news/pitch-notes-fifa-21-career-mode-deep-dive?isLocalized=true#career-broadcast-improvements
Ah thanks, dat valt allebei een beetje tegen dus
Ik zie helaas geen functie om een vleugelverdediger in een centrale middenvelder te veranderen.
Al bekend welke league er dit jaar qua licenties onder handen genomen wordt; als in echte stadions, gamefaces Etc.
Kan daar nog niks over vinden