FIFA 21 - Algemene Discussie Topic

Hier het antwoord:

1 like

Hier nog wat interessante vragen in de Twitter Q&A:

1 like

Net even de trailer gekeken, heb nog geen tijd gehad om de pitch notes aandachtig door te lezen.

Eerste impressie is “meh”. Het simuleren van wedstrijden en tussentijds ingrijpen heeft er in het verleden ook al ingezeten. Positie trainen is op het begin even leuk en daarna word er niet meer naar gekeken. Hetzelfde is van toepassing op de fitness en wedstrijd scherpte van spelers. Het is leuk en aardig maar uiteindelijk is het niet doorslaggevend genoeg om er aandacht aan te besteden tijdens career mode.

Verbeterde AI zal na een paar patches ook wel het raam worden uitgegooid omdat alle flut malloten niet genoeg pace hebben. Het is elk jaar het zelfde liedje, gameplay is in de eerste week voor/na release prima en zodra er meer rotzooi op FUT uitkomt gaat alle balans het raam uit en is het compleet naar de tering geholpen.

Ik twijfel dit jaar ook sterk om de game voor PC te gaan halen, met name de mogelijkheden rondom modding spreken me erg aan.

Ook meer landen beschikbaar om te scouten en namen.

Antwoord van EA op Twitter:
We added more countries where you can send your Youth Scout to, such as Wales, Ukraine, Serbia, Albania, the Baltics, and more.

The database of names to pick from for Youth Players has increased to over 5000 first names and 8000 last names.

1 like

Dat laatste vind ik wel erg fijn. Mijn Italiaanse jeugdspelers hebben nu 9 van de 10 keer de achternaam Esposito.

:upside_down_face:

Dat van Roma wisten we helaas al, is alleszins nog beter dan Piemonte natuurlijk maar blijft wel een enorme domper van EA.

Net even alle pitch notes gelezen en ben toch wel erg enthousiast moet ik toegeven.

Allemaal leuk en aardig zo’n trainingssysteem, maar hoor niet echt iets over het verbeteren van zwaar onrealistische transfers, etc. Vind het zelf weer van die ‘detail’ aanpassingen, waardoor ik mij vast en zeker weer ga ergeren aan de problemen die er al jaren zijn.

In de pitch notes staat wel een redelijk gedetailleerde uitleg over de parameters die ze gebruiken bij het transfersysteem, wat me toch ietwat hoopvol stemt.

1 like

@Jordi ik heb vorig jaar een tijd volta gespeeld maar vond er persoonlijk niet heel veel aan. Had de verhaallijn binnen 1 week uitgespeeld.

Zie op Twitter voorbij komen dat de Serie B :it: niet in (de beta van) FIFA 21 zit. Zou die helemaal gaan verdwijnen…?

Niet dat ik ooit iets doe met die competitie, maar dat zou toch erg jammer zijn.

Ik heb het ook gelezen. Voor mensen die graag een carriere starten in Italië wel een flinke domper. Eerst Juve al met neppe naam, logo en shirts. Daarna volgt Roma en nu zelfs de hele Serie B eruit.

Ik hoop dat EA dit ‘goedmaakt’ door lekker veel clubs uit de CL en EL toe te voegen. De BATE’s, Ludogorets’, Partizan’s, etc. Dat maakt het spelen van de CL en EL nog leuker. En misschien nog een paar competities erbij… maar ik vrees er voor. Ik had ook ergens gelezen dat de Chileense competitie er uit zou gaan en dat de Paraguayaanse competitie erin zou komen dacht ik.

1 like

Uit een interview van 9lives met de developers van EA: “Teams met een eigen stadion moéten hier spelen. Mede door deze regels zal je ook geen echte coach zoals Jürgen Klopp of Pep Guardiola kunnen zijn. We kunnen hen geen andere teams laten managen. Er zijn dus geen toekomstplannen voor features als deze.”

Ja klopt zou jammer zijn, Franse Ligue 1 heeft dan weer wel weer de officiële omkadering had ik begrepen.

Serie B zit er niet in net als de Braziliaanse en Colombiaanse competitie

Had de Ligue 1 al hoor dacht ik

Ligue 1 was toch net zo dramatisch als de Serie A

Pre-Season scherm in FIFA 21 en ook de club van David Beckham (Inter Miami) lijkt in de game te zitten.

1 like

Ziet er ook wel realistischer uit, toch op dit beeld. Geen random clubs in Colombia, da’s al iets.