FIFA 21 - Algemene Discussie Topic

In mijn FM21 save met Barcelona is Nico op huurbasis bij Sevilla ('23-'24) uitgegroeid tot beste middenvelder van La Liga, lijkt de ideale vervanger van Busquets te zijn op CVM. Lijkt een erg getalenteerde speler.

1 like

Bij mij ook, maar dan in 22-23 op huurbasis bij Betis. Ik heb nu de onmogelijke taak om te kiezen tussen Lisandro Martinez, Orellana en Nico als opvolger van Busquets, die naar Japan is vertrokken.

1 like

@db1512, @Imparator, inmiddels heb ik hem handmatig toegevoegd aan mijn carrière (een speler zonder 2D-profiel in de Braziliaanse competitie opzoeken die op hem lijkt, naam veranderen en statistieken veranderen en daarna transfervrij naar de club halen). Goed om te horen dat hij indruk maakt op FM21, hopelijk kan hij in mijn carrière doorgroeien tot een betrouwbare stand-in van Rodrigo Hernández op langere termijn. Het is alleen jammer dat hij high/medium workrates heeft, misschien dat ik dat even handmatig verander.

1 like

Hoe zouden jullie een carrière met SM Caen in de ligue 2 realistisch houden?

@mart442 Door jezelf beperkingen op te leggen:

  • Spelers: Uit Frankrijk, of voormalige Frans-Afrikaanse kolonieën
  • Salarissen: De grootverdiener heeft een salaris van 9k, de meesten zitten onder 5k
  • Waarden: De spelers zijn € 4 mln of minder waard
  • Rating-Potentieel: Op één speler na, zit de selectie van Caen op een rating van 67 tot 71.
    De betere spelers hebben potentieel van 74 tot 79.
  • Transferrecords: SM Caen heeft -op één speler na- nooit meer dan €3 mln betaald voor een binnenkomende transfer. De uitzondering was een speler in 2008 voor €5 mln.

Als je deze regels kunt handhaven blijft het altijd een uitdaging :wink:

2 likes

Thanks hier ga ik zeker een aantal dingen van gebruiken en hoe zou je dat doen op het moment dat ik me als club heb ontwikkeld?

@mart442

Stel , je promoveert: dan kun je in seizoen 2 het salarisplafond verdubbelen (dus van maximaal 10k, naar maximaal 20k). Daarmee zou je betere spelers kunnen halen met hogere rating en beter potentieel. Dan zou je één enkele uitzondering kunnen maken op je recordtransfer; dus één speler die tussen 5 en 10 miljoen kost en een salaris van 10k tot 20k wenst te vangen. Voor SM Caen zou dit een absolute sterspeler zijn.

Als ik in mijn carriere de Champions League zou gaan halen met Ajax, plus het recente nieuwsfeitje dat Ajax weer bij de 20 meest waardevolle clubs zou behoren, dan zou ik in seizoen 3 mogelijk mijn salarisplafond kunnen ophogen van 30k naar 40 of zelfs 50k en dat biedt mij mogelijkheden een nieuwe categorie spelers te halen. Of niet, want dan zou het me te makkelijk afgaan en uitieindelijk is je vraag hoe een carriere realistisch en uitdagend te houden.

Het enige waar je altijd aan vastzit is de afkomst van spelers, dat zit gewoon in een club gebakken. Als Ajax een volwassen speler uit het buitenland wil halen (dus geen jeugdspelers), gaat het primair naar Scandinavië of naar Latijns-Amerika. Als het plots een batterij spelers uit -zeg- Oost-Europa zou toveren zou iedereen de wenkbrauwen fronsen. Hetzelfde geldt voor kleinere Franse clubs: die blijven altijd zoeken in eigen land of in voormalige kolonieën. Er zal bijvoorbeeld nooit een Duitser, Nederlander of Scandinaviër kiezen voor Caen, dus dat soort spelers vallen af (mits je de beperkingen aanhoudt).

1 like

Thanks, dit heeft heel erg geholpen ik ga het even uitwerken voor deze carrière specifiek.

Wel jammer dat het vierde shirt van Barcelona (geel rood verticaal gestreept) er niet in zit. Anders was ik zo opnieuw begonnen.

Beast Brobbey, wat een held…

Net de franse beker gewonnen met Lens door echt een waanzinnig gunstig programma gekregen te hebben.

Laatste 32: Stade Reims
Laatste 16: Dijon
Kwartfinale: Valenciennes (Ligue 2)
Halve finale: Montpellier
Finale: Angers

Er is nog een beker competitie. Coupe de France.

Ik speelde in het eerste seizoen maar 1? ik denk omdat 1vd 2 bekers enkel met ploegen uit de ligue 1 wordt gespeeld en dan beginnen ze bij de laatste 16 terwijl er 20 ploegen zijn.

Volgensmij zitten ze niet allebei in fifa.

Nee is uit fifa gehaald. Vorige fifa zaten er wel 2 in

1 like

Soms vraag je je echt af waarom fifa sommige dingen doet

Is niet fifa. Coupe de la ligue bestaat niet meer.
Afgeschaft. Finale 2020 was de laatste.

1 like

Dat wist ik niet eens zonde was wel een meerwaarde bij een carrière in Frankrijk.

Ik ben gisteren een spelers carrière gestart nu heb immer 6 wedstrijden opzitten en hebben we alleen gescoorde als ik een assist geef of hem zelf maak.
Weet iemand of het mogelijk is om je team ook aan scoren te krijgen zonder mijn hulp bij elke goal?

:question: Kun je de vraag herschrijven? Ik wil best helpen, alleen begrijp ik niet wat je schrijft…