FIFA 21 - Algemene Discussie Topic

Hij heeft een spelerscarriere gestart en na 6 wedstrijden heeft hij ik elke goal dat er gescoord werd een voet in. Dus of hij gaf de assist of hij scoorde zelf.

Ah, spelerscarrière! Kwartje viel niet meteen want we hebben inmiddels euro’s… :crazy_face: :euro:

Maar dat is toch alleen maar goed? Ik moet wel nageven, maar dat is in alle FIFA’s tot dusver geweest (sinds de jaren '90 eigenlijk) dat de AI heel omslachtig speelt om tot een goal te komen en dat is met iets als spelerscarrière niet veranderd; vandaar dat de kans dat je bij een goal betrokken bent, groot is: de meeste spelers spelen veel directer richting de goal dan de AI.

Kijk af en toe naar een sim en hoe de spelers zich bewegen, hoe vaak er heen en weer wordt gespeeld voordat er een schot op doel wordt gelost. De makers van het spel kunnen daar wel wat aan doen. Een rating voor speldirectheid: sommige clubs schieten heel vaak en heel direct op doel. Sommige clubs spelen inderdaad vaak rond voordat ze tot een doelpoging komen (Ajax is een goed voorbeeld). Maar daar zou het spel wel wat onderscheid in kunnen brengen.

Het team besturen ipv alleen de speler. AI is echt heel matig/statisch in het veld spel. Je kan het ook afwisselen (speler/team besturen) om het leuk te houden.

Bedankt allen, vind het spelen met het team alleen de fun weghalen. Ik moet het dus maar voor lief nemen dat ik heel veel moet scoren.

Je weet toch wel dat als de al de bal heeft en je drukt op rondje/bolletje dat de al naar doel schiet he? Dus jij kan perfect bepalen dat hij moet schieten

Iemand ervaring met Cody Gakpo in Fifa trouwens? Nog nooit gebruikt in een carrière maar zit wel een erg fijne speler uit om mee te spelen.

Klopt maar zonder dat ik de assist geef komen ze eigenlijk nooit in deze situatie.

Transfer aanvragen dan :smile:

1 like

Ik zit al 10 maand te wachten tot dit jeugdtalent 16 wordt. Gescout op 65 algemeen ondertussen nog net geen 69 algemeen. Potentie 88-94 en 200cm :smile:

Edit: uiteindelijk een heel jaar moeten wachten tot hij 16 werd. ‘Potentie om een topper te worden’ en bijna 70 algemeen. Meteen 2e keeper in mijn carrière.

1 like

Jezus wat een talent. Heb vandaag toevallig ook voor het eerste deze FIFA zo’n mega talent gescout. CAM, 15 jaar en 68 rated.

1 like

Heerlijk toch, ik heb het meeste succes in doelmannen en centrale verdedigers over het algemeen.

Mooie voornaam ook. 65 ALG

1 like

Kan je eens foto tonen van zijn stats?

Dit is die van mij:

Heeft wel een paar hele goeie kwaliteiten, maar over het algemeen is er nog veel werk aan de winkel bij hem.

1 like

Heerlijke speler toch al, indien zwakke been, afmaken, positie aanval en uithoudingsvermogen wat kan stijgen heb je er toch al meteen een erg goede speler bij in je selectie.

Is deze gescout met je Stuttgart story? Zou wel erg vet zijn!

1 like

Haha misschien…

Wat ik op YouTube heb gezien, is dat je aan de waarde van de speler meestal al kan zien of hij echt iets is. Wanneer deze tussen de €1.000.000 en €2.000.000 heb je al een aardig talent te pakken die als snel meekan in het eerste team, met 5 :star: & 5 :star: heb je deze talenten vaak te pakken.

Ook ik heb recentelijk een Amerikaans toptalent gescout. Met een aantal invalbeurten tussen de Europese wedstrijden door en een aantal basisplaatsen wilde ik hem een vaste basisplaats geven als LCV, raakt hij meteen voor drie maanden geblesseerd… !

1 like

Dat is balen, ziet er inderdaad ook een uitstekend talent uit voor een club als Zwolle.

Ik had in de vorige editie van FIFA met Sheffield United een spits met een 68 rating op 16-jarige leeftijd. Hij had ook al de leiderschap trait. Hij was eigenlijk de gedoodverfde toekomstige captain en clubicoon, maar ik verloor halverwege S2 de motivatie om verder te spelen.

1 like