FIFA 21 - Algemene Discussie Topic

afbeelding

Kwam deze tegen, weer niet zeker of deze ook officieel ergens gedeeld is.

Ja op hun site bij Carreer mode ook steeds: Volledige onthulling binnenkort. Maar vind geen datums terug.

:video_game: Morgen… de #FIFA22 trailer waar je op hebt gewacht.

:point_right: https://youtu.be/vLj-27T-SEQ

Veel is toch gewoon hetzelfde als vorig jaar, maar anders verwoord? Ik ben voor het eerst echt aan het overwegen om hem niet te halen, vooral ook omdat next gen blijkbaar niet voor pc is. De kans is groot dat mijn gemodde 21 beter gaat zijn dan vanilla 22.

Volgens mij wel. Al doen ze dat elk jaar wel een beetje, maar nu lijkt het wel extremer.

Ik zit sowieso in een fase waarin ik eigenlijk geen geld wil neerleggen voor een ps5 (als je er überhaupt aan kan komen) dus die trailers hebben voor mij helemaal geen toegevoegde waarde, aangezien het meeste voor next-gen is…

Hangt af van de carriere mode aanpasssingen toch? Eerlijkgezegd maakt veranderingen in gameplay mij nog het minst uit vind ik

Echt? Als ik voor de gameplay van 21 geen mods gevonden had, zou ik al maanden geen FIFA meer spelen.

En die toevoeging om een eigen club te maken zal ook nog in de kinderschoenen staan, het belooft veel goeds maar zal ook weer een domper worden denk ik.
Nu, eens de competities in september weer in volle vaart gaan zal het ook wel weer kriebelen om een nieuwe carriĆØre te starten met een bepaalde ploeg met leuke selecties en gaat die 60 Ć  70 euro bij mij wel weer in hun kassa geraken. :grinning:

Qua nieuwe selecties kriebelt het dan wel, maar als ik dan de (beperkte) vooruitgang zie haak ik denk ik toch af.

Wil gewoon voor 5-15 euro selectieupdate’je :stuck_out_tongue:

1 like

En EA Sports zal op de oude voet blijven doorgaan, totdat commentaren als deze een daadwerkelijke meerderheid zullen gaan vormen.

Maar daar is de marketing ook wel een beetje op geƫnt: voor iedere speler die een beetje raakt uitgekeken na enkele versies die meer van hetzelfde zijn, komen er aan de onderzijde nieuwe, jongere spelers bij die juist voor het eerst kennismaken met het spel.

Vroeger of later zullen ze overstappen op een update per seizoensdeel (3 of 6 maanden) en kloppen ze zelfs meer geld uit je portemonnee. In onze psyche klinkt €20,- iedere drie maanden beter dan eens per jaar €69,95, terwijl je in het eerste geval toch echt duurder uit bent.

1 like

Afgelopen jaar overgeslagen en we zijn weer bijna aanbeland bij het nieuwste stuk verdriet uit de serie.
Hoef maar een paar posts te checken op dit forum en ik weet al hoe de vlag erbij hangt. Toch maar even de onzinnige en niets zeggende trailers bekeken, ziet er allemaal hartstikke strak uit maar ook dit jaar 0,0 inhoud. Plak er een nieuw fancy naampje aan vast en iedereen is enthousiast over een feature die in vorige delen present was.

PC versie die niet de ā€œNext-genā€ nieuwigheden krijgt… Uitermate slordig/lui/teleurstellend of hoe je het ook wilt noemen. PC is altijd het krachtigste platform geweest, waarom EA de PC spelers niet laat meeliften is mij een raadsel. EA kennende zal dat vast wel iets te maken hebben met geld.

Daarnaast heb ik nog weinig gelezen over de career mode veranderingen. Ja leuk, wat extra menu’tjes met statistieken waar je 1/2 keer naar kijkt en daarna ga je lekker verder met het simuleren van je week tot je weer een wedstrijdje mag spelen. Het is de laatste jaren gewoon dripfeeden van onzinnige en inhoudsloze toevoegingen voor de career mode spelers. Cutscenes bij transferonderhandelingen, cutscenes voor persconferenties/interviews en ga zo maar door. Waar is het samenstellen van een staf/coaching team? Voor degenen die het willen; meer aspecten van de game Fifa Manager en dus ook meer controle over de hele club en de financiĆ«n.

Waar blijft tot slot de mogelijkheid om een online career mode met vrienden te starten? Het is 2021 en niemand die in het online tijdperk denkt van ā€œlaat ik op zaterdag eens lekker een career mode met mijn maten gaan starten.ā€

Elk jaar is het inspiratieloze troep die door je strot word geduwd. Iederen is vrij in zijn eigen keuze maar elke euro is er voor mij een te veel zolang EA niks noemenswaardigs toevoegd aan deze serie.

2 likes

Altijd een paar kleine veranderingen waardoor iedereen hyped is. Vervolgens valt het allemaal gruwelijk tegen zo ook aankomende fifa met een eigen club creƫren.

Niet dat ik EA nou wil verdedigen, want dat is gewoon een kl*te bedrijf, maar je gaat wel erg kort door de bocht. PC krijgt de next-gen versie niet omdat dan de System Requirements enorm zwaar worden. Uiteraard kan een deel van de FIFA spelers dat hebben, maar het gros niet. En dus kiest EA er voor om dat nog niet door te voeren. Vervelend voor spelers op PC, maar niet onlogisch.

Wat betreft Career Mode, daarover komt EA nog met informatie. Om ze dus nu af te straffen op het gebrek aan informatie, is makkelijk scoren. Verder eens, ze kunnen veel meer zaken toevoegen die inderdaad richting FIFA Manager gaan.

Online Career Mode komt wellicht in de toekomst nog. Er stond een vacature bij EA waarin daar naar gehint werd. Verder vind ik niet dat je daar al te zwaar aan moet tillen, welke andere game heeft tenslotte wel zoiets. Al zou het wel leuk zijn.

En toch spelen de meeste onder ons op 1 oktober FIFA22 … :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik wacht liever dit jaar (opnieuw) af, hoe de eerste weken lopen en de reacties ondermeer hier zullen zijn … Wordt natuurlijk niet makkelijk om ā€˜n game die we al jaren spelen zomaar aan de kant te schuiven …

Ik heb het meerdere malen geprobeerd de laatste edities, maar ben er nog niet in geslaagd. :face_with_raised_eyebrow:

Als jij het kort door de bocht vind prima. De system requirements van de doorsnee game PC zullen niet veel onderdoen voor de next-gen consoles. Consoles lopen altijd achter op de PC qua hardware en technisch vernuft. PC loopt al een aantal jaar met ray tracing te spelen en daar komen ze nu pas mee aanzetten op de consoles. Dus enorm zwaar wil ik het niet noemen.

Over de career mode heb je gelijk er is weinig nieuws naar buiten gekomen. Maar als je terug kijkt op de afgelopen releases en alle fratsen die erbij horen dan zie je gewoon een patroon. Daarvoor heb ik gewoon teveel Fifa releases meegemaakt en blind elk jaar gekocht. Er word enorm veel hype en sensatie gecreeƫrd door EA waardoor alle minpunten ondergesneeuwd raken. Elk jaar vragen mensen om features en geven zij feedback, je zou verwachten dat er na X aantal jaar wat mee gebeurd of niet?

Er is geen beter gezegde om dit te verwoorden:
Een ezel stoot zich niet tweemaal aan dezelfde steen…

1 like

De aankondiging van carreermode veranderingen leken veel belovend maar ergens verwacht ik dat dit toch zal tegenvallen dat het nog niet goed is uitgewerkt en dat de mogelijkheden erg simplistisch zullen zijn. Spelerscarriere gaat ook de schop, eindelijk want dit is al jaren hetzelfde zonder enige verandering en zijn er de laatste 2 jaar alleen maar bugs in gekomen die er gewoon niet worden uitgehaald. Al koop ik de 22 wellicht wel gewoon blindelings.

Maar daar ga je al; game PC. Heeft iedereen die FIFA speelt een game PC? Ik heb een PC die jaren geleden de nieuwste games op de hoogste settings kon, nu gaat dat niet meer. En ik ga niet ieder jaar of iedere 3 jaar allerlei onderdelen vervangen, dat kost me te veel. Ik kan FIFA 21 draaien, met mods, maar heel fijn vindt m’n PC het niet. Als ik een next-gen FIFA zou moeten draaien, zou dat niet lukken. Mensen met game PC’s kunnen het inderdaad wel aan, maar is dat het grote publiek? Ik denk het niet.

Nieuws over Career Mode komt dus nog, dus laten we dat even afwachten. EA doet hier te weinig mee, daarover hoeven we niet te discussiƫren. Dat lijkt me namelijk overduidelijk. Komen ze eindelijk met iets nieuws, is het een (in mijn ogen) belachelijk trainingssysteem.

Nogmaals, ik wil EA niet verdedigen, ik vind alleen wel dat je kritiek redelijk moet zijn. En dat vind ik in jouw eerste reactie niet het geval.

Het handige aan pc games is dat je settings kan aanpassen. Als EA daar al eens deftig werk van zou maken zouden ze wel next gen naar pc kunnen brengen. Als eigenaar van een degelijke pc vind ik het triestig dat mij geen next gen aangeboden wordt.

Dus ik ben te kritisch op een miljoenen/miljarden bedrijf dat met minimale inspanning elk jaar weer een nieuwe teleurstelling released?

Ieder zijn mening hoor, maar net zoals Raindog zegt; als EA een fatsoenlijke basis voor de PC game ontwikkeld kunnen ze alle kanten uit. Dat is op dit moment ook het probleem bij Fifa. Overige games worden ontwikkeld vanuit PC oogpunt en dan geport naar de consoles. Daarnaast mag je er toch vanuit gaan dat mensen die op PC gamen een redelijk systeem hebben staan, want zo veeleisend is Fifa ook niet. Als je geen zin hebt om iedere 3 jaar je onderdelen te upgraden of simpelweg je settings omlaag schroeven, moet je je dan niet afvragen of gamen op PC wel verstandig is? Het grote publiek waar je het over hebt is over het algemeen te vinden op de consoles, PC spelers zullen maar een fractie zijn van de spelers die op Xbox/Playstation spelen.

De concurrentie van PES word ieder jaar minder en minder waardoor Fifa al jaren het grootste marktaandeel heeft. Er word 0,0 mee gedaan met al die inkomsten, je knippert met je ogen en je leest weer dat EA licenties kwijt is van clubs of competities. Als consument moet je in dit soort gevallen juist kritisch zijn, zeker voor een spel van €60,- Ć  €70,- . Als niemand zijn mond opentrekt over de tekortkomingen die zich al jaren voordoen in de game dan blijf je ermee zitten. Prima als jij mijn kritiek onredelijk vind maar dit is dezelfde kritiek die al jaren rondgaat bij fans van de game.

1 like