Erg weinig nieuwe informatie inderdaad. Dat van de stadions valt me ook tegen, al viel het eigenlijk wel te verwachten dat dat zo beperkt zou zijn. Als het niveau van de AI wat hoger is, de manier van spelen iets meer divers is en de transfers en opstellingen wat beter kloppen, zal ik me prima kunnen vermaken met een carrière, maar ik had wel op meer gehoopt. Ze melden er niks over, dus dat achterlijke trainingssysteem zal er ook wel in blijven zitten. Jammer.
Maar goed, ik zal de game ongetwijfeld kopen, ik speel voornamelijk co-op en dat is toch wel vermakelijk. Vooral als er nog wat leuke clubs/competities worden toegevoegd.
Voordeel is nu wel dat je bijvoorbeeld het Philips stadion redelijk na kan maken van binnen uit. Eerst moest je maar een stadion zoeken wat er in de buurt kwam en de naam te veranderen. Nu kun je dus goals aanpassen, goal tune, maai banen, stoeltjes, tifosi.
Zal dit jaar toch weer erg karig zijn vrees ik. Volgend jaar kan EA dan met grote stampij aankondigen dat we eindelijk online career mode gaan krijgen als enige noemenswaardige verbetering.
Ze hoeven career mode niet volledig onder te dompelen in een FM-achtig goedje, maar geef met meerdere opties de spelers in ieder geval de keuze en vrijheid om dat zelf te bepalen. Kunnen de casual/beginnende spelers lekker balletje trappen en seizoen afmaken en de fanatiekelingen kunnen volledig opgaan in het managen van hun club.
Er valt uiteraard veel meer uit te halen. Alleen als je elke jaar een kleine verbetering aanbrengt dan verkoopt het ook weer. Ze zouden zo maar 20 nieuwe dingen in kunnen passen, van daar uit verbeteren alleen dan zal de rek er snel uit gaan. Nu zijn het telkens zoethouders, de consument klaagt maar koopt toch vanwege de nieuwe clubs, spelers en tenue’s. De paar nieuwe features zijn dan ook weer goed voor nieuwe interesse.
Zat ook te lezen dat je voor ieder seizoen de tenue’s, logo etc kan vervangen. Maakt het ook wel leuk om zo een team op te bouwen + dan je met een genereert team begint en het echt vanaf daar opbouwt.
Ook de Player Career lijkt meer op ‘The Journey’, wanneer die allemaal zonder bugs werkt zijn die allemaal wel echt toevoegingen die ik de afgelopen jaren miste.
Klinkt inderdaad heel erg als My Team uit de F1-Codemasters serie. Ook een ontwikkelingstamboom en de opties om het allemaal te verfijnen door middel van ontwikkelingspunten. Leuke nieuwe spelmodus, ik denk dat ik er wel een leuk verhaal van kan maken
Ik mis alleen een stukje sponsoring bij de create a club modus. Dit is bij de F1 game wel beter geregeld geloof ik.
Hadden best niet bestaande bedrijven mogen zijn van mij, maar dan zijn de shirts niet zo kaal. Hadden ook leuke doelstellingen aan gekoppeld kunnen worden.
Dit had een mooie toevoeging geweest inderdaad omdat je dan nog meer zelf een invloed hebt op je inkomsten, wellicht een toevoeging voor volgend jaar. (zoals zo er hier al zo vaak is gezegd, niet te veel in één keer want dan blijft het niet verkopen) Alleen vind ik het ook wel prettig zo een ‘leeg shirt’ in het echt zijn veel clubs wandelende reclame borden tegenwoordig.
Nog even een domper op de vreugde: bij create a club worden de spelers random gegenereerd. De gebruiker heeft geen zeg over de naam of uiterlijk van de spelers. Voor mij toch een enorme afknapper, zeker aangezien we weten hoe goed EA jeugdspelers kan aanmaken.
Is inderdaad wel jammer, aangezien je in fifa zelf spelers kan creëren had het nog leuk geweest om mezelf en wat vrienden te maken en die in de zelf gemaakte club te plaatsen. Wie weet hebben ze dit weten te verbeteren?
Gelukkig werkt dit wel met percentages. Stel je begint in de League Two, en er spelen in Engeland 7% Fransen, 5% Belgen en 3% Nederlanders dan heb je ook dat percentage aan kans dat die nationaliteiten er in zitten in je team als ik het goed begreep op de site van EA. Als ik een club creëer zal dit dus met generieke spelers beginnen maar uiteindelijk werk ik die toch zoveel mogelijk weg door te transferen met echte spelers. Ik ga ook enkel in de kleinere competities of lagere afdelingen starten zodanig ik de generieke spelers niet hoog laat starten in rating.