FIFA 21 - Algemene Discussie Topic

ik kan mis zijn maar volgens mij koop je dan een maand later uiteindelijk toch fifa :smiley:

PES is dit jaar ook heel anders. Het is een gratis spel geworden. Fifa22 zal een aantal verbeteringen hebben ten opzichte van fifa21. De zogenaamde zoethouders.

Benieuwd naar Leaks uit de beta? Waaronder faces, tenues die je kunt kiezen bij ā€˜Create a club’, op Twitter gaat al genoeg rond. Veel updates via dit account https://twitter.com/fut22beta?s=21

1 like

De kits voor de create a club modus zien er vrij goed uit op het eerste gezicht, dat is wel top.

Heel wat youngsters (Reyna, Fati, Bellingham, Wirtz, Xavi Simons, Camavinga) met een real face, stelt me zeer gelukkig!

2 likes

Ook heel wat van Leeds! :ok_hand:t3:

2 likes

Fico krijgt een Face? Nee, nu koop ik het spel zeker (sarcasme)

Niks ten nadele van jou @Aron1997 maar DIT is waarom FIFA niks doet aan Career Mode. Aantal echte gezichten, stadionnetjes en het meerendeel is blij. Dat mogen ze juist een jaar of twee a drie achterwege laten, wat mij betreft. Meer richten op de werking van het spel, dan het uiterlijk ervan. Het is als een teleurstellend kadootje, weet je wel: mooi verpakt, maar de inhoud valt tegen.

Als PC speler waarbij je gamefaces die door fans zijn gemaakt kan gebruiken is het natuurlijk wel wat makkelijker om te stellen dat ze nieuwe faces wel een jaar of 2 achterwege kunnen laten.

2 likes

Dat begrijp ik, maar ik koop sinds enkele jaren geen spelers meer aan met een random gezicht. Bij jeugdspelers kan ik mij daar wel overzetten maar bij echte helaas niet. Hoe meer echte faces, hoe breder mijn opties zijn in het scouten van spelers. Dat maakt mijn carrières leuker. Het is zelfs zo dat ik sommige clubs mijd omdat ze te veel sleutelspelers /Toptalenten hebben zonder. Ik denk dan aan Barcelona of Leeds bijvoorbeeld. Voor mij hebben die faces dus echt wel een meerwaarde, grote veranderingen inhoudelijk verwacht ik toch niet van EA op korte termijn. Maar een jaarlijkse toevoeging van een ±100 faces. En de toevoeging van create a club en de bijhorende nieuwe functies die ook bij bestaande clubs kunnen gebruikt worden ben ik al best tevreden mee.

Weet iemand of je bij create a club ook een 3e tenue kiezen?

Daar lijkt het niet op, je hebt alleen een thuis en uittenue. Wel kan je voor de start van ieder seizoen je tenue veranderen.

Maar wat heb je aan het kopen van echte gezichten, als de Career Mode niet verbeterd waardoor je binnen twee seizoenen toch al verveeld raakt? Het punt dat ik probeer te maken is dat er even voorrang mag worden verleend aan de werking van het spel en dat uiterlijk vertoon wel voor even in de wacht mag.

Je merkt het, ik argumenteer juist andersom. Echte gezichten in het veld boeien me niet zo, als ze maar bij benadering in de buurt van het echte kunnen komen. Ik heb liever een goed- en vooral langlopend voetbalspel dat niet te snel vervelen gaat. De poppetjes kunnen wel even op het tweede plan.

Dit is het grote probleem op dit moment in mijn ogen. Nadruk op grafisch gedoe ipv de core gameplay.
Zegt genoeg als iedereen uitkijkt naar de nieuwe walk-out bij die verachtelijke FUT pack openings…

2 likes

Voor mij maakt een wedstrijdje voetbal waarin je de spelers herkent toch leuker dan wanneer het random mannetjes zijn… maar alle grafische zever van FUT interesseert me dan weer helemaal niets. Nooit FUT gespeeld en zal het ook nooit gaan spelen.

1 like

Ligt het aan mij of is Ultiem makkelijker dan Legendarisch? Bijna iedere aanval is een doelpunt. Voor rust staat het al vaak 3-0, vrij saai met een team als Nice. Er zitten vele uitslagen van boven de 5-0 bij

Ik speel altijd op legendarisch met wat aangepaste sliders, en dan shooting op manual bijvoorbeeld. Werkt prima voor mij.

Ik heb shooting en passing op manual. Dacht dat ik aardig klaar was met legendarisch maar ultiem lijkt net of dat het niveau amateur is. Centrale verdedigers zijn altijd uit positie. Misschien nog wat tweaken met de sliders

1 like

Full manual ftw! Ik vind het echt een verrijking.

1 like

Heb nu ook de AI voordeel gegeven in versnelling, dat is ook meteen te merken. 2-2 gelijkspel en moest alle zeilen bij zetten.

1 like

Ja, met name die versnelling maakt veel verschil heb zelf ook gemerkt.