FIFA 21 - Realisme Topic

Ik moet van het bestuur van Lyon, 3 noord amirikanen kopen in seizoen 1

Suggesties

En is jesus Corona realistisch?

Misschien kan je een talent halen uit de MLS of de Mexicaanse competitie. Lyon staat er om bekend met jonge spelers te werken.

Leipzig, begin S2. Ik krijg een goed bod van City binnen op Mukiele, en op zich wil ik hem wel laten gaan. Als vervanger die er meteen staat zie ik eigenlijk alleen Mazraoui als optie, zien jullie dat gebeuren?
Anderzijds is het ook een optie om Klosterman weer naar rechts te schuiven en Konaté in de basis te droppen, en dan Simakan als nieuwe CV te halen.
Nog een andere optie is om Laimer naar de rechtsback te verschuiven en dan een centrale middenvelder extra te halen. Namen die me hierbij interessant lijken zijn Koopmeiners en Gravenberch.
Ik ben in S1 derde geworden, heb de beker binnengehaald en heb de finale van de CL verloren van Bayern.

Mazraoui zie ik nog wel gebeuren maar vind de optie Klostermann rechtsback, Simakan halen nog beter klinken. Leipzig vist vooral in Frankrijk naar talenten. Gravenberch zal meteen naar de absolute top gaan denk ik. Dat is Leipzig nog niet. Camavinga misschien een optie of zou die hetzelfde als Gravenberch meteen voor de top gaan?

Ik schat Camavinga wel hoger in dan Gravenberch momenteel. Als ik derde ben geëindigd in de Bundesliga, de beker heb gepakt en de CL-finale heb gehaald, ben ik dan geen absolute top? Jonge spelers krijgen ook nergens meer kansen dan bij Leipzig…

Maar kan Gravenberch naast Sabitser in een 4-2-2-2? Hij zou daar dan als (uiteraard voetballende) stofzuiger moeten fungeren.

Met Swansea City ben ik gepromoveerd naar de Premier League.

Ik ben over de volgende aankopen aan het nadenken:
-Michy Batshuayi, huur dan wel koop (heeft ook bij Crystal Palace dit jaar niet veel speeltijd gekregen en zal bij ons eerste spits worden)
-Joel Drommel (jonge Nederlandse keeper met potentie, vraag is alleen of dit de Premier League keeper qua niveau is die wij zoeken)
-Pablo Rosario (in mijn ogen vergelijkbare transfer als Propper van PSV naar Brighton)
-Conor Hourihane (nog een jaar huren of definitief overnemen van Aston Villa)
-Marc Guehi (nog een jaar huren of definitief overnemen van Chelsea)

In mijn ogen allen realistisch, hoe kijken jullie hiernaar?

Ik denk dat zowel Gravenberch als Camavinga te aanvallend ingestelde spelers zijn voor de 4-4-2 naasr Sabitzer. Gravenberch schat ik trouwens op eenzelfde lijn met Camavinga al denk ik dat met de prestaties die je hebt behaald en de visie die je hebt om jonge spelers volop te laten ontwikkelen wel de mogelijkt hebt om de absolute toptalenten bij minder grote clubs dan leipzig zelf weg te halen. Orel Mangala misschien? Zal nu net 23 zijn geworden in je carrière.

En hoe doet Tyler Adams het? Ik vind dat al enkele jaren een heerlijke speler om mee te spelen.

1 like

@Raindog, de meest realistische manier om een vertrek van Mukiele op te vangen lijkt me de tweede optie. Klostermann naar rechts, Konaté in de basis en Simakan als nieuwe centrale verdediger. Heb je trouwens Josko Gvardiol al naar Leipzig gehaald? Ben erg benieuwd wat je van hem vindt. En hoe spelen Dani Olmo en Angeliño in jouw carrière?

Wat betreft Ryan Gravenberch, die naam hebben we volgens mij al eerder langs zien komen. De clubleiding van Ajax heeft zich volgens mij tot doelstelling gesteld om spelers van het kaliber Frenkie de Jong, Matthijs de Ligt, Donny van de Beek en Hakim Ziyech alleen te laten gaan op het moment dat ze naar hun eindbestemming in hun carrière kunnen gaan. Dragende spelers moeten geen tussenstap meer maken voordat ze bij hun droomclub terecht komen.

1 like

Qua prestaties ben je dan zeker een topclub, maar Leipzig zal toch ook altijd gezien worden als marketing machine. Jongens als Gravenberch, die de clubs voor het uitkiezen hebben, zullen denk toch eerder voor traditionele clubs kiezen zoals Real Madrid, United etcetera. Zelfde geldt voor Camavinga.

2 likes

Qua tijdsperiode zit je dan in komende zomer. Om ten opzichte van de huidige situatie dan al als absolute topclub gezien te worden is in mijn ogen wat snel. Ook los van de uitstekende prestaties; kijk bijvoorbeeld naar Tottenham. Heeft ook een CL-finale gespeeld en doet, in een grotere competitie, al jaren mee voor CL-plaatsen, maar is ook geen absolute topclub.

4 likes

Een seizoen met prestaties maakt je nog geen topclub vind ik. Over een langere periode succes behalen maakt je dat wel. Gravenberch wil juist het spel maken, Sabitzer ook. Zou eerder voor een bal afpakker gaan.

Assuncao van Famalicao en Kamara van Marseille bijvoorbeeld.

1 like

@Spoon0612 en @Joostvans: jullie hebben me bijna overtuigd! Klosterman naar rechts en Konaté in de basis ga ik sowieso wel doen denk ik. Gvardiol heb ik al gehaald, en ik had eerst wat schrik dat Simakan zijn ontwikkeling in de weg zou staan. Maar mijn basisduo is dan Halstenberg-Konaté, met Gvardiol-Simakan als back-up, dus die moeten beiden nog wel genoeg minuten kunnen maken dan. Op die manier kan Laimer ook gewoon op het middenveld blijven, waar hij sowieso erg belangrijk is. Olmo en Angelino vormen een mooie tandem op de linkerkant, Joostvans. Olmo schuif ik ook wel vaak naar rechts als Nkunku moe is om dan Szoboslai vanop links te laten komen. Adams krijgt eigenlijk te weinig speeltijd, @Aron1997. Laimer is bijna nooit moe, en als hij er al eens af moet of rust krijgt is Kampl de eerste keuze, terwijl Haidara dan invalt voor Sabitzer (en ook Nkunku durf ik daar zetten). Als zijn voorzet beter zou zijn zou ik hem omvormen tot rechtsback.

@LarsCF en @Begiristain: Jullie hebben helemaal gelijk. Ik was ook eerst naar de minder bekende toptalenten aan het kijken, maar dit leek me een mooie gelegenheid om eens met een speler als Gravenberch te spelen. Dat zal dan in een andere carrière moeten gebeuren.

3 likes

Ik snap wel dat je Gravenberch graag wilt gebruiken. Ik heb hem ook al een aantal keer op m’n verlanglijst gezet, maar vond het toch vaak niet realistisch genoeg.

Tsja wat zou wel een realistische vervolgstap voor Gravenberch zijn waarbij je hem wel direct in de basis gaat zetten? Voor de absolute top komt hij nog te kort om in de basis te staan denk ik.

Hij moet Ajax ook niet zomaar verlaten. Het is een groot talent maar als je ziet hoe vaak hij nog balverlies leidt dan is hij zeker nog niet klaar voor een volgende stap.

Ik denk dat je hem andersom moet stellen: lopen we hier niet te hard van stapel? Het is pas zijn eerste seizoen in de basis (en we zijn pas in februari). Als je hem voor de basis wilt halen, moet je net even wat verder in je CM zijn.

Met Swansea City S2 in de Championship wou ik jonge talenten van Tottenham/Chelsea/Aston Villa/Everton proberen te huren. Echter (na akkoord met de club te hebben) wezen de spelers mij allemaal af en 3 spelers hebben er de gehele transferperiode over na gedacht om vervolgens niks meer te laten weten en dus geen beslissing te hebben genomen…
In mijn ogen waren dit zeer realistische huuroptie’s, is hier een oplossing voor of is dit een bekend probleem?
onderhandelingen staan op streng

onderhandelingen op los zetten

Zit momenteel in S3 met Aston Villa. Tweemaal zevende geworden. Zit te twijfelen over aankopen; gezien ik enerzijds jeugd niet in de weg wil zitten, maar anderzijds kwalitatief sterker wil worden (en spelers er vaker over klagen, zo wordt Grealish z’n moreel er echt laag door).

Zien jullie nu of in de toekomst de volgende spelers naar Villa komen (koop):

• Harvey Elliott: groot talent dat nu onder contract bij Liverpool staat. Loopt daar tegen veel concurrentie aan. Te halen voor beide vleugels.
  • Ryan Sessegnon: groot talent dat nu onder contract bij Spurs staat. Loopt daar tegen concurrentie aan en jeugd krijgt weinig kansen. Te halen voor linksachter, linksmid.

Staat Grealish linksvoor? Dan zou ik Sessegnong niet halen, denk dat hij toch het beste tot zijn recht komt in een soort Bale-rol op links. Met Grealish die veel naar binnenkomt zou Sessegnon op linksback ook nog wel moeten kunnen dat hij er veel overheen komt, maar twijfel of die dat defensief ook aan kan. Dan zou je al een mannetje op het middenveld op moeten offeren om dat dicht te lopen.
Elliott een beetje hetzelfde maar die kan natuurlijk nog op rechts spelen, is een linkspoot toch? Weet niet of je dan tegen het probleem aan gaat lopen dat alles de trechter in gaat en je wellicht toch een speler wilt die het wat breder houdt.

1 like