FIFA 21 - Realisme Topic

Klopt, Elliott is een linkspoot. Wat betreft Grealish stip je ook meteen het lastige punt van de opstelling aan. Vanaf links vind ik 'm in game weinig impact maken, maar op CAM heb je vermoedelijk te weinig kracht op het middenveld.

Misschien dat de beide spelers in een later stadium een optie zijn. Elliott is toevallig transfervrij nu, waardoor ik nog twijfel (ook ivm realisme). Hij is wat fragiel (33 kracht).

Hoe aantrekkelijk is het voor een amerikaan/speler uit de MLS om zijn eerste stappen in europa bij een Belgische /Nederlandse middenmotor/subtopper te zetten als springplank? Is het realistisch? Ik heb geen flauw idee wat de gemiddelde amerikaan verdient in de MLS en of sommige liever in eigen competitie blijven spelen ipv een carrière ik Europa te ambitiëren.

De voornaamste reden is omdat ik mij nogal erger aan spelers zonder real face over het algemeen. En de MLS is een geen al te hoog aangeschreven competitie met spelers van een mindere kwaliteit met heel wat real faces.

Er zijn best wat spelers van de MLS naar de Belgische competitie getrokken, dus kan best!

1 like

Bedankt, amerikanen op sofifa vonden het ook kunnen. :smile:

1 like

Toch is het apart ingesteld vind ik.
Je kan bijvoorbeeld wel David Luiz, Jorginho, Blind of Tagliafico kopen als Championship club. Maar een jonge speler met potentie huren bij een PL club is niet mogelijk… :sweat_smile:

Met Aston Villa momenteel in S3 en Internazionale heeft zich met een fors bod gemeld voor Milot Rashica (26/84). Vaste basisspeler op rechts in een 4-2-3-1, maar ook actief op links. Erg veelzijdig. Ik heb juist deze zomer geïnvesteerd in talenten. Als ik nu besluit te verkopen heb ik voor dit seizoen wel minimaal een soortgelijke speler nodig. Achten jullie Raphinha van Leeds United realistisch? Leeds is gedegradeerd, maar Raphinha wordt in RL gelinkt aan bijv. Liverpool.

Als hij nog niet weg is kan het zeker. In jouw carrière hebben andere, grotere teams dan voor andere spelers gekozen, en dan kan jij er best mee aan de haal.

2 likes

Goed punt. Twijfel nog een beetje of ik het moet doen. Het zou een topaankoop zijn, waar de spelers ook wel om vragen. Anderzijds wil ik juist rustige stappen maken, met een gedegen (Brits)beleid. Heb ook Madueke gehaald, hoewel hij ‘pas’ 78 ALG. is.

Denk eerlijk gezegd dat in deze situatie het ongetwijfeld realistisch is om Raphinha naar Aston Villa te halen. Misschien kan je het vergelijken met de situatie van Ismaïla Sarr (Watford)? Zonder twijfel een speler die belangrijk kan zijn bij een subtopper á la Everton, terwijl hij nu wekelijks tegen de lamme en de blinde in de Championship staat te ballen.

Maar wat zouden dan alternatieven zijn voor Raphinha waarmee je de rustige route bewandelt?

1 like

Ja, klopt. Sarr was toen ook wel een grote aankoop. Wel vreemd dat hij er nog speelt, waren zelfs nog even geluiden dat ManU een poging ging wagen deze zomer.

Had Madueke dus al gehaald, om zo vier opties voor drie posities te hebben (of 4/4, als ik Grealish eens op 10 zet ipv Barkley). Denk dan nu aan drie keuzes:

• Rashica behouden
  • Rashica laten gaan en Raphinha halen
  • Rashica laten gaan, Madueke meteen volledig in de basis gooien en een snelle reservespeler halen (anders mis ik teveel snelheid in de wisselspelers)

Op zich zou Raphinha wel extra kwaliteit brengen, maar zoals gezegd: wil ook niet te snel hele goede spelers halen. Ik focus mij nu wat meer op gerichte aankopen en Britse talenten. Anderzijds zou één topaankoop weer niet veel uit moeten maken èn ik zit al in S3 (2x 7e).

Had al even een testwedstrijdje gedaan. Qua passeren is hij weergaloos, voortzetting nog wat wennen.

Als je de weg der geleidelijkheid wil bewandelen met Aston Villa en nog meerdere seizoenen verder wil met deze carrière, dan zou ik voor de laatste optie gaan. Raphinha is geen onrealistisch transferdoelwit, maar daarmee zou je Aston Villa qua ambitie/doelstelling meteen richting de Europese plaatsen brengen. Misschien is het juist interessant om een Britse vleugelspeler als stand-in van Madueke aan te trekken?

1 like

Staat Raphina’s komst dan de ontwikkeling van Madueke niet in de weg? Lijken me beide spelers die op hun best zijn vanop rechts.

1 like

Sluit me bij jullie aan. Puntje waar ik ook over twijfelde. Gok dat een heel seizoen in de basis voor Madueke misschien iets vroeg is, maar denk wel de beste keuze. Hem “voor de leeuwen gooien” en een linksbenige, snelle back-up halen voor op rechts. Iemand die genoegen neemt met een beperkte rol en/of een afbouwende speler. Had al een nieuw talent, die als een soort Ziyech daar kan spelen, maar daar moet dan iemand achter om met snelheid wedstrijden open te breken.

Als Madueke niet voldoet kan je in de winterstop alsnog verder kijken.

Nu we begin maart zitten en Schalke zo goed als zeker degradeert (en ik nog steeds niet ben toegekomen om deze carrière te beginnen) wil ik het heel anders gaan aanpakken. Om de uitdaging groter te maken wil ik Schalke in de tweede divisie plaatsen en spelers zoals Harit bij een andere club te plaatsen. Als het ware start ik dan het seizoen 2021-2022 een jaar eerder. Ik krijg zo wel de vrijheid om de club volledig te rebuilden en er enorm mijn eigen draai aan te geven.
Is dit volgens jullie realistisch?

Waarom simuleer je het eerste seizoen niet gewoon een paar keer? Dan zet je gewoon de slechtste spelers in het veld en simuleer je net zo lang tot je een keer degradeert. Dan heb je helemaal een realistische start van het volgende seizoen. Het idee is overigens jammer genoeg voor Schalke fans wel realistisch. Ben benieuwd wat je ervan weet te maken!

1 like

Ik denk dat het heel lastig wordt om via simuleren te verliezen of je moet je opstellingen dramatisch neerzetten. En de vraag is of je dan niet ontslagen wordt natuurlijk…

Zoals @Aaron1997 zegt denk ik dat ik dan ontslagen wordt helaas… Denk dat het dus maar beginnen wordt in de Bundesliga 2. vanaf het begin!

Spelers die ik voordat de carrière begint ga overplaatsen naar andere clubs:

• Kolasinac (Freiburg)
  • Sané (Aston Villa)
  • Harit (Sevilla)
  • Mascarell (Levante)
  • Mustafi (Frankfurt)
  • Kabak (Liverpool)

Spelers die worden uitgeleend:

• Serdar (kan terugkeren in S2 als er gepromoveerd wordt)
  • Uth (zelfde verhaal)

Zo ontstaat er dus een enorm grote schoonmaak. Het grote gat wat er ontstaat moet worden opgevangen worden met jonge Duitse gasten en natuurlijk moet de beroemde jeugdopleiding van Schalke weer de levensader worden van de club. Erg veel zin om te beginnen!

Jullie tips voor leuke aankopen om de ‘‘rebuild’’ vorm te geven? Mogen zowel ervaren spelers zijn als jonge talenten waarmee het leuk is om de carrière wat meer kleur te geven.

Begrijp niet helemaal waar jullie zo moeilijk over doen. Zet automatisch opslaan uit, simuleer een paar keer een geheel seizoen en je zal ongetwijfeld een simulatie vinden waarin je degradeert en niet wordt ontslagen. Zo moeilijk is dat toch niet?

Ziet er uit als een mooi plan @overmars! Als me iets te binnen schiet laat ik het weten.

Het is mij nog nooit gelukt @Joostvans, haha. Zeker niet met een club met de grootte van Schalke.

1 like