Het eerste. Doherty mag weg.
Net 5e geworden met Newcastle in het eerste seizoen. Een paar spelers die een transfer zouden verdienen en een startbudget van 92 miljoen in seizoen 2. Wat doe je dan best om het realistisch te houden?
- Saint Maximin was een belangrijke schakel en heeft ondertussen een algemeen van 84.
- Wilson is 80alg en scoorde in de competitie 28 goals en werd hiermee topscorer.
- Alan Velasco vond ik persoonlijk de beste aankoop, werd gehaald als vervanger voor Saint-Maximin wanneer die zou vertrekken maar werd mijn basis nr 10 steeg van 73 naar 80alg en maakte 16 doelpunten en gaf 12 assists in de PL.
- Dubravka wisselde heel goede met mindere momenten af, algemeen ligt wel op 83 en wordt zelfs bijna 84.
- Isaac Hayden was zowel op de 6 als centraal achterin een sterkhouder en heeft ondertussen een algemeen van 80.
Als je Velasco als toekomstige opvolger hebt gehaald voor Saint-Maximin dan lijkt het mij het meest logisch om de laatste dan te laten gaan zodra er een goed bod komt, lijkt erop dat Velasco ook klaar is om hem op te volgen. Verder denk ik dat het probleem van een spits als Wilson gaat zijn dat hij een stapje hoger het niet gaat redden, bij de top 6 staat hij niet in de basis ook al ben je topscorer van de PL. Voor Dubravka geldt denk ik een beetje hetzelfde, alle topteams in Europa hebben al een goede (en betere keeper) dus dan zou de afweging zijn bij Newcastle een basisplek of elders op de bank. Mocht je een bod krijgen zou ik het af laten hangen van de situatie waarin die club verkeert, als die net hun eerste keeper hebben verkocht en het is een interessante club ja dan zou ik hem laten gaan.
Zo was ik het inderdaad van plan, Saint Maximin verkopen, Velasco als flank en heb Willock definitief vastgelegd die ik kan zetten als 10. Wilson houden klinkt ook als muziek in de oren, is nu net 29 dus kan nog jaren mee en lijkt toch elk seizoen zijn doelpunten wel te gaan maken. Joelinton is 78 alg en momenteel nog ideale 2e keus. Maar wat doe ik dan met meer als 100 miljoen op de bank? Ik kan nog een extra (jeugd-)scout halen maar meer als 8 miljoen kosten die 2 ook niet.
Dan zit ik nog met een “keepersprobleem” met Dubravka 83, Darlow 77 en Woodman 75. Allen zullen ze gedurende de zomer nog 1 alg stijgen volgens hun ontwikkelingsplan. Kortom allemaal redelijk tot goede doelmannen. Verkoop ik 1 van de ervaren doelmannen of verhuur ik Woodman opnieuw een jaar?
Ik zou dan die 100miljoen op de bank houden of gebruiken voor het verbreden van je selectie. Op fifa maak je hee erg gemakkelijk veel geld dus om het realistisch te houden gebruik ik dat meestal ook niet allemaal.
Ik laat ook altijd de bankrekening maar oplopen. Je kan het toch niet allemaal spenderen, nou ja kan wel maar dan heb je in twee seizoenen meteen een dik team staan. Als Woodman niet aan spelen komt behalve wat beker duels zou ik hem zeker nog een seizoen verhuren. Wilson kan je ook gewoon behouden na een goed seizoen. Kijk maar naar Ings die speelt ijzersterk bij Southampton al twee seizoenen.
Ja dat klopt wel, en Wilson begint plots weer te stijgen ondertussen 81 en gaat richting 82. Op Saint-Maximin is niet geboden ondanks hij op de transferlijst stond en voor Daniel James kreeg ik een bod van Atletico waarbij ik net iets meer vroeg en Simeone helaas meteen kwaad werd. Anders had ik hem wel laten gaan ipv Saint-Maximin.
Ik ben dan maar gaan zoeken naar jonge britse talenten die geen zicht hebben op speelminuten bij hun clubs of spelers die met hun club gedegradeerd zijn om mijn kern breed genoeg te maken om op 3 fronten mee te strijden.
@Aron1997, ben eigenlijk wel benieuwd naar je ervaringen met Alan Velasco. Dat blijft namelijk een interessante speler, hij staat al maandenlang op mijn verlanglijst als versterking voor Barcelona B en op langere termijn het eerste elftal. Gebruik je hem als linksbuiten? Want zestien doelpunten en twaalf assists is namelijk bijzonder voor een speler van zijn leeftijd. Is hij een aanrader voor mijn carrière denk je?
Ik had hem al vaker gekocht, meestal als linksbuiten. Door de aanwezigheid van Daniel James en Saint Maximin op mijn flanken had ik hem op de 10 gezet omdat hij ook nog niet enorm snel was en speelde daar alles kapot zelfs bij aankoop op 73 alg als nu op 81alg ik augustus 2021. Zeker een aanrader. Is met de update van 12 maart 73/86 geworden en op de LVA of CAM stijgt die meteen 1 of 2 algemeen.
Speelt ook echt als een jonge Messi en ondanks dat hij weinig kracht heeft blijft hij ik vermoed door zijn balans zelfs in de PL gemakkelijk op de been.
@Aron1997, interessant! Kreeg al het idee dat hij beter tot zijn recht zou komen als hij meer bewegingsvrijheid krijgt. Vond zelf zijn balcontrole indrukwekkend, met name op het moment dat hij door de lucht wordt aangespeeld en in één beweging de directe tegenstander probeert te verslaan. Denk dat je een geweldige speler in huis hebt voor wanneer Saint-Maximin besluit te vertrekken. In mijn carrière twijfel ik nog tussen Alan Velasco en Bryan Gil, wat overigens ook een fenomenale vleugelaanvaller is.
Moeilijke keuze inderdaad, ik ben iemand die het lastig heeft met spelers zonder real face en zou daarom altijd voor Velasco kiezen indien je geen nood hebt aan extra Spanjaarden. Ook het uithoudingsvermogen en kracht is erg laag bij Gil.
Ondanks dat hij geen real face heeft denk ik toch dat ik een voorkeur heb voor Bryan Gil. In mijn ogen heeft hij meer flair in zijn spel, oogt zijn dribbel siervoller en wordt hij in real life in verband gebracht met de club. Joan Laporta schijnt helemaal weg te zijn van Bryan Gil, wat het natuurlijk extra interessant maakt. Denk dat hij überhaupt underrated is door EA, kijk maar eens naar deze compilatie:
Ziet er een serieuze dribbelkont uit, leuk filmpje!
Mocht Fulham degraderen of ik met Southampton Europees halen zou het dan realistisch zijn om Areolo te kopen?
Areola keert terug naar psg he, is slechts geleend. Hangt dus af wie er nog keeper is bij PSG.
Voor Southampton zoek ik op de volgende posities versterkingen:
Een DM die de concurrentie met Mcarthey aan kan gaan.
Een linksback die kan concurreren met Bertrand. Een aanvallende middenvelder en een vleugelaanvaller. Nu had ik zelf de volgende opties in mijn hoofd ben benieuwd wat jullie ervan vinden en voor wie jullie zouden kiezen:
DM:
- Anthony Lopes (Lyon)
- Blanco (Celta)
- Ramsdale (Sheffield)
- Johnstone (West Brom)
- Kolar (Slavia Praag)
La:
- Malacia (Feyenoord)
- Robinson (Fulham)
- Mensah (Red Bul Salzburg)
- Sessegnon (Tottenham)
Cm/cam:
- Brooks (Bournemouth)
- Oxlade-Chamberlain (Liverpool) terug naar z’n oude club waar hij week in week uit kan spelen)
- Gallagher (Chelsea)
Vleugelaanvaller:
-Karlsson (AZ)
- Sinisterra (Feyenoord)
- Tzolis (Paok)
- Edwards (Guimaraes)
- Orellano (Velez Sarsfied)
- Urzi (Bandield)
- McNeil (Burnley)
- Mendez (Celta)
- Danjuma (Bournemouth)
Welke van de genoemde namen vinden jullie realistisch en voor wie zouden jullie kiezen?
Het ligt er vooral aan welke ploeg en in degradatie plek staan of gedegradeerd zijn( sheffield United, burnley, fulham) als die ploegen gedegradeerd zijn vind ik het jiet gek als die spelers naar Southampton gaan
De Argentijnen en de jongens van Celta zie ik niet naar Engeland vertrekken. Lopez als doelman vind ik ook te hoog gegrepen. Al de rest vind ik wel kunnen. Zelf zou ik voor Mensah, Ox en Edwards gaan, al kunnen McNeil, Danjuma en Sinisterra ook wel. Sessegnon zie ik trouwens enkel verhuurd worden. In doel is Kolar de beste, maar ik denk niet dat Soton 20 miljoen aan een doelman gaat uitgeven.
Ik sluit mij aan bij Raindog, als doelman zou ik voor Ramsdale kiezen.
QPR season 2.
Op zoek naar een doelman die Bradley Collins kan vervangen als 1e doelman vanaf januari 2022 of zomer 2022. Bradley Collins is al netjes geëvolueerd van 66 naar 74 maar komt vooral lengte te kort met zijn 1M84 en zjin progressie zit er voor dit seizoen alleszins op. Een doelman die dus wat meer lengte heeft en ervaring zou welkom zijn. 2e Doelman Cumming is ook maar 1M86 en heeft maar een algemeen van 68 die zal worden uitgeleend.
Opties:
- Pavlenka (82alg/29j, 196cm, bij Werder Bremen)
- Steffen (78alg/26j, 191cm, 2e keus bij Man. City)
- Johnstone (76/28j, 193cm, aflopend contract bij het gedegradeerde West Brom)
- Flekken (75/28j, 194cm, bij Freiburg)
- Ramsdale (75/23j, 188cm, gedegradeerd met Sheffield)
- Joe Hart (76/34j, 196cm, aflopend contract en 2e/3e keus bij Tottenham)
- Danny Ward (74/28j, 191cm, n 2e/3e keus bij Leicester City)
Zit momenteel op 1 januari en sta momenteel op een 8e plaats, maar alles staat nog erg kort op elkaar, top 3 is wel ver buiten bereik maar alles tussen plaats 17 en plaats 4 staat maar op 14 punten.
Ook voor de links of rechtsbuiten zoek ik 1 speler aangezien ik daar momenteel nauwelijks wisselmogelijkheden heb. Momenteel zijn daar Charly Musonda (80 rated) en Isaiah Brown (76 rated) eerste keus. Het zou iemand mogen zijn van ongeveer hetzelfde niveau of iemand die tevreden is met invalbeurten. Belangrijk is dat hij goed is op stilstaande fases aangezien ik momenteel niemand heb met meer dan 65 voor nauwkeurigheid vrije trappen.
Basisspeler opties:
- Shaqiri (79/30j, op een doodspoor bij Liverpool, waanzinnig goed schot wel een erg hoog salaris)
- A.Pereira (78/25j, overbodig bij Man. United kan op erg veel posities spelen, salaris aan hoge kant)
- Kenedy (79/25j, bankzitter bij Chelsea, kan op heel wat posities uit de voeten)
- Harry Wilson (79/24j, bankzitter bij Liverpool, hoog salaris)
- Matias Rojas (79/26j, waanzinnig goed schot, speelt nog in Argentinië en dus geen hoog salaris)
- Trossard (78/ 27j, gedegradeerd met Brighton)
- Matheus Pereira (78/25j, gedegradeerd met West Brom)
Een optie uit deze eerste lijst zou gehuurd worden met aankoop optie daar ik wellicht niet het budget zal hebben tenzij er iemand vertrekt.
Banzitter opties:
- Florinel Coman (76/23j, aflopend contract bij Boekarest, laag salaris)
- Ghoddos (72/28j, speelt bij Brentford die ook zijn gestegen naar de PL maar nu op degradatie staan)
- Isaac Mbenza (72/25j, speelt bij Huddersfield in de championship, laag salaris)
- Lolley (72/29j, speelt bij Nottingham Forres in de Championship, goedkoop, laag salaris)
- Tom Lawrence (71/27j, speelt bij Derby County in de Championship, goedkoop, laag salaris)
De huidige basis 11 is erg sterk, met eigenlijk op Solet na allemaal ex-Chelsea (jeugd)spelers. Waar ik bewust voor gekozen heb in deze carrière.
*Edit: Als doelman is het Joe Hart geworden, prijs/kwaliteit was het echt een koopje. 76 algemeen, heel wat ervaring én lengte en overgenomen voor 950K. Heeft voor 2 jaar getekend. Collins blijft 2e doelman en ga vanaf nu opzoek naar een jeugdspeler als 3e doelman.
*Edit2: Ook voorin is er meer concurrentie bijgekomen, Isaac Mbenza (RVA,LVA,SP,72alg,25j) is de rangen komen versterken voor 1.6M + Oteh (SP,66alg,23j). Mbenza kan op de 3 posities voorin uit de voeten.
Ook Adam Idah van Norwich City (SP,71alg,20j) is toegevoegd aan de selectie en mag gaan concurreren met Iké Ugbo als 2e spits.
Meedenken voor deze transferperiode is dus niet meer nodig.