FIFA 21 - Realisme Topic

@Aron1997, interessante insteek van een carrière. Denk dat je een aantal spelers hebt waarmee je verder kan bouwen aan de toekomst. Ben ook wel benieuwd hoe je een eigen identiteit van de club gaat creëren op langere termijn. Of stap je over naar Chelsea op het moment dat ze een aanbod doen?

Even iets heel anders trouwens, Sergio Agüero is aan het einde van het seizoen transfervrij en heeft besloten zijn contract niet te verlengen bij Manchester City. Bij welke club zien jullie hem volgend seizoen spelen? Barcelona wordt genoemd, maar dan zal hij wel behoorlijk salaris in moeten leveren. Paris Saint-Germain wordt genoemd, maar dat lijkt me alleen een optie als een andere aanvaller vertrekt. Juventus lijkt me een optie, maar gaan ze nog een relatief oude aanvaller met een gigantisch salaris aan zich binden? Binnen Engeland zie ik hem ook niet transfereren, net als dat een overstap naar Duitsland niet voor de hand ligt. Kiest hij dan toch voor een terugkeer naar Independiente?

1 like

Denk dat Juventus het niet gaan doen, die leven financieel enorm boven hun stand. Bij Barça moet hij zelf meewerken en anders is een terugkeer naar z’n oude club misschien een optie. Misschien poogt Atletico nog wel een kans :stuck_out_tongue: Of een Inter, stel dat iemand vertrekt.

1 like

Atlético Madrid is niet eens zo’n vreemde gedachte. Diego Simeone lijkt niet helemaal tevreden over João Félix en Moussa Dembélé maakt nog niet echt indruk. De vraag is alleen of Simeone het ziet zitten om met twee aanvallers te spelen die weigeren mee te verdedigen. Internazionale heeft natuurlijk het koningskoppel Lukaku-Lautaro, maar als één van hen vertrekt zou hij natuurlijk een optie zijn. Barcelona zou natuurlijk ook een heerlijke optie zijn. Lekker nog een jaartje met Messi ballen en daarna terugkeren bij Independiente. Maar goed, dan moet hij zelf natuurlijk ook flink inleveren om dat mogelijk te maken.

Waar gaat die niet moeten inleveren behalve bij PSG dan, Atletico zie ik zijn loon niet overnemen, Barca niet en Juve ook niet. Inter zit ook met geldproblemen maar acht ik het wel mogelijk als ze inderdaad 1 van beide spitsen kunnen verkopen.

Over mijn eigen carrière, ik vond het wel eens leuk om met wat spelers te spelen waar veel van werd verwacht toen ze de UEFA Youth league wonnen maar het niet hebben kunnen waarmaken, denk dan vooral aan 4 meest aanvallende spelers, Musonda, Brown, Palmer en Solanke. Ook Sterling maakte toen al deel uit van die selectie, Trevoh Chalobah won de Youth league het jaar erna als ik mij niet vergis. Bradley Collins was toen de doelman. Aina en Loftus-Cheek waren er ook al bij al maken die voorlopig wel al een redelijk mooie carrière.
Een eigen indentiteit zit vooral in de jeugdspelers die allemaal brits zijn waar ik nu volop aan werk en het feit dat 75-80% van de kern is geboren in London of zijn jeugd doorbracht bij een Londonse voetbalclub.

In mijn carrière is Palmer zijn ontwikkeling helaas erg snel in seizoen 2 gestopt maar zijn statistieken zijn net zoals het 1e seizoen toen nog in de Championship wel erg goed. Een overgang naar Chelsea zit in mijn gedachte, ik zou er op kunnen solliciteren maar momenteel vermaak ik mij nog erg goed met QPR. Denk dat ik een 14-15 tal ex spelers heb van Chelsea, 3-4 overige aankopen en 4-5 jeugdspelers. Bij een overstap naar Chelsea denk ik dat ik de spelers die echt het niveau halen wel zou meenemen, Loftus Cheek is bijvoorbeeld sinds dit seizoen voor 2 seizoenen gehuurd met een aankoopoptie van 17miljoen en 10% doorverkoop. Erg realistisch dus zeker allemaal niet maar ook niet volledig absurd.

1 like

Gaan ook geluiden op dat Suarez terug zou keren naar Liverpool. Lijkt me niet heel erg voor de hand liggen, maar mocht het gebeuren is Aguero voor Atletico natuurlijk een perfecte vervanger.

2 likes

@Aron1997, klinkt goed!

@db1512, een terugkeer van Luis Suárez is misschien voor de nostalgische voetballiefhebbers geweldig. Maar moet je eens voor de grap kijken naar de leeftijd van die Liverpool-voorhoede. Daar moeten ze toch ook eens langzamerhand gaan denken aan de toekomst. Maar goed, mocht het gebeuren dan is Atlético Madrid natuurlijk een mooie bestemming voor Agüero.

De basis voorhoede is aan begin volgend seizoen 29, Jota 24 , Origi en Minamino of wie loopt er allemaal rond zijn 26 dan. Dat valt nog relatief mee.

Origi en Minamino komen niet echt in het verhaal voor. Je moet op tijd door selecteren, zie je dit seizoen al wel een beetje.

1 like

Zit inmiddels in S3 met Newcastle. Freddy Woodman is mijn eerste doelman na het vertrek van Dubravka. Alleen ben ik dit seizoen helemaal niet te spreken over hem. Hij is prima in de lucht en op de lijn. Maar 1 op 1 en schoten in de korte hoek gaan er altijd in.

Manchester United is voor het tweede seizoen ver verwijderd van CL voetbal en staan wederom onder ons. Henderson speelt nauwelijks, zou dat realistisch zijn? Heb verder niet heel veel aankopen gedaan tot nu toe. (Aarons, Torunarigha, Ferguson, Grant en Embolo.)

Wat heb je afgelopen jaren gepresteerd? Als hij nog steeds 2e doelman is kan het wel denk ik. Ik heb ook Aarons en Grant in mijn Newcastle carrière :smile:

Een keer tweede, een keer kampioen en dit seizoen denk ik derde.

Dan heb je toch al wat neergezet en speel je CL, zou hem dan wel durven aantrekken. Anders Nick Pope bij Burnley weghalen?

Dan is Henderson wel realistisch.

Pope zit bij Hertha momenteel, maar dat is fifa eigen. Zal een keuze gaan maken tussen deze twee

Dan heb je het voordeel dat zijn huidig salaris momenteel misschien wel lager is als dat bij Burnley was :smile:

1 like

S1 zit erop met Schalke 04 en wat was het een spannend seizoen! In december stonden we nog 11de in de 2. Bundesliga, uiteindelijk 3de geeïndigd en promotie veilig gesteld naar de Bundesliga.

De selectie is als volgt:

DM: Schubert 75
RA: Diekmeier 74
RCV: Amartey 77
LCV: Sandler 73
LA: Adnan 75
CVM: Yusuf 73
RCM: Serdar 80 (terug van uitleenbeurt)
LCM: Holtby 72
RB: Raman 75
SP: Kutucu 74 (vorig jaar 30 goals gemaakt)
LB: Matonda 74

De selectie is enorm jong, als eerste aankoop voor S2 is daarom Unnerstall al aangetrokken. Hij wordt eerste keeper, Schubert keept in de beker.

Om mijn carrière wat kleur te geven wil ik wat ‘‘grote namen’’ aantrekken, ik dacht daarbij aan de volgende namen. Vinden jullie deze realistisch?

• Mesut Özil (terugkeer in de Bundesliga, krijgt een vrije rol op rechts)
  • Noa Lang (geen grote naam, maar zou mij een hele leuke aankoop lijken. Voor hem een stap hogerop)
  • Frank Ribéry & Arjan Robben (Tuurlijk weet ik dat dit niet volledig realistisch is, maar hoe leuk zou het zijn om deze twee helden nog een keer samen te zien shinen in de Bundesliga?)

Vooral over Ribery & Robben ben ik benieuwd, het zou toch een geweldige draai geven aan deze carrière? Zijn beide nog in goede doen (80&76 alg) en het zouden twee van de beste leermeesters zijn voor mijn jonge ploeg.
Ik hoor graag jullie mening hierover!

@overmars Lang en Özil moeten enigszins kunnen, al lijkt laatstgenoemde mij financieel onhaalbaar wanneer je het super realistisch houdt, laat je dat een beetje varen moet het wel kunnen. Robben en Ribéry acht ik zeker niet realistisch en vraag mij af of je er ook echt wat mee opschiet.

Zelf ben ik bezig met Lyon. Ik zit nog in het eerste seizoen en de winterse transferperiode nadert. Het grootste vraagstuk waarmee ik zit, is het contract van Memphis. Het lijkt er natuurlijk op dat hij gaat vertrekken, maar vind het ook aantrekkelijk om hem een nieuw contract aan te bieden en vervolgens eventueel te verkopen voor een mooi bedrag of in een ruildeal te betrekken, hoe realistisch achten jullie dit? Of is het gewoon de beste optie om hem te laten gaan?

@overmars, heeft Özil niet onlangs aangegeven niet meer in Duitsland te willen voetballen? Noa Lang is denk ik de meest interessante optie, dit zou een mooie stap omhoog zijn naar een grotere competitie.

@Ryanajax, het lijkt me niet realistisch om Memphis Depay langer dan een seizoen te behouden voor de club. Misschien kan je proberen om hem voor de winterse transferperiode nog te ruilen voor Lacazette (Arsenal)?

Oh, heeft iemand trouwens ervaring met Pedro Gonçalves (Sporting CP)? Hij speelt in Portugal vanaf de rechterkant, maar komt misschien het best tot zijn recht in een 4-3-3 in een offensieve rol. Kortom, interessant voor ‘mijn’ Barcelona.

1 like

In mijn carrière met Lyon heb ik zijn contract niet verlengt en hem gratis laten gaan, dit maakt de carrière gelijk wat uitdagender. Na 3 seizoenen stond die bij mij alleen nog steeds bij de Free agents, maar dat terzijde… :sweat_smile:

Je kan kijken of je hem kan ruilen met Benzema bijvoorbeeld, dat lijkt me wel realistisch.

1 like

Bedankt voor jullie antwoorden! Ga het contract dan niet verlengen. Ik ga even aankijken of er in januari een geschikte club is die hem transfervrij wil binnen hengelen, mocht dit niet gebeuren ga ik daarna kijken of ik hem kan ruilen voor een andere speler zodat hij wel het seizoen nog bij de club afmaakt.

Heb even snel rondgekeken en kom eigenlijk tot de conclusie dat ruilen nog wel eens een lastige kan worden. Aangezien Memphis naar de absolute top zal willen + Champions League voetbal.

Vooralsnog zie ik dan alleen bij Barcelona (Griezmann) en Real Madrid (Benzema) ook directe vervangers zitten met een Franse nationaliteit. Bij pakweg Juventus, PSG of de Engelse teams zie ik geen directe vervanger, zeker omdat Arsenal (Lacazette) mij een stap opzij in plaats van omhoog lijkt voor Memphis zelf. Maar in hoeverre zijn topspelers als Griezmann en Benzema reëel voor Lyon?

1 like