FIFA 21 - Realisme Topic

@Ryanajax, Antoine Griezmann lijkt me onrealistisch. Het heeft even geduurd voordat hij zijn plaats wist te vinden bij Barcelona, maar sinds de jaarwisseling lijkt hij eindelijk beter in zijn vel te zitten. Alleen op het moment dat hij zou vertrekken voor de hoofdprijs (waardoor Laporta zich kan melden voor Håland of Mbappé), dan zie ik hem vertrekken. En zelfs dan zie ik Olympique Lyon niet als optie. Je zou hooguit een verhaallijn kunnen verzinnen voor Olympique Marseille (de club waar hij vanaf kinds af aan supporter van is). Karim Benzema is een meer realistische optie, maar gezien zijn prestaties voor Real Madrid is het misschien wat vroeg voor een terugkeer. Zou zelf voor Lacazette gaan, maar begrijp ook wel waarom je dat liever niet doet.

2 likes

Griezman totaal niet, Benzema zou kunnen. Hij heeft zelf aangegeven wel weer terug te willen naar Lyon, al denk ik dat Real hem in het echt moeilijk kan missen.

1 like

We waren tegelijk aan het typen, maar de verhalen komen behoorlijk overeen… :joy:

Misschien is het wel leuk om het gouden duo Fekir en lacazette terug te halen om toch nog een echt grote prijs te winnen met Lyon. Eventueel zelfs nog Met Umtiti die zie ik in deze situatie wel terug keren naar Lyon.

1 like

Bedankt voor de opties! Zag Griezmann eigenlijk ook niet echt als reële optie, maar was de enige spits van Barcelona die eventueel in de buurt kwam.

Umtiti zou wel een goede optie kunnen zijn om Memphis mee te ruilen, zo zou hij toch zijn gewenste transfer richting Koeman krijgen. Dan zou Lacazette wel een goede vervanger zijn als spits alleen zal dat dan niet via een ruildeal worden, maar een normale transfer.

Benzema zal ik als nummer één optie houden wanneer Real zich met een topspits versterkt en Fekir is zeker een leuke speler om te onthouden.

Pjanic is ook nog een oud speler van Lyon bij Barca maar weet niet of ik die zo snel zie terug keren.

Ik had Camacho gehaald omdat ik dacht te gaan rouleren tussen Messi en Richarlison, wat dus totaal niet aan de orde is. Messi speelt nagenoeg nog alles vanaf rechts en Trincao is als back up zeer bruikbaar. Heb Camacho nu voor het tweede half jaar verhuurd. Goncalves is misschien al verder dan Camacho

Als je een speler huurt met optie tot koop, moet je dan gelijk de transfersom betalen, moet je het alleen op de bank hebben of kan dit ook zonder saldo zeg maar?

Dit wordt van je huidige saldo afgehaald. Bij te weinig saldo gaat de deal niet door. Anders zou je enorm veel schulden kunnen maken.

Afgehaald niet toch? Ik dacht dat je het enkel moest hebben op dat moment maar nog niet meteen moest betalen?

Ik ben opzoek naar een aantal versterkingen voor mijn carrière met RC Lens waar ik vanavond mee start. Ik ga gebruik maken van een financiële overname van 100 miljoen. Ik wil in mijn carrière ondanks de financiële middelen wel sterk blijven inzetten op eigen jeugd. Het geld moet er vooral gaan dienen om een sterke jeugdwerking op te bouwen (jeugdscouts zullen afreizen naar Franrijk,Ivoorkust,Mali en België), ex-spelers te gaan terughalen (denk daarbij aan: Taarabt, Kolodziejczak, Cyprien, Kondogbia of Gbamin en in een later stadium eventueel zelfs Varane, Thorgan Hazard en Serge Aurier) en waar ik kwaliteit mis een gerichte aankoop te doen.

Spits:

• Cedric Bakambu: 29 jaar, 80/80 (Beijing) Terughalen uit China, Congolees geboren in Frankrijk. Beschikt over een aflopend contract.
  • Moussa Marega: 29 jaar, 79/79 (FC Porto), Malinees met Franse nationaliteit. Beschikt over een aflopend contract.
  • Divock Origi: 25 jaar, 76/81 (Liverpool), België, op een doodspoor bij Liverpool en speelde eerder voor de rivaal Losc Lille.
  • Kelechi Iheanacho: 23 jaar 74/79 (Leicester City), Nigeria, 2e keus achter Vardy
  • Vincent Aboubakar: 28 jaar 76/76 (Besiktas), Kameroen, beschikt over een aflopend contract.
  • Christian Benteke: 29 jaar 74/74 (Crystal Palace), België, beschikt over een aflopend contract.

Zelf opties aanbrengen mag ook, graag zelfs al moet de speler wel over een real face beschikken en mag hij max 30 jaar oud zijn. Bij voorkeur uit een land waar het frans ook 1 van de landstalen is.

Neal Maupay van Brighton.
Fransman, real face en 24jaar.

1 like

Iemand een oordeel? :grin:

Ihenanacho speelt juist de pannen van het dak de laatste tijd. Rivaliteit is bij spelers vaak ver te zoeken, Origi zou daarom best wel kunnen. Al lijkt mij dat nog net wat te hoog gegrepen. Zelfde geldt voor Benteke. Aboubakar, Marega en Bakambu zie ik dan eerder komen.

1 like

Bedankt voor je mening, Marega of Bakambu hadden mijn voorkeur :grin:, hoogste algemeen en momenteel laagste salaris.

Marega kost wellicht een 17 miljoen terwijl Bakambu 20 miljoen zal moeten kosten.

Ze zijn beide waanzinnig snel, even groot maar Marega is wel een pak sterker 90 kracht tegenover 76 en kan beter koppen 78 tegenover 73. Bakambu heeft dan weer beter afmaken 84 tegenover 80 en is vooral technisch (passing, balbeheersing en dribbelen) een pak beter.

In mijn carrière staat Barcelona een drukke transferzomer te wachten. Samuel Umtiti (Manchester United), Allan Marques (nog onbekend), Philippe Coutinho (Paris Saint-Germain) en Francisco Trincão (op huurbasis naar Napoli) verlaten de club, terwijl André Onana (Ajax), Joško Gvardiol (op huurbasis van RB Leipzig), Rodrigo Hernández (Manchester City) en Bryan Gil (Sevilla) de selectie komen versterken. Nu speel ik met de gedachte om nog twee wisselingen door te voeren. Carles Aleñá lijkt te stagneren in zijn ontwikkeling, terwijl Thiago Alcântara niet op waarde geschat wordt in Liverpool. Daarom lijkt het verstandig om Aleñá voor twee seizoenen uit te lenen (of zelfs definitief te laten gaan), zodat er plaats wordt gemaakt voor een speler die duidelijk een hoger niveau heeft zonder de jonge talenten in de weg te lopen. De vraag is alleen of er dan niet teveel transfers in één transferperiode door worden gevoerd. En wat is een realistisch scenario voor Carles Aleñá? Definitief van de hand doen of toch kiezen voor een huurperiode?

Ik zou het voor de zomer laten voor wat het is. Dan na de transferperiode proberen een mooie club te vinden voor Alena om hem daaraan te verkopen, zodat hij in de winter de overstap kan maken.

Zodra deze verkoop is afgerond zou ik in gesprek gaan met Liverpool. Dan verspreid je de transfer iets meer zodat het voor jezelf ook leuker wordt denk.

1 like

Toch blijft het middenveld vooralsnog redelijk dun bezet. Sinds de winterse komst van Dani Olmo lijkt de selectie er een ideale twaalfde man bij te hebben. Door de zware blessure van Kylian Mbappé speelde hij voornamelijk als valse spits of vleugelaanvaller, maar hij zou natuurlijk ook op het middenveld uit de voeten kunnen. In mijn ogen zou een ervaren speler als Thiago Alcântara een enorm verschil maken als het gaat om de balans op het middenveld. Kijk bijvoorbeeld eens naar de leeftijd van ‘mijn’ middenvelders.

Spelverdeler: Frenkie de Jong, Riqui Puig, Ilaix Moriba

Controleur: Sergio Busquets, Rodrigo Hernández, Nico González

Spelmaker: Pedri, Carles Aleñá, Álex Collado

Misschien heb je gelijk dat ik het voor mezelf leuker houd op het moment dat ik even wacht met de komst van Thiago. Maar ik kan in ieder geval niet wachten tot hij terugkeert!

Je hebt momenteel wel al 9 spelers voor 3 posities. Met Thiago erbij zou ik zeker 1 of 2 spelers uitlenen. Op busquets na zijn Rodri en Frenkie de oudste dus inderdaad wel een erg jong middenveld.

1 like

Qua breedte kan je hem inderdaad goed gebruiken. Al kun je natuurlijk flink schuiven op het middenveld mocht dat nodig zijn, Frenkie kan bijvoorbeeld als controleur speler en Puig kan als spelmaker spelen.

Het uitstellen van de aankoop van Thiago kan ook wat meer speeltijd betekenen voor je talenten, zoals Puig en Moriba.

1 like