FIFA 21 - Realisme Topic

@Aron1997, volgens mij vergeet je dat spelers als Ilaix Moriba, Nico González en Álex Collado nog niet het niveau hebben om een volwaardige stand-in te zijn op het middenveld. Dus in principe zijn alle posities dubbel bezet, maar twijfel ik aan het niveau van Carles Aleñá omdat zijn ontwikkeling stagneert. Ben trouwens geen voorstander van het uitlenen van jonge talenten, althans niet op het moment dat ze al in de game zitten bij de start van de carrière.

@LarsCF, misschien is het ook wel goed om zijn komst even uit te stellen. Er zijn meerdere manieren om het tijdelijke ‘tekort’ op te lossen. Hoop alleen dat zijn ALG niet al begint te dalen in de tussentijd.

2 likes

Arsène Wenger keert in mijn carrière terug bij de club waar alles voor hem begon en heeft een duidelijke doelstelling kregen van de nieuwe eigenaren. AS Monaco moet in de komende jaren de voornaamste uitdager van Paris Saint-Germain worden en structureel overwinteren in de Champions League! Met een transferbudget van ruim negentig miljoen euro (plus de inkomsten uit de verkoop van spelers) krijgt Arsène Wenger de volledige vrijheid om de selectie te versterken.

Ervaren centrale verdediger

• Laurent Koscielny (Girondins de Bordeaux)
  • Aleksandar Kolarov (Internazionale)
  • Diego Godín (Cagliari)

Technisch sterke centrale middenvelder

• Gabriel Appelt Pires (SL Benfica)
  • Baptiste Santamaria (SC Freiburg)
  • Ismaël Bennacer (AC Milan)
  • Uros Racic (Valencia CF)
  • Nemanja Maksimovic (Getafe CF)
  • Luka Sucic (Red Bull Salzburg)

Één of misschien zelfs meerdere talentvolle spelmaker(s)

• Fábio Vieira (FC Porto)
  • Romain Faivre (Stade Brestois 29)
  • Mohamed Ihattaren (PSV Eindhoven)
  • Rayan Cherki (Olympique Lyon)
  • Paulinho (Bayer 04 Leverkusen)
  • Adam Karabec (Sparta Praag)
  • Amad Diallo (Manchester United)
  • Michael Olise (Reading FC)

Nieuw boegbeeld van de club, het liefst een creatieve speler

• Thomas Lemar (Atlético Madrid)
  • Anthony Martial (Manchester United)

Veelbelovende aanvaller

• Dusan Vlahovic (Fiorentina)
  • Adam Hlozek (Sparta Praag)
  • Gabriel Martinelli (Arsenal)
  • João Pedro (Watford)
  • Darwin Núñez (SL Benfica)

Welke van de bovenstaande spelers zijn realistisch en welke spelers zouden jullie naar AS Monaco halen?

Ik zie Faivre wel naar Monaco gaan, Santamaria en eventueel Joao Pedro.
Koscielny vanwege zijn eerdere link met Arsenal/Wenger.

1 like

@D5981, het idee is eigenlijk om de selectie al in het eerste seizoen op vijf plaatsen te versterken. Dus van iedere categorie ga ik in principe één speler aantrekken. Laurent Koscielny leek me een no-brainer aangezien het bestuur me verplicht om ten minste één ervaren speler aan te trekken. Wist alleen niet helemaal hoe de relatie tussen hem en Arsène Wenger is na zijn onverwachte vertrek bij Arsenal.

Hoe heb je het opgelost met generic stadion?

@Spoon0612, dat heb ik niet op kunnen lossen. Precies daarom begin ik nu te twijfelen of het niet interessanter is om een carrière met Olympique Lyon te beginnen. Op zich verschillen de spelers waarin ik geïnteresseerd ben niet echt, maar Lyon heeft een eigen stadion, mooiere shirts en een talentvollere selectie.

Ook nog aan Marseille gedacht? Erg verouderd elftal maar de club is nog altijd enorm groot. Prachtig stadion, fans en tricots. Het stadion van Monaco is ook mooi alleen dat lazy ass EA is te lam om het te maken.

1 like

Heb ik even aan gedacht, maar hun selectie bestaat grotendeels uit aangekochte en/of buitenlandse spelers. Daarnaast vond ik het interessant om te zien dat ex-spelers van Olympique Lyon toch een bepaalde loyaliteit richting de club voelen. Eerder dacht ik aan AS Monaco omdat ze het vermogen hebben om getalenteerde spelers bij iedere Franse club weg te plukken. Wist je bijvoorbeeld dat ze Anthony Martial uit de jeugdopleiding van Olympique Lyon weghaalden?

Met Lyon lijkt me de uitdaging om te profiteren van de uitstekende jeugdopleiding en kan je oud spelers als Fekir, Lacazette en Umtiti terug halen om toch nog een keer kampioen te worden met hun oude liefde. Monaco koopt overal goede talenten vandaan die zich aan de hand van een aantal ervaren spelers moeten ontwikkelen. Persoonlijk zou Lyon mijn voorkeur hebben.

Helemaal mee eens, @mart442. Daarnaast heeft Olympique Lyon ook nog eens veel meer game faces dan AS Monaco, dus volgens mij is de keuze inmiddels wel gemaakt. Heb niet de behoefte om twaalf maanden te wachten om beslissingen op de transfermarkt te maken, dus ga vanaf het eerste moment aan de slag door bijvoorbeeld Marcelo en Memphis Depay te verkopen en het huurcontract van De Sciglio te verscheuren. Het zal nog een flinke uitdaging worden om de verdediging te versterken en vervanger(s) voor Depay aan te trekken. De selectie heeft namelijk behoefte aan minimaal twee verdedigers, een spelverdeler op het middenveld en twee aanvallers. Als vervanger van Memphis Depay zou je inderdaad kunnen kijken naar oud-spelers als Nabil Fékir (Real Betis), Alexandre Lacazette (Arsenal), Anthony Martial (Manchester United), Alassane Pléa (Borussia Mönchengladbach) of de minder bekende Amine Gouiri (OGC Nice). Ik sluit zelfs niet uit dat ik twee van die vijf namen terughaal naar Lyon.

1 like

Nooit geweten van Martial ondanks dat ik jaren Lyon speelde in FM. Benzema terug halen zou mooier zijn dan Lacazette, Lloris enz. Ben alleen bang dat je veel sneller aanhaakt bij PSG dan met bijvoorbeeld Monaco, Lyon.

Vind Amine Harit enorm interessant om in Frankrijk te zien spelen. Wellicht ideaal als valse spits. 5* weak foot en geloof 5* skill moves. Vond hem geweldig spelen in fifa20

1 like

Hecht er altijd waarde aan als spelers ook in het echt in verband worden gebracht met een bepaalde club. En raad eens? Amine Harit werd in het verleden al eens genoemd bij Olympique Lyon. Interessante speler!

Heb van veel Lyon fans gehoord gehoord dat ze Gouiri heel graag terug zien komen. Lijkt me dus naast een van de grote namen een mooie optie.

1 like

Leuke ploeg voor een carrière! In mijn save haalde ik Lacazette terug en kocht ik Vezo van Levante voor achterin, hele fijne spelers. Lyon heeft al een aardig elftal staan, dus daar kan je goed op door bouwen.

Later in de carrière kocht ik ook nog Terrier voor op alle plekken voorin, fijne speler mét real face.

Terrier is ook een oud speler van Lyon :wink:

1 like

Oh geinig, dat wist ik niet eens :slight_smile:

Heb zelf momenteel een carrière met Lyon en dat bevalt mij zeer. De keuzes die je aangeeft te maken (Depay, Marcelo en De Sciglio) heb ik nog uitgesteld tot volgend seizoen, maar zijn zeer interessant.

Heb er zelf voor gekozen om Tolisso terug te halen doormiddel van een ruildeal. Een Benzema was niet haalbaar omdat hij geen interesse had (misschien omdat ik de regels op strict heb staan) dus kan het zeker aanraden!

1 like

https://www.transfermarkt.be/olympique-lyon/jugendarbeit/verein/1041/plus/0/galerie/0?wettbewerb_id=gesamt&option=1&art=0

Lijstje met spelers die bij Lyon doorbraken :wink:

1 like

Oké even een geinig carrière dingetje:

Heb een carrière gestart met Reading. Tijdens het seizoen gaat het heel goed en staan we eerste. Tijdens de winter periode en dus begin januari kijk ik bij de vacatures en zie ik celtic staan, na een verzoek te hebben gedaan krijg ik na een paar dagen later een aanbod van ze. Tijdens het seizoen zijn Olise en Richards uitgegroeid tot 2 goede talentvolle jongens dus ik dacht die ruil ik met 2 spelers van celtic voordat ik het contract teken. Nadat ik het contract teken en de selectie bekijk zie ik die 2 spelers (Olise en Richards) staan bij de selectie en hebben ze allebei al 21 wedstrijden voor de club gespeeld waar ze net pas spelen. Beetje vaag dit maar ik vind het wel lekker dat ze al gespeeld hebben terwijl het niet klopt.

@Ryanajax, er zijn inderdaad ontzettend veel oud-spelers die op enig moment in hun carrière terug kunnen keren bij Olympique Lyon. Zelf ga ik proberen om te kiezen tussen spelers uit de eigen jeugdopleiding, Franssprekende talenten en spelers die een speciale band met de club hebben. Heb niet het geduld om het eerste seizoen uit te spelen voordat er grote veranderingen komen, dus ga vanaf het eerste moment aan de slag om de selectie te hervormen. Vooral de verdediging kan versterkingen gebruiken, wie heb jij daarvoor naar de club gehaald?