FIFA 21 - Realisme Topic

Je zou aan de volgende spelers kunnen denken:
Umtiti (Barcelona)
Djiku ( Strasbourg)
Zagadou (Dortmund)
Ndicka (Frankfurt)
Cozza (montpelier)

En ik had zelf Vanheusden van Standart Luik gehaald.

1 like

Evan Ndicka (Eintracht Frankfurt) vond ik inderdaad ook een interessante speler voor Olympique Lyon, @mart442. Dacht zelf ook aan Issa Diop (West Ham United) en Maxence Lacroix (VfL Wolfsburg) als opties voor centraal achterin. Fabien Centonze (FC Metz) en Romain Perraud (Stade Brestois 29) lijken me geschikte opties als vleugelverdedigers. Joris Chotard (Montpellier) en Aurelién Tchouameni (AS Monaco) vond ik interessant talenten voor op het middenveld, net als de door @Spoon0612 gesuggereerde Amine Harit (Schalke 04). Daarnaast lijkt Amine Gouiri (OGC Nice) een no-brainer als versterking voorin, maar de duurste transfer moet een vervanger voor Memphis Depay worden. Zit nog te twijfelen tussen Nabil Fékir (Real Betis) en Alexandre Lacazette (Arsenal).

Ik zou Reine-Adelaide onmiddellijk terughalen van zijn leenbeurt. Als CAM is die meteen 2 algemeen beter.

1 like

Beide backs lijken me prima opties al heb je met Gusto en Bard ook twee talentvolle backs.
Centraal zou Diop een droom versterking zijn in real live zie ik hem na dit top seizoen echter de stap niet maken. Verder vraag ik me af of spelers van Monaco de stap naar Lyon zouden maken. Verder zou ik persoonlijk niet de keuze maken tussen Fekir en Lacazette maar ze beide halen. Het zou een mooi verhaal zijn als die met zijn tweetjes alsnog prijzen zouden kunnen winnen met Lyon.

1 like

@Aron1997, heb inderdaad gezien dat Jeff Reine-Adélaïde op dit moment is uitgeleend aan OGC Nice. Daar is hij zwaar geblesseerd geraakt en het lijkt onwaarschijnlijk dat hij definitief wordt overgenomen. Kortom, hij zal geen minuut meer spelen voor zijn club. Waarom zou ik hem dan in mijn carrière niet al gewoon terughalen naar Lyon? Goede optie!

@mart442, er lopen inderdaad al twee talentvolle vleugelverdedigers rond. Melvin Bard heeft misschien al het niveau om te spelen, maar waarom is Olympique Lyon dan op dit moment bezig met de komst van Romain Perraud? Is de toekomst van Maxwell Cornet onzeker? Ben trouwens geen voorstander van teveel grote versterkingen tegelijkertijd. Misschien keren beide spelers terug, maar zeker niet in dezelfde transferzomer.

Misschien is het mogelijk om het voor nu bij ‘slechts’ vijf versterkingen te houden: Fabien Centonze (FC Metz), Evan N’Dicka (Eintracht Frankfurt), Jeff Reine-Adélaïde (OGC Nice), Amine Gouiri (OGC Nice) en een sterkhouder voorin (Nabil Fékir of Alexandre Lacazette).

Dat Lyon bezig was met Péraud wist ik niet maar in mijn carrière met Lyon had Bard vrij snel een basisplaats veroverd en ontwikkelde zich prima. Zou persoonlijk hem eerst de kans geven toch een jongen uit de jeugd waar Lyon bekend om staat.

@mart442, heb nog even onderzoek gedaan naar de reden waarom Olympique Lyon bezig is met de komst van Romain Perraud (Stade Brestois 29). Volgens mij heeft de club het idee om Maxwel Cornet terug te laten keren naar de positie waar hij in eerste instantie doorbrak op het hoogste niveau: de positie als links- of rechtsbuiten. Daarom zou Romain Perraud in beeld zijn, hij zou namelijk Maxwel Cornet opvolgen als linksback in de basiself. In dat geval verandert de rol van Melvin Bard natuurlijk niet zo veel.

Issa Diop (West Ham United) heeft trouwens eigenlijk pas sinds de jaarwisseling een definitieve basisplaats veroverd in Londen en dat kwam voornamelijk omdat ze sinds dat moment met drie centrale verdedigers spelen. In de maanden daarvoor was hij bijna altijd een ongebruikte wissel. Als club maakt West Ham United een droomseizoen door, maar voor Issa Diop was dat niet altijd het geval.

Heb in ieder geval besloten dat er in de verdediging gekozen gaat worden tussen twee koppels: een RB (Fabien Centonze) en een LCB (Evan N’Dicka) óf een RCB (Issa Diop) en een LB (Romain Perraud). Op het middenveld keert Jeff Reine-Adélaïde vervroegd terug van zijn uitleenbeurt. En voorin lijken me Amine Gouiri en Alexandre Lacazette de gedroomde versterkingen.

Oké, laatste bericht over Olympique Lyon. Wat denken jullie van Loïc Badé (Racing Club de Lens), Romain Perraud (Stade Brestois 29), Pape Matar Sarr (FC Metz, huurcontract met optie tot koop), Jeff Reine-Adélaïde (OGC Nice, huurcontract wordt verscheurd), Amine Gouiri (OGC Nice) en Alexandre Lacazette (Arsenal) als de gedroomde versterkingen van Arsène Wenger in zijn eerste seizoen? Daar tegenover staat het vertrek van Mattia de Sciglio, Marcelo en Memphis Depay. Realistisch?

Loïc Bade is in de zomer van 2020 net transfervrij van Le Havre naar RC Lens gegaan. Doet het ondertussen wel fantastisch dus misschien voor seizoen 1 niet realistisch maar in de tweede zeker wel.

Voor de rest prima lijstje denk ik zo.

1 like

In het meest realistische scenario wacht ik tot het einde van het seizoen om transfers door te voeren en Memphis Depay transfervrij te laten vertrekken. Maar eerlijk gezegd heb ik niet de behoefte om een geheel eerste seizoen te simuleren/spelen voordat ik veranderingen aan kan brengen. Daarom kies ik ervoor om Memphis Depay meteen te verkopen, dus je zou het kunnen zien alsof ik mijn carrière in de zomer van 2021 start. Wist trouwens niet dat Loïc Badé transfervrij was overgekomen, dacht eigenlijk dat hij uit de jeugdopleiding kwam. Bedankt voor de informatie! Samuel Gigot (Spartak Moskou) is trouwens ook een interessante kandidaat voor de toekomst, maar wil nu eigenlijk liever een jong talent op die positie.

Naar welke clubs zien jullie Ihattaren gaan?

Zie hem zelf vooral naar Italië of Spanje verkassen omdat de competities toch het beste bij zijn spel passen en Raiola zijn zaakwaarnemer is.

Al zie ik hem ook wel naar bijvoorbeeld een Wolverhampton gaan als die met een zak geld op de stoep staan.

Ik denk zelf Lille of Rennes.

Sevilla, valencia, real betis, ac milan, roma. Misschien leverkusen of wolfsburg ofzo. Maar eerder richting een spanje denk ik.

@RVDH Ik zie hem wel naar een Juventus gaan. Raiola zal een flinke vinger in de pap hebben als het gaat om zijn volgende bestemming. Ook zijn Leicester City, Dortmund en Sevilla mooie bestemmingen voor de PSV’er

Goedenavond mede FIFA’ers.

Ik heb een carrière met Club Brugge en ben aanbeland in oktober. Het staat al redelijk vast welke spelers er zullen vertrekken en daarom ben ik opzoek naar vervangers.

Mijn spits Diatta zal een stap hogerop prefereren. Dus zal er een vervanger komen. Momenteel speel ik met een snelle spits en snelle rechtsbuiten. De linksbuiten is meer een speler met de bal in de voet. Nu ga ik het omzetten en wil gaan spelen met een balvaste spits en 2 snelle buiten spelers.

De balvaste spits heb ik al wel op het oog door mijn Poll in the topic. Het zal naar alle waarschijnlijkheid Sam Lammers (Atalanta) worden. Voor de linksbuiten positie ben ik opzoek naar een snelle speler. Een die of al LVA is of een die snel omgeturnd kan worden tot LVA. Ik dacht zelf aan;
Jetro Willems (Frankfurt), Charlie Musonda (Chelsea), Tosin Kehinde (Randers) of Fulgencio (Tigres)

Als ik zelf iemand mag aanbrengen zou ik gaan voor Florinel Coman. Real face, waanzinnig snel en een goed schot. 74 alg potentie boven de 80, dat hangt af met welke update je speelt.

Andere opties:
Diego Rossi
Emre Mor
Robin Hack
Reiss Nelson
Sebastian Cordova
Danjuma terughalen

Binnenkort wil ik gaan starten met Leeds. Aangezien dit volgens mij een veelgekozen club is ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik heb al wat regels bedacht voor mezelf, een transferlijst gemaakt en wat dingen voor de tactiek uitgeprobeerd. Ik ben benieuwd of jullie nog met leuke, nieuwe inzichten kunnen komen! :slight_smile:

Staat bij mij ook hoog op het lijstje, maar het gebrek aan faces in een competitie waar bijna elke speler een face heeft houdt me tegen.

Ik zou wel proberen vast te houden aan het naïeve, aanvallend voetbal van Bielsa. Op YouTube zullen wel wat tutorials te vinden zijn die zijn filosofie uitleggen.
Wel jammer dat je in FIFA geen tolk kan meenemen naar de persconferentie.

1 like

Die naïeve manier is inderdaad een van de redenen voor mijn keuze. Zo kan ik de sliders flink moeilijk instellen voor mezelf, en eventueel manual proberen.
Bij leeds is het niet onrealistisch om af en toe dik te verliezen en af en toe dik te winnen.

Ik vind het ook wel leuk om die Spaanse spelers een beetje naar Engeland te halen.

1 like

Met Leeds United. Moet je binnen 4 seizoenen kampioen worden. Dus dat is wel een goeie uitdaging :sweat_smile:

1 like