Heel apart, had ik met Everton in fifa19 ook al. Natuurlijk kan je altijd een Leicestertje doen maar dan moet je wel wat geluk hebben.
Ik moest het met RC Lens ook in de Ligue 1. Had wel financiële overname gedaan. Weet niet of het daar mee te maken heeft.
Nee zonder overnamen. Is de doelstelling om binnen 4 seizoenen kampioen te worden. Met Leeds United.
Ach, de meeste carrières houd ik niet eens zo lang vol…
Voor mijn coach carrière met Celtic zoek ik een opvolger voor Scott brown, heb op dit moment ook Ricci (overgekomen in de winter van empoli) maar als jullie nog leuke suggesties hebben zijn die welkom.
Naast de carrières met Anderlecht, einde seizoen 2 en Lens begin seizoen 3 heb ik een carrière met PSV. Tot nog toe bevalt me die heel goed. Ik heb mezelf regels opgelegd ivm met transfers en salarissen waar ik me wil aan houden en ook wil hoog percentage Nederlanders / in Nederland opgeleide spelers.
Daarom dacht ik als breedte versterking voor seizoen 2 aan Juninho Bacuna. In het echt doet hij het goed in de championship maar staat zijn club wel erg laag. Ook in mijn carrière gaat Huddersfield niet promoveren is deze dan realistisch?
Andere speler die ik voor seizoen 2 zou wil halen is Patrick Van Aanholt. Voormalig jeugdspeler van psv en zou gehaald worden indien Max onhoudbaar blijkt.
Ik denk dat beide spelers realistische transfers zouden zijn. Huddersfield is op papier één van de mindere ploegen in het championship. Die zullen dan ook niet zo snel promoveren. Van Aanholt heeft volgens mij aangegeven nog eens terug te willen keren naar Nederland. In real-life is hij volgens mij ook al gelinkt aan PSV en Ajax.
Ik zag in de krant dat PSV Pröpper graag wil halen. Weet niet of dat mogelijk is met jouw regels, anders kan het wel een leuke aankoop zijn denk.
Van Aanholt gaat bijna zeker naar Ajax. Ik zou als middenvelder kijken naar Davy Propper, die wordt momenteel genoemd voor een terug keer. Speelt nauwelijks bij Brighton.
In mijn carrière doet Van Ginkel het uitstekend 7 goals in 6 wedstrijden als invaller en werd reeds definitief overgenomen voor 4,2 miljoen. Pröpper is wel een mogelijkheid inderdaad hangt er vanaf wie er vertrekt. Ik wil namelijk mijn selectie zo jong mogelijk houden en heb momenteel van Ginkel en Götze (al is de kans groot dat hij vertrekt) als ervaren spelers op het middenveld.
Je kan nog kijken naar Willems van Frankfurt als linksback. En anders Pieters maar denk niet dat hij goed genoeg is. Jonge selectie is goed maar je ziet bij Ajax dat ze juist door ervaring weer succes hebben geboekt.
Willems heb ik inderdaad terug gehaald als back up voor Max en Denzel Dumfries omdar hij redelijk tweebenig is. Van aanholt wordt het inderdaad niet die heeft ondertussen voor Basel getekend in mijn carrière.
Willems heeft nog nooit in zijn carrière rechtsback gespeeld. Misschien kun je Svensson van AZ transfervrij binnenhalen als vervanger van Dumfries.
nee dat niet hij is ook gehaald als back-up van Max, maar speelt bij mij nu ook zijn matchen op rechts door 4* zwakke been, bij mij nu zelfs 5*. Als echte back up of vervanger voor op rechts dacht ik aan Reggie Cannon of Alan Mozo omdat PSV toch redelijk wat succes heeft gehad met mexicanen als ik dan denk aan Lozano, Guardado en Moreno.
Met De Roon, Hateboer, Lammers en een beetje Gosens spelen er best wel wat Nederlanders bij Atalanta. Wie zien jullie die overstap nog maken?
Ik denk dat Atalanta weer bij clubs als Heerenveen en PSV uit zal komen: Dumfries, Gakpo, Ihattaren, Joey Veerman (wordt op dit moment ook daadwerkelijk gekoppeld aan Rangers en/of Atalanta). Eventueel mooie club voor Steven Berghuis als hij nog een buitenlands avontuur wil.
Spelers als Gakpo, Dumfries en Ihattaren staan denk te hoog aangeschreven voor Atalanta. Kijk maar naar de Roon en Hateboer bijvoorbeeld, die stonden helemaal niet bekend als hele goede spelers toen ze naar Atalanta gingen.
Veerman is dan een betere optie denk ik. Denk dat spelers als Bizot, Haps, Van Aanholt, Gouweleeuw, Pröpper, Toornstra, Hendrix, El Ghazi, Hoedt en Vincent Janssen realistischer zijn. Maar misschien zeg ik wat geks hoor. 
Edit: Atalanta heeft natuurlijk wel stappen gemaakt in de afgelopen jaren, misschien dat ze daardoor wel voor betere spelers kunnen gaan.
Lastige vraag. In het verleden waren het vooral hardwerkende spelers die niet echt binnen de ‘Nederlandse school’ passen die zo’n overstap maakten. Ondanks dat Atalanta Bergamo natuurlijk enorme stappen heeft gemaakt denk ik dat spelers als Cody Gakpo of Mohamed Ihattaren te hoog gegrepen zijn. Wat denk je van Wouter Burger (Feyenoord, uitgeleend aan Sparta), Jerdy Schouten (Bologna), Jayden Oosterwolde (FC Twente), Godfried Roemeratoe (FC Twente) of Abdou Harroui (Sparta)?
Ik denk dat men makkelijk de Eredivisie overschat.
Als een speler als Dumfries, de aanvoerder van PSV, naar Italië kan, een grote competitie, fysiek voetbal, bij een aanvallend team spelen, die de laatste jaren Champions League haalt, maar vanwege de status van de club wel op veel speeltijd kan rekenen, denk ik dat het vanuit een speler bekeken goede beweegredenen zijn om naar zo’n club te gaan.
Bovendien, Atalanta’s grotere aankopen liggen tussen €12 en €22 miljoen euro. Bij PSV verkopen ze hun betere spelers voor vergelijkbare prijzen (of het moet uitblinker-categorie zijn a la Depay, of Van Nistelrooy destijds).
Nee hoor, de betere spelers van de Eredivisie kunnen terecht bij de net-niet clubs uit grotere landen. Kijk hoe moeilijk Ziyech en Van de Beek het hebben en dat zijn ook geen misselijke spelers. En dan zou Dumfries of Gakpo te groot, of te hoog gegrepen zijn voor Atalanta; denk er toch anders over.
Ik denk zeker niet dat spelers als Dumfries en Gakpo te hoog gegrepen zijn voor Atalanta, ze hebben alleen laten zien met eerdere aankopen dat ze eerder gaan voor spelers die iets minder hoog aangeschreven staan. Hateboer en de Roon waren eigenlijk een soort vergeten spelers voordat ze naar Atalanta gingen, dat zijn Dumfries en Gakpo zeker niet, die staan bij meerdere topclubs op de scoutingslijstjes.